Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 137KM gaśnie na niskich obrotach benzyna i lpg


Marcin Musiał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Od trzech tygodni jestem "szczęśliwym" posiadaczem subaru legacy MY`05 2005  2.0  137KM + LPG . Silnik "EJ202"  Problem jest w tym że silnik gaśnie w różnych niezręcznych momentach głównie na luzie lub biegu jałowym np. przy dojeżdżaniu do świateł, skrzyżowaniu, ruszaniu, postoju.  Te cuda dzieją się na benzynie i lpg. Na zimnym i ciepłym silniku. Niestety nie ma reguły. Raz problem jest a raz nie. Po takiej akcji odpalając kręci nawet po 20-30 sekund zanim zapali.  Dziś zauważyłem ze gaśnie także przy maksymalnym skręceniu kierownicy " do oporu",   Przykładowy film poniżej.  Na filmie auto stało na podwórku po przejechaniu ok 20 km. Przeszukałem forum ale niestety rozwiązania nie znalazłem. Coś czuję że po Lagunie II, królestwo lawet nie odpuszcza. 
Lista rzeczy, które były  zrobione jakieś dwa tygodnie temu. Od tego czasu przejechałem niecałe 300km.

 

-wymieniony rozrząd

- nowe świece +uszczelki

-kasowane luzy zaworowe

-wymieniona przepustnica

-wymienione oleje silnika, skrzyni, dyfra

- wymiana sprzęgła i dwumasy na koło zamachowe

- wymiana kabli

-wymiana płynu wspomagania

-wymiana płynu chłodniczego

-wymiana filtrów komplet

 

Gdzie jeszcze szukać?  Trochę strach tym jeździć. 

Edytowane przez Marcin Musiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przedmówca... Przepustnica nowa czy tylko wymieniona na inna. Pewnie wystarczyło umyć ta starą. W tym silniku przepustnica ma niewymienne elementy. Dobre mycie i pożądne uszczelnienie czyli uszczelka i problem zniknie. Oczywiscie adaptacja po tej czynności

Warczy trąbi Gacek kombi

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin Musiał napisał:

Sprawdzę , dzięki. 

Zauważyłem jeszcze że przy odkręcaniu korka wlewu paliwa słychać syczenie. Tak jakby w zbiorniku wytwarzało się podciśnienie i przy odkręceniu zasysało powietrze. Nie miałem tego w innych autach. 

U mnie jest to samo. Też nie miałem tego w poprzednim aucie, ale to chyba normalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Marcin Musiał napisał:

-kasowane luzy zaworowe

Ja raczej bym ustawił luzy a nie kasował. Może to jest przyczyną.:evil2:

Poza tym mycie przepustnicy, znalezienie przecieku powietrza poza przepływomierzem, sam przepływomierz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich komentujących w tym wątku.

W modelu Legacy IV z 2005 SOHC 137KM, NIE występuje przepływomierz jako oddzielna część!

Do wątkotwórcy.

Co to za dźwięk między 8, a 9 sekundą, tuż przed dodaniem gazu?

Zwróć uwagę, że w 7 sekundzie silnik już odpalił, potem w 8 wolne obroty spadły do zera, a po dodaniu gazu wszedł na wysokie obroty.

Jak na moje niewprawne ucho, to masz problem z przepustnicą i jej sterowaniem wolnymi.

Masz starą przepustnicę?

Mierzyłeś sprężanie na poszczególnych cylindrach?

Zrób eksperyment.

Trzymaj obroty na 2k. Skręć kierownicą na maksa, jak na filmie.

Dalej gaśnie w takiej sytuacji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Luzy zaworowe regulował gość, który się tym zajmuje na co dzień bo robi Subaru wszelkiej maści.    Niestety dziś znów próbowałem się przejechać i jest to niewykonalne. Gaśnie na każdym skrzyżowaniu. dodatkowo przy maksymalnym skręceniu kierownicy do oporu słychać wyraźnie głośniejszą pracę pompy wspomagania i po chwili gaśnie.  Przepustnicę jeszcze raz sprawdziłem i czyściutka jak złoto. 

Na większych obrotach przy kręceniu nie gaśnie. Jedynie na jałowym i na luzie.  Drugi film z dźwiękiem pompy, odpalaniem i gaśnięciem.  Dodatkowo fotka obudowy sprzed przepustnicy z dwoma "czarnymi" wkrętami. Co auto miał na myśli wkręcając je tam? 

