Skocz do zawartości

OBK MY2010 2.5 EU p0172, CrusieControl 64 oraz dzwięk za licznikiem


bendeer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od około miesiąca posiadam OBK my2010 silnik EJ253KUAFB z fabryczną instalacją LPG. Od momentu zakupu jeździł bez najmniejszych problemów.

W zeszły piątek odebrałem go z dużego przeglądu. Wymienione wszystkie filtry, oleje, sprawdzony luz zaworowy, wymienione świece itp. 

Podczas wczorajszego powrotu do domu na desce rozdzielczej pojawiło się kilka błędów, ABS, tempomat.

Po powrocie podpiąłem auto pod freeSSM i odczytałem dwa błędy:

p0172 - System Too Rich (bank1)

oraz 64 w Crusie Control - Engine Sensor Failure 1

do tego podczas odczytywania błędów uruchomiły się jakieś trybiki(?) za licznikiem

 

próbowałem googlować, ale rozpiętość błędu p0172 jest dość spora. 

 

Będę bardzo wdzięczny za jakieś porady

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2019 o 23:54, bendeer napisał:

do tego podczas odczytywania błędów uruchomiły się jakieś trybiki(?) za licznikiem

Napisz coś więcej - jaki to dźwięk, czy pojawił się ponownie, czy tylko raz podczas odczytu błędów, jeśli ponownie, to w jakich okolicznościach...

Prawdopodobnie słyszysz klapki sterowania nadmuchem/temperaturą i nie ma to związku z odczytem błędów, ale za mało podałeś danych wejściowych... ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz to słyszałem, po ponownym uruchomieniu silnika była już cisza. Tak mi się wydawało, że mogą to być klapki od klimatyzacji, ale teraz mielił i mielił ( ok 2-3 minuty ). Nie mogłem tego słuchać i wyłączyłem zapłon ;)

 

Jeśli chodzi o resztę to wczoraj pojechałem do gazowników, ponieważ po zakupie OBK jeździłem tylko i wyłącznie na PB. Instalację chciałem sprawdzić oraz przeserwisować po ogólnym ogarnięciu auta. 

Faktycznie podałem za mało danych wejściowych - podczas powrotu pierwszy raz włączyłem instalację LPG. Po tej jeździe wyskoczył p0172 i masa kontrolek na desce. U gazowników okazało się, że reduktor ma strzeloną membranę. Serwis BRC zaproponował regenerację. Dziś odbieram OBK z naprawy reduktora, wymiany wszystkich filtrów gazowych itd. Pojeżdżę chwilę i jeśli będzie ok to umawiam się do Jurka Struny na strojenie LPG ;)

 

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...