Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wyspiarz

Impreza 1.5 - jak chodzi?

Recommended Posts

Guest wyspiarz

Witam i pozdrawiam z Gdańska!!

 

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna wymarzonego auta - właśnie subaru.

Chcę kupić auto nowe - imprezę kombi.

No i teraz pojawiają się pytania...

Widzę, że Impreza jest w dwóch podstawowych wersjach silnikowych - 1.5 i 2.0

Patrząc po spalaniu wersji 2.0, zacząłem się zastanawiać nad 1.5.

Chciałem się Was zapytać jak ten silnik chodzi?

Jak wygląda charakterystyka silnika? - przy ilu obrotach jest rzeczone 107KM (szukałem, ale na stronach subaru nie znalazłem tych danych)

No i czy to 1.5 wystarcza do Imprezy kombi?

Samochód nie ma służyć do wyścigów, jendak chciałbym mieć pewność, że jak zechcę kogoś wyprzedzić to nie będę musiał zastanawiać się czy zdążę...

 

Czy możecie mi jakoś doradzić?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik "chodzi" jak na boksera przystało.

Maksymalną moc osiąga przy 6400 obr/min.

Maksymalny moment (142 Nm) przy 3200.

Pojemność nie ma tu nic do rzeczy; moment 142 wystarcza do nadwozia kombi. Jest sporo aut z tym nadwoziem i o podobnej masie, dysponujących o wiele mniejszym momentem.

Nie wiem jak obecnie, ale dawniej dwie Imprezy o tej samej pojemności, ale innym nadwoziu różniły się układami jezdnymi i hamulcowymi, na korzyść kombi (4 hamulce tarczowe, reduktor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyspiarz. Model 1,5 ma 105 KM przy 6400 obr./min. i 142 Nm przy 3200 obr./min. Na bezstresowe wyprzedzanie bym nie liczył. Samochód waży sporo (1325 kg) i ma napęd na cztery koła. Jeżeli możesz, to wybierz wersję 2.0.

Tutaj masz dane techniczne.

 

EDIT: Bergen, był szybszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyspiarz, napis subaru sam z siebie mocy nie daje, 1,5 jest fajne, ale jak chcesz faktycznie nieco bardziej pocisnąć to zdecydowanie wersja 2.0, szczególnie do kombiaka, który powietrza woził nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Impreza 1.5 - jak chodzi?

 

"Chodzi" to niestety określenie najbliższe rzeczywistości :twisted:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wyspiarz

Dziękuję Panowie za opinie.

2.0 martwi mnie jeśli chodzi o spalanie, gaz odpada, a wydawanie ponad 700zl miesięcznie na paliwo jest po prostu denerwujące :wink:

 

Raz jeszcze dzięki

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)Moj Forester miesiecznie pochalania ok 1000 PLN lecz radosc z jazdy rekompensuje to w znacznym stopniu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Jezdzilem 1.5 przez ciekawośc i do 120km/godz moze byc.Do jazdy miejskiej zdecydowanie AT.Wedlug mnie jakos latwiej się rozpedza :shock:

Pozdr.AK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)

 

Też się dziwię. Jeśli auto ma być tylko do wyglądania na Subaru, a nie do jazdy, to ja bym ponegocjował z tu obecnym Andrzejem Koperem - za ile sprzeda wóz CAŁKIEM bez silnika. Taki to nic (!) nie pali, a wrażenie robi na sąsiadach, że hej :wink:

 

A teraz serio:

Patrząc po spalaniu wersji 2.0, zacząłem się zastanawiać nad 1.5.

Obawiam się, że patrzysz tylko na to, co podają w kwitach, a to bywa mylące. W praktyce, jeśli kierowca ma choć cień temperamentu i nie chce być ruchomą przeszkodą na drodze, słaby silnik będzie wyżej i częściej kręcił, żeby jako-tako jechać.

