Skocz do zawartości

XV 1.6 vs KUGA 1.5


Turborowerek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie (chyba nie ma ale zawsze mogą się pojawić). Nigdy nie miałem subaru. Mam aktualnie skode octavie II 1.9 TDI 105 KM (250 Nm). Jeździłem XV 1.6 bardzo przyjemnie się prowadzi autko, zauroczyło mnie. Zastanawiam się też nad kugą 1.5 Ecoboost 150 km w manualu (podobne pieniądze co XV). Kuga wydaje mi się cichsza, ma lepsze fotele. Jeżdzę spokojnie tak do 120 km/h. Zastanawiam się bo kuga jak będzie trzeba przycisnąć (wyprzedzanie) to coś wycisnę szybko z silnika (na trasie głównie będę jeździł). Wiem, że to ciężkie to dla użytkowników subaru pytanie, ale może coś obiektywnie podpowiecie. Jeśli chodzi drogi inne ni ż asfaltowe to czasem zdarzy mi się, że muszę przejechać, ale ten argument nie jest najważniejszy na korzyść subaru. Poza tym jak spisuje się zawieszenie subaru tak powiedzmy po 50 - 70 kkm. Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Turborowerek napisał:

Nigdy nie miałem subaru. Mam aktualnie skode octavie II 1.9 TDI 105 KM (250 Nm).

 

Czyli jak ja: po Skodzie Subaru. Hmm.... jeśli mam być szczery - nie idź tą drogą :D Kilka takich tu było/jest, raczej nie kojarzę w pełni zadowolonego ;) 

 

Godzinę temu, Turborowerek napisał:

Jeździłem XV 1.6 bardzo przyjemnie się prowadzi autko, zauroczyło mnie. Zastanawiam się też nad kugą 1.5 Ecoboost 150 km w manualu (podobne pieniądze co XV). Kuga wydaje mi się cichsza, ma lepsze fotele. Jeżdzę spokojnie tak do 120 km/h. Zastanawiam się bo kuga jak będzie trzeba przycisnąć (wyprzedzanie) to coś wycisnę szybko z silnika (na trasie głównie będę jeździł). Wiem, że to ciężkie to dla użytkowników subaru pytanie, ale może coś obiektywnie podpowiecie. Jeśli chodzi drogi inne ni ż asfaltowe to czasem zdarzy mi się, że muszę przejechać, ale ten argument nie jest najważniejszy na korzyść subaru. Poza tym jak spisuje się zawieszenie subaru tak powiedzmy po 50 - 70 kkm. Dzięki z góry za pomoc.

 

 

A teraz poważniej o wymaganiach kontra rzeczywistości:

1. Nie jeździłem Kugą

2. Nie wydaje mi się jednak możliwe, żeby była głośniejsza niż XV, Subaru z salonu jest przekoszmarnie głośne, szlag trafia człowieka. Ale da się to poprawić za pieniądze stosunkowo niewielkie w porównaniu do ceny nowego samochodu.

3. Nikt jeszcze tu nie przejechał 50 kkm nowym XV, a jednak jest sporo rzeczy zmienionych, więc nikt nie powie jak będzie. Poprzednie XV 50-70 kkm przejeżdżało bez żadnego problemu. Od siebie mogę powiedzieć, że zawieszenie wydaje z siebie czasami dziwne dosyć dźwięki, ale poza tym to wygląda po tych prawie 20 kkm na nieruszone :) 

 

Tak naprawdę to sprawa rozbija się o kwoty. XV 1.6, w przeciwieństwie do 2.0, jest w Polsce wycenione bardzo rozsądnie, kosztuje tyle, ile jest warte. Kuga to z kolei schodzący model, więc cena też może być bardzo dobra. Za te same pieniądze kupiłbym Kugę, Subaru może konkurować tylko ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Co ma Kuga na wyposażeniu?

 

Pytanie, co ma XV?

- Eyesight, który jest zabawką na początku, a później mało się przydaje

- automatyczną klimatyzację, z której śmierdzi po roku

- bardzo fajną skrzynię automatyczNAWĄ (no jak nazwać skrzynię, której największą zaletą jest brak przełożeń, a jednak się je symuluje? ;) ), Kuga będzie manualem i to duży w mojej opinii minus

- napęd 4x4, bardzo przydatny zimą i powodujący, że XV prowadzi się naprawdę fajnie. Za to Ford, można by przypuszczać, prowadzi się dobrze również, tylko napędzany jest na jedną oś, więc zimą będzie gorzej.

