Jump to content
Turborowerek

XV 1.6 vs KUGA 1.5

Recommended Posts

7 godzin temu, Blixten napisał:

'Ford gówno wort' ;)

a Fiat jego brat :mrgreen:

Co całkowicie mija się z prawdą.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś na tym forum może ustawić żeby za nadmierne używanie słowa skoda dostawać bana na kilka tygodni ? :) (O użyciu słowa w nazwie użytkownika już nawet nie wspominam :D)

A na poważnie:

- jeżeli zależy Ci na napędzie i możliwości wjechania w teren bierz XV

- jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie - bierz XV

- jeżeli zależy Ci na osiągach i będziesz jeździć głownie w trasach  - bierz Kuge

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, keyman napisał:

Czy ktoś na tym forum może ustawić żeby za nadmierne używanie słowa skoda dostawać bana na kilka tygodni ? :) (O użyciu słowa w nazwie użytkownika już nawet nie wspominam :D)

A na poważnie:

- jeżeli zależy Ci na napędzie i możliwości wjechania w teren bierz XV

- jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie - bierz XV

- jeżeli zależy Ci na osiągach i będziesz jeździć głownie w trasach  - bierz Kuge

@Turborowerek możemy Ci jeszcze długo doradzać i przekonywać każdy na swój sposób , ale spróbuj przejechać się jednym i drugim, tą samą drogą, z tą samą prędkością, a wtedy  zrozumiesz o czym mówimy. Wybierz tylko taką najbardziej krętą, bo Subaru takie uwielbia ! :ok:

 

Zwróć uwagę jak lekko ten samochód się prowadzi, jak się zachowuje w zakrętach, jak wybiera nierówności, jak fajnie pracuje skrzynia CVT, jakie ma systemy bezpieczeństwa, dla mnie to auto ma sporo zalet, lub nawet cech, które nie mają inne - przede wszystkim STAŁY napęd AWD, nie żadne dołączane "w ułamku sekundy" :biglol:

 

Największa szkoda, że nie przekonasz się jak to auto radzi sobie na śniegu, to by Cię przekonało od razu. 

Żartowałem z tym 'Ford gówno wort', i nie będę Ci nic sugerował, ale zdecydowanie bierz Subaru. ;) 

 

 

 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 godzin temu, Karas napisał:

obecnie nie kupiłbym ani XV ani Kugi , dołóżyłbym pare  monet i kupiłbym coś koncernu Kia/Hundai - szybsze, mocniejsze, lepiej wykończone,  lepiej wyciszone z niezłym serwisem i długą gwarancją . 

Jeździłem ix35 i następcą miał być Tucson. Bardzo dobre i solidne samochody przy czym 1.6 2WD w Hyundai/Kia (koszt ok 100tys) jest dość słaby i nie może być kartą przetargową kontra XV.  Dodatkowo wysoka buda (a prześwit tylko 17cm) nie sprzyja jeździe po krętej drodze. Wykończenie/jakość może lepsze u koreańców ale to kwestia osobista, nowe XV porównując do starszych modeli Subaru prezentuje się i tak dość dobrze.

My wybraliśmy XV bo lubimy czasem zjechać z asfaltu i chcieliśmy czegoś innego. Do miasta na krawężniki w zupełności starczy Tucson 2WD i naprawdę polecam tą markę - 7letni ix35 nigdy nie chciał się popsuć :) Jak będzie z XV zobaczymy, na razie jest radocha :D

Edited by keyman

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Blixten napisał:

'Ford gówno wort' ;)

Kolega powiedział kiedyś sprzedawcy w salonie Forda - "Mówią, że każdy Ford gówno wort."

