Jump to content
Sign in to follow this  
uxon

spadki napięcia w instalacji impreza wrx

Recommended Posts

Posted (edited)

Szukam przyczyny problemow z komunikacja obd w imprezie wrx z 2004 roku. Przy pomiarach napiecia natknalem sie na taki problem, ze przy włączonym silniku na multimetrze obserwuje losowe spadki napiecia, np trzyma napiecie ok. 13,8v, a co pare sekund pojawiaja sie chwilowe wartosci typu 9v, 3v itp. To chyba niemozliwe, zeby byly spadki do takich wartosci, a samochod normalnie pracowal? Cosjednak jest na rzeczy bo obd duzo lepiej dziala przy wylaczonym silniku. Multimetr jest raczej przecietny, ale przy wylaczonym silniku oraz w innych autach przy wlaczonym silniku pokazuje napiecia bez skokow wiekszych niz 0,1v. Na co moga wskazywac takie objawy, gdzie szukac przyczyny?

Edited by uxon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może regulator napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy po zwiększeniu obrotów też są takie wahania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzilem dzis, tak. Trzymajac np. 3-4 . obr. wyglada to tak samo.

 

A propos regulatora napiecia, to gdzies tu na forum wyczytalem, ze on odpowiada tylko za obcinanie napiecia powyzej 14,4v.

 

Jakies pomysly?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, uxon napisał:

Sprawdzilem dzis, tak. Trzymajac np. 3-4 . obr. wyglada to tak samo.

 

A propos regulatora napiecia, to gdzies tu na forum wyczytalem, ze on odpowiada tylko za obcinanie napiecia powyzej 14,4v.

 

Jakies pomysly?

 

 

Możesz wyczyścić masy i styki na alternatorze i klemy. Też możesz sprawdzić czy wszystko jest dokręcone i niezaśniedziałe. Multimetr może być uszkodzony.  

 

Kiedyś spotkałem się, że kabel na klemie był zaśniedziały. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakby kabel na klemie był zaśniedziały, to raczej cały czas napięcie byłoby niskie, a nie takie skoki

sprawdź jakimś innym multimetrem, najlepiej graficznym - nie chce mi się wierzyć, by napięcie spadało do 9V czy tym bardziej do 3V i silnik normalnie działał - większość sterowników w samochodach przestaje poprawnie działać poniżej 11,5 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym proponował również sprawdzić innym multimetrem. Kiedyś miałem podobny przypadek tylko że w motocyklu , zmieniłem dwa regulatory przekonany że pewnie jakieś wadliwe, a okazało się że za błędne wskazania odpowiedzialny był multimetr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaram sie skolowac inny multimetr, ale tak jak mowilem zarowno w innych samochodach, jak i u mnie przy wylaczonym silniku, ten konkretny wskazuje stabilne napięcie. Czyli co, bylby uszkodzony tylko w moim aucie?

Sprawdzilem innym, bardziej zaawansowanym miernikiem i nie pokazuje on zadnych wahan. Wyglada na to, ze to falszywy trop w poszukiwaniach zrodla problemow w komunikacji z obd.

Macie jakies pomysly, co moge jeszcze posprawdzac?

Problem jest taki, ze nie moge sie polaczyc poprzez gniazdo obd. Uzywam dwoch roznych urzadzen: kabel VAG-COM dobrej jakosci w polaczeniu z romraiderem oraz kostka na BT VGATE + torque lite. W obu przypadkach zachowanie jest podobne. Zwykle nie ma problemu z polaczenie sie na wylaczonym silniku. Natomiast przy wlaczonym, bardzo rzadko udaje mi sie polaczyc, a nawet jesli, to po sekundzie albo kilku sekundach polaczenie sie urywa (stad powiazalem to ze spadkami napiecia odczytanymi na moim multimetrze, ktore sa co pare sekund).

Kiedys komunikacja dzialal dobrze, tzn. przy uzyciu kabla i Romraidera bylem w stanie robic logi dynamiczne. Potem zaczelo to dzialac troche gorzej. Teraz nie jestem w ogole nic zalogowac. W miedzyczasie samochod dlugo stal (prawie pol roku) i mial wyciagany silnik. Mozliwe, ze to po tym komunikacja calkiem sie pogorszyla, ale to tylko przypuszczenie, nie pamietam dokladnie jak bylo przed postojem.

