Jump to content
Eryk

2015 Outback - Bilstein B8

Recommended Posts

Nosze sie z zamiarem wymiany sprezyn w swoim OBK na King lub Rallitek - utrzymujac w miare wysokosc zawieszenia na obecnym poziomie, chcalbym rowniez wymienic amortyzatory i widze ze Bilstein B8 sa dostepne do mojego samochodu... czy ktos ma jakies doswiadczenie z takim amortyzatorami w Outbacku?  Wiadomo ze Legac mial Bilsteiny w Spec B... zastanawiam sie czy warto w Outbacku.

Nikt... Nic?  Dzwonilem do sprzedawcy... Te amortyzatory to sa Bilstein B6 jednak, roznia sie od B8 dlugoscia, i poniekad przeznaczeniem, bo sa dluzsze i przeznaczone do aut nie obnizanych... Czyli w sam raz dla mnie. Czekam zatem na paczke z zestawem Bilstein B6... Jeszcze zastanawiam sie nad sprezynami King lub Rallitek... Bede musial wiecej poczytac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wprawdzie poczytalem wiecej na temat amortyzatorow Bilstein B6, ale niestety nie udalo mi sie nic znalezc o zastosowaniu w 2015 OBK... Ale... Podjalem sie wymiany.  Zdecydowalem sie na komplet Bilstein B6, przod i tyl, oraz sprezyny King.  Oczekiwalem ze przednie amortyzatory Bilsteina beda mialy grube rury, a tu normalne - takze zaskoczenie... Do zlozenia amortyzatorow uzylem oslon KYB, ktore lepiej pasuja od oem.  

Po zalozeniu amortyzatorow na samochod okazalo sie ze moj komplet podniosl samochod bardziej niz sie spodziewalem.  Brak regulacji w tylnim zawieszeniu oznacza ze musialem zamowic dodatkowe czesci, by zrobienie zbierznosci bylo mozliwe... Tak wiec auto stoi i czeka w chwili obecnej.

 

Dodadkowe czesci potrzebne przy podnoszeniu zawieszenia z tylu w OBK 2015 to:

 

SPC Performance 67660 Adjustable Camber Arm, Rear

oraz

SPC Adjustable Rear Toe Arm kit

 

Ciekawostka jest to ze te czesci pasuja do BRZ, STI i Outbacka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdjecia po zainstalowaniu - sorki ze nie ostrzejsze - ciemno w garazu.20190422_204052_resized.thumb.jpg.fa7aa457db4a0c759ef1b547ea6680b8.jpg

 

20190422_204106_resized-1.thumb.jpg.67f5c02b4bd799c786e1a6b86ac88a71.jpg

Edited by Eryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest juz zainstalowane, ustawione i samochodem jezdzilem... Uczucia mam mieszane.

 

O ile prowadzenie auta jest sztywniejsze, i mniej sie buja w zakretach/nie nurkuje przy hamowaniu, to wyglad anuta odbiega od mojego zamiaru.  Gdy kupowalem sprezyny Kinga opis podawal podniesienie samochodu 0.5cm przod, i 1cm tyl - ale ewidentnie podnioslo mi auto wiecej - w szczegolnosci z tylu - zastanawiam sie czy to wina amortyzatorow czy poprostu sprezyny mialy zly opis.  Samochod wyglada teraz tak:

20190507_185804a.thumb.jpg.a40bf4c86eb202f56cceaaf54711b984.jpg

 

Nie wiem jeszcze czy tak zostawie, czy bede kombinowal z innymi sprezynami, na razie jezdzilem autem jeden dzien, i to po przesiadce z STI, takze musze wiecej pojezdzic.... zobaczymy.  Od tylu moj OBK wyglada teraz jak panienka w za krotkiej miniowce - wszystko widac... nawet zona mi mowi ze wszystko widac.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Subaru się dobrze trzyma jezdni bo ma nisko środek ciężkości (m.innymi) Ty auto bardzo podniosłeś więc nie ma cudów i własności musiały się pogorszyć. Odnośnie wyglądu to sam napisałeś więc moje zdanie jest takie same jak Twoje. Auta projektują fachowcy (zazwyczaj) więc podnoszenie Imprezy czy obniżanie Forka to jest ................. :facepalm:

Edited by Sławek1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.05.2019 o 16:11, Sławek1 napisał:

Subaru się dobrze trzyma jezdni bo ma nisko środek ciężkości (m.innymi) Ty auto bardzo podniosłeś więc nie ma cudów i własności musiały się pogorszyć. Odnośnie wyglądu to sam napisałeś więc moje zdanie jest takie same jak Twoje. Auta projektują fachowcy (zazwyczaj) więc podnoszenie Imprezy czy obniżanie Forka to jest ................. :facepalm:

Owszem Subaru ma nizszy srodek ciezkosci... ale nawet podniesiony OBK ma nizszy srodek ciezkosci niz wiekszosc SUV'ow, ktore jezdza na drogach. Jak bedzie z moim OBK - zobaczymy, na razie auto u dilera - pompa plynu CVT przecieka - naprawa gwarancyjna - mysle ze do poniedzialku Auto bedzie zrobione - bo czekaja na czesci.  Bedac u dilera i stojac tuz obok zwyklego OBK zauwazylem ze mimo wszystko moj lift nie jest taki wysoki jak sie wydaje.  Pojezdze, zobacze jak sie auto bedzie zachowywalo - jesli nie bede zadowolony to zmienie sprezyny na Rallitek bez liftu tylnie overload, wysokosc bedzie wtedy standardowa, ale bedzie sztywniej niz z originalnymi sprezynami. 