Zdarza się bardzo często - że samochód z mocniejszym silnikiem, przy mniej więcej podobnym tempie jazdy, potrafi spalić mniej, niż ten ze słabszym i (teoretycznie) oszczędniejszym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)

dla mnie to normalne tez nie lubie zostawiac kasy na stacji, wiec jesli chcesz miec auto ktore zawiezie cie w kazdych warunkach z pkt A do B to smialo kupuj Impreze 1,5. Ja sam mialem wersje 1,6 i do stania w korkach i spokojnej jazdy nadaje sie znakomicie. Minus jest taki ze wiele osob sie bedzie z toba chcialo scigac ale jesli Ci to nie przeszkadza ze beda szybsi to bierz wersje 1,5 - bedziesz zadowolony.

Ps. Impreza 1,5 chyba 72 kosztuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli martwisz się spalaniem, nie kupuj Subaru.

Amen.

:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)Moj Forester miesiecznie pochalania ok 1000 PLN lecz radosc z jazdy rekompensuje to w znacznym stopniu:)

 

ale 1,5 kosztuje 70 :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuję bo przymierzamy się z kobitą do zmiany samochodu. W kręgu zainteresowań pojawiła sie właśnie Impreza 1.5. W szranki staje z Suzuki SX4 i GrandVitarą 3d 1.6.

 

Wiem, trzy diametralnie różne auta.

Problem z tym, że najlbliższa taka Impreza do testów jest w Gdańsku - chyba jedyna w całym kraju.

Nie wie ktoś czy w okolicach bliższych stolicy nie ma takiej by się przejechać kilka km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiscie Impreza 1,5 kosztuje 72 a nie 90 sorry:) Do spokojnego toczenia sie po miescie 1,5 jak najbardziej, nie wiem gdzie np we wroclawskich korkach mozna rozwijac wieksze predkosci.

Kupujac Subaru liczylem sie z wysokim spalaniem ,normalnie Forester spalal mi 12,5 L na 100km. Ostatnio sie zawziolem i tempem w pelni turystycznym po miescie spalilem 9,5litra co znacznie wplynie na grubosc portfela:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jezdzilem wersja RC 2.0 i polecalbym doplacic do niej. Najtansza kosztowala chyba okolo 84 tys ale ma tez lepsze wyposazenie a silnik 2.0 jesli lubicie jezdzic choc troche dynamicznie to minum. Poza tym wersje 2.0 bedzie tez łatwiej sprzedac, a jesli wam finanse nie pozwalaja to moze warto kupic roczne salonowe za ok 70 tys - ja wlasnie takim jechalem i bylo jak nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

GRAF, dzięki za odpowiedź.

Biorę taką opcję pod uwagę, ale trochę mnie zniechęca wyższe spalanie wersji 2.0. Jest w tej chwili w ofercie 2.0RC za 72.000... :roll:

Ale nie jestem pewien czy bym chciał by Ona miała pod nogą takie możliwości :neutral:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale nie jestem pewien czy bym chciał by Ona miała pod nogą takie możliwości

 

A jakie to sa konkretnie możliwości przy silniku 2.0? :shock: Przecież ten samochód jest cięższy niż przednionapędówka z takim silnikiem, bo ma do pociągnięcia napęd na 4 koła, który swoje waży. Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałam, że Imprezy 1.5 można kupić. Myślałam, że to trochę jak Justy - występuje tylko w katalogu :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja jezdzilem wersja RC 2.0 i polecalbym doplacic do niej. Najtansza kosztowala chyba okolo 84 tys ale ma tez lepsze wyposazenie a silnik 2.0 jesli lubicie jezdzic choc troche dynamicznie to minum. Poza tym wersje 2.0 bedzie tez łatwiej sprzedac, a jesli wam finanse nie pozwalaja to moze warto kupic roczne salonowe za ok 70 tys - ja wlasnie takim jechalem i bylo jak nowe

 

Zdecydowanie się zgadzam, naprawdę warto dopłacić do dwulitrówki. Bardzo przyjemnie jeździ (ładna górka 150KM+ w zakresie 6k-7.5k rpm), oczywiście pewnie zmieniłbym zdanie po byciu przewiezionym STI... Co do spalania, to podejrzewam, że dużej różnicy pomiędzy 2.0 a 1.5 nie będzie - przy AWD i sporej masie ta druga jednostka będzie musiała być trochę pożyłowana, żeby autko jakoś jeździło :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przy okazji rozmów o mocy silnikow 2.0 to Legacy MY08 (dostępne od września tego roku) moc silnika zmniejszno do 150KM :shock: widocznie za szybkie były. :mrgreen:

Pozdr.AK

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jakie to sa konkretnie możliwości przy silniku 2.0?

