Eryk Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Nosze sie z zamiarem wymiany sprezyn w swoim OBK na King lub Rallitek - utrzymujac w miare wysokosc zawieszenia na obecnym poziomie, chcalbym rowniez wymienic amortyzatory i widze ze Bilstein B8 sa dostepne do mojego samochodu... czy ktos ma jakies doswiadczenie z takim amortyzatorami w Outbacku? Wiadomo ze Legac mial Bilsteiny w Spec B... zastanawiam sie czy warto w Outbacku. Nikt... Nic? Dzwonilem do sprzedawcy... Te amortyzatory to sa Bilstein B6 jednak, roznia sie od B8 dlugoscia, i poniekad przeznaczeniem, bo sa dluzsze i przeznaczone do aut nie obnizanych... Czyli w sam raz dla mnie. Czekam zatem na paczke z zestawem Bilstein B6... Jeszcze zastanawiam sie nad sprezynami King lub Rallitek... Bede musial wiecej poczytac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Wprawdzie poczytalem wiecej na temat amortyzatorow Bilstein B6, ale niestety nie udalo mi sie nic znalezc o zastosowaniu w 2015 OBK... Ale... Podjalem sie wymiany. Zdecydowalem sie na komplet Bilstein B6, przod i tyl, oraz sprezyny King. Oczekiwalem ze przednie amortyzatory Bilsteina beda mialy grube rury, a tu normalne - takze zaskoczenie... Do zlozenia amortyzatorow uzylem oslon KYB, ktore lepiej pasuja od oem. Po zalozeniu amortyzatorow na samochod okazalo sie ze moj komplet podniosl samochod bardziej niz sie spodziewalem. Brak regulacji w tylnim zawieszeniu oznacza ze musialem zamowic dodatkowe czesci, by zrobienie zbierznosci bylo mozliwe... Tak wiec auto stoi i czeka w chwili obecnej. Dodadkowe czesci potrzebne przy podnoszeniu zawieszenia z tylu w OBK 2015 to: SPC Performance 67660 Adjustable Camber Arm, Rear oraz SPC Adjustable Rear Toe Arm kit Ciekawostka jest to ze te czesci pasuja do BRZ, STI i Outbacka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 1 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 (edytowane) Zdjecia po zainstalowaniu - sorki ze nie ostrzejsze - ciemno w garazu. Edytowane 1 Maja 2019 przez Eryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Wszystko jest juz zainstalowane, ustawione i samochodem jezdzilem... Uczucia mam mieszane. O ile prowadzenie auta jest sztywniejsze, i mniej sie buja w zakretach/nie nurkuje przy hamowaniu, to wyglad anuta odbiega od mojego zamiaru. Gdy kupowalem sprezyny Kinga opis podawal podniesienie samochodu 0.5cm przod, i 1cm tyl - ale ewidentnie podnioslo mi auto wiecej - w szczegolnosci z tylu - zastanawiam sie czy to wina amortyzatorow czy poprostu sprezyny mialy zly opis. Samochod wyglada teraz tak: Nie wiem jeszcze czy tak zostawie, czy bede kombinowal z innymi sprezynami, na razie jezdzilem autem jeden dzien, i to po przesiadce z STI, takze musze wiecej pojezdzic.... zobaczymy. Od tylu moj OBK wyglada teraz jak panienka w za krotkiej miniowce - wszystko widac... nawet zona mi mowi ze wszystko widac. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 (edytowane) Subaru się dobrze trzyma jezdni bo ma nisko środek ciężkości (m.innymi) Ty auto bardzo podniosłeś więc nie ma cudów i własności musiały się pogorszyć. Odnośnie wyglądu to sam napisałeś więc moje zdanie jest takie same jak Twoje. Auta projektują fachowcy (zazwyczaj) więc podnoszenie Imprezy czy obniżanie Forka to jest ................. Edytowane 8 Maja 2019 przez Sławek1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 10 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 W dniu 8.05.2019 o 16:11, Sławek1 napisał: Subaru się dobrze trzyma jezdni bo ma nisko środek ciężkości (m.innymi) Ty auto bardzo podniosłeś więc nie ma cudów i własności musiały się pogorszyć. Odnośnie wyglądu to sam napisałeś więc moje zdanie jest takie same jak Twoje. Auta projektują fachowcy (zazwyczaj) więc podnoszenie Imprezy czy obniżanie Forka to jest ................. Owszem Subaru ma nizszy srodek ciezkosci... ale nawet podniesiony OBK ma nizszy srodek ciezkosci niz wiekszosc SUV'ow, ktore jezdza na drogach. Jak bedzie z moim OBK - zobaczymy, na razie auto u dilera - pompa plynu CVT przecieka - naprawa gwarancyjna - mysle ze do poniedzialku Auto bedzie zrobione - bo czekaja na czesci. Bedac u dilera i stojac tuz obok zwyklego OBK zauwazylem ze mimo wszystko moj lift nie jest taki wysoki jak sie wydaje. Pojezdze, zobacze jak sie auto bedzie zachowywalo - jesli nie bede zadowolony to zmienie sprezyny na Rallitek bez liftu tylnie overload, wysokosc bedzie wtedy standardowa, ale bedzie sztywniej niz z originalnymi sprezynami. W sumie uzywam czesci znanych firm ktore sa projektowane przez ludzi z doswiadczeniem. Do samochodow podchodze tak - lubie je przerabiac... fachowcy z fabryki sa swietni, ale docelowo to nie oni projektuja samochody tylko ksiegowi (w szczegolnosci w obecnych czasach) - ok moze upraszczam, ale chodzi mi o to ze zmiany czy czesci tuningowe robione przez dobre firmy potrafia zmienic auto na plus... Osobiscie podjalem ryzyko, bo nie widzialem nigdzie opisow laczenia amortyzatorow Bilstein b6 i sprezyn King w Outbackach z mojego rocznika... ale pozyjemy zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 się lekka wyprawówka zrobiła na szczudłach masz zdjęcia na oem zawieszeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 11 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2019 15 godzin temu, Dzixd napisał: się lekka wyprawówka zrobiła na szczudłach masz zdjęcia na oem zawieszeniu? Mam zdjecie ponizej - ale auto jest zaladowane sprzetem wiec tyl troche siedzi: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 11 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2019 No poszedł trochę do góry. