Jump to content
Gliwot

Opony 215/50/17 a 215/45/17 czy warto zmieniać?

Recommended Posts

Proste pytanie: czy ktoś jeździł na obu zestawach i jest w stanie powiedzieć czy jest istotna różnica w komforcie jazdy? Jest sens zmieniać na 50?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na zakretach trzyma się i tak bardzo dobrze, pytanie czy rzeczywiscie bedzie istotna roznica w tłumieniu nierówności drogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i tak wszystko zależy od charakterystyki bocznej ścianki, sama różnica w mm niewiele ci zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Gliwot napisał:

Proste pytanie: czy ktoś jeździł na obu zestawach i jest w stanie powiedzieć czy jest istotna różnica w komforcie jazdy? Jest sens zmieniać na 50?

jak napisal palmall, bardzo duzo zalezy od samej marki opony i stanu zawieszenia. masz wogole oba profile na tabliczce do swojego auta?

Edited by M_isza

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie opony będą w takim razie robiły powazną róznice między 45 a 50?

nie do końca wiem co oznacza oba profile na tabliczce, :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Gliwot napisał:

Proste pytanie: czy ktoś jeździł na obu zestawach i jest w stanie powiedzieć czy jest istotna różnica w komforcie jazdy? Jest sens zmieniać na 50?

 

Ja zmieniłem z 215/45/17 na 225/45/17.  Troszkę bardziej komfortowo lecz bardziej odczuwalna stała się dynamika auta. Już inaczej staruje z miejsca, na 215/45/17 lepiej się odpychał.

225/45/17 to rozmiar bardziej popularny a zarazem tańszy.

 

Zwróć uwagę że:

215/45/17 - to średnica koła = 625.3

225/45/17 = 634.3 - jeszcze git

215/50/17 = 646.8 - to już może wyglądać średnio.

 

Idź w kierunku 225/45/17 lub zostań na oryginale.

Edited by Jan Ruman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 215/50 licznik będzie kłamał za dużo. Dopuszczalne jest +/- 2% 

 

Screenshot_20190320-210349.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

215/50 było mi polecone przez pana Zbyszka z Subcar więc grzecznie się słucham :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze sie myle, ale o ile dobrze pamietam, to w swoim Legacy jezdzilem na 205/50/17, 215/45/17, 225/45/17.  Najbardziej odpowiadaly mi te ostatnie - z tym ze u siebie mialem obnizone i utwardzone zawieszenie. Do zalet 225/45/17 zaliczam hamowanie, zachowanie w zakretach, oraz komfort jazdy po dziurach.  Dodam ze mialem opony caloroczne Continental DWS.  Oponami w rozmiarze 205/50/17 byly jakies tanie chinskie badziewia, ktore choc nowe nie mialy zadnych plusow - procz jednego - ze nie musialem gola felga jechac po asfalcie. Radze dac jak najlepsze opony - a jazda bedzie z bananem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest róznica istotna w komforcie jazdy na nierównościach między 225 a 215/45? Ja mam 215/45 i nie wiem czy dopłacać i wymieniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Gliwot napisał:

A jest róznica istotna w komforcie jazdy na nierównościach między 225 a 215/45? Ja mam 215/45 i nie wiem czy dopłacać i wymieniać.

Dla mnie byla - mialem ten sam model opony w obydwoch rozmiarach, i 215 polegla na dziurze w drodze, zalozylem 225 i komfort byl wiekszy, ale najbardziej zauwazylem ze przy naglym hamowaniu samochod lepiej sie zachowywal. Jak wczesniej wspominalem moj samochod byl obnizony, mial twardsze sprezyny i grubsze staby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Do swojego legasia diesla założyłem na lato najwyższe opony jakie się zmieściły - 215/55/17 i to są najbardziej komfortowe opony.

Oczywiście jest odczuwalna różnica na zakrętach (na gorsze), ale na naszych "super drogach" już dwa razy prostowałem felgi.

Komfort jazdy jest o niebo lepszy - moje "siedzenie"nie odczuwa każdej dziury w asfalcie ;).

Przy okazji wskazania prędkościomierza były rzeczywiste (porównywałem na kliku GPS-ach).

Do ostrej jazdy - na pewno niższe i szersze, ale do długich tras po Polsce (nie mamy za dużo autostrad) zdecydowanie przyjemniejsza jazda jest na wyższych oponach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie mam 215/50 i jest lux, na pewno lepiej niż na seryjnych 45, wg mnie to nie trafiony rozmiar do tak duzego samochodu. 45-tki wyglądają jak od seicento :)

 

5 godzin temu, Mirek 67 napisał:

 

Do swojego legasia diesla założyłem na lato najwyższe opony jakie się zmieściły - 215/55/17 i to są najbardziej komfortowe opony.

 

215/55 mam u Żony, ale w Volvo, jest to już balon trochę :)

Masz może foto jak 215/55 prezentuje się na Legacy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już jest ciemno, więc zrobię jutro.

Sorry że dopiero teraz wklejam te zdjęcia, ale nie miałem czasu.

W kombi są typowe opony dla legasia - 215/45/17  a w czarnym sedanie - 215/55/17.

Czarny stoi bez silnika dlatego ma przód wysoki, ale wydaje mi się że i tak lepiej wygląda.

Co do komfortu jazdy - to wcześniej pisałem.

sub1.jpg

sub2.jpg

sub3.jpg

sub4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...