- malutki bagażnik

- sprawiający wiecznie problemy infotainment

 

No, nieźle! ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aflinta napisał:

Co ma Kuga na wyposażeniu?

 

3 minuty temu, aflinta napisał:

Co ma Kuga na wyposażeniu?

Kuga za 120 tys. ma wszystko to co XV 1.6 w najbogatszej wersji, dodatkowo podgrzewaną kierownicę i otwierany elektrycznie bagażnik, do tego daja komplet opon zimowych, XV 1,6 za 108 tys. z dodatkami

 

1 minutę temu, Skodziarz napisał:

 

Pytanie, co ma XV?

- Eyesight, który jest zabawką na początku, a później mało się przydaje

- automatyczną klimatyzację, z której śmierdzi po roku

- bardzo fajną skrzynię automatyczNAWĄ (no jak nazwać skrzynię, której największą zaletą jest brak przełożeń, a jednak się je symuluje? ;) ), Kuga będzie manualem i to duży w mojej opinii minus

- napęd 4x4, bardzo przydatny zimą i powodujący, że XV prowadzi się naprawdę fajnie. Za to Ford, można by przypuszczać, prowadzi się dobrze również, tylko napędzany jest na jedną oś, więc zimą będzie gorzej.

- malutki bagażnik 

- sprawiający wiecznie problemy infotainment

 

No, nieźle! ;) 

Dzieki skodziarz :-) Ja w sumie tez skodziarz i to aktualnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Turborowerek napisał:

Kuga za 120 tys. ma wszystko to co XV 1.6 w najbogatszej wersji

To skoro nie zależy Ci na napędzie 4x4, Ford ma mocniejszy silnik i jeździsz głównie w trasie to nie wiem nad czym debatować.

 

7 minut temu, Skodziarz napisał:

- Eyesight, który jest zabawką na początku, a później mało się przydaje

To nawet i dobrze, poduszek powietrznych też wolę nie sprawdzać. 

 

9 minut temu, Skodziarz napisał:

- sprawiający wiecznie problemy infotainment

U mnie działa nawet OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aflinta napisał:

To nawet i dobrze, poduszek powietrznych też wolę nie sprawdzać. 

 

Awaryjne hamowanie ma w tej chwili na wyposażeniu właściwie każdy wprowadzany nowy samochód kosztujący podobnie jak XV. I tylko ta część ES może być przydatna. Ale dostaniesz to u każdego obecnego konkurenta.

Niestety i na szczęście zarazem, nie pojawił się nikt, kogo ES uratował, bo w przeciwieństwie do sprawdzonej technologii poduszek, skuteczność ES jest mocno ograniczona, o czym sam producent lojalnie uprzedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Skodziarz napisał:

 

Pytanie, co ma XV?

- Eyesight, który jest zabawką na początku, a później mało się przydaje

- automatyczną klimatyzację, z której śmierdzi po roku

- bardzo fajną skrzynię automatyczNAWĄ (no jak nazwać skrzynię, której największą zaletą jest brak przełożeń, a jednak się je symuluje? ;) ), Kuga będzie manualem i to duży w mojej opinii minus

- napęd 4x4, bardzo przydatny zimą i powodujący, że XV prowadzi się naprawdę fajnie. Za to Ford, można by przypuszczać, prowadzi się dobrze również, tylko napędzany jest na jedną oś, więc zimą będzie gorzej.

- malutki bagażnik

- sprawiający wiecznie problemy infotainment

 

No, nieźle! ;) 

-Eyesight jeden z najlepszych elementów wyposażenia i nieraz ostrzegł mnie przed jadącym przede mną autem. Kilka razy awaryjnie zahamował za mnie. 

-Klima - za chwile u mnie stuknie rok użytkowania i żadnych nieprzyjemnych zapachów. Czy wg ciebie smród z klimy to wada produkcyjna świadcząca o złej konstrukcji auta? Może trzeba filtr wymienić?

- 4x4 działa genialnie i cała reszta w tej klasie ze znaczkiem 4x4 udaje napęd na 4 koła. Ja czuję różnice nawet na suchym asfalcie i nie jest to gadżet używany tylko zimą.  

