Skocz do zawartości

Forester 2009 XT mt5 modyfikacja zawieszenia


Konstantyniusz

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

poszukuję opinii od użytkowników Forestera, o modyfikacji zawieszenia w zakresie rozpórek dolnych (przy zachowaniu seryjnych amortyzatorów SLS, i seryjnych sprężynach), mam Whiteline  rozpórkę  (komlet) tył

Czy ktoś ma doświadczenie z pełnym dolnym motaniem Whiteliene lub Cusco.

Chcę zmniejszyć maksymalnie przechyły nadwozia ale czy warto (jaki jest efekt) bez zmiany amor i sprężyn. Obniżanie NIE.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Konstantyniusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne zawieszenie jest niestety miękkie i samym stabem wiele się nie uzyska. 

Dużą poprawę daje wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn na zestaw Pedders. Kupiłem Forka XT z takim zestawem i jeździł przyzwoicie i przewidywanie choć do forka SG mu dużo brakowało. Potem zmieniłem ten zestaw na amortyzatory OEM (bez  SLS) i zestaw sprężyn Ironman +3,5cm (przód i tył). Auto było twardsze, ale prowadziło się dużo lepiej. Problem był tylko z ustawieniem geometrii i musiałem zainwestować w regulowane wahacze Whiteline na tył.

 

Jakbyś chciał spróbować peddersy to mam ten zestaw po przebiegu około 50 tyś.  km. Amorki suche, leżą w garażu, więc oddam niedrogo. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemekka napisał:

Seryjne zawieszenie jest niestety miękkie i samym stabem wiele się nie uzyska. 

Dużą poprawę daje wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn na zestaw Pedders. Kupiłem Forka XT z takim zestawem i jeździł przyzwoicie i przewidywanie choć do forka SG mu dużo brakowało. Potem zmieniłem ten zestaw na amortyzatory OEM (bez  SLS) i zestaw sprężyn Ironman +3,5cm (przód i tył). Auto było twardsze, ale prowadziło się dużo lepiej. Problem był tylko z ustawieniem geometrii i musiałem zainwestować w regulowane wahacze Whiteline na tył.

 

Jakbyś chciał spróbować peddersy to mam ten zestaw po przebiegu około 50 tyś.  km. Amorki suche, leżą w garażu, więc oddam niedrogo. ;)

Przemku , wymieniłeś od razu zawieszenie ,czy próbowałeś najpierw ze stabem? Ty chyba szedłeś bardziej w wyprawowy zawias a niżeli asfalt. Ja myślę założyć tylny stab od Lanosa Sti , aby zmniejszyć przechyły na  szybkich łukach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabów nie ruszałem. Grubsze pewnie pourywałyby w terenie mocowania. ;)

Generalnie były dwa niezależne cele. Pierwszy to lift, więc najpierw poszły podkładki 3cm, a potem zamiast nich sprężyny +3.5cm.

Drugi to poprawa prowadzenia,  które w tej generacji IMO jest tragiczne. Na tych twardszych sprężynach duża poprawa pomimo liftu.

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaraz po zakupie wrzucilem sobie stab z STI. Jest poprawa - tyl duzo mniej sie „buja” i nie kladzie sie tak na zakretach. Czy moze byc lepiej? Jak skoncza mi sie seryjne SLSy przetestuje Peddersa /w SG dawal rade/.

Samochod od montazu staba przejechal jakies 50kkm, w tym 3 razy Plejady i sie wszystko trzyma zacnie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2019 o 13:47, tedimy99 napisał:

 Ja myślę założyć tylny stab od Lanosa Sti , aby zmniejszyć przechyły na  szybkich łukach. 

W swoim OBK z 2015 mam tylni stab od Lanosa STI, i roznica po przekladce nie byla diametralna - OBK jest pewnie ciezszy of Forka, ale zmiana z 16mm na 19mm nie dala takiego efektu na jaki liczylem.  Podejrzewam ze regulowany stab Whiteline, z wzmocnionymi mocowaniami, oraz innymi lacznikami stabilizatorow, dalby lepsze efekty.  W OBK pomogly wieksze kola z oponami o mniejszym profilu... docelowo beda inne amortyzatory i twardsze sprezyny.  W naszym 2007 OBK najlepszy efekt dala wymiana amortyzatorow (przod i tyl), sprezyn na twardsze i podwyzszajace (prod tyl), oraz grubsze stabilizatory i laczniki stabilizatorow (przod i tyl)... zaczynalem od stabilizatorow a skonczylem na sprezynach - ale auto prowadzi sie bardzo dobrze, bez wychylania sie na zakretach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Eryk napisał:

ale zmiana z 16mm na 19mm nie dala takiego efektu na jaki liczylem. 

A byłem pewien ,że Lanos STI ma 21mm.    FXT ma opony 225\55\17 niższych bym nie chciał ,bo dość często zjeżdżam z asfaltu i ten rozmiar to taki kompromis. Myslałem,że różnica będzie jednak odczuwalna. No nic ,może faktycznie doczekać końca SLS i zmienić na coś twardszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tedimy99 napisał:

A byłem pewien ,że Lanos STI ma 21mm.    FXT ma opony 225\55\17 niższych bym nie chciał ,bo dość często zjeżdżam z asfaltu i ten rozmiar to taki kompromis. Myslałem,że różnica będzie jednak odczuwalna. No nic ,może faktycznie doczekać końca SLS i zmienić na coś twardszego.

