Skocz do zawartości

wymiana simeringu skrzyni 4EAT Forester SF 2000


dragon666666

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Przymierzam sie do wymiany simeringu skrzyni biegów . Pytanie cyzktos z was dokonywał takiej wymiany?? Różne źródła podają ze trzeba odkręcić element skrzyni który wyglada jak "słoneczko" . Na filmikach widziałemze to straszna procedura i bez odpowiedniego klucza jest mega ciężko. Niech praktycy sie wypowiedzą :)

 

image.png.beeddf7e0f7fff6c5f3d6c6c1dea40e4.pngimage.thumb.png.fc7fce8fb7e352f394e0dcd742d56e59.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś jak facet to próbował ruszyć. Kasuje się tam jakiś luz dyfra czy coś takiego. No i bez klucza nie zrobisz tego, jak będziesz bił pobijakiem po żeberkach to je połamiesz.

No chyba że faktycznie płaskownik dobrze dopasowany, jakiś taki zmyślny co by łapał w dwóch miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Kasuje się tam jakiś luz dyfra czy coś takiego

 

Dokładnie tak. Za tymi słoneczkami jest bieżnia od łożyska dyfra. Jak wkręcisz za głęboko to zmniejszysz luz. W serwisówce jest informacja że przekręcenie słoneczka o jeden ząb to 0,05 mm. To bardzo istotne więc przed demontażem zaznacz pozycję wyjściową i licz obroty jak poprzednik napisał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

Tak, trzeba wykręcić ten element i potem wkręcić dokładnie tyle samo obrotów. Klucz nie jest aż taki mocno spec ;) można go zrobić np. z kawałka płaskownika.

 

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Widziałem kiedyś jak facet to próbował ruszyć. Kasuje się tam jakiś luz dyfra czy coś takiego. No i bez klucza nie zrobisz tego, jak będziesz bił pobijakiem po żeberkach to je połamiesz.

No chyba że faktycznie płaskownik dobrze dopasowany, jakiś taki zmyślny co by łapał w dwóch miejscach.

 

Godzinę temu, Narrator napisał:

 

Dokładnie tak. Za tymi słoneczkami jest bieżnia od łożyska dyfra. Jak wkręcisz za głęboko to zmniejszysz luz. W serwisówce jest informacja że przekręcenie słoneczka o jeden ząb to 0,05 mm. To bardzo istotne więc przed demontażem zaznacz pozycję wyjściową i licz obroty jak poprzednik napisał. 

Znacie to z autopsji czy z materiałów dostępnych w necie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do instrukcji z nasioc'a to prościej jest wypiąć dolny sworzeń ze zwrotnicy aby wyjąć półoś. Młotek i śrubokręt do odkręcania to też nie najlepszy pomysł jak ktoś chce mieć nadal ładne "słoneczko" ;)

 

Godzinę temu, dragon666666 napisał:

Znacie to z autopsji czy z materiałów dostępnych w necie ??

Babcia mi kiedyś opowiadała :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sworzeń często jest zapieczony i się dłużej rozbiera. Ja zawsze odkręcam śrubę wahacza od budy, łącznik stabilizatora i dolne mocowanie amortyzatora. Więcej nie trzeba żeby wyjąć półoś.

 

No ale co kto lubi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...