Skocz do zawartości

Zawieszenie tył Pedders


Łukasz Liwoch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik?

P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. 

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Łukasz Liwoch napisał:

Witam

Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik?

P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. 

Pozdrawiam Łukasz

 

Ja też mam kpl.tył Pederssa od 3 lat ok 50 tys km przebiegu i wszystko działa jak należy. Mi akurat skrzypi urwany czujnik poziomowania świateł. Za tydzień będzie wymieniany. Sprawdź , może to nie amortyzatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, karol76 napisał:

U mnie skrzypiało (wydawało się będąc w samochodzie, że z tyłu) jak w starym tapczanie - po weryfikacji w serwisie, łączniki stabilizatora przód do wymiany. Po wymianie nastała cisza.

U mnie tak właśnie skrzypi, typowo z tyłu auta- w środku też słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2019 o 13:16, Łukasz Liwoch napisał:

Tuleje mam OEM. Będę szukał, chodź leżałem pod autem, szwagier naciskał na tył i wydawało mi się,że to amory jednak. Może jednak przesmarować wszystkie gumy i tuleje i wtedy zobaczyć

Amory masz dobre. U mnie jeszcze seria i skrzypi coś niemiłosiernie z tyłu,pewnie to co u Ciebie. Posmarowałem sworznie wahaczy tylnych przez igłę ,ale nadal skrzypi. Szukamy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawieszenie dzisiaj dokładnie do bólu sprawdzone na trzepakach, wszystko ok. Pomogło spryskanie wszystkich tulei, gum staba itp itd-od razu cisza, po kilku km delikatne już popiskiwanie,więc spryskam ponownie. Prawdopodobnie zima ( sól, piasek) itp itd dały o sobie znać.

P.S. Dzięki za pomoc i sugestie. 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2019 o 08:38, Łukasz Liwoch napisał:

Witam

Piszę w ogólnym, ponieważ występuje do kilku modeli. Zauważyłem ostatnio, że w/w amory podczas uginania zawieszenia, bądź na nierówności skrzypią. Sprężyny całe, sprawdzałem. Czy Pan Edwin, lub ktoś mający kontakt z tym zawieszeniem, mógłby się wypowiedzieć na temat ewentualnych problemów, reklamacji, czy raczej jest mało awaryjny zamiennik?

P.s. Zawias ma trzy lata, przebieg na nim to 40 tyś km. Auto stoi prosto, nic nie puka, nie stuka, tylko skrzypi. 

Pozdrawiam Łukasz

Skrzypią najczęściej tuleje wahliwe , to taki prawie uniball rajdowy . To tzw standart 

https://www.subaru.pl/tuleja-zwrotnicy-tylnej-subaru-impreza-legacy-forester.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No właśnie patrzyłem, tylko nie umiałem wyżej tej tulei dopasować. Tą co Pan mi pokazywał, pasowała do zwrotnicy, a tu skrzypi z drugiej strony, tej od budy. Jeśli to tylko ta tuleja tam występuje, to super. Naprawdę skrzypi jak w starym polonezie.

Panie Edwinie

Chodzi mi o ten wahacz dolny poprzeczny. Tuleja  uniball, ktora mi Pan pokazał jest na dole przy zwrotnicy. U mnie skrzypi górna tuleja tego wahacza, czy ona jest wymienialna,czy razem z wahaczem występuje? Bo wg schematu góra,a dół to co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukamy dalej. Tuleja wymieniona. Okazało się, że jest to skrzypienie z dwóch stron, występuje przy minimalnym max, 1 cm naciśnięciu zderzaka  i ugięcia sprezyny, jeśli bujamy na ostro jest cisza.  Z dwóch stron ten sam dzwięk. Pomysł taki, zaczęło się to po regulacji zbieżności, więc prawdopodobnie sprężyny ułożyły się po regulacji w innym miejscu, nie tam gdzie były wyrobione, do tego jakiś brud. Na peddersie zrobione ponad 40 tyś km, więc kielichy mogły się trochę wyrobić. Teraz trzeba jakimś smarowidłem potraktować miejsce spoczynku sprężyny na amorku góra, dół i obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

I ja się podczepię. Zakupiłem w ubiegłym roku cały komplet peddersów- sprężyny, poduszki i takie tak. Niestety wytrzymały 15 miesięcy i jakieś 20 tys km i padły, zaczęły stukać, a wręcz walić, początkowo prawy, a po 2 tyg i lewy.

Nie wytrzymały długo. Orginały miałem przez 180 tys, więcej g...., nie kupię. Właśnie zamówiłem orginał w aso.

Zgłosiłem reklamację do sprzedawcy - odrzucona po to część zużywająca się - tylko jak po roku amor może się zużyć ???

Jak pisałem g.... już nie kupię i polecić też nie mogę .

Od razu dodam że auto użytkowane cywilnie tylko asfalt, brak gruntu , żeby zaraz nie było że po polach jeżdżone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...