 

IMG_20190327_184804.jpg

Edytowane przez Marcin Musiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też syczenie słychać przy odkręcaniu korka benzyny, ale w poprzednim Fordzie też tak miałem, więc raczej nie ma co się przejmować - zawsze możesz częściej korek odkręcać, bo u mnie ok. 1 raz/tydz. w zależności czy zima, czy lato, to nawet rzadziej - ale syczenie większe zimą :) Co do filmów to nic nie słyszę, ale to pewnie problem z moim dźwiękiem w kompie. Jeżeli problem jest tylko na wolnych obrotach, to pewnie coś z silnikiem krokowym, albo tą regulacją zaworów. Błędów nie wywala?
Wkręty w tym miejscu raczej problemu nie powodują, bo wszystko dzieje się za przepustnicą, a nie przed, tym bardziej, jeżeli nie ma przepływomierza za filtrem powietrza, jak widać na załączonym filmie.

 

P.S. Ładnie obszyta kiera, też będę działał w tym roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie wywala. Dziś wyjąłem akku do ładowania. gdzieś znalazłem, że przy słabym akumulatorze gdy silnik jest obciążony pompą wspomagania, światlami etc to ma mało prądu i nie daje rady. Po zdjęciu zmierzyłem i miał 12.7 V więc nie sądzę żeby to miało związek. Na pracującym silniku 14.2V  Akumulator z 2016 roku Bosch 60 AH. Przy okazji zauważyłem że coś się chyba przytkało w spryskiwaczu tylnej szyby. Silniczek "bzyczy" a na szybie sucho. 

Mechanik mówił że sprawdził ciśnienie w kolektorze i ma wartość ok. 0,28. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

Była chwila spokoju ale problem niestety powraca jak bumerang. 

Wymienione już prawie wszystko. Świece z uszczelkami, przewody WN, przepustnica, redukror LPG, Wtryski LPG, filterki etc.

Gaziarz ustawił dotrysk benzyny na niskich obrotach i problem gaśnięcia na postoju chyba znikł 


Niestety gaśnięcie nie pojawia się zawsze. Tka jak na filmie: Jadąc po prostej wciskam sprzęgło bez wciśniętego gazu ( chcąc np zredukować bieg dojeżdżając do skrzyżowania) i obroty spadają poniżej 1000 rpm i rosną - zafalują (pierwsza sekunda filmu)  , spadają i pozostaja ok 800 rpm (13 sekunda)  lub po prostu spadają aż silnik zgaśnie (20 sekunda). 
Dzieje się to przy WYŁączonej klime( bez załączonej sprężarki) i  często jak np. mam włączone ogrzewanie tylnej szyby, światła stop i inne elektryczne ustrojstwa.  

Wrażenie jest tak jakby silnik nie miał siły się dźwignąć.  na postoju słychać i czuć że każde włączenie dodatkowego urządzenia elektrycznego obciąża silnk. (obroty lekko w tym momencie spadają) w innych autach nie było to aż tak wyraźne. tak samo przy kręceniu kierownicą jak pompa wspomagania "wspomaga".  Jak pisałem wcześniej akku i alternator ok.

Gdzie jeszcze szukać przyczyny. 

Edytowane przez Marcin Musiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator? Pamiętam w starym Hyundaiu altek był bardzo nisko, jak podlałem go wodą w kałuży to silnik lekko gubił obroty i jakby brakowało prądu. Wiadomo, woda wrogiem prądu... ale skoro woda może powodować podobne rzeczy co u Ciebie to może zużyty alternator też nie daje rady produkować wystarczającej ilości prądu, ewentualnie sprawdź akumulator, choć tutaj raczej widać by było ewidentnie, że umarł? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuj się pompą paliwa. Podobnie miałem ale w innym aucie. Jak jechał to jechał a na skrzyżowaniu czy po wciśnięciu sprzęgła gasł. Po wymianie pompy problem się rozwiazał.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dracula napisał:

Zainteresuj się pompą paliwa. Podobnie miałem ale w innym aucie. Jak jechał to jechał a na skrzyżowaniu czy po wciśnięciu sprzęgła gasł. Po wymianie pompy problem się rozwiazał.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka
 

