uxon Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 (edytowane) Szukam przyczyny problemow z komunikacja obd w imprezie wrx z 2004 roku. Przy pomiarach napiecia natknalem sie na taki problem, ze przy włączonym silniku na multimetrze obserwuje losowe spadki napiecia, np trzyma napiecie ok. 13,8v, a co pare sekund pojawiaja sie chwilowe wartosci typu 9v, 3v itp. To chyba niemozliwe, zeby byly spadki do takich wartosci, a samochod normalnie pracowal? Cosjednak jest na rzeczy bo obd duzo lepiej dziala przy wylaczonym silniku. Multimetr jest raczej przecietny, ale przy wylaczonym silniku oraz w innych autach przy wlaczonym silniku pokazuje napiecia bez skokow wiekszych niz 0,1v. Na co moga wskazywac takie objawy, gdzie szukac przyczyny? VID_20190323_130519.mp4 Edytowane 23 Marca 2019 przez uxon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Może regulator napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoST Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 czy po zwiększeniu obrotów też są takie wahania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Sprawdzilem dzis, tak. Trzymajac np. 3-4 . obr. wyglada to tak samo. A propos regulatora napiecia, to gdzies tu na forum wyczytalem, ze on odpowiada tylko za obcinanie napiecia powyzej 14,4v. Jakies pomysly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 17 minut temu, uxon napisał: Sprawdzilem dzis, tak. Trzymajac np. 3-4 . obr. wyglada to tak samo. A propos regulatora napiecia, to gdzies tu na forum wyczytalem, ze on odpowiada tylko za obcinanie napiecia powyzej 14,4v. Jakies pomysly? Możesz wyczyścić masy i styki na alternatorze i klemy. Też możesz sprawdzić czy wszystko jest dokręcone i niezaśniedziałe. Multimetr może być uszkodzony. Kiedyś spotkałem się, że kabel na klemie był zaśniedziały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 jakby kabel na klemie był zaśniedziały, to raczej cały czas napięcie byłoby niskie, a nie takie skoki sprawdź jakimś innym multimetrem, najlepiej graficznym - nie chce mi się wierzyć, by napięcie spadało do 9V czy tym bardziej do 3V i silnik normalnie działał - większość sterowników w samochodach przestaje poprawnie działać poniżej 11,5 V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz86 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Ja bym proponował również sprawdzić innym multimetrem. Kiedyś miałem podobny przypadek tylko że w motocyklu , zmieniłem dwa regulatory przekonany że pewnie jakieś wadliwe, a okazało się że za błędne wskazania odpowiedzialny był multimetr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Postaram sie skolowac inny multimetr, ale tak jak mowilem zarowno w innych samochodach, jak i u mnie przy wylaczonym silniku, ten konkretny wskazuje stabilne napięcie. Czyli co, bylby uszkodzony tylko w moim aucie? Sprawdzilem innym, bardziej zaawansowanym miernikiem i nie pokazuje on zadnych wahan. Wyglada na to, ze to falszywy trop w poszukiwaniach zrodla problemow w komunikacji z obd. Macie jakies pomysly, co moge jeszcze posprawdzac? Problem jest taki, ze nie moge sie polaczyc poprzez gniazdo obd. Uzywam dwoch roznych urzadzen: kabel VAG-COM dobrej jakosci w polaczeniu z romraiderem oraz kostka na BT VGATE + torque lite. W obu przypadkach zachowanie jest podobne. Zwykle nie ma problemu z polaczenie sie na wylaczonym silniku. Natomiast przy wlaczonym, bardzo rzadko udaje mi sie polaczyc, a nawet jesli, to po sekundzie albo kilku sekundach polaczenie sie urywa (stad powiazalem to ze spadkami napiecia odczytanymi na moim multimetrze, ktore sa co pare sekund). Kiedys komunikacja dzialal dobrze, tzn. przy uzyciu kabla i Romraidera bylem w stanie robic logi dynamiczne. Potem zaczelo to dzialac troche gorzej. Teraz nie jestem w ogole nic zalogowac. W miedzyczasie samochod dlugo stal (prawie pol roku) i mial wyciagany silnik. Mozliwe, ze to po tym komunikacja calkiem sie pogorszyla, ale to