Jump to content

Subaru Crosstrek (XV) Plug-In Hybrid [GT] (MY19 =>) PHEV


Michał W.
 Share

Recommended Posts

Dokładny opis nowej wersji Subaru Crosstrek Plug-In Hybrid na rynek USA.

 

 

 

Moim zdaniem całkiem dobrze prezentuje się ten Crosstrek/XV. Bagażnik niestety porażka ale dużo cech, właściwości na plus.

Jestem pozytywnie zaskoczony. :)

Szkoda, że nie trafi na nasz rynek, jako opcja nr 2 obok e-boxera.

Edited by Michał W.
Link to comment
Share on other sites

Generalnie jestes sceptycznie nastawiony do tego modelu... glownie przez kiepsko rozwiazane umieszczenie akumulatora.  Nie mniej jednak majac kilka samochodow, i jezdzac do pracy drogami wieskimi (jak ja) to ten samochod moze miec sens. Putanie tylko jak mechanicy subaru dadza rade z technologia toyoty (bo przy odwrotnej sytuacji nie bylo dobrze).

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem całkiem dobrze prezentuje się ten Crosstrek/XV. Bagażnik niestety porażka ale dużo cech, właściwości na plus.

Jestem pozytywnie zaskoczony. :)

Szkoda, że nie trafi na nasz rynek, jako opcja nr 2 obok e-boxera.

 

 

20 minut temu, Eryk napisał:

Generalnie jestes sceptycznie nastawiony do tego modelu... glownie przez kiepsko rozwiazane umieszczenie akumulatora.  Nie mniej jednak majac kilka samochodow, i jezdzac do pracy drogami wieskimi (jak ja) to ten samochod moze miec sens. Putanie tylko jak mechanicy subaru dadza rade z technologia toyoty (bo przy odwrotnej sytuacji nie bylo dobrze).

 

Coś opacznie mnie zrozumiałeś.:huh:

Napisałem że widzę jedną wadę i dużo zalet,

oraz że jestem pozytywnie zaskoczony

i dodałem, że chciałbym by był dostępny w EU

 

FAJNY SAMOCHÓD, PODOBA MI SIĘ.:thumbup:

Nie potrzebuję kilku aut, dla mnie jest OK jako drugi samochód.

 

 

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, raveout napisał:

8.35 sekundy 0-100 km/h czyli tyle co Forek SG 2.0 XT... 

Zgadza się, Crosstrek zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Swoją drogą dobrze zrobiona te prezentacja, dobrze to się oglądało i wygląda na to, że auto ma spore szanse na sukeces. Ale z tego co zrozumiałem to ma być tylko w wybranych stanach oferowane. W Europie niestety nie mamy na nie szans.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, raveout napisał:

8.35 sekundy 0-100 km/h czyli tyle co Forek SG 2.0 XT... 

Tak ale to pomiar 0-60 mph... Czyli nieco dluzej do 100 km/h.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Michał W. napisał:

Tak czy owak bardzo przyzwoity wynik.

Zgadza sie... jesli to jest prawdziwy wynik to ta hybryda bedzie szybsza od Outbacka 2.5i, Forestera 2.5i, zwyklego XV, czy imprezy... Tylko WRX, STI, BRZ, i Outback 3.6R sa szybsze.  Byc moze jest to jakas recepta na sukces... Stany w ktorych XV Hybrid beda oferowane, w szczegolnosci Kolorado, Vermont, Oregon, czy Washington - to sa te stany ktore uratowaly marke Subaru w USA.  Subaru jest tym minimum wymaganym autem w zime, by moc sie bezpiecznie przemieszczac.  Takze tutaj podejscie Subaru jest logiczne... Cena jednak moze byc przeszkoda, biorac pod uwage mala pojemnosc bagaznika w aucie ktorego docelowym kupcem ma byc osoba aktywna sportowo... czas pokaze.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Eryk napisał:

Zgadza sie... jesli to jest prawdziwy wynik to ta hybryda bedzie szybsza od Outbacka 2.5i, Forestera 2.5i, zwyklego XV, czy imprezy... Tylko WRX, STI, BRZ, i Outback 3.6R sa szybsze.  Byc moze jest to jakas recepta na sukces... Stany w ktorych XV Hybrid beda oferowane, w szczegolnosci Kolorado, Vermont, Oregon, czy Washington - to sa te stany ktore uratowaly marke Subaru w USA.  Subaru jest tym minimum wymaganym autem w zime, by moc sie bezpiecznie przemieszczac.  Takze tutaj podejscie Subaru jest logiczne... Cena jednak moze byc przeszkoda, biorac pod uwage mala pojemnosc bagaznika w aucie ktorego docelowym kupcem ma byc osoba aktywna sportowo... czas pokaze.

Północne stany wydają się naturalnym terytorium dla Subaru ale w Europie taka wersja też by miała szansę na sukces.

Pewnie wpływ na popularność modelu mogą mieć też dopłaty od władz za użytkowanie hybrydy, które pewnie w każdym stanie są inne a temat bagażnika faktycznie jest przeszkoda dla tej odmiany ale box dachowy powinien rozwiązać problem koła zapasowego oraz innych sprzętów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

No to mam chyba ciekawostkę dla większości. Mianowicie sprawiłem sobie używanego, bezwypadkowego Crosstreka Plug-In Hybrid z Kanady. Auto ma rok i ma przejechane 15 tyś. km. Pierwszy raz jechałem XV II generacji. Faktycznie układ kierowniczy i zawieszenie są genialne. Do tego dochodzi mocny silnik elektryczny oraz duża bateria (w stosunku do eBoxera ;) ). Jak dobrze przeanalizowalem rynek, to jest to najtańsze Plug-In Hybrid ze stałym napędem na cztery koła: spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Najbliższa konkurencja to Porsche E-Hybrid i ewentualnie Audi z quattro ale nie quattro ultra.

Auto z zewnątrz jest bliskie naszej wersji 2.0i eBoxer. Ma niskie relingi (PHEV czarne u nas srebrne), inny wzór felg oraz opony Falken o niższym oporze toczenia. Dodatkowo z przodu oraz z boku ma srebrne listwy zamiast czarnych. Z tyłu oczywiście inna nazwa (w Ameryce Północnej to nie XV tylko Crosstrek) oraz klapka do ładowania baterii. W środku wszystko jest praktycznie takie samo. Jedyna różnica to inny kolor tapicerki (niebiesko-szaro-czarna) oraz błękitne listwy. Jest to najwyższa wersja wyposażenia, która odpowiada najwyższej Europejskiej. Jedynie, nie wiedzieć czemu klimatyzacja w Kanadzie jest jednostrefowa. Z tyłu są też stałe, większe zagłówki. Lusterko wsteczne jest też większe i z kompasem, natomiast lewe lusterko boczne ma niestety tą dziwną krzywiznę pola widzenia (poszerzająca). Wersja Kanadyjska w porównaniu do Amerykańskiej, nie ma TPMS.

 

