Jump to content
Tadeo

forester XT z cvt z 2016 a holowanie przyczepy o masie 2t

Recommended Posts

Dzień Dobry i  pytanko./..czy holowanie przyczepy o masie np.2 tony ma negatywny wpływ na trwałość skrzyni CVT w Foresterze XT z przebiegiem 40 tys km

ASO zaprzeczają, producent nie neguje tego ale doświadczeni mechanicy specjalizujący się w Subaru przestrzegają przed tym..wg nich to istotnie obniża trwałość

dodam, że przez holowanie rozumiem sporadyczne przeciągnięcie przyczepy kampingowej , a nie jej ciąganie na wakacje po Europie

pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpływ ma na pewno. Inaczej w instrukcji obsługi nie sugerowano by szybszej wymiany oleju  w skrzyni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cvt u podstaw psuje się z dwóch powodów 

Wyrobienie bieżni lub rozciągniecie łańcucha,. wyrobienie bieżni to raczej przebieg / olej ale rozciąganie łańcucha to zawsze zbyt duża ilość energii do przeniesienia więc jak będziesz takową przyczepą ruszał delikatnie nie powinno nic się stać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciągniecie 2 osiowej przyczepy kampingowej full wypas to zawsze mega delikatne operowanie gazem i hamulcem...chociażby ze względu na kieliszki w barku:-)

drąże temat bowiem mam dylemat czy montować hak w XT czy sobie darować.... o awaryjności i bezawaryjności subaru boxer tak dużo info, że już sam nie wiem 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ciagalem przyczepę o masie ok 1600 kg do przebiegu 165.000 i wszystko ok. Pootem sprzedalem. Zmienialem dynamicznie olej co 60 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Tadeo napisał:

Dzień Dobry i  pytanko./..czy holowanie przyczepy o masie np.2 tony ma negatywny wpływ na trwałość skrzyni CVT w Foresterze XT z przebiegiem 40 tys km

ASO zaprzeczają, producent nie neguje tego ale doświadczeni mechanicy specjalizujący się w Subaru przestrzegają przed tym..wg nich to istotnie obniża trwałość

dodam, że przez holowanie rozumiem sporadyczne przeciągnięcie przyczepy kampingowej , a nie jej ciąganie na wakacje po Europie

pozdrowienia

Dziwne że tak ASO twierdzi , skoro w instrukcji obsługi masz wpis że w przypadku cięzkich warunków eksploatacji trzeba wymieć olej w CVT co 45 kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Tadeo napisał:

drąże temat bowiem mam dylemat czy montować hak w XT czy sobie darować.... o awaryjności i bezawaryjności subaru boxer tak dużo info, że już sam nie wiem 

 

to auta jest dla Ciebie nie ty dla auta. Z takim podejściem to mógłbyś  tego XT'ka postawić w garażu, nawoskować i raz w miesiącu  na niego spojrzeć co by lakier się nie porysował od  tego patrzenia B)

 

montuj hak i się nie martw. Jedyne co musisz robić to przestrzegać zapisów w instrukcji jak napisał carfit 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...