Skocz do zawartości

forester XT z cvt z 2016 a holowanie przyczepy o masie 2t


Tadeo

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry i  pytanko./..czy holowanie przyczepy o masie np.2 tony ma negatywny wpływ na trwałość skrzyni CVT w Foresterze XT z przebiegiem 40 tys km

ASO zaprzeczają, producent nie neguje tego ale doświadczeni mechanicy specjalizujący się w Subaru przestrzegają przed tym..wg nich to istotnie obniża trwałość

dodam, że przez holowanie rozumiem sporadyczne przeciągnięcie przyczepy kampingowej , a nie jej