Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 137KM gaśnie na niskich obrotach benzyna i lpg


Marcin Musiał

Rekomendowane odpowiedzi

dolot szczelny? korekta paliwowa idzie do góry na wolnych, jak podniesiesz obroty powyżej 2000RPM to korekta spada?
Wydaje mi się że szczelny ale sprawdzę jeszcze kompresorem. Korektę paliwową jakim programem najlepiej sprawdzić żeby mieć wykres rpm i korekty?


Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Marcin Musiał napisał:

Wydaje mi się że szczelny ale sprawdzę jeszcze kompresorem. Korektę paliwową jakim programem najlepiej sprawdzić żeby mieć wykres rpm i korekty?
 

 

jak koniecznie potrzebujesz wykresu, to użyj programu RomRaider, ale tym FreeSSM też masz podgląd korekt, obserwuj cyfry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas gaśnięcia load nie rośnie więc chyba nie blokuje go konwerter ani skrzynia. Za to mocno koryguje na plus dawki paliwa - albo jest problem z podawaniem paliwa, albo z jakiegoś powodu widzi za dużą ilość powietrza i się zalewa (przepływka/MAP? lambda? nieszczelność?). Warto byłoby zobaczyć przy gaśnięciu MAF/MAP i AFR.

A może to zawór biegu jałowego?

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem ELM 327 i zrobiłem screeny z torque. Na postoju z wciśniętym gazem (ponad 2000rpm i bez gazu. Dodam tylko że we freessm podniosłem obroty o 300 bo nie dało się jeździć. Dodatkowo wrzucam wykres jak spadają obroty. Zawsze robi się taki dołek, czyli spadaja i nieco się podnoszą a jak gaście to już z tego "dołka się nie podnoszą albo tak jakby zatrzymują na tej niskiej wartości na ok sekundę i dopiero gaśnie. Potem najczęściej jest problem z odpaleniem. b83f7db99384d46a300ed4db761e1960.jpg79334525b7a25ab90383e984141e5cd1.jpgda7d4b87d04d733ab45bb28c87a04907.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas gaśnięcia load nie rośnie więc chyba nie blokuje go konwerter ani skrzynia. Za to mocno koryguje na plus dawki paliwa - albo jest problem z podawaniem paliwa, albo z jakiegoś powodu widzi za dużą ilość powietrza i się zalewa (przepływka/MAP? lambda? nieszczelność?). Warto byłoby zobaczyć przy gaśnięciu MAF/MAP i AFR.
A może to zawór biegu jałowego?
dało mi się złapać wykres gdzie silnik zgasł. Było to przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Migacz, zwolnilem, sprzęgło i zgasł. Drugi wykres jak obroty spadły ale się dźwignął. Zastanawia mnie że zanotowali obroty –64 rpm. Zauważyłem że przy przyglądaniu parametr AFR zmierzony czyli stosunek powietrze/paliwo rośnie z ok 14 na 22 a ciśnienie w kolektorze spada w okolice 3psi. Co do korekt to się nie znam ale czy nie są za wysokie?15e3a3c394ca3171fd17d88b7d3f337d.jpgca1bb436953e4bf061a9f8709a7b1723.jpg94852edd67604a4e926dcbab56c9a2a2.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie ma pomysłu co z tym fantem robić. Znalazłem mała nieszczelność w przewodzie ciśnienia do LPG ale to nic nie dało. Tzn pół dnia pojeździł jakby lepiej bo nie gasł ale drugiego dnia znów jak dawniej. Nieszczelność była malutka. Jakby ktoś dziurkę szpilką zrobił.5fee2c562a865021d93de893b3a6df69.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij MAP i zobacz się się wydarzy. ELM niby pokazuje 3.8 psi to zasadzie tyle co zamierzył Ci mechanik. Korekty długoterminowe też jakieś duże.

Po odpięciu akumulatora np na noc, jest chwilę pkt czy od razu problemy?

 

Ciśnienie paliwa może być niskie jeszcze. Mierzyles je?

 

Niektóre instalacje LPG mają takie coś jak awaryjny start. Omija wtedy udział PB w dawce. Ale jeśli gazownik ustawił Ci dotrysk na wolnych to raczej nic z tego. Generalnie można wykonać taki test. Zagrzewasz silnik. Gasisz, odpinasz Aku na np 30 minut. Podpinasz i odpalasz awaryjnie. Nie masz korekt długoterminowych, tzn są jakieś domyślne. Ale silnik chodzi tylko na LPG, omijasz udział benzyny. Więc pompa czy regulator ciśnienia nie mają teraz wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Odepnij MAP i zobacz się się wydarzy. ELM niby pokazuje 3.8 psi to zasadzie tyle co zamierzył Ci mechanik. Korekty długoterminowe też jakieś duże.

Po odpięciu akumulatora np na noc, jest chwilę pkt czy od razu problemy?

 

Ciśnienie paliwa może być niskie jeszcze. Mierzyles je?

 

Niektóre instalacje LPG mają takie coś jak awaryjny start. Omija wtedy udział PB w dawce. Ale jeśli gazownik ustawił Ci dotrysk na wolnych to raczej nic z tego. Generalnie można wykonać taki test. Zagrzewasz silnik. Gasisz, odpinasz Aku na np 30 minut. Podpinasz i odpalasz awaryjnie. Nie masz korekt długoterminowych, tzn są jakieś domyślne. Ale silnik chodzi tylko na LPG, omijasz udział benzyny. Więc pompa czy regulator ciśnienia nie mają teraz wpływu.