Konstrukcyjnie auto jest bardzo podobne do zwykłych wersji. Przez lub dzięki baterii zdecydowano się jednak na kilka zmian. Nie ma już linki do otwierania wlewu paliwa. Jest on otwierany elektrycznie z przycisku pod kierownicą. Pojawił się tam też przycisk wyboru programu ładowania. Ostatnie wolne miejsce zajął przycisk od tylnego światła przeciwmgłowego. Skrzynia biegów działa tylko w jednej osi i dostała dodatkowy tryb B (do większego odzyskiwania energii do baterii). Tarcza obrotów zmieniła się na grafikę typową dla hybrydowych Toyot oraz same zegary w górnej części mają lampę świecącą w różnych kolorach. Kolory te zmieniają się w zależności od wyboru trybu jazdy elektrycznej. Przycisk jest koło X-Mode i ma 3 tryby: Normal, Save Battery i Charge Battery. Tryb normal stara się jak najczęściej/najdłużej korzystać z silnika elektrycznego, nawet pomimo mocniejszego wciśnięca pedału przyśpieszenia. Tryb Save Battery wcześniej włącza silnik spalinowy, w okolicach 40 km/h. W tym trybie auto działa jak hybryda. Używa silnika elektrycznego tylko do ruszania z miejsca. Tryb Charge Battery utrzymuje siłowo wyższe obroty w celu ładowania baterii (spalanie rośnie wtedy o conajmniej litr). Jeszcze co do systemu elektrycznego otwierania klapki paliwa. Z racji tego, że jest elektryczny, w bagażniku pod słupkami sa linki do zwalniania blokady zarówno klapki od paliwa jak i od gniazda elektrycznego, jakby zabrakło prądu. Co ciekawe, bateria w bagażniku jest niezależna od akumulatora. Naładowałem baterię do pełna, a mimo tego akumulator w nocy się wyłądował i nie dało się auta odpalić. Nie działało nic, nawet kontrolki się nie zapaliły. Po uruchomieniu silnika, bateria była nadal w pełni naładowana. Ze wzgledów bezpieczeństwa, do 36 km/h, samochód wydaje bardzo specyficzny dźwięk aby piesi mogli się zorientować, że nadjeżdża jakiś pojazd.

 

Silnik to dwulitrowy FB20 z eBoxera. Łączna moc układu to 110 kW czyli tyle samo ile sam silnik spalinowy w eBoxerze. W hybrydzie Subaru, silnik spalinowy ma mniejsza moc, w okolicach mocy 1.6i (114 KM).

Silnik elektryczny 88 kW vs 12,3 kW (eBoxer)

Bateria ma 25 Ah.

Bak paliwa ma 50 litrów (2 litry więcej niż eBoxer).

Na haku jak dobrze liczę można dać tylko 408 kg obciążenia.

 

EyeSight działa w Polsce ale mam wrażenie, że nie do końca działa tak jak te Europejskie. Na autostradzie nie ma problemów, ale w ruchu ulicznym zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, szczególnie wtedy gdy Subaru nie wykryje auta przed nami stojącego na światłach. Byłem za to pod wrażeniem, bo ES wykrył bardzo cienką i wystającą kilka metrów za przyczepę bramę przesuwną, która miała tylko kawałek kamizelki zamontowany na końcu.

 

Jeśli chodzi o realia, to musiałem wybrać się do Wrocławia, do kolegi @bombelllooo, aby przeprogramował radio. Od Bielska-Białej do Żor przez Pszczynę miałem spalanie 5,7l, gdzie zużyłem 1/3 baterii. Spalanie w trasie, w trybie SAVE, przy 140 km/h to okolice 8,5/9 litrów. Cała trasa, 500 km, gdzie żużyłem całą baterię a na autostradzie jechalem 140 km/h to wynik 7,4 l/100km. W trybie SAVE bateria na trasie nie naładowała się ani trochę.

Nie testowałem jeszcze typowo miejskiego spalania, ale mieszanie trybów EV (normalnego, elektrycznego na którym uruchamia się samochód) i SAVE dało wynik w mieście 5,2 l/100km. W tym czasie zużyłem 2 pełne ładowania z gniazdka. Trochę to przeciągam, bo na to pewnie każdy czeka. Katalogowo, bateria ma zasięg 27 km. Mi udało się raz naładować tak, że pokazało się 28 km. Włączenie klimatyzacji, od razu zmiejsza tą wartość o 3-4 kilometry przy pełnej baterii (system liczy to proporcjonalnie). Przy 5 km zasięgu, wyłączenie klimy nie poprawia zasięgu. Czy da się tyle przejechać na baterii? Szczerze, tak cieszyłem się jazdą tym autem, że zapomniałem sam liczyć km, tylko patrzyłem jak zmiejsza się zasięg na baterii. Do auta jest dołączona fabryczna ładowarka Subaru 110V i ani Volta więcej. Przy takim napięciu auto ładuje się 5h. Przy użyciu naszego 230V ładuje się według instrukcji 2h. Zabronione jest ładowanie na szybkich ładowarkach publicznych DC. Cały system wraz z gniazdem typu 1 (który przegrał ogólna walkę o standard jak HD DVD z Blu-Ray), jest zaczerpnięte z pierwszej generacji Toyoty Prius Plug-In Hybrid (Prius kolejnej generacji ma już gniazdo typu 2).

