Skocz do zawartości

Zmiana silnika GD


Bartolini2721

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Czy silnik EJ16 można bez problemu zmienić na EJ20 lub EJ25? Czy będzie trzeba zmieniać ECU, skrzynie biegów i inne podzespoły? Czy mosty i półosie to wytrzymają? Ewentualnie jaki silnik podejdzie bez większych przeróbek zamiast EJ16? Czy w ogóle silniki EJ25 (167km) występowały w blobach?

Z góry dziękuje za informacje.

Edytowane przez Bartolini2721
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Efti napisał:

P&P to na pewno nie jest, lepiej sprzedaj i kup 2.0.  Wolnossące 2,5 było w blobach z USA, turbo w STI.

 

Właśnie prawdopodobnie jest. W obrębie jednej "fazy" (Phase) czyli (w uproszczeniu) porównywalnych roczników EJ'ty są zamienne. Amerykanie w GC swapowali 1.8 na 2.2 i 2.5 bez problemu. Silnik, komputer, dzida. Ale warto by się upewnić, nie wiem jak zabawki pokroju zmiennych faz (1.6 w tym roczniku je miało, czy tylko 2.0?) wpływają na cały proces. Na pewno w GC proste NA SOHC dało się wymienić na inne proste większe NA SOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie ukręci. Wszystkie półosie, wał napędowy, wałek sprzęgłowy i główny w skrzyni są takie same między 1.6 i 2.0. Poza tym co ta za moce są w 2.0 czy 2.5 żeby coś się miało ukręcić ;)

Na forach amerykańskich ludzie piszą ze z powodzeniem jeżdżą z silnikami 2.5 z komputerami od 2.0. Poszukaj gdzieś info jak to jest z kompem od 1.6. Ale ja dla świętego spokoju ECU bym zmienił.

 

Szukaj silników ej201, ej251 albo ej253 ale do 2006 r. bez zmiennych faz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym sie różni EJ251 i EJ253 od EJ25? 
EJ25 to grupa silników tak jak EJ20.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Mam okazję zakupić silnik EJ251 od legacy III za 600zł. Silnik ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, przebieg 380tys, zamontowany lpg, 60tys temu rozrząd. Do tego posiada automatyczną skrzynię biegów, chce go kupić bez skrzyni. Czy silnik podejdzie pod skrzynię i sprzęgło od mojego EJ16? Jaki jest koszt remontu takiego silnika? Czy jest sens w ogóle to brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy każdej 2.5 sohc z seri gd czy legacy z tego rocznika wejdzie w miejsce ej201 ? Tzn czy wiązka będzie ok?

Bo ej251 to w sumie to samo co ej201 ale mnie bardziej interesują te mocniejsze wersje

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chudy__ napisał:

A czy każdej 2.5 sohc z seri gd czy legacy z tego rocznika wejdzie w miejsce ej201 ? Tzn czy wiązka będzie ok?

Bo ej251 to w sumie to samo co ej201 ale mnie bardziej interesują te mocniejsze wersje

 

Nie wiem jak w GD, ale w GC ej201 2.0 1999 jest taka sama wiązka jak w OBK ej251 2.5 2000. Przekładałem własnoręcznie całą wiązkę silnika i jest identyczna.

Nie wiem jak z ej253.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...