Kiedy mam podniesione obroty przez Freessm to dotrysku nie widzę. (dioda nie mruga) czyli cały czas idzie LPG. 
Co do odpalenia w trybie "awaryjnym " tylko na LPG to próbowałem (chyba przekręcanie stacyjki w ciśniętym przęłączaniem Benzyna /LPG) Piszczy wtedy że jest w tym trybie. 

Niestety gasł mimo to. Próbowałem też zakręcić ręcznie zawór LPG wyjeździć resztkę gazu i próbować na Benzynie ale też klapa. nawet na ciepłym był problem zaadaptować przepustnicę bo po odpaleniu zaczynał stabilizować obroty po czym spadały  i gasł.  

Podniosłem zatem w freessm o 300rpm na  AC off i on i na postoju nie gaśnie ale przy dojeżdżaniu do np. świateł kiedy zwalniam/ hamuję stopem bądź silnikiem i wcisnę sprzęgło żeby wrzucić na luz lub po prostu trzymam wciśnięte sprzęgło obroty idą w dół, czasem zatrzymają się w okolicy 400-600 i spadają do zera. 

MAP odpiąć tylko wtyczkę czy wyciągnąć go z dolotu i otwór zaślepić a zostawić podpięty?  Jak odepnę to pewnie wywali check.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w zasadzie chodziło o to byś odpalił pierwszy raz pod podłączeniu akumulatora na samym LPG. Wtedy nie ma żadnych korekt. Tylko chyba nic z tego bo gazownik namieszał już. Ale wtedy eliminujesz usterkę układu benzyny.
 
 
Próbowałem. I niestety ale gasł chwilę po odpaleniu. Dopiero na benzynie wyszło jako tako choć były momenty że prawie zgasł. Dwa screeny z LPG w trybie "wymuszonym" i z LPG odłączonym na klemie. ( Cała instalacja lpg bez zasilania). 39c2d1d1a9441c739ff6b2233fefa5e4.jpg561d9ff35f58eada66e6afeceace9156.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuel Learn (LTFT) masz w okolicy +20% - to jest dramat. 5% to już by nie było dobrze. Auto albo ma problem z podawaniem paliwa albo widzi absurdalnie zawyżoną ilość powietrza. Do sprawdzenia cały układ paliwowy, ew. MAP lub lambda. Wypnij LPG i ogarnij auto najpierw na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak strzela przy problemach z rozruchem to raczej jest zalany - spróbuj podmienić MAP lub lambdę.
Świece są ok? Nie ma misfire?
Chyba wywołałeś wilka z lasu z tym wypadaniem zapłonu. Zmieniłem kable i podmienilem MAP sensor. Trochę się jakby poprawilo. Pojeździłem trochę żeby sprawdzić jak będzie na LPG i benzynie bez podnoszenia obrotów w ecu i podpiąłem freessm jak zgasł. Okazało się że w którymś momencie złapał błędy z wypadaniem na trzech cylindrach(check się NIE zaświecił). Dodatkowo na jałowym obroty falują. Na starych kablach na jałowym gasł. Próbowałem potem i go "gasic" ale błąd nie wyskoczył już ani razu mimo że auto gasło np przy falujących obrotach i kręceniu kierownicą. IMG_20200726_204856.jpgIMG_20200726_204822.jpg265d7743cc0a7901a6062d565cbdaf0d.jpgIMG_20200726_160436.jpg

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jeśli będziesz miał problemy z odpaleniem. wyjmij kluczyk poczekaj chwilę znów przekręć kluczyk w pozycję zapłon poczekaj. znów wyjmij kluczyk włóż  kluczyk i szybko przekręć w pozycje start.

 

u mnie jest tak że jeśli samochód zaraz po odpaleniu zgaszę z wciśniętym gazem to potem silnik nie chce załapać.

problem z odpalaniem i z wypadaniem zapłonu sugerują że knock sensor może powodować takie zaburzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jeśli będziesz miał problemy z odpaleniem. wyjmij kluczyk poczekaj chwilę znów przekręć kluczyk w pozycję zapłon poczekaj. znów wyjmij kluczyk włóż  kluczyk i szybko przekręć w pozycje start.
 
u mnie jest tak że jeśli samochód zaraz po odpaleniu zgaszę z wciśniętym gazem to potem silnik nie chce załapać.
problem z odpalaniem i z wypadaniem zapłonu sugerują że knock sensor może powodować takie zaburzenia.
Akurat odpalanie mnie najmniej irytuje. Gorsze jest to gaśnięcie przy dojeżdżaniu do świateł itp. czujnik spalania stylowego był podmieniany. Ale zobaczę może jeszcze raz go zmienię. Zastanawia mnie jeszcze jedno że przy takim spadku obrotów poniżej 600rpm spada napięcie w zapalniczce. (Mam ładowarkę która pokazuje napięcie) spada z 14.1 do 13.7 czasem mniej. I teraz tak czy to obroty spadają bo napięcie spada czy napięcie spada bo obroty są za niskie dla alternatora. W pozostałym zakresie prędkości obrotowej silnika napięcie jest niezmienne. Aha i druga rzecz jak podniosę obroty we freessm to falowanie na jałowym nie wystepuje.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin Musiał napisał:

IMG_20200726_160436.jpg
Skoro to 2005 SOHC, to masz tam cewkę zapłonową 22435AA020.

Nie czas pomierzyć oporności między wyjściami 1-2 i 3-4 na cewce?

WSZYSTKIE objawy pasują do uszkodzonej cewki zapłonowej.

 

 

cewka1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...