Jump to content
Łukasz Liwoch

Zawieszenie tył Pedders

Recommended Posts

Witam

Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik?

P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. 

Pozdrawiam Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Łukasz Liwoch napisał:

Witam

Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik?

P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. 

Pozdrawiam Łukasz

 

Ja też mam kpl.tył Pederssa od 3 lat ok 50 tys km przebiegu i wszystko działa jak należy. Mi akurat skrzypi urwany czujnik poziomowania świateł. Za tydzień będzie wymieniany. Sprawdź , może to nie amortyzatory?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz założone tuleje z poliuretanu, w zawieszeniu lub stabilizatorze? Mogą skrzypieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortyzatory raczej nie skrzypią. Szukałbym źródła dźwięków gdzieś indziej - pierwszy podejrzany stabilizator (na gumach).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleje mam OEM. Będę szukał, chodź leżałem pod autem, szwagier naciskał na tył i wydawało mi się,że to amory jednak. Może jednak przesmarować wszystkie gumy i tuleje i wtedy zobaczyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie skrzypiało (wydawało się będąc w samochodzie, że z tyłu) jak w starym tapczanie - po weryfikacji w serwisie, łączniki stabilizatora przód do wymiany. Po wymianie nastała cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, karol76 napisał:

U mnie skrzypiało (wydawało się będąc w samochodzie, że z tyłu) jak w starym tapczanie - po weryfikacji w serwisie, łączniki stabilizatora przód do wymiany. Po wymianie nastała cisza.

U mnie tak właśnie skrzypi, typowo z tyłu auta- w środku też słychać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.04.2019 o 13:16, Łukasz Liwoch napisał:

Tuleje mam OEM. Będę szukał, chodź leżałem pod autem, szwagier naciskał na tył i wydawało mi się,że to amory jednak. Może jednak przesmarować wszystkie gumy i tuleje i wtedy zobaczyć

Amory masz dobre. U mnie jeszcze seria i skrzypi coś niemiłosiernie z tyłu,pewnie to co u Ciebie. Posmarowałem sworznie wahaczy tylnych przez igłę ,ale nadal skrzypi. Szukamy dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam. Na pewno mam do wymiany z tyłu piastę, bo huczy łożysko, ale czy miałoby to coś wspólnego? Jakoś mi to nie pasuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie dzisiaj dokładnie do bólu sprawdzone na trzepakach, wszystko ok. Pomogło spryskanie wszystkich tulei, gum staba itp itd-od razu cisza, po kilku km delikatne już popiskiwanie,więc spryskam ponownie. Prawdopodobnie zima ( sól, piasek) itp itd dały o sobie znać.

P.S. Dzięki za pomoc i sugestie. 

Pozdrawiam

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.04.2019 o 08:38, Łukasz Liwoch napisał:

Witam

Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik?

P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. 

Pozdrawiam Łukasz

Skrzypią najczęściej tuleje wahliwe , to taki prawie uniball rajdowy . To tzw standart 

https://www.subaru.pl/tuleja-zwrotnicy-tylnej-subaru-impreza-legacy-forester.html 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 Po dłuższej przerwie, położyłem się pod forka z wd40, i wychodzi mi,że na 90% skrzypi element idący od zwrotnicy, a opisany jako 8820rh(na foto), a na 10% ta gruba gumowa tuleja obok. Jak się te elementy zwią, by je zakupić

IMG_20190519_174515.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

popatrz post wyżej , a czym pisałem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie patrzyłem, tylko nie umiałem wyżej tej tulei dopasować. Tą co Pan mi pokazywał, pasowała do zwrotnicy, a tu skrzypi z drugiej strony, tej od budy. Jeśli to tylko ta tuleja tam występuje, to super. Naprawdę skrzypi jak w starym polonezie.

Panie Edwinie

Chodzi mi o ten wahacz dolny poprzeczny. Tuleja  uniball, ktora mi Pan pokazał jest na dole przy zwrotnicy. U mnie skrzypi górna tuleja tego wahacza, czy ona jest wymienialna,czy razem z wahaczem występuje? Bo wg schematu góra,a dół to co innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukamy dalej. Tuleja wymieniona. Okazało się, że jest to skrzypienie z dwóch stron, występuje przy minimalnym max, 1 cm naciśnięciu zderzaka  i ugięcia sprezyny, jeśli bujamy na ostro jest cisza.  Z dwóch stron ten sam dzwięk. Pomysł taki, zaczęło się to po regulacji zbieżności, więc prawdopodobnie sprężyny ułożyły się po regulacji w innym miejscu, nie tam gdzie były wyrobione, do tego jakiś brud. Na peddersie zrobione ponad 40 tyś km, więc kielichy mogły się trochę wyrobić. Teraz trzeba jakimś smarowidłem potraktować miejsce spoczynku sprężyny na amorku góra, dół i obserwować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do Peddersów - mi jeden zaczął stukać po przejechaniu jakichś 7-8 tyś km. Bez problemu został wymieniony na gwarancji, ale co się naszukałem tego co mi stuka to moje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pan Edwin miał rację winna była tuleja uniballowa. Przenosiła skrzypienie na całe tylne zawieszenie. Wyczyszczona i przesmarowana ucichła, ale i tak będzie do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...