W odpowiedzi usłyszał - "Ale mówią także, że nie każda morda pasuje do Forda." :)

  • Thanks 3
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, keyman napisał:

Czy ktoś na tym forum może ustawić żeby za nadmierne używanie słowa skoda dostawać bana na kilka tygodni ? :) (O użyciu słowa w nazwie użytkownika już nawet nie wspominam :D)

A na poważnie:

- jeżeli zależy Ci na napędzie i możliwości wjechania w teren bierz XV

- jeżeli zależy Ci na bezpieczeństwie - bierz XV

- jeżeli zależy Ci na osiągach i będziesz jeździć głownie w trasach  - bierz Kuge

Te trasy to tak do 100 km  lub do 30 km po okolicy, a miasto malutko. Wiem, że swietnie się prowdzi xv, rzadko zmieniam samochody, myśle też o XV zeby po 5 latach żonce oddac. Obecnie mam skode 12- sto letnią, trzeba od czasu do czasu naprawiać blachy,. Ktoś mnie pytał co rozumiem przez to czy blachy nie korodują, za te pieniadze wystarczyłoby zeby samochod nie korodował tak powiedzmy do 7 lat. Jest to realne przy xv?

Edited by Turborowerek

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Blixten napisał:

Wybierz tylko taką najbardziej krętą, bo Subaru takie uwielbia ! :ok:

A następnie spróbuj kogoś na tej krętej drodze wyprzedzić i nie dostać zawału ;)

 

Moim zdaniem, jeżeli chcesz XV, to czekaj na e-boxera. W tym czasie można dozbierać pieniążki

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Turborowerek napisał:

Ktoś mnie pytał co rozumiem przez to czy blachy nie korodują, za te pieniadze wystarczyłoby zeby samochod nie korodował tak powiedzmy do 7 lat. Jest to realne przy xv?

 

Stukałeś w XV (co za tekst :D)? Postukaj (poza maską, tam odgłos jeszcze dziwniejszy, bo jest z amelinium) i sam sobie odpowiedz, dodając do tego, że karoseria nie jest produkowana z blach ocynkowanych. Potem postukaj w Skodę.

Mądry człowiek po s(z)kodzie ;) , ja się o tym za późno dowiedziałem (a też nie chce mi się już często zmieniać samochodów), ale dobrze ostrzec innych Skodziarzy  ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
34 minuty temu, Zyzol napisał:

A następnie spróbuj kogoś na tej krętej drodze wyprzedzić i nie dostać zawału ;)

Jeśli już takie akrobacje, to Subaru z nimi sobie najlepiej poradzi :) 

54 minuty temu, PRIMAR napisał:

Kolega powiedział kiedyś sprzedawcy w salonie Forda - "Mówią, że każdy Ford gówno wort."

W odpowiedzi usłyszał - "Ale mówią także, że nie każda morda pasuje do Forda." :)

Doskonała riposta - nie znałem tego wcześniej, a handlowiec z jajami :ok:  

17 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Stukałeś w XV (co za tekst :D)? Postukaj (poza maską, tam odgłos jeszcze dziwniejszy, bo jest z amelinium) i sam sobie odpowiedz, dodając do tego, że karoseria nie jest produkowana z blach ocynkowanych. Potem postukaj w Skodę.

Mądry człowiek po s(z)kodzie ;) , ja się o tym za późno dowiedziałem (a też nie chce mi się już często zmieniać samochodów), ale dobrze ostrzec innych Skodziarzy  ;) 

Dlatego ciesz się swoim Subaru, bo tak szybko odjeżdżają :D

P.S. Co Cię tak zaskoczyło w moim poprzednim poście - mój ma cechy, których Twój nie ma ? 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites

A napisze coś od siebie, co mi tam :)

Ja osobiście do VX 1,6 przesiadłem się z 20 letniej Hondy CR-V co nie znaczy, że nie miałem okazji pojeździć w życiu fajnymi i fajniejszymi autami. 

Swoim Subaru przejechałem ponad 4kkm i moje spostrzeżenia wyglądają następująco:

Wyciszenie: w miarę ok chociaż nie jest najcichszym autem jakim jechałem.

Eyesight: jest jak dla mnie MEGA! aktywny tempomat w tej cenie i asystent pasa korygujący jazdę przydaje się bardzo :)

Skrzynia biegów symulująca zmianę biegów: to zaleta akurat bo jeździłem CVT Toyoty która utrzymywała stałe obroty i nie było to miłe dla ucha.