Ostatnio podociskalem piny w gniazdku (te, ktorych uzywa kabel). Mozliwe, ze po tym zabiegu zaczal lepiej laczyc sie na wylaczonym silniku (wtedy zauwazylem dopiero te prawidlowosc). Niestety przy wlaczonym silniku nadal obd dziala bardzo sporadycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.03.2019 o 22:32, uxon napisał:

Postaram sie skolowac inny multimetr, ale tak jak mowilem zarowno w innych samochodach, jak i u mnie przy wylaczonym silniku, ten konkretny wskazuje stabilne napięcie. Czyli co, bylby uszkodzony tylko w moim aucie?

Sprawdzilem innym, bardziej zaawansowanym miernikiem i nie pokazuje on zadnych wahan. Wyglada na to, ze to falszywy trop w poszukiwaniach zrodla problemow w komunikacji z obd.

Macie jakies pomysly, co moge jeszcze posprawdzac?

Problem jest taki, ze nie moge sie polaczyc poprzez gniazdo obd. Uzywam dwoch roznych urzadzen: kabel VAG-COM dobrej jakosci w polaczeniu z romraiderem oraz kostka na BT VGATE + torque lite. W obu przypadkach zachowanie jest podobne. Zwykle nie ma problemu z polaczenie sie na wylaczonym silniku. Natomiast przy wlaczonym, bardzo rzadko udaje mi sie polaczyc, a nawet jesli, to po sekundzie albo kilku sekundach polaczenie sie urywa (stad powiazalem to ze spadkami napiecia odczytanymi na moim multimetrze, ktore sa co pare sekund).

Kiedys komunikacja dzialal dobrze, tzn. przy uzyciu kabla i Romraidera bylem w stanie robic logi dynamiczne. Potem zaczelo to dzialac troche gorzej. Teraz nie jestem w ogole nic zalogowac. W miedzyczasie samochod dlugo stal (prawie pol roku) i mial wyciagany silnik. Mozliwe, ze to po tym komunikacja calkiem sie pogorszyla, ale to tylko przypuszczenie, nie pamietam dokladnie jak bylo przed postojem.

Ostatnio podociskalem piny w gniazdku (te, ktorych uzywa kabel). Mozliwe, ze po tym zabiegu zaczal lepiej laczyc sie na wylaczonym silniku (wtedy zauwazylem dopiero te prawidlowosc). Niestety przy wlaczonym silniku nadal obd dziala bardzo sporadycznie.

 

Sprawdź w menadżerze urządzeń czy nie masz jakiś wykrzykników bo jeśli tak to masz problem ze sterownikami. Kiedyś testowałem w Subaru ELM 327 ver. 1.4 po USB i zawsze w Imprezie zrywało połączenie. Pamiętaj, żeby dodać urządzenie bluetooth i sparować. To co mogę doradzić wyłącz zaporę systemu.

Używam takiej pierdołki i działa rewelacyjnie:

IMG_20190327_210749.jpg

Sprawdza się w Subaru, Volvo i Mitsubishi. Na płycie była dostarczona wersja  EasyObd II Version 2.2.0  która działa kilka minut po włączeniu programu ale do sprawdzenia i resetu błędu wystarcza. Oczywiście to nie jest profesjonalne urządzenie jak w serwisie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykrzykniki (brak wykrycia przez system) przy kablu zdarzaja sie sporadycznie, ale wtedy RomRaider nie ma do wyboru zadnych urzadzen (lista portow COM jest pusta). W moim przypadku urzadzenie jest poprawnie wykryte (brak wykrzyknikow), RomRaider ma je na liscie urzadzen i probuje sie laczyc. Ale w logach dostaje najczesciej, ze urzadzenie jest niedostepne.

 

Mialem identycznie wygladajaca kostke ELM (nie wiem ktora wersja) i nie bylem sie nia wcale w stanie polaczyc, nawet w czasach, gdy po kablu wszystko mi smigalo. Po kilku nieudanych probach podarowalem ja komus.

Ten VGATE powinien dzialac lepiej, celowo go kupilem, bo takie urzadzenia uzywal gosc, ktory stroil mi gaz (zeby czytac korekty) i jego urzadzenie u mnie dzialalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawa, to punkty pomiarowe. Pierwszy pomiar bezpośrednio na bolcach akumulatora. Drugi na klemach akumulatora. Trzeci pomiędzy plusem akumulatora a budą. Czwarty pomiędzy plusem akumulatora i blokiem silnika I tak dalej. Jak silnik nie pracuje, to nic się nie trzęsie i wtedy potencjalny niekontakt się nie ujawnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...