 

 

Podsumowując, jestem autem zachwycony i oczarowany. Auto jest fenomenalne i zaryzykuje stwierdzenie, że dla mnie jest teraz najlepszym produkowanym Subaru (został mi jeszcze tylko Ascent i Outback Wilderness do przetestowania). Jest fantastyczne całościowo (oprócz bagażnika). Do miasta wręcz idealny jeśli ma się jak ekologicznie ładować go w domu. Uczucie "odpalania" samochodu i wyjeżdżania po cichu oraz bez smrodu z garażu jest niesamowite. Tak samo manewrowanie po placu i jazda po mieście w korkach. Nie trzeba się bawić z systemem Start/Stop ani z wibracjami silnika. Wystarczy kilknąć przycisk tempomatu na kierownicy i auto samo się w ciszy klimatyzacji przemieszcza. Patrząc na to, że Subaru testuje pewne rozwiązania w USA/Kanadzie a potem wprowadza do Europy, jestem przekonany, że Plug-In Hybrid będzie w następnej generacji XV i pewnie z normalnym bagażnikiem. Aktualnie Najdroższy XV eBoxer to ok 166 tyś. PLN. Plug-In pewnie kosztowałby bliżej 180/190 tyś. złotych ale byłby dużo bardziej wart swojej ceny niż eBoxer.

 

3.thumb.jpg.74edf85af5a3e88d0ffe7500dab9d5fa.jpg 2.thumb.jpg.e4f44fd370eb5cce96b99e3f47633e88.jpg

 

9.thumb.jpg.d535cc200dd5690f72297da971b52e7d.jpg 6.thumb.jpg.512db395a9d41d766dc1bfc95a80b574.jpg

 

IMG_7905.thumb.jpg.05ca48ee6b8b55143c36cdbb14673298.jpg

 

IMG_7881.thumb.jpg.7e5f99f36761e97257bd3b477b5708e2.jpg

 

IMG_7890.thumb.jpg.325aaec8d93c626b0e31a1ae575dbd34.jpg

 

IMG_7888.thumb.jpg.6e30ba4aa74dff4dd116e19254aedeb6.jpg

 

IMG_7894.thumb.jpg.a9d5db36dd44b2746bee89b459f0f363.jpg

 

IMG_7902.thumb.jpg.0d9322f95eba10b397eea0cce60f9f01.jpg

 

IMG_7908.thumb.jpg.4a0f42c79e7f59312081e22050d0cdeb.jpg

 

Teraz pytanie do obecnych użytkowników XVów i Imprez, szczególnie tych co mieli wcześniej FujitsuTen.

1. W FujitsuTen była bardzo fajna funkcja nagrywania radia do 20 minut i można było sobie puszczać z odtworzenia. Czy ta funkcja w nowych XV/Imprezach też jest, bo nie mogę znaleźć?

2. Czy w Europejskich EyeSight też jest możliwość regulacji stopnia przyśpieszania przez ES? W moim sa tryby Eco, Comfort, Dynamic i Sport chyba. Chodzi o moment, kiedy sam tempomat przyśpiesza.

3. Czy w Europejskich ES też zrywa wam śledzenie auta przed nami na rondzie/ostrych zakrętach i czy wtedy tempomat sam przyśpiesza?

Edited by FilipBB
  • Like 7
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@FilipBB gratulacje, naprawdę fajny XV :)

(tylko ten bagażnik to jakaś porażka)


 

odnośnie pytania 3. to mój Forester SJ MY19 na rondach też gubi auto poprzedzające i przyspiesza. 