Wykończenie: Moim zdaniem i zdaniem ludzi których miałem okazję przewozić jest bardzo na plus. Z estetycznego punktu widzenia postarali się jednak uginające się plastiki tu czy tam owszem są, ale przynajmniej samoczynnie nie otwiera się schowek na wybojach jak miało to miejsce w testowanym przeze mnie Kodiaku :biglol:

Bagażnik: To nie jest kombi jednak ja z żoną (w sami wiecie ile kobieta potrafi zabrać na weekend) bez problemu się mieszczę.

Napęd 4x4: Jeśli ktoś twierdzi, że przydaje się tylko zimą to może faktycznie czas się przesiąść na Fabię. Otóż zimą to my będziemy mogli jeździć jak latem a latem docenimy prowadzenie całego układu S-AWD

Blacharka: Jak w każdym japońcu, cienkie jak papier ale widziałem już w życiu Passaty z korozją pod klapą bagażnika po wyjeździe z salonu :)

 

A prawda jest taka, że najlepiej samemu sobie pojeździć po salonach i potestować. Niestety na forum dowiesz się głównie o prywatnych odczuciach ludzi którzy często przywiązują się do jednej marki a kiedy nawet się z niej przesiądą to mentalnie nadal tam siedzą i będą Ci wpychać swoje racje. Nie ma możliwości o obiektywnych spostrzeżeniach. Znajdziesz tu fanów różnych marek, ja osobiście kilka lat temu jeździłem Lexusem którego do dziś uważam za najwygodniejszy samochód i najlepiej wykonany ale nie będę Ci tu wciskać nowego UX ;) 

Życzę powodzenia w poszukiwaniach i mądrego wyboru! I jak najmniej kieruj się opiniami innych bo to będzie Twoje auto na parę najbliższych lat. :)

  • Like 5
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, igor_bro napisał:

I jak najmniej kieruj się opiniami innych bo to będzie Twoje auto na parę najbliższych lat. :)

Ot, to! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, igor_bro napisał:

Napęd 4x4: Jeśli ktoś twierdzi, że przydaje się tylko zimą to może faktycznie czas się przesiąść na Fabię. Otóż zimą to my będziemy mogli jeździć jak latem a latem docenimy prowadzenie całego układu S-AWD

 

Ale p****lenie. 4x4 daje dużo, ale spokojnie samochód z porządnie zrobionym zawieszeniem i 4x2 będzie pewniejszy od 4x4 w XV.

Prowadzenie to składowa zbyt wielu czynników, by sprowadzać je do jednego 4x4 :rolleyes:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Skodziarz napisał:

Ale p****lenie. 4x4 daje dużo, ale spokojnie samochód z porządnie zrobionym zawieszeniem i 4x2 będzie pewniejszy od 4x4 w XV.

Prowadzenie to składowa zbyt wielu czynników, by sprowadzać je do jednego 4x4 :rolleyes:

Ale się uśmiałem ! Dzięki :biglol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 minut temu, Blixten napisał:

Ale się uśmiałem ! Dzięki :biglol:

 

Proszę bardzo. A teraz przejedź się swoim XV po samej krętej górskiej drodze. Potem przejedź się BMW 2 z napędem tylko na tył. Dalej się śmiejesz? :dance:

 

Robiłem taki właśnie "eksperyment" kilka tygodni temu. I nie powiem, w porównaniu do np. Mini 3-door, XV jeździ lepiej. Nie mówiąc o Mercedesia A-klasa/GLA (czyli również Inifiniti QX30 - sorry @PRIMAR;)). Ale BMW 2, 1, czy nawet X2 odsadzają XV w zakrętach o kilka długości. Żaden z nich nie miał napędu na 4 koła, każdy na jedną oś.

Edited by Skodziarz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Teraz, Skodziarz napisał:

Potem przejedź się BMW 2 z napędem tylko na tył. Dalej się śmiejesz? :dance:

Słabą masz pamięć.

Ile razy trzeba Ci powtarzać, że Skody i niemieckie marki omijam szerokim łukiem ?  

