Jump to content
Filippe_1007

Problemy z korbowodami zakupionymi w ASO

Recommended Posts

Witam Szanowne Gremium,

zakupiłem korbowody od STI w celu modyfikacji Forestera XT'07 mojej mamy. Po zakupie części w ASO byłem przekonany, że wszystko będzie w porządku. Niestety. Pan z firmy, która obrabia ten silnik dzwoni do mnie: "Panie Filipie, tutaj mamy do czynienia z jakąś zbieraniną..." Dodam, że firma ta wyspecjalizowała się obróbce silników Subaru, robią to nie od dziś. Są znani w branży.Pytam o co chodzi? Mianowicie waga dwóch z czterech korbowodów jest różna. Różnica wynosi 13 GRAM. Nie ważyłem tych części przed dostarczeniem do warsztatu obróbkowego. Pomyślałem, że nie będzie kłopotem wymiana tych dwóch korb. Myliłem się... Telefon do ASO, że jest taki problem. Zostałem obsłużony profesjonalnie, po dwóch godzinach mam odpowiedź. Że SIP nie uwzględni wymiany tych korbowodów, ponieważ części są tego samego kodu i można z nich składać silnik taka różnica nie wpływa na nic. W pierwszej chwili pomyślałem, że jest to nieśmieszny żart. Składanie silnika z tymi korbowodami jest niezgodne ze sztuką, na pewno tego nie zrobię. Czuję się oszukany. Chciałbym wymienić te korbowody i cieszyć się silnikiem, który będzie złożony ze sztuką. Chciałem jednakowe korbowody, a nie podstawki pod kubek. Ze stanowiska jakie mi przedstawiono wychodzi, że utopiłem pieniądze, a zyskałem parę kilo bezużytecznego żelastwa. Nie ukrywam, że dla osoby, która wychowała się praktycznie z marką Subaru to policzek w twarz. Chcę rozwiązać sprawę bezspornie i poznać postawę dyrekcji. Pozdrawiam

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety korbowody jako jedna z nielicznych (o ile nie jedyna) część silnikowa z oryginału ma różną wagę w zależności od konkretnej sztuki. I trzeba mieć ich ileś sztuk aby dobrać komplet.

Ba, jak chcesz kupić 1 korbowód, to po zamianach nr ref. wyjdzie ci i tak korba do sti, a to co przyjdzie w pudełku tylko przypomina to co było w silniku zamontowane przez fabrykę.

Zmienił się kształt i masa korbowodu i mając uszkodzony jeden w takim aucie jak twoje i tak musisz kupić komplet i to jeszcze taki dobrany pod względem masy.

Jak nie masz wyjątkowego szczęścia, to raczej dobierzesz 4 z 8, a nie 4 z 4.

 

Jest to jakiś absurd, ale niech się Dyrekcja ustosunkuje....

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, skwaro napisał:

Podpowiem jak ja sobie radzę przy budowaniu silników:

https://www.instructables.com/id/Connecting-Rod-Balancing-Tool/

 

Ale to służy do dokładnego wyważania, nie zdarzyło mi się zdejmować aż 13g z korby, max ok. 5g...

Niestety ten przyrząd nie pomoże. Wagi korbowodów to: 2x596g, 1x589g, 1x601g. Przepraszam mój błąd 12g, chociaż w tym przypadku to nie ma znaczenia. Nie po to kupowałem części w ASO żeby w nich rzeźbić. Następnym razem wezmę wagę, suwniarke, mikromierz i może średnicówkę ;) 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia, jaka różnicę mas dopuszcza producent.

Skierowałem zapytanie do DT.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Dyrekcja napisał:

Skierowałem zapytanie do DT.

 

Przenoszę zatem do pytań do Działu Technicznego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba - zadałem pytanie mailem, jak otrzymam odpowiedź - dam znać :)

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracamy więc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem DT - producent nie podaje dopuszczalnych różnic mas. Za wyjątkiem użytkowania stricte sportowego ( dobieranie mas tłoków do samochodu rajdowego ) dostarczane przez producenta komplety są bezpośrednio przeznaczone do montażu.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z mojego wewnętrznego śledztwa to samo wyniknęło... Czekam za mailem z Subaru Deutschland czy są wstanie pomóc mi w mojej sprawie ponadto kontaktowałem się z DT SIP. Moim zdaniem ta procedura to absurd, a Pan z DT próbował uświadomić świadomego klienta, że nie ma racji... Tytuł w stopce Specjalista w tym przypadku brzmiał zabawnie. Poza tym pytałem w dwóch punktach ASO o masy korbowodów i jak rozwiązują tę sprawę. U jednych usłyszałem, że wyważają korbowody, a w drugim przypadku Pan doradca serwisowy powiedział, że nie ważą wcale, co już wzbudziło mój niepokój związany z jakością świadczonych u nich usług. Teraz pytanie do Szanownej Dyrekcji czy użylibyście takich korbowodów w swoim silniku? Myślę, że 12g różnicy niewyważenia na kole byłoby szybko zauważone, a w silniku jeszcze szybciej, bo by spektakularnie umarł. W warsztacie obróbczym mówili mi, że korbowody o różnej masie to zjawisko nagminne, wszyscy wymieniają bez problemu, poza Subaru... Moim zdaniem taka procedura i brak możliwości zwrotu to zachowania mocno tkwiące w poprzednim systemie. Masz gamoniu ciesz się, że w ogóle masz możliwość zakupu części. Przy następnej wizycie w ASO będę bardzo czujny i przemyślę zakup czegokolwiek 10 razy. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlaczego ich po prostu nie zwróciłeś w miejscu zakupu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karenz napisał:

dlaczego ich po prostu nie zwróciłeś w miejscu zakupu ?

Bo zwrot w tym ASO odrzucono... Powołano się na procedurę, która nie zawiera parametru masowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

normalnie jeżeli sprzęt jest nie ruszony nie robią problemu przy zwrocie z byle jakiego powodu, przecież oni to odeślą do importera tylko będzie trzeba wystawić faktury korekcyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procedura zwrotu jest bardziej skomplokowana. Te części leżałby u dealera na półce, fakt w dobrym geście handlowym mogliby to przyjąć, ale nie przyjęli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...