Edited by Michał W.
Link to comment
Share on other sites

  • Michał W. changed the title to Subaru Crosstrek (XV) Plug-In Hybrid [GT] (MY19 =>) PHEV
3 godziny temu, FilipBB napisał:

1. W FujitsuTen była bardzo fajna funkcja nagrywania radia do 20 minut i można było sobie puszczać z odtworzenia. Czy ta funkcja w nowych XV/Imprezach też jest, bo nie mogę znaleźć?

Nie ma.

3 godziny temu, FilipBB napisał:

2. Czy w Europejskich EyeSight też jest możliwość regulacji stopnia przyśpieszania przez ES? W moim sa tryby Eco, Comfort, Dynamic i Sport chyba. Chodzi o moment, kiedy sam tempomat przyśpiesza.

Tak.

3 godziny temu, FilipBB napisał:

3. Czy w Europejskich ES też zrywa wam śledzenie auta przed nami na rondzie/ostrych zakrętach i czy wtedy tempomat sam przyśpiesza?

Tak, wynika to z dosyć wąskiego kąta widzenia kamer (okolice 60°). W nowej generacji ES (jaka jest OBK MY21 i z tego co widzę po zdjęciach będzie w Foresterze MY22) kąt widzenia kamer to ponad 120° i dzięki temu potrafią śledzić już poprzedzające auto na naprawdę krętych drogach (+ kilka innych fajnych rzeczy jakie wynikają z szerszego pola widzenia).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, FilipBB napisał:

No to mam chyba ciekawostkę dla większości. Mianowicie sprawiłem sobie używanego, bezwypadkowego Crosstreka Plug-In Hybrid z Kanady. Auto ma rok i ma przejechane 15 tyś. km. Pierwszy raz jechałem XV II generacji. Faktycznie układ kierowniczy i zawieszenie są genialne. Do tego dochodzi mocny silnik elektryczny oraz duża bateria (w stosunku do eBoxera ;) ). Jak dobrze przeanalizowalem rynek, to jest to najtańsze Plug-In Hybrid ze stałym napędem na cztery koła: spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Najbliższa konkurencja to Porsche E-Hybrid i ewentualnie Audi z quattro ale nie quattro ultra.

Auto z zewnątrz jest bliskie naszej wersji 2.0i eBoxer. Ma niskie relingi (PHEV czarne u nas srebrne), inny wzór felg oraz opony Falken o niższym oporze toczenia. Dodatkowo z przodu oraz z boku ma srebrne listwy zamiast czarnych. Z tyłu oczywiście inna nazwa (w Ameryce Północnej to nie XV tylko Crosstrek) oraz klapka do ładowania baterii. W środku wszystko jest praktycznie takie samo. Jedyna różnica to inny kolor tapicerki (niebiesko-szaro-czarna) oraz błękitne listwy. Jest to najwyższa wersja wyposażenia, która odpowiada najwyższej Europejskiej. Jedynie, nie wiedzieć czemu klimatyzacja w Kanadzie jest jednostrefowa. Z tyłu są też stałe, większe zagłówki. Lusterko wsteczne jest też większe i z kompasem, natomiast lewe lusterko boczne ma niestety tą dziwną krzywiznę pola widzenia (poszerzająca). Wersja Kanadyjska w porównaniu do Amerykańskiej, nie ma TPMS.

 

