Jump to content

Sportowe sprężyny do Legacy BH 2.5


Recommended Posts

Czołem,

w związku z tym, że moje Legacy III prowadzi się jak średniej wielkości kuter torpedowy i do tego ma problem z opadniętą i skaczącą pupą myślę nad jakąś poprawą zawieszenia. 

Czy wymiana amortyzatorów i sprężyn na nowe zamienniki rozwiąże ten problem czy raczej szukać czegoś lepszego? (Nie zależy mi na obniżaniu względem stanu obecnego, za to boję się, że z nowymi zamiennikami auto poleci do góry.)

Jeśli tak to najtaniej, poza gwintem z Ali za około 2000 pln, znalazłem tylko to - https://www.ebay.com/itm/TEIN-S-Tech-Subaru-Legacy-Wagon-BH5-GTB-GT-B-SKS02-01D00-Lowering-Coil-Springs/323516377014?epid=16025081916&hash=item4b531427b6:g:wO0AAOSw5Spb0URD i to https://www.ebay.com/itm/H-R-29443-Sport-Lowering-Springs-for-99-04-Legacy-Wagon-BE-BH-/251590030020

Nie mogę znaleźć żadnych tańszych twardszych sprężyn do mojej wersji, może podejdą jakieś z innej generacji, modelu albo nawet marki? Bo 1200 złotych za same sprężyny to może nie majątek ale też nie mało, zwłaszcza, że to daily a nie auto na tor.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za jakiekolwiek rady i podpowiedzi :)

 

PS. Załączam fotkę prezentującą wysokość auta na pusto. (Legacy przeszło przegląd bez najmniejszych zastrzeżeń co do zawieszenia i sprężyny są całe)

LegacyIII.JPG

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Założyłem kiedyś do tego modelu kompletny zawias bilsteina od B4, urósł troszkę bo ok.2 cm ale prowadzenie bajka.

Czytałem dużo dobrych opinii o tym zawieszeniu, także że jest bardzo trwałe. Ale nie mogę znaleźć używanych Bilesteinów do Legacy III z sensownego źródła. Nowe znalazłem najtaniej B6 i 2700 zł za komplet samych amortyzatorów. Sporo ponad to co chciałbym wydać na całą modernizacje zawieszenia :( 

Link to post
Share on other sites
Czytałem dużo dobrych opinii o tym zawieszeniu, także że jest bardzo trwałe. Ale nie mogę znaleźć używanych Bilesteinów do Legacy III z sensownego źródła. Nowe znalazłem najtaniej B6 i 2700 zł za komplet samych amortyzatorów. Sporo ponad to co chciałbym wydać na całą modernizacje zawieszenia  
Bilstein występował w wersjach legacy turbo w Japonii i raczej ciężko będzie znaleźć w sensownym stanie. Poszukaj na Ebay uk .

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, niebieskiultras napisał:

a jak z adaptacją zawiasu z legacy 4 ?

tam są dostępne sprężyny H&R a konstrukcyjnie 3 i 4 są bardzo podobne

Gdzieniegdzie na forach czytałem o tym że mogą pasować, chociaż żadnych oficjalnych potwierdzeń nie znalazłem. Jeśli tak, to byłoby bombowo bo do IV idzie łatwiej dorwać i sporo taniej :D 

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz protestować to mam sprężyny od IV właściwie to nawet dwa komplety.

Jeden stare oryginał z tym że jedna pęknięta oddam za friko to sprawdzisz czy pasują.

Ewentualnie roczne dorabiane sprężyny chyba z POSPRING oddam za kolorowy napój.

 

Ewentualnie mogę je przymierzyć żebyś zobaczył czy pasują a zamówisz nowe.

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.04.2019 o 09:48, bzikus7 napisał:

Jak chcesz protestować to mam sprężyny od IV właściwie to nawet dwa komplety.

Jeden stare oryginał z tym że jedna pęknięta oddam za friko to sprawdzisz czy pasują.

Ewentualnie roczne dorabiane sprężyny chyba z POSPRING oddam za kolorowy napój.

 

Ewentualnie mogę je przymierzyć żebyś zobaczył czy pasują a zamówisz nowe.

 

 

Dzięki, jeśli mógłbyś pomierzyć sprężyny byłoby bajkowo! Pracuję wyjazdowo i teraz mało mam okazji by grzebać w aucie, ale jeśli nie znajdę odpowiedzi to chyba kupię jakieś używane mc phersony z IV żeby porównać. 

A o co chodzi z dorabianymi sprężynami z Pospring, miały być sztywniejsze, niższe? 

 

W dniu 9.04.2019 o 12:12, dcd84 napisał:

A jak wygląda sprawa z przednimi amorami?

Podejdą z IV do III?

Też jestem tego ciekaw, tylne kolumny na zdjęciach wyglądają identycznie, z przodem ciężej cokolwiek na oko powiedzieć. Fajnie jakby wszystko weszło z IV bo sytuacja z amortyzatorami jest podobna do tej ze sprężynami - ceny mniejsze i przede wszystkim wybór większy :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ja robiłem wymianę pneumatyki na klasyczne i tylne kolumny pasują P&P z BP do BH. Zatem wszystko dedykowane do IV gen wagona da się wmontować do "trójki".

Z przodem jest jeszcze weselej, bo pasuje przednie zawieszenie z Imprezy GD. Ja montowałem obniżające sprężyny Eibach na OEM amory z Legacy 3 2.0. Wyglądało bojowo-shakotanowo, ale komfort żaden, a na dodatek ciągle obcierałem dokładką.

Link to post
Share on other sites

To ja ugryzę z innej ale- nie dałoby rady przypasować sprężyn z GD GDB GDC? (blob, hawk) wagowo jest dosyć podobnie. 

Link to post
Share on other sites

Fizycznie można mieszać amory i sprężyny przednie między Legacy 3, a Imprezą GD. Nie wiem czy w wersjach STi amory nie są jakieś inne, ale wagowo nie są "dosyć podobne". Jak zamontowałem sobie te Eibachy -30mm dedykowane do bloba to mój Legwan nie obniżył się ładnie, tylko LEGŁ NA GLEBIE NOSEM:

qrEIENJ.jpg&key=0e3d5f1582a75668554243e3

:mrgreen:

Prowadzenie też się wcale nie poprawiło. Stał się dużo bardziej nerwowy. Trzeba by było pokombinować z geometrią, a że mam już jedno auto specjalnej troski z gwintem to nie chciałem się w to babrać z Legasem.

Wstawiłem na powrót normalne sprężyny, bo nie szło jeździć. Tylne zawieszenie z Legacy IV H6 Wagon.

Edited by DETT
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...