Jump to content

Recommended Posts

Witam, 
Mam dość nietypowy problem z ogrzewaniem/ klimatronikiem w Legacy IV 2.0 2005r.  Problem w tym że nie działa regulacja temperatury. Wszystkie pokrętła przyciski, zmiany położenia nawiewu działają. 
Problem objawia się tym że w zakresie 15,5 -28,5 grzeje tak samo. Nie ma różnicy czy na manualu czy auto czy A/C czy bez. Cały czas leci tak samo ciepłe powietrze.  Po jakimś czasie w kabinie robi się nieznośnie gorąco. Nawet jak przekroczy zadaną temperaturę np. 15,5  to grzeje dalej bez opamiętania.  Na nastawach 15 stopni  leci zimne powietrze na 29 stopni ekstremalnie gorące (cieplejsze niż to z przedziału 15.5-28.5)
Na wyłączonym silniku słychać że mechanizmy  nawiewu działają.  Na włączonym sprężarka załącza. 

Proszę o pomoc i sugestie gdzie szukać rozwiązania. 
Legacy mam od niedawna więc dopiero zgłębiam tajniki Subaru.

 

Marcin.

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam to na forum opowiadali aby dodać wiatraczek do tego czujnika bo tam nie ma przepływu powietrza i oszukuje podając inną temperaturę niż faktycznie jest. Po tej modernizacji klimatyzacja lepiej działa na automatyce.

Edited by ipsx82
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

Dziękuję za sugestie.  
Problem okazał się prozaiczny. Wypięta kostka czujnika temperatury wnętrza. 
Wszystko działa jak należy.

Ciężko jest się do tego dostać? Chciałbym sprawdzić, czy u mnie wszystko gra... 

Link to post
Share on other sites

Ta tapicerka, w której jest otwór czujnika trzyma się na zatrzaskach.  najlepiej zacząć od góry. tzn tam gdzie jest łączenie z osłoną tablicy zegarów. 

Ponad strzałką w miejscu łączenia "szarego z czarnym "

 

 

InkedSubLegacy0906Int_794_529_70_LI.jpg

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

najlepiej zacząć od góry. tzn tam gdzie jest łączenie z osłoną tablicy zegarów.

... wyłamując dolny uchwyt mocowany blachowkrętem...

Ja zaczynam od zdjęcia dolnej osłony (4 kołki). Potem rzeczony blachowkręt przy tunelu środkowym, a potem zatrzaski górnej osłony.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, WOJO napisał:

... wyłamując dolny uchwyt mocowany blachowkrętem...

Ja zaczynam od zdjęcia dolnej osłony (4 kołki). Potem rzeczony blachowkręt przy tunelu środkowym, a potem zatrzaski górnej osłony.

No właśnie tak się zastanawiałem czy nie ma dojścia od spodu do tego czujnika. Na logikę biorąc wiązka czujnika powinna iść razem z tymi wiązkami pod kierownicą. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...