Jump to content
Sign in to follow this  
bendeer

OBK MY2010 2.5 EU p0172, CrusieControl 64 oraz dzwięk za licznikiem

Recommended Posts

Witam,

 

od około miesiąca posiadam OBK my2010 silnik EJ253KUAFB z fabryczną instalacją LPG. Od momentu zakupu jeździł bez najmniejszych problemów.

W zeszły piątek odebrałem go z dużego przeglądu. Wymienione wszystkie filtry, oleje, sprawdzony luz zaworowy, wymienione świece itp. 

Podczas wczorajszego powrotu do domu na desce rozdzielczej pojawiło się kilka błędów, ABS, tempomat.

Po powrocie podpiąłem auto pod freeSSM i odczytałem dwa błędy:

p0172 - System Too Rich (bank1)

oraz 64 w Crusie Control - Engine Sensor Failure 1

do tego podczas odczytywania błędów uruchomiły się jakieś trybiki(?) za licznikiem

 

próbowałem googlować, ale rozpiętość błędu p0172 jest dość spora. 

 

Będę bardzo wdzięczny za jakieś porady

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.03.2019 o 23:54, bendeer napisał:

do tego podczas odczytywania błędów uruchomiły się jakieś trybiki(?) za licznikiem

Napisz coś więcej - jaki to dźwięk, czy pojawił się ponownie, czy tylko raz podczas odczytu błędów, jeśli ponownie, to w jakich okolicznościach...

Prawdopodobnie słyszysz klapki sterowania nadmuchem/temperaturą i nie ma to związku z odczytem błędów, ale za mało podałeś danych wejściowych... ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz to słyszałem, po ponownym uruchomieniu silnika była już cisza. Tak mi się wydawało, że mogą to być klapki od klimatyzacji, ale teraz mielił i mielił ( ok 2-3 minuty ). Nie mogłem tego słuchać i wyłączyłem zapłon ;)

 

Jeśli chodzi o resztę to wczoraj pojechałem do gazowników, ponieważ po zakupie OBK jeździłem tylko i wyłącznie na PB. Instalację chciałem sprawdzić oraz przeserwisować po ogólnym ogarnięciu auta. 

Faktycznie podałem za mało danych wejściowych - podczas powrotu pierwszy raz włączyłem instalację LPG. Po tej jeździe wyskoczył p0172 i masa kontrolek na desce. U gazowników okazało się, że reduktor ma strzeloną membranę. Serwis BRC zaproponował regenerację. Dziś odbieram OBK z naprawy reduktora, wymiany wszystkich filtrów gazowych itd. Pojeżdżę chwilę i jeśli będzie ok to umawiam się do Jurka Struny na strojenie LPG ;)

 

Pozdrawiam 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...