W sumie uzywam czesci znanych firm ktore sa projektowane przez ludzi z doswiadczeniem.  Do samochodow podchodze tak - lubie je przerabiac... fachowcy z fabryki sa swietni, ale docelowo to nie oni projektuja samochody tylko ksiegowi (w szczegolnosci w obecnych czasach) - ok moze upraszczam, ale chodzi mi o to ze zmiany czy czesci tuningowe robione przez dobre firmy potrafia zmienic auto na plus... Osobiscie podjalem ryzyko, bo nie widzialem nigdzie opisow laczenia amortyzatorow Bilstein b6 i sprezyn King w Outbackach z mojego rocznika... ale pozyjemy zobaczymy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

się lekka wyprawówka zrobiła na szczudłach :twisted:

masz zdjęcia na oem zawieszeniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Dzixd napisał:

się lekka wyprawówka zrobiła na szczudłach :twisted:

masz zdjęcia na oem zawieszeniu?

Mam zdjecie ponizej - ale auto jest zaladowane sprzetem wiec tyl troche siedzi:

image.png.58e3890649c96ca39f16d75a8215d983.png

image.png.9972d3c1e0aa8bc418affdcd6e46caba.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

No poszedł trochę do góry.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

W miniony weekend udalo mi sie przetestowac auto w warunkach zgodnych z przeznaczeniem - w bagazniku przyczepka rowerowa, troche zakupow, na haku bagaznik rowerowy z 2 goralami.  Jazda po miescie zasadniczo podobna jak przed zmiana sprezyn i amortyzatorow, tylko przy wolnej jezdzie bardzie "telepie" na boki.  Przy szybszej jezdzie, dziurawe/latane drogi sa bardzo ladnie polykane - mimo ze opony maja profil 55 a felga to 19 cali.  Zauwazalne zmiany to szybka jazda w zakretach - tutaj, mimo ze podwyzszony OBK nie wychyla sie i jedzie spokojnie.  Mimo tego, uwazam ze przy sprezynach twardszych, ale nie podnoszacych jazda bylaby jeszcze lepsza.  To czy jednak bede zmienial sprezyny bedzie wiadomo po wakacjach, i jak OBK spisze sie z pelnym obciazeniem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wrocilem z krotkiej wycieczki kempingowej.  Pojechalismy samochodem w takiej konfiguracji jak na zdjeciu.  Zaliczylem jazde po kretych, gorskich drogach, w gore i dol, i to pozwala mi na ocene zachowania auta w obecnej konfiguracji zawieszenia - czyli to co jest opisane w moich postach powyzej, plus stabilizator tylni 20mm.  Jazda byla bardzo dobra, samochod zachowywal sie bardzo stabilnie mimo tego ze holowal przyczepke.  Moje wczesniejsze obawy i niepewnosci sa raczej teraz rozwiane, pozostane na obecnym zestawie, bo sprawuje sie bardzo dobrze. 

 

 

 

 

 

20190630_115524 (3).jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.07.2019 o 22:44, Eryk napisał:

Wczoraj wrocilem z krotkiej wycieczki kempingowej.  Pojechalismy samochodem w takiej konfiguracji jak na zdjeciu.  Zaliczylem jazde po kretych, gorskich drogach, w gore i dol, i to pozwala mi na ocene zachowania auta w obecnej konfiguracji zawieszenia - czyli to co jest opisane w moich postach powyzej, plus stabilizator tylni 20mm.  Jazda byla bardzo dobra, samochod zachowywal sie bardzo stabilnie mimo tego ze holowal przyczepke.  Moje wczesniejsze obawy i niepewnosci sa raczej teraz rozwiane, pozostane na obecnym zestawie, bo sprawuje sie bardzo dobrze. 

 

imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6

 

 

 

 

20190630_115524 (3).jpg


Fajna przyczepka, kupiłeś gotową czy jakoś ją przerabiałeś? 
Powoli dojrzewam do decyzji by sobie coś podobne sprawić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, franek-b napisał:


Fajna przyczepka, kupiłeś gotową czy jakoś ją przerabiałeś? 
Powoli dojrzewam do decyzji by sobie coś podobne sprawić :)

Dzieki - poczatkowo to byla przyczepka do przewozu quadow itp z rampa i takimi reiligami po bokach, rampe zdjalem, do bokow przymocowalem reilingi od pickupa - i przyczepka do wozenia kanu jest.  Dobrze zdala egzamin juz na dwoch dalszych wyjazdach - wiec jestem zadowolony.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilstein robi dobre amortyzatory, niestety ja mam z nimi doświadczenia takie, że dość szybko potrafią się wybić gumowe tuleje w amorze jeśli takowe występują. jeśli mamy tą tuleje w elemencie zamiennym to nie mamy się czego obawiać:) gorzej jeśli taka tulejka nie występuje, wtedy może to popsuć nam opinie o tej firmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...