Jesteś skażona :wink: Poniżej 9s do 100... chmmm... wolę nie :cool:

 

Zdecydowanie się zgadzam, naprawdę warto dopłacić do dwulitrówki. Bardzo przyjemnie jeździ (ładna górka 150KM+ w zakresie 6k-7.5k rpm),

Nie widzę potrzeby aż takiej dynamiki. Ten samochód ma służyć do dojechania do roboty, po dzieciaki do szkoły i do domu. Niestety, zimą musi być 4x4, bo jest kilka punktów gdzie ośka słabo daje radę.

 

W trasy mamy drugą maszynę. Bardziej ekonomiczną, bardziej rodzinną... no ogólnie do tych celów jest bardziej :idea:

Nasze poszukiwania zaczęliśmy od 60k PLN, teraz zastanawiamy się na poziomie do 75. Nie chcę wyskakiwać wyżej. A że samochód wolimy kupić na dłużej (jakieś 7-8 lat), to chcielibysmy wziąć nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GRAF, dzięki za odpowiedź.

Biorę taką opcję pod uwagę, ale trochę mnie zniechęca wyższe spalanie wersji 2.0. Jest w tej chwili w ofercie 2.0RC za 72.000... :roll:

Ale nie jestem pewien czy bym chciał by Ona miała pod nogą takie możliwości :neutral:

Impreza 2.0 zadnych mozliwisci pod noga nie ma - SERIO - nie sugeruj sie moca max 160KM bo auto ma maly moment tylko 186Nm i nie jezdzi rewelacyjnie (tak na poziomie zwyklego auta 1.8 16V) poniewaz naped 4x4 zabiera moc. Jesli chcesz tylko dojechac z A do B to kup wersje 1.5, jesli chcesz poczuc ze jedziesz i chcesz kogos wyprzedzic to minum 2.0 a jesli spalanie odrywa dla ciebie wazna role to nie kupuj Subaru (albo kup wersje 2,0-2,5 i zamontuj LPG gdy do malych silnikow gaz sie nienadaje) bo wersja 1,5 tez bedzie palic duzo mysle ze kolo 1-1,5 mniej niż 2.0.

Ps. te 9 sek do 100 to wersja RC ma jak strzelisz ze sprzegla i zmieniasz biegi przy 7500 - watpie zebys robil to na codzien :mrgreen: , wiec mysle ze normalnie jezdzac ma z 11 sek do 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te przyspieszenia 9s do 100 to trzeba trochę wprawy mieć w jeżdzie.Powiedzmy lepiej ze ma poniżej 10s.Czyli średnia UE.Musi Pan brac jednak pod uwage ze czasami cos trzeba bezpiecznie wyprzedzic i tu już 2.0 ma kolosalna przewagę wynikajacą z samej pojemnosci. Łatwiej sie jeżdzi , przyjemniej. Moc np.160KM wymaga obrotow prawdopodobnie kolo 6000. tak nie jeżdzi sie na codzień :!: Istotny jest moment i moc w granicach 2500-4000obr. i tu jest przewaga 2.0 :!: co nawet moze mieć wplyw na mniejsze zużycie paliwa w pewnych okolicznościach :idea: Jeżdziłem Impr 1.5 i powiedzmy że do 120 rozpędza sie w miare dobrze ale do tego potrzebne sa obroty na kazdym biegu kolo 6000 i juz sam nie wiem ktora 2.0 czy 1.5 bedzie mniej palic żeby osiagnąc przyspieszenie powiedzmy 14s do 100.km/godz

Pozdr.AK

ps.do jezdzenia np. w korkach warszawskich to 1.5 AT proponuję bo w tych warunkach to wszystko jedno czy 2.0 czy 1.5 a biegow nie trzeba zmieniac :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...