Skocz do zawartości

Klimatronik problem z temperaturą


Marcin Musiał

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Mam dość nietypowy problem z ogrzewaniem/ klimatronikiem w Legacy IV 2.0 2005r.  Problem w tym że nie działa regulacja temperatury. Wszystkie pokrętła przyciski, zmiany położenia nawiewu działają. 
Problem objawia się tym że w zakresie 15,5 -28,5 grzeje tak samo. Nie ma różnicy czy na manualu czy auto czy A/C czy bez. Cały czas leci tak samo ciepłe powietrze.  Po jakimś czasie w kabinie robi się nieznośnie gorąco. Nawet jak przekroczy zadaną temperaturę np. 15,5  to grzeje dalej bez opamiętania.  Na nastawach 15 stopni  leci zimne powietrze na 29 stopni ekstremalnie gorące (cieplejsze niż to z przedziału 15.5-28.5)
Na wyłączonym silniku słychać że mechanizmy  nawiewu działają.  Na włączonym sprężarka załącza. 

Proszę o pomoc i sugestie gdzie szukać rozwiązania. 
Legacy mam od niedawna więc dopiero zgłębiam tajniki Subaru.

 

Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to na forum opowiadali aby dodać wiatraczek do tego czujnika bo tam nie ma przepływu powietrza i oszukuje podając inną temperaturę niż faktycznie jest. Po tej modernizacji klimatyzacja lepiej działa na automatyce.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

Dziękuję za sugestie.  
Problem okazał się prozaiczny. Wypięta kostka czujnika temperatury wnętrza. 
Wszystko działa jak należy.

Ciężko jest się do tego dostać? Chciałbym sprawdzić, czy u mnie wszystko gra... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcin Musiał napisał:

najlepiej zacząć od góry. tzn tam gdzie jest łączenie z osłoną tablicy zegarów.

... wyłamując dolny uchwyt mocowany blachowkrętem...

Ja zaczynam od zdjęcia dolnej osłony (4 kołki). Potem rzeczony blachowkręt przy tunelu środkowym, a potem zatrzaski górnej osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WOJO napisał:

... wyłamując dolny uchwyt mocowany blachowkrętem...

Ja zaczynam od zdjęcia dolnej osłony (4 kołki). Potem rzeczony blachowkręt przy tunelu środkowym, a potem zatrzaski górnej osłony.

No właśnie tak się zastanawiałem czy nie ma dojścia od spodu do tego czujnika. Na logikę biorąc wiązka czujnika powinna iść razem z tymi wiązkami pod kierownicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...