 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Blixten napisał:

Słabą masz pamięć.

Ile razy trzeba Ci powtarzać, że Skody i niemieckie marki omijam szerokim łukiem ?  

 

Nie mój problem, że odbierasz sobie nawet możliwość poznania czegoś nowego. Niestety, razem z @GREGG macie w mózgach taki beton, że jakikolwiek sensowny dialog z wami oboma jest wykluczony, co dosyć smutne - muszę kolejną osobę dodać do listy blokowanych :( 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu nie Kuga 1.5 EB AWD? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, igor_bro napisał:

A napisze coś od siebie, co mi tam :)

Ja osobiście do VX 1,6 przesiadłem się z 20 letniej Hondy CR-V co nie znaczy, że nie miałem okazji pojeździć w życiu fajnymi i fajniejszymi autami. 

Swoim Subaru przejechałem ponad 4kkm i moje spostrzeżenia wyglądają następująco:

Wyciszenie: w miarę ok chociaż nie jest najcichszym autem jakim jechałem.

Eyesight: jest jak dla mnie MEGA! aktywny tempomat w tej cenie i asystent pasa korygujący jazdę przydaje się bardzo :)

Skrzynia biegów symulująca zmianę biegów: to zaleta akurat bo jeździłem CVT Toyoty która utrzymywała stałe obroty i nie było to miłe dla ucha.

Wykończenie: Moim zdaniem i zdaniem ludzi których miałem okazję przewozić jest bardzo na plus. Z estetycznego punktu widzenia postarali się jednak uginające się plastiki tu czy tam owszem są, ale przynajmniej samoczynnie nie otwiera się schowek na wybojach jak miało to miejsce w testowanym przeze mnie Kodiaku :biglol:

Bagażnik: To nie jest kombi jednak ja z żoną (w sami wiecie ile kobieta potrafi zabrać na weekend) bez problemu się mieszczę.

Napęd 4x4: Jeśli ktoś twierdzi, że przydaje się tylko zimą to może faktycznie czas się przesiąść na Fabię. Otóż zimą to my będziemy mogli jeździć jak latem a latem docenimy prowadzenie całego układu S-AWD

Blacharka: Jak w każdym japońcu, cienkie jak papier ale widziałem już w życiu Passaty z korozją pod klapą bagażnika po wyjeździe z salonu :)

 

A prawda jest taka, że najlepiej samemu sobie pojeździć po salonach i potestować. Niestety na forum dowiesz się głównie o prywatnych odczuciach ludzi którzy często przywiązują się do jednej marki a kiedy nawet się z niej przesiądą to mentalnie nadal tam siedzą i będą Ci wpychać swoje racje. Nie ma możliwości o obiektywnych spostrzeżeniach. Znajdziesz tu fanów różnych marek, ja osobiście kilka lat temu jeździłem Lexusem którego do dziś uważam za najwygodniejszy samochód i najlepiej wykonany ale nie będę Ci tu wciskać nowego UX ;) 

Życzę powodzenia w poszukiwaniach i mądrego wyboru! I jak najmniej kieruj się opiniami innych bo to będzie Twoje auto na parę najbliższych lat. :)

Samochód odpowiada mi pod wieloma względami ale wkurzyłbym sie gdyby po 2 latach zaczęła wyłazić rdza. Wg. mnie do 120 km/h hałas w kabinie nie przeszkadza, przy 150 jest juz nieznośny.

8 minut temu, elmot napisał:

A czemu nie Kuga 1.5 EB AWD? 

Wtedy kosztuje 20 tys. wiecej, bo automat i napęd 4x4. A w przedziale cenowym 130-150 tys. to nie koniecznie kuga, rav4 tez jest ciekawa

Edited by Turborowerek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
15 minut temu, Skodziarz napisał:

Niestety, razem z @GREGG macie w mózgach taki beton, że jakikolwiek sensowny dialog z wami oboma jest wykluczony, co dosyć smutne - muszę kolejną osobę dodać do listy blokowanych :( 

Jak zwykle masz rację, Panie Nieomylny :biglol:

"wami", "cię", "ciebie" w języku polskim pisze się z dużej litery, ale Ty niestety mało wiesz o formach grzecznościowych

Zastanów się może kiedyś - a może to z Tobą trudno dyskutować, skoro nie uznajesz odmiennych opinii niż Twoja własna - to taka dobra koleżeńska rada z mojej strony. 