Moze zalezy of wersji - moj USDM mial 19mm - teraz ma regulowany 22mm.  Ten rozmiar ktory podales to ma nasz 2007 OBK i jezdzi bardzo porzadnie... 2015 mial 225/60/18, teraz 245/55/19 i jest poprawa.  Przy regulowanym stabilizatorze jest o tyle fajnie ze mozna sobie dosc szybko dostosowac szywnosc do oczekiwan... W sumie tylko w OBK 2015 bede tak naprawde zaczynal od amortyzatorow/sprezyn...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za liczne odpowiedzi, cieszę się, że przy okazji wywołałem dyskusję wsp.zawieszenia w: OBK, i Lanos 

Pewne kwestie mojego pierwotnego pytania wymagają doprecyzowania; 

 

Mam komplet stabilizatorów  poprzecznych na tył Whiteline, drążek regulowany fi 23 mm spięty na max twardo, cały przód i tył zawieszenia poliuretany żółte max twarde

No i SLS które, nie wiadomo ile jeszcze pojadą, do puki działają to wolę nie wymieniać.

Mam tego Forestera od 8 K km,  jeździ wspaniale, Moim celem jest zmniejszenie przechyłu karoserii podczas ostrych łuków i szykan. W szybkich łukach w trasie trzyma się  świetnie.

I z powyższych powodów myślałem bardziej  o dodaniu  stabilizatorów zawieszenia niż wymianie sprężyn i amor.

1. dodać komplet Whiteline  przód ?   (3 K)

2. zrobić całość Cusco ?   (5 K)

 

czy ktoś ma doświadczenie w pk1 i pkt2 w Foresterze SH9

(czy ktoś ma całość stabilizatorów  w Whiteiine  lub Cusco ?)

 

czy  raczej  najpierw wymienić amortyzatory i sprężyny  (ile K?)

 

Opony 225 55 17 

 

Dzięki wszystkim za komentarze 

 

 

 

 

Edytowane przez Konstantyniusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem zmieniłem ten zestaw na amortyzatory OEM (bez  SLS) , można wiedzieć co to za amortyzatory oem, bez sls?

Czy nie jest tak że, na tym zawieszeniu fabrycznym masz czuć się komfortowo w terenie, ale jest za miękko poza ternem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2019 o 20:28, seba24 napisał:

Potem zmieniłem ten zestaw na amortyzatory OEM (bez  SLS) , można wiedzieć co to za amortyzatory oem, bez sls?

Czy nie jest tak że, na tym zawieszeniu fabrycznym masz czuć się komfortowo w terenie, ale jest za miękko poza ternem? 

Tokico robiło coś takiego do Forka Sf ale nie wiem czycd SG też robili. Były to olejowo/gazowe hybrydy... Lub wyprowadzić mnie z błędu... Takie miałem w dwóch Foresterach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tokico w sh wersja us , są to fabrycznie zakładane amortyzatory, na eu idą sls, być może dlatego że ameryka ma więcej równin, a kraje eu jak np. Włochy, serpentyny, wzniesienia, doliny, stąd sls w europie, taka moja teoria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Jeszce raz

Pytanie do kierowników Forestera SH 9 XT

Czy ktoś ma doświadczenie z pełnym zestawem stabilizatorów dolnych

(nie rozpórki kielichów, nie obniżanie, nie  podwyższanie zawieszenia)

Whiteline i/lub Cusco

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2019 o 20:08, przemekka napisał:

 

 

21 godzin temu, Konstantyniusz napisał:

Pytanie do kierowników Forestera SH 9 XT

Czy ktoś ma doświadczenie z pełnym zestawem stabilizatorów dolnych

 

W dniu 7.04.2019 o 20:08, przemekka napisał:

Stabów nie ruszałem. Grubsze pewnie pourywałyby w terenie mocowania

Były przypadki tu na forum

Zależy co chcesz, czy tylko asfalt, czy teren/asfalt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2019 o 20:28, seba24 napisał:

Potem zmieniłem ten zestaw na amortyzatory OEM (bez  SLS) , można wiedzieć co to za amortyzatory oem, bez sls?

Czy nie jest tak że, na tym zawieszeniu fabrycznym masz czuć się komfortowo w terenie, ale jest za miękko poza ternem? 

Rozumiem, że to pytanie do mnie. ;)

 

Nie wiem jak było w SH XT na Europę,  czy były SLS czy nie. Ja miałem wersję na USA, gdzie ich nie było,  ale ja kupiłem auto z zamontowanymi Peddersami. Kupiłem więc amortyzatory OEM bez SLS i zamontowałem je z kompletem sprężyn Ironmann. 

Forków (byłych i aktualnego) używam zgodnie z ich przeznaczeniem. Jest  to SUV, więc trudno od niego oczekiwać trakcji ESTIAJA. Jednak o ile  druga i czwarta generacja prowadziła się bardzo poprawnie na asfalcie to trzecia bryła znacznie poniżej oczekiwań. Stąd te mody - żeby było lepiej na asfalcie, ale też żeby był wyższy w terenie. Jeśli kogoś nie zjeżdża z asfaltu to można eksperymentować ze stabami, jednak większe wykrzyże w terenie pourywają prędzej czy później ich mocowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...