Konstrukcyjnie auto jest bardzo podobne do zwykłych wersji. Przez lub dzięki baterii zdecydowano się jednak na kilka zmian. Nie ma już linki do otwierania wlewu paliwa. Jest on otwierany elektrycznie z przycisku pod kierownicą. Pojawił się tam też przycisk wyboru programu ładowania. Ostatnie wolne miejsce zajął przycisk od tylnego światła przeciwmgłowego. Skrzynia biegów działa tylko w jednej osi i dostała dodatkowy tryb B (do większego odzyskiwania energii do baterii). Tarcza obrotów zmieniła się na grafikę typową dla hybrydowych Toyot oraz same zegary w górnej części mają lampę świecącą w różnych kolorach. Kolory te zmieniają się w zależności od wyboru trybu jazdy elektrycznej. Przycisk jest koło X-Mode i ma 3 tryby: Normal, Save Battery i Charge Battery. Tryb normal stara się jak najczęściej/najdłużej korzystać z silnika elektrycznego, nawet pomimo mocniejszego wciśnięca pedału przyśpieszenia. Tryb Save Battery wcześniej włącza silnik spalinowy, w okolicach 40 km/h. W tym trybie auto działa jak hybryda. Używa silnika elektrycznego tylko do ruszania z miejsca. Tryb Charge Battery utrzymuje siłowo wyższe obroty w celu ładowania baterii (spalanie rośnie wtedy o conajmniej litr). Jeszcze co do systemu elektrycznego otwierania klapki paliwa. Z racji tego, że jest elektryczny, w bagażniku pod słupkami sa linki do zwalniania blokady zarówno klapki od paliwa jak i od gniazda elektrycznego, jakby zabrakło prądu. Co ciekawe, bateria w bagażniku jest niezależna od akumulatora. Naładowałem baterię do pełna, a mimo tego akumulator w nocy się wyłądował i nie dało się auta odpalić. Nie działało nic, nawet kontrolki się nie zapaliły. Po uruchomieniu silnika, bateria była nadal w pełni naładowana. Ze wzgledów bezpieczeństwa, do 36 km/h, samochód wydaje bardzo specyficzny dźwięk aby piesi mogli się zorientować, że nadjeżdża jakiś pojazd.

 

Silnik to dwulitrowy FB20 z eBoxera. Łączna moc układu to 110 kW czyli tyle samo ile sam silnik spalinowy w eBoxerze. W hybrydzie Subaru, silnik spalinowy ma mniejsza moc, w okolicach mocy 1.6i (114 KM).

Silnik elektryczny 88 kW vs 12,3 kW (eBoxer)

Bateria ma 25 Ah.

Bak paliwa ma 50 litrów (2 litry więcej niż eBoxer).

Na haku jak dobrze liczę można dać tylko 408 kg obciążenia.

 

EyeSight działa w Polsce ale mam wrażenie, że nie do końca działa tak jak te Europejskie. Na autostradzie nie ma problemów, ale w ruchu ulicznym zdarzają się nieprzyjemne sytuacje, szczególnie wtedy gdy Subaru nie wykryje auta przed nami stojącego na światłach. Byłem za to pod wrażeniem, bo ES wykrył bardzo cienką i wystającą kilka metrów za przyczepę bramę przesuwną, która miała tylko kawałek kamizelki zamontowany na końcu.

 

Jeśli chodzi o realia, to musiałem wybrać się do Wrocławia, do kolegi @bombelllooo, aby przeprogramował radio. Od Bielska-Białej do Żor przez Pszczynę miałem spalanie 5,7l, gdzie zużyłem 1/3 baterii. Spalanie w trasie, w trybie SAVE, przy 140 km/h to okolice 8,5/9 litrów. Cała trasa, 500 km, gdzie żużyłem całą baterię a na autostradzie jechalem 140 km/h to wynik 7,4 l/100km. W trybie SAVE bateria na trasie nie naładowała się ani trochę.

Nie testowałem jeszcze typowo miejskiego spalania, ale mieszanie trybów EV (normalnego, elektrycznego na którym uruchamia się samochód) i SAVE dało wynik w mieście 5,2 l/100km. W tym czasie zużyłem 2 pełne ładowania z gniazdka. Trochę to przeciągam, bo na to pewnie każdy czeka. Katalogowo, bateria ma zasięg 27 km. Mi udało się raz naładować tak, że pokazało się 28 km. Włączenie klimatyzacji, od razu zmiejsza tą wartość o 3-4 kilometry przy pełnej baterii (system liczy to proporcjonalnie). Przy 5 km zasięgu, wyłączenie klimy nie poprawia zasięgu. Czy da się tyle przejechać na baterii? Szczerze, tak cieszyłem się jazdą tym autem, że zapomniałem sam liczyć km, tylko patrzyłem jak zmiejsza się zasięg na baterii. Do auta jest dołączona fabryczna ładowarka Subaru 110V i ani Volta więcej. Przy takim napięciu auto ładuje się 5h. Przy użyciu naszego 230V ładuje się według instrukcji 2h. Zabronione jest ładowanie na szybkich ładowarkach publicznych DC. Cały system wraz z gniazdem typu 1 (który przegrał ogólna walkę o standard jak HD DVD z Blu-Ray), jest zaczerpnięte z pierwszej generacji Toyoty Prius Plug-In Hybrid (Prius kolejnej generacji ma już gniazdo typu 2).