-sprawiający wiecznie problemy infotainment- nie potwierdzam. U mnie działa płynnie nawet zima. Ekran reaguje bez opóźnienia. Nic się nie zawiesza. 

Kuga tez mi się podoba szczególnie z zewnątrz ale ma mikro prześwit jak na moje oczekiwania. 

Rwasumując- XV dla mnie wygrywa w następującej kolejności :

1. Napędy/prześwit 

2. Eyesight 

3. Skrzynia - pracuje płynnie i nie zamula. 

4. Design 

 

pytanie co dla ciebie jest priorytetem. 

Edytowane przez MaMis
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Skodziarz napisał:

Ale dostaniesz to u każdego obecnego konkurenta.

W tym cały problem, że nie każde rozwiązanie konkurencji może się równać w skuteczności, natomiast miałem wątpliwą przyjemność sprawdzić jak działa to w Tiguanie... dramat to najdelikatniejsze słowo jakie mi przychodzi do głowy. Był tu nawet film wrzucony... ES miał skuteczność 10/10 a Tiguan 3/10 :blink:

 

3 godziny temu, Skodziarz napisał:

Niestety i na szczęście zarazem, nie pojawił się nikt, kogo ES uratował, bo w przeciwieństwie do sprawdzonej technologii poduszek, skuteczność ES jest mocno ograniczona, o czym sam producent lojalnie uprzedza

System nie jest doskonały, ale mnie kilka razy z zamyślenia już wyrwał - więc uznaję go za skutecznego. Jestem też przekonany, że kilka osób na forum też wspominało, że ES wdrożył hamowanie skutecznie - bez którego byłby dzwonek 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarty żartami, ale nowa Kuga wygląda całkiem zacnie. Bo obecna wersja to mega nijakie auto... No i w nowym będą różne hybrydy w tym mocna wersja plug-in z benzynowym 2,5 (w sumie ciekawe że dużo hybryd ma silnik o takiej sporej pojemności, vide toyota - subaru tyle lat klepie 2,5 wolnossące a tutaj póki co znowu zaspało)

 

 

 

 

 

Bez tytułu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie tez nad rav 4

12 minut temu, Karas napisał:

obecnie nie kupiłbym ani XV ani Kugi , dołóżyłbym pare  monet i kupiłbym coś koncernu Kia/Hundai - szybsze, mocniejsze, lepiej wykończone,  lepiej wyciszone z niezłym serwisem i długą gwarancją . 

 

 

Teraz, Turborowerek napisał:

Zastanawiam sie tez nad rav 4

 

 

Na tym forum znalazlem nastepujace informacje o ,Xv:

- slabe wyciszenie

- 1.6 pali wiecej niz 2.0

- slabe blachy

- mozliwe niedorobki

- samochod warty za takie pieniadze

Potwierdzacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Turborowerek napisał:

Zastanawiam sie tez nad rav 4

 

 

Na tym forum znalazlem nastepujace informacje o ,Xv:

- slabe wyciszenie

- 1.6 pali wiecej niz 2.0

- slabe blachy

- mozliwe niedorobki

- samochod warty za takie pieniadze

Potwierdzacie?

Nie :) Ale w trasy raczej szukaj mocniejszego silnika niż wolnossące 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Turborowerek napisał:

Na tym forum znalazlem nastepujace informacje o ,Xv:

- slabe wyciszenie

- 1.6 pali wiecej niz 2.0

- slabe blachy

- mozliwe niedorobki

- samochod warty za takie pieniadze

Potwierdzacie?

Sugerujesz się wyłącznie opiniami koelgi S...?

wyciszenie nie powala ale nie wiem co inni oferują w tej cenie. Ateca mnie również nie powalił wyciszeniem podobnie jak Kodiaq.

- słabe blachy? Jakich oczekujesz? Nie wiem co masz na mysli  i jak długo masz zamiar jeździć XV. 

- konkretnych niedoróbek nie znalazłem. Wychodzę tez z założenia ze inne marki maja swoje drobne mankamenty. Znowu odwołam się do Ateca gdzie dużym problemem było błoto zbierające się pod uszczelkami tylnych drzwi= korozja.

Decydowalem się na XV bo chciałem mieć  auto z napędem 4X4 na nie z okazyjnie dołączanym tyłem. Na pewno można wydać te pieniądze lepiej jeśli prześwit i napęd ma drugorzędne znaczenie. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...