Skocz do zawartości

Impreza 1.5 - jak chodzi?


Gość wyspiarz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wyspiarz

Witam i pozdrawiam z Gdańska!!

 

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna wymarzonego auta - właśnie subaru.

Chcę kupić auto nowe - imprezę kombi.

No i teraz pojawiają się pytania...

Widzę, że Impreza jest w dwóch podstawowych wersjach silnikowych - 1.5 i 2.0

Patrząc po spalaniu wersji 2.0, zacząłem się zastanawiać nad 1.5.

Chciałem się Was zapytać jak ten silnik chodzi?

Jak wygląda charakterystyka silnika? - przy ilu obrotach jest rzeczone 107KM (szukałem, ale na stronach subaru nie znalazłem tych danych)

No i czy to 1.5 wystarcza do Imprezy kombi?

Samochód nie ma służyć do wyścigów, jendak chciałbym mieć pewność, że jak zechcę kogoś wyprzedzić to nie będę musiał zastanawiać się czy zdążę...

 

Czy możecie mi jakoś doradzić?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ten silnik "chodzi" jak na boksera przystało.

Maksymalną moc osiąga przy 6400 obr/min.

Maksymalny moment (142 Nm) przy 3200.

Pojemność nie ma tu nic do rzeczy; moment 142 wystarcza do nadwozia kombi. Jest sporo aut z tym nadwoziem i o podobnej masie, dysponujących o wiele mniejszym momentem.

Nie wiem jak obecnie, ale dawniej dwie Imprezy o tej samej pojemności, ale innym nadwoziu różniły się układami jezdnymi i hamulcowymi, na korzyść kombi (4 hamulce tarczowe, reduktor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyspiarz. Model 1,5 ma 105 KM przy 6400 obr./min. i 142 Nm przy 3200 obr./min. Na bezstresowe wyprzedzanie bym nie liczył. Samochód waży sporo (1325 kg) i ma napęd na cztery koła. Jeżeli możesz, to wybierz wersję 2.0.

Tutaj masz dane techniczne.

 

EDIT: Bergen, był szybszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wyspiarz

Dziękuję Panowie za opinie.

2.0 martwi mnie jeśli chodzi o spalanie, gaz odpada, a wydawanie ponad 700zl miesięcznie na paliwo jest po prostu denerwujące :wink:

 

Raz jeszcze dzięki

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)

 

Też się dziwię. Jeśli auto ma być tylko do wyglądania na Subaru, a nie do jazdy, to ja bym ponegocjował z tu obecnym Andrzejem Koperem - za ile sprzeda wóz CAŁKIEM bez silnika. Taki to nic (!) nie pali, a wrażenie robi na sąsiadach, że hej :wink:

 

A teraz serio:

Patrząc po spalaniu wersji 2.0, zacząłem się zastanawiać nad 1.5.

Obawiam się, że patrzysz tylko na to, co podają w kwitach, a to bywa mylące. W praktyce, jeśli kierowca ma choć cień temperamentu i nie chce być ruchomą przeszkodą na drodze, słaby silnik będzie wyżej i częściej kręcił, żeby jako-tako jechać.

Zdarza się bardzo często - że samochód z mocniejszym silnikiem, przy mniej więcej podobnym tempie jazdy, potrafi spalić mniej, niż ten ze słabszym i (teoretycznie) oszczędniejszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)

dla mnie to normalne tez nie lubie zostawiac kasy na stacji, wiec jesli chcesz miec auto ktore zawiezie cie w kazdych warunkach z pkt A do B to smialo kupuj Impreze 1,5. Ja sam mialem wersje 1,6 i do stania w korkach i spokojnej jazdy nadaje sie znakomicie. Minus jest taki ze wiele osob sie bedzie z toba chcialo scigac ale jesli Ci to nie przeszkadza ze beda szybsi to bierz wersje 1,5 - bedziesz zadowolony.

Ps. Impreza 1,5 chyba 72 kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jezeli chcesz kupicc auto za 90 tys a 700 miesiecznie na paliwo to znaczaca kwota to cos tu jest nie tak:)Moj Forester miesiecznie pochalania ok 1000 PLN lecz radosc z jazdy rekompensuje to w znacznym stopniu:)

 

ale 1,5 kosztuje 70 :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopuję bo przymierzamy się z kobitą do zmiany samochodu. W kręgu zainteresowań pojawiła sie właśnie Impreza 1.5. W szranki staje z Suzuki SX4 i GrandVitarą 3d 1.6.

 

Wiem, trzy diametralnie różne auta.

Problem z tym, że najlbliższa taka Impreza do testów jest w Gdańsku - chyba jedyna w całym kraju.

Nie wie ktoś czy w okolicach bliższych stolicy nie ma takiej by się przejechać kilka km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie Impreza 1,5 kosztuje 72 a nie 90 sorry:) Do spokojnego toczenia sie po miescie 1,5 jak najbardziej, nie wiem gdzie np we wroclawskich korkach mozna rozwijac wieksze predkosci.

Kupujac Subaru liczylem sie z wysokim spalaniem ,normalnie Forester spalal mi 12,5 L na 100km. Ostatnio sie zawziolem i tempem w pelni turystycznym po miescie spalilem 9,5litra co znacznie wplynie na grubosc portfela:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdzilem wersja RC 2.0 i polecalbym doplacic do niej. Najtansza kosztowala chyba okolo 84 tys ale ma tez lepsze wyposazenie a silnik 2.0 jesli lubicie jezdzic choc troche dynamicznie to minum. Poza tym wersje 2.0 bedzie tez łatwiej sprzedac, a jesli wam finanse nie pozwalaja to moze warto kupic roczne salonowe za ok 70 tys - ja wlasnie takim jechalem i bylo jak nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF, dzięki za odpowiedź.