Tylko mam wrażenie że gaśnie tylko na LPG na benzynieproblem chyba znikł. Po wymianie tego co opisałem wcześniej problemu na benzynie nie zaobserwowałem .  Alternator podaje 14.2V  prądu a akku podmieniałem ale jest ok jak na moje oko.  Dziwi mnie to "obciążanie silnika przy włączenieniu świateł, podgrzewu szyby, przeciwmgłowego.  Dodatkowo co zaobserwowałem to kilka razy zdarzyło sie że przy ruszaniu na LPG szarpał jakby jechał po tarce i na postoju przy ok 2500 rpm też czuć wibracje bardzo delikatne.  Już w desperacji wywaliłem bluetootha który był wpięty w instalację i żeby poprawić jakość nadawania wymieniłem wszystkie LEDy  W5W etc na zwykłe żarówki.  Radio chodzi ładnie ale auto dalej gaśnie. 
a i jeszcze jedno po włączeniu podgrzewu tylnej szyby słychać w głośnikach obroty silnika. Taki świst jakby miał turbinkę :D .  Wydaje mi się ze te świsty były przed operacją z LEDami tylko zagłuszał je szum radia.

Idę odprawiać gusła nad nim :D 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie, odswiezam temat bo nie daje mi to spokoju. Zrobiłem ostatnio UPG bo były przedmuchy do układu chłodzenia. Miałem nadzieje, ze może to był powód przygasania na wolnych. Niestety problem nie znikł a chyba się wręcz nasilił.

Przypomne:
Silnik gaśnie przy dojezdzaniu do skrzyżowań, świateł, po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i się nie podnoszą. Dzieje się tak NIE za każdym razem. Teraz po UPG zgasł nawet na postoju na jałowym. Przy okazji mechanik podmienil przepustnicę ale to nic nie dało.

Do tej pory podnosilem obroty minimalne w freessm i to doraźnie pomagało ale chce ten problem raz na zawsze usunąć.

To bo zrobiliśmy ale jak do tej pory nie pomogło:
Regulacja luzu zaworów,
Podmiana przepustnicy,
Wymiana UPG z planowaniem nowymi szpilkami etc,
Zmiana oleju i KPL. Filtrów,
Wymiana świec i kabli,
Czyszczenie EGR
LPG:
Wymiana reduktora,
Wymiana wtryskiwaczy.

Wrzuce kila filmów jak gaśnie i jak spadają obroty i jaki potem ma problem z odpaleniem.
Dodam, ze jest to na benzynie z za kręconym zaworem na butli LPG i po "wyjezdzeniu resztki gazu z przewodów".

Nie wiem juz gdzie szukać.
Pomocy!!!

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał ktoś czujnik położenia lewarka w stanie neutralnym, biegu jałowego? Coś takiego przewalało się przez forum, i z tego co kojarzę to częsty problem gaśnięcia na wolnych. Próbowałeś odpalać z wciśniętym sprzęgłem i na biegu?

 

Element 12 w linku:

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_1/manual_transmission/mt_transfer_and_extension/illustration_1/

 

A odnośnie świstów, powoduja je pewnie szczotki alternatora. Filtr na zasilaniu radia załatwi sprawę.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ten czujnik lewarka ma znaczenie gdy mam wrzucony bieg jak jadę i wcisne sprzęgło. Obroty jadą w dół i gaśnie. http://cloud.tapatalk.com/s/5f12cc453211b/VID_20200717_202417_1152x648.mp4

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taka prosta rzecz jak adaptacja wolnych obrotów po resecie ECU (po odpięciu aku) była robiona. U siebie w H6 za każdym razem jak odpinałem aku, to potrafił gasnąć np. przy dojeżdżamy do skrzyżowania z wciśniętym sprzęgłem, także może warto spróbować?

 

edit

Dodam tylko, że po przeprowadzeniu adaptacji sytuacja z gaśnięciem nie występuje, nie wiem jak to jest w 2.0, chociaż z drugiej strony, jeśli Subara robił mechanik doświadczony w Subaru, to pewnie by o tym wiedział.
 

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby taka prosta rzecz ale nie u mnie bo silnik powinien chodzić przez 10-15 min bez obciążenia. a u mnie gaśnie. Jeśli bym włączył klimę to pewnie by nie zgasł bo obroty podskakują w górę. A potem jest spory kłopot żeby go odpalić bo kręci po kilkanaście sekund.

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w końcu dostęp do komputera więc wrzucam filmy jak gaśnie i jaki ma potem problem z odpaleniem. 

P.S. Czy to nirmalne że przepustnica piszczy jak silnik zgaśnie ale kluczyk jest przekręcony ? 

 

Edytowane przez Marcin Musiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...