 

 

Podsumowując, jestem autem zachwycony i oczarowany. Auto jest fenomenalne i zaryzykuje stwierdzenie, że dla mnie jest teraz najlepszym produkowanym Subaru (został mi jeszcze tylko Ascent i Outback Wilderness do przetestowania). Jest fantastyczne całościowo (oprócz bagażnika). Do miasta wręcz idealny jeśli ma się jak ekologicznie ładować go w domu. Uczucie "odpalania" samochodu i wyjeżdżania po cichu oraz bez smrodu z garażu jest niesamowite. Tak samo manewrowanie po placu i jazda po mieście w korkach. Nie trzeba się bawić z systemem Start/Stop ani z wibracjami silnika. Wystarczy kilknąć przycisk tempomatu na kierownicy i auto samo się w ciszy klimatyzacji przemieszcza. Patrząc na to, że Subaru testuje pewne rozwiązania w USA/Kanadzie a potem wprowadza do Europy, jestem przekonany, że Plug-In Hybrid będzie w następnej generacji XV i pewnie z normalnym bagażnikiem. Aktualnie Najdroższy XV eBoxer to ok 166 tyś. PLN. Plug-In pewnie kosztowałby bliżej 180/190 tyś. złotych ale byłby dużo bardziej wart swojej ceny niż eBoxer.

 

3.thumb.jpg.74edf85af5a3e88d0ffe7500dab9d5fa.jpg 2.thumb.jpg.e4f44fd370eb5cce96b99e3f47633e88.jpg

 

9.thumb.jpg.d535cc200dd5690f72297da971b52e7d.jpg 6.thumb.jpg.512db395a9d41d766dc1bfc95a80b574.jpg

 

IMG_7905.thumb.jpg.05ca48ee6b8b55143c36cdbb14673298.jpg

 

IMG_7881.thumb.jpg.7e5f99f36761e97257bd3b477b5708e2.jpg

 

IMG_7890.thumb.jpg.325aaec8d93c626b0e31a1ae575dbd34.jpg

 

IMG_7888.thumb.jpg.6e30ba4aa74dff4dd116e19254aedeb6.jpg

 

IMG_7894.thumb.jpg.a9d5db36dd44b2746bee89b459f0f363.jpg

 

IMG_7902.thumb.jpg.0d9322f95eba10b397eea0cce60f9f01.jpg

 

IMG_7908.thumb.jpg.4a0f42c79e7f59312081e22050d0cdeb.jpg

 

Teraz pytanie do obecnych użytkowników XVów i Imprez, szczególnie tych co mieli wcześniej FujitsuTen.

1. W FujitsuTen była bardzo fajna funkcja nagrywania radia do 20 minut i można było sobie puszczać z odtworzenia. Czy ta funkcja w nowych XV/Imprezach też jest, bo nie mogę znaleźć?

2. Czy w Europejskich EyeSight też jest możliwość regulacji stopnia przyśpieszania przez ES? W moim sa tryby Eco, Comfort, Dynamic i Sport chyba. Chodzi o moment, kiedy sam tempomat przyśpiesza.

3. Czy w Europejskich ES też zrywa wam śledzenie auta przed nami na rondzie/ostrych zakrętach i czy wtedy tempomat sam przyśpiesza?

odp jako impreza 2.0

1. wg mnie nie

2. jest

3. bywa tak

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...