Biorę taką opcję pod uwagę, ale trochę mnie zniechęca wyższe spalanie wersji 2.0. Jest w tej chwili w ofercie 2.0RC za 72.000... :roll:

Ale nie jestem pewien czy bym chciał by Ona miała pod nogą takie możliwości :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie jestem pewien czy bym chciał by Ona miała pod nogą takie możliwości

 

A jakie to sa konkretnie możliwości przy silniku 2.0? :shock: Przecież ten samochód jest cięższy niż przednionapędówka z takim silnikiem, bo ma do pociągnięcia napęd na 4 koła, który swoje waży. Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałam, że Imprezy 1.5 można kupić. Myślałam, że to trochę jak Justy - występuje tylko w katalogu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdzilem wersja RC 2.0 i polecalbym doplacic do niej. Najtansza kosztowala chyba okolo 84 tys ale ma tez lepsze wyposazenie a silnik 2.0 jesli lubicie jezdzic choc troche dynamicznie to minum. Poza tym wersje 2.0 bedzie tez łatwiej sprzedac, a jesli wam finanse nie pozwalaja to moze warto kupic roczne salonowe za ok 70 tys - ja wlasnie takim jechalem i bylo jak nowe

 

Zdecydowanie się zgadzam, naprawdę warto dopłacić do dwulitrówki. Bardzo przyjemnie jeździ (ładna górka 150KM+ w zakresie 6k-7.5k rpm), oczywiście pewnie zmieniłbym zdanie po byciu przewiezionym STI... Co do spalania, to podejrzewam, że dużej różnicy pomiędzy 2.0 a 1.5 nie będzie - przy AWD i sporej masie ta druga jednostka będzie musiała być trochę pożyłowana, żeby autko jakoś jeździło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie to sa konkretnie możliwości przy silniku 2.0?

Jesteś skażona :wink: Poniżej 9s do 100... chmmm... wolę nie :cool:

 

Zdecydowanie się zgadzam, naprawdę warto dopłacić do dwulitrówki. Bardzo przyjemnie jeździ (ładna górka 150KM+ w zakresie 6k-7.5k rpm),

Nie widzę potrzeby aż takiej dynamiki. Ten samochód ma służyć do dojechania do roboty, po dzieciaki do szkoły i do domu. Niestety, zimą musi być 4x4, bo jest kilka punktów gdzie ośka słabo daje radę.

 

W trasy mamy drugą maszynę. Bardziej ekonomiczną, bardziej rodzinną... no ogólnie do tych celów jest bardziej :idea:

Nasze poszukiwania zaczęliśmy od 60k PLN, teraz zastanawiamy się na poziomie do 75. Nie chcę wyskakiwać wyżej. A że samochód wolimy kupić na dłużej (jakieś 7-8 lat), to chcielibysmy wziąć nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF, dzięki za odpowiedź.

Biorę taką opcję pod uwagę, ale trochę mnie zniechęca wyższe spalanie wersji 2.0. Jest w tej chwili w ofercie 2.0RC za 72.000... :roll:

Ale nie jestem pewien czy bym chciał by Ona miała pod nogą takie możliwości :neutral:

Impreza 2.0 zadnych mozliwisci pod noga nie ma - SERIO - nie sugeruj sie moca max 160KM bo auto ma maly moment tylko 186Nm i nie jezdzi rewelacyjnie (tak na poziomie zwyklego auta 1.8 16V) poniewaz naped 4x4 zabiera moc. Jesli chcesz tylko dojechac z A do B to kup wersje 1.5, jesli chcesz poczuc ze jedziesz i chcesz kogos wyprzedzic to minum 2.0 a jesli spalanie odrywa dla ciebie wazna role to nie kupuj Subaru (albo kup wersje 2,0-2,5 i zamontuj LPG gdy do malych silnikow gaz sie nienadaje) bo wersja 1,5 tez bedzie palic duzo mysle ze kolo 1-1,5 mniej niż 2.0.

Ps. te 9 sek do 100 to wersja RC ma jak strzelisz ze sprzegla i zmieniasz biegi przy 7500 - watpie zebys robil to na codzien :mrgreen: , wiec mysle ze normalnie jezdzac ma z 11 sek do 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przyspieszenia 9s do 100 to trzeba trochę wprawy mieć w jeżdzie.Powiedzmy lepiej ze ma poniżej 10s.Czyli średnia UE.Musi Pan brac jednak pod uwage ze czasami cos trzeba bezpiecznie wyprzedzic i tu już 2.0 ma kolosalna przewagę wynikajacą z samej pojemnosci. Łatwiej sie jeżdzi , przyjemniej. Moc np.160KM wymaga obrotow prawdopodobnie kolo 6000. tak nie jeżdzi sie na codzień :!: Istotny jest moment i moc w granicach 2500-4000obr. i tu jest przewaga 2.0 :!: co nawet moze mieć wplyw na mniejsze zużycie paliwa w pewnych okolicznościach :idea: Jeżdziłem Impr 1.5 i powiedzmy że do 120 rozpędza sie w miare dobrze ale do tego potrzebne sa obroty na kazdym biegu kolo 6000 i juz sam nie wiem ktora 2.0 czy 1.5 bedzie mniej palic żeby osiagnąc przyspieszenie powiedzmy 14s do 100.km/godz

Pozdr.AK

ps.do jezdzenia np. w korkach warszawskich to 1.5 AT proponuję bo w tych warunkach to wszystko jedno czy 2.0 czy 1.5 a biegow nie trzeba zmieniac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...