Powyżej dałeś koncertowy przykład jak zaczynasz obrażać innych kiedy tracisz argumenty

 

 

Edited by Blixten
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Skodziarz napisał:

 

Ale p****lenie. 4x4 daje dużo, ale spokojnie samochód z porządnie zrobionym zawieszeniem i 4x2 będzie pewniejszy od 4x4 w XV.

Prowadzenie to składowa zbyt wielu czynników, by sprowadzać je do jednego 4x4 :rolleyes:

 

Myślę, że Twoje odczucia są raczej ukierunkowane doszukiwaniem się problemu którego nie ma. Dziwi mnie jedynie fakt, że podczas poszukiwań samochodu nie wybrałeś takiego, który by Ci odpowiadał tylko taki na który narzekasz i porównujesz non stop do Volks... ekhem! Skody którą miałeś i z którą wiążesz tak wspaniałe wspomnienia. :) 

Co do samego komentarza odnośnie "p****lenia" o wyższości napędu na 4 koła nad 4X2 to wybacz, ale jednostkowa ocena kogoś kto podjął złą decyzję przy wyborze auta jest warta mniej więcej tyle co Skoda właśnie. :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może forka wziąć Panowie. Są ostatnie sztuki z 2018r. z sinikiem 150 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Turborowerek napisał:

 

Wtedy kosztuje 20 tys. wiecej, bo automat i napęd 4x4. A w przedziale cenowym 130-150 tys. to nie koniecznie kuga, rav4 tez jest ciekawa

Szybki rzut oka na ogłoszenia, i myślę, że spokojnie da się te opcję kupić za  115 k (rocznik 2018)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, elmot napisał:

Szybki rzut oka na ogłoszenia, i myślę, że spokojnie da się te opcję kupić za  115 k (rocznik 2018)

ale z dużo slabszym wyposazeniem

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
26 minut temu, igor_bro napisał:

 

Myślę, że Twoje odczucia są raczej ukierunkowane doszukiwaniem się problemu którego nie ma. Dziwi mnie jedynie fakt, że podczas poszukiwań samochodu nie wybrałeś takiego, który by Ci odpowiadał tylko taki na który narzekasz i porównujesz non stop do Volks... ekhem! Skody którą miałeś i z którą wiążesz tak wspaniałe wspomnienia. :) 

Co do samego komentarza odnośnie "p****lenia" o wyższości napędu na 4 koła nad 4X2 to wybacz, ale jednostkowa ocena kogoś kto podjął złą decyzję przy wyborze auta jest warta mniej więcej tyle co Skoda właśnie. :) 

Problem w tym, że kolega ma rację.

Nikt nie neguje zachowania S-AWD w zimie, na mokrym etc.

Natomiast na suchym, jest tak wiele różnych parametrów mających wpływ na prowadzenie samochodu, że 4x4 lub 4x2 jest tylko jednym z nich.

Ważnym, ale nie decydującym we wszystkich przypadkach.

 

\edit

Nie wspominając już w ogóle o subiektywnych wrażeniach/preferencjach :)

Czytaj: Jeden woli nadsterowność a inny auto jadące jak po sznurku :)

Edited by yak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, yak napisał:

Problem w tym, że kolega ma rację.

Nikt nie neguje zachowania S-AWD w zimie, na mokrym etc.

Natomiast na suchym, jest tak wiele różnych parametrów mających wpływ na prowadzenie samochodu, że 4x4 lub 4x2 jest tylko jednym z nich.

Ważnym, ale nie decydującym we wszystkich przypadkach.

Czyli uważasz, że lepszy jest samochód który prowadzi się świetnie na suchym od tego który prowadzi się bardzo dobrze w zimę, w deszczu i na suchym? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...