tylko przypuszczenie, nie pamietam dokladnie jak bylo przed postojem. Ostatnio podociskalem piny w gniazdku (te, ktorych uzywa kabel). Mozliwe, ze po tym zabiegu zaczal lepiej laczyc sie na wylaczonym silniku (wtedy zauwazylem dopiero te prawidlowosc). Niestety przy wlaczonym silniku nadal obd dziala bardzo sporadycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 W dniu 24.03.2019 o 22:32, uxon napisał: Postaram sie skolowac inny multimetr, ale tak jak mowilem zarowno w innych samochodach, jak i u mnie przy wylaczonym silniku, ten konkretny wskazuje stabilne napięcie. Czyli co, bylby uszkodzony tylko w moim aucie? Sprawdzilem innym, bardziej zaawansowanym miernikiem i nie pokazuje on zadnych wahan. Wyglada na to, ze to falszywy trop w poszukiwaniach zrodla problemow w komunikacji z obd. Macie jakies pomysly, co moge jeszcze posprawdzac? Problem jest taki, ze nie moge sie polaczyc poprzez gniazdo obd. Uzywam dwoch roznych urzadzen: kabel VAG-COM dobrej jakosci w polaczeniu z romraiderem oraz kostka na BT VGATE + torque lite. W obu przypadkach zachowanie jest podobne. Zwykle nie ma problemu z polaczenie sie na wylaczonym silniku. Natomiast przy wlaczonym, bardzo rzadko udaje mi sie polaczyc, a nawet jesli, to po sekundzie albo kilku sekundach polaczenie sie urywa (stad powiazalem to ze spadkami napiecia odczytanymi na moim multimetrze, ktore sa co pare sekund). Kiedys komunikacja dzialal dobrze, tzn. przy uzyciu kabla i Romraidera bylem w stanie robic logi dynamiczne. Potem zaczelo to dzialac troche gorzej. Teraz nie jestem w ogole nic zalogowac. W miedzyczasie samochod dlugo stal (prawie pol roku) i mial wyciagany silnik. Mozliwe, ze to po tym komunikacja calkiem sie pogorszyla, ale to tylko przypuszczenie, nie pamietam dokladnie jak bylo przed postojem. Ostatnio podociskalem piny w gniazdku (te, ktorych uzywa kabel). Mozliwe, ze po tym zabiegu zaczal lepiej laczyc sie na wylaczonym silniku (wtedy zauwazylem dopiero te prawidlowosc). Niestety przy wlaczonym silniku nadal obd dziala bardzo sporadycznie. Sprawdź w menadżerze urządzeń czy nie masz jakiś wykrzykników bo jeśli tak to masz problem ze sterownikami. Kiedyś testowałem w Subaru ELM 327 ver. 1.4 po USB i zawsze w Imprezie zrywało połączenie. Pamiętaj, żeby dodać urządzenie bluetooth i sparować. To co mogę doradzić wyłącz zaporę systemu. Używam takiej pierdołki i działa rewelacyjnie: Sprawdza się w Subaru, Volvo i Mitsubishi. Na płycie była dostarczona wersja EasyObd II Version 2.2.0 która działa kilka minut po włączeniu programu ale do sprawdzenia i resetu błędu wystarcza. Oczywiście to nie jest profesjonalne urządzenie jak w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Wykrzykniki (brak wykrycia przez system) przy kablu zdarzaja sie sporadycznie, ale wtedy RomRaider nie ma do wyboru zadnych urzadzen (lista portow COM jest pusta). W moim przypadku urzadzenie jest poprawnie wykryte (brak wykrzyknikow), RomRaider ma je na liscie urzadzen i probuje sie laczyc. Ale w logach dostaje najczesciej, ze urzadzenie jest niedostepne. Mialem identycznie wygladajaca kostke ELM (nie wiem ktora wersja) i nie bylem sie nia wcale w stanie polaczyc, nawet w czasach, gdy po kablu wszystko mi smigalo. Po kilku nieudanych probach podarowalem ja komus. Ten VGATE powinien dzialac lepiej, celowo go kupilem, bo takie urzadzenia uzywal gosc, ktory stroil mi gaz (zeby czytac korekty) i jego urzadzenie u mnie dzialalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 31 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 Podstawa, to punkty pomiarowe. Pierwszy pomiar bezpośrednio na bolcach akumulatora. Drugi na klemach akumulatora. Trzeci pomiędzy plusem akumulatora a budą. Czwarty pomiędzy plusem akumulatora i blokiem silnika I tak dalej. Jak silnik nie pracuje, to nic się nie trzęsie i wtedy potencjalny niekontakt się nie ujawnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się