Skocz do zawartości

Problemy z korbowodami zakupionymi w ASO


Filippe_1007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Gremium,

zakupiłem korbowody od STI w celu modyfikacji Forestera XT'07 mojej mamy. Po zakupie części w ASO byłem przekonany, że wszystko będzie w porządku. Niestety. Pan z firmy, która obrabia ten silnik dzwoni do mnie: "Panie Filipie, tutaj mamy do czynienia z jakąś zbieraniną..." Dodam, że firma ta wyspecjalizowała się obróbce silników Subaru, robią to nie od dziś. Są znani w branży.Pytam o co chodzi? Mianowicie waga dwóch z czterech korbowodów jest różna. Różnica wynosi 13 GRAM. Nie ważyłem tych części przed dostarczeniem do warsztatu obróbkowego. Pomyślałem, że nie będzie kłopotem wymiana tych dwóch korb. Myliłem się... Telefon do ASO, że jest taki problem. Zostałem obsłużony profesjonalnie, po dwóch godzinach mam odpowiedź. Że SIP nie uwzględni wymiany tych korbowodów, ponieważ części są tego samego kodu i można z nich składać silnik taka różnica nie wpływa na nic. W pierwszej chwili pomyślałem, że jest to nieśmieszny żart. Składanie silnika z tymi korbowodami jest niezgodne ze sztuką, na pewno tego nie zrobię. Czuję się oszukany. Chciałbym wymienić te korbowody i cieszyć się silnikiem, który będzie złożony ze sztuką. Chciałem jednakowe korbowody, a nie podstawki pod kubek. Ze stanowiska jakie mi przedstawiono wychodzi, że utopiłem pieniądze, a zyskałem parę kilo bezużytecznego żelastwa. Nie ukrywam, że dla osoby, która wychowała się praktycznie z marką Subaru to policzek w twarz. Chcę rozwiązać sprawę bezspornie i poznać postawę dyrekcji. Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety korbowody jako jedna z nielicznych (o ile nie jedyna) część silnikowa z oryginału ma różną wagę w zależności od konkretnej sztuki. I trzeba mieć ich ileś sztuk aby dobrać komplet.

Ba, jak chcesz kupić 1 korbowód, to po zamianach nr ref. wyjdzie ci i tak korba do sti, a to co przyjdzie w pudełku tylko przypomina to co było w silniku zamontowane przez fabrykę.

Zmienił się kształt i masa korbowodu i mając uszkodzony jeden w takim aucie jak twoje i tak musisz kupić komplet i to jeszcze taki dobrany pod względem masy.

Jak nie masz wyjątkowego szczęścia, to raczej dobierzesz 4 z 8, a nie 4 z 4.

 

Jest to jakiś absurd, ale niech się Dyrekcja ustosunkuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem jak ja sobie radzę przy budowaniu silników:

https://www.instructables.com/id/Connecting-Rod-Balancing-Tool/

 

Ale to służy do dokładnego wyważania, nie zdarzyło mi się zdejmować aż 13g z korby, max ok. 5g...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, skwaro napisał:

Podpowiem jak ja sobie radzę przy budowaniu silników:

https://www.instructables.com/id/Connecting-Rod-Balancing-Tool/

 

Ale to służy do dokładnego wyważania, nie zdarzyło mi się zdejmować aż 13g z korby, max ok. 5g...

Niestety ten przyrząd nie pomoże. Wagi korbowodów to: 2x596g, 1x589g, 1x601g. Przepraszam mój błąd 12g, chociaż w tym przypadku to nie ma znaczenia. Nie po to kupowałem części w ASO żeby w nich rzeźbić. Następnym razem wezmę wagę, suwniarke, mikromierz i może średnicówkę ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Sprawdziłem DT - producent nie podaje dopuszczalnych różnic mas. Za wyjątkiem użytkowania stricte sportowego ( dobieranie mas tłoków do samochodu rajdowego ) dostarczane przez producenta komplety są bezpośrednio przeznaczone do montażu.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z mojego wewnętrznego śledztwa to samo wyniknęło... Czekam za mailem z Subaru Deutschland czy są wstanie pomóc mi w mojej sprawie ponadto kontaktowałem się z DT SIP. Moim zdaniem ta procedura to absurd, a Pan z DT próbował uświadomić świadomego klienta, że nie ma racji... Tytuł w stopce Specjalista w tym przypadku brzmiał zabawnie. Poza tym pytałem w dwóch punktach ASO o masy korbowodów i jak rozwiązują tę sprawę. U jednych usłyszałem, że wyważają korbowody, a w drugim przypadku Pan doradca serwisowy powiedział, że nie ważą wcale, co już wzbudziło mój niepokój związany z jakością świadczonych u nich usług. Teraz pytanie do Szanownej Dyrekcji czy użylibyście takich korbowodów w swoim silniku? Myślę, że 12g różnicy niewyważenia na kole byłoby szybko zauważone, a w silniku jeszcze szybciej, bo by spektakularnie umarł. W warsztacie obróbczym mówili mi, że korbowody o różnej masie to zjawisko nagminne, wszyscy wymieniają bez problemu, poza Subaru... Moim zdaniem taka procedura i brak możliwości zwrotu to zachowania mocno tkwiące w poprzednim systemie. Masz gamoniu ciesz się, że w ogóle masz możliwość zakupu części. Przy następnej wizycie w ASO będę bardzo czujny i przemyślę zakup czegokolwiek 10 razy. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...