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 W miniony weekend udalo mi sie przetestowac auto w warunkach zgodnych z przeznaczeniem - w bagazniku przyczepka rowerowa, troche zakupow, na haku bagaznik rowerowy z 2 goralami. Jazda po miescie zasadniczo podobna jak przed zmiana sprezyn i amortyzatorow, tylko przy wolnej jezdzie bardzie "telepie" na boki. Przy szybszej jezdzie, dziurawe/latane drogi sa bardzo ladnie polykane - mimo ze opony maja profil 55 a felga to 19 cali. Zauwazalne zmiany to szybka jazda w zakretach - tutaj, mimo ze podwyzszony OBK nie wychyla sie i jedzie spokojnie. Mimo tego, uwazam ze przy sprezynach twardszych, ale nie podnoszacych jazda bylaby jeszcze lepsza. To czy jednak bede zmienial sprezyny bedzie wiadomo po wakacjach, i jak OBK spisze sie z pelnym obciazeniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 4 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Wczoraj wrocilem z krotkiej wycieczki kempingowej. Pojechalismy samochodem w takiej konfiguracji jak na zdjeciu. Zaliczylem jazde po kretych, gorskich drogach, w gore i dol, i to pozwala mi na ocene zachowania auta w obecnej konfiguracji zawieszenia - czyli to co jest opisane w moich postach powyzej, plus stabilizator tylni 20mm. Jazda byla bardzo dobra, samochod zachowywal sie bardzo stabilnie mimo tego ze holowal przyczepke. Moje wczesniejsze obawy i niepewnosci sa raczej teraz rozwiane, pozostane na obecnym zestawie, bo sprawuje sie bardzo dobrze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franek-b Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 W dniu 4.07.2019 o 22:44, Eryk napisał: Wczoraj wrocilem z krotkiej wycieczki kempingowej. Pojechalismy samochodem w takiej konfiguracji jak na zdjeciu. Zaliczylem jazde po kretych, gorskich drogach, w gore i dol, i to pozwala mi na ocene zachowania auta w obecnej konfiguracji zawieszenia - czyli to co jest opisane w moich postach powyzej, plus stabilizator tylni 20mm. Jazda byla bardzo dobra, samochod zachowywal sie bardzo stabilnie mimo tego ze holowal przyczepke. Moje wczesniejsze obawy i niepewnosci sa raczej teraz rozwiane, pozostane na obecnym zestawie, bo sprawuje sie bardzo dobrze. Fajna przyczepka, kupiłeś gotową czy jakoś ją przerabiałeś? Powoli dojrzewam do decyzji by sobie coś podobne sprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 18 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 38 minut temu, franek-b napisał: Fajna przyczepka, kupiłeś gotową czy jakoś ją przerabiałeś? Powoli dojrzewam do decyzji by sobie coś podobne sprawić Dzieki - poczatkowo to byla przyczepka do przewozu quadow itp z rampa i takimi reiligami po bokach, rampe zdjalem, do bokow przymocowalem reilingi od pickupa - i przyczepka do wozenia kanu jest. Dobrze zdala egzamin juz na dwoch dalszych wyjazdach - wiec jestem zadowolony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Bilstein robi dobre amortyzatory, niestety ja mam z nimi doświadczenia takie, że dość szybko potrafią się wybić gumowe tuleje w amorze jeśli takowe występują. jeśli mamy tą tuleje w elemencie zamiennym to nie mamy się czego obawiać:) gorzej jeśli taka tulejka nie występuje, wtedy może to popsuć nam opinie o tej firmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totem Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 W dniu 8.05.2019 o 15:14, Eryk napisał: zajebiaszczo wygląda i lepiej się prowadzi, czego chcieć wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 Bardzo fajnie wygląda auto! Tak przy okazji mam pytanie czy OBK 2015+ ma SLS z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 20 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2020 Nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 2 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2021 Wczoraj i dzisiaj pada u nas snieg i w sumie napadalo go juz dosc sporo miejscami jest go juz z metr - bo wiadomo ze go nawiewa. Wjaz u siebie odznizalem juz kilka razy, i wczoraj wybralem sie samochodem na nasza ulice ktora prowadzi pod dosc stroma gore, ktora nie byla odsniezona. Na oponach 225/65R-17 Pirelli Scorpion AT Plus SL, i z podwyzszonym zawieszeniem nasz OBK poszedl pod gore jakby go ktos ciagnal. Dodam ze widzialem kilka Pickupow ktore nie daly rady podjechac i podejrzewam ze poprostu opony mieli nie odpowiednie. Jeden pickup z plugiem bardzo zarzucalo - ale nie wiem czy on tak specjalnie jechal czy obciazenie plugiem to powodowalo. Hak czy inaczej polecam te opony w sniegu. Wyzszy profil opony rowniez poprawia znacznie komfort po nierownosciach (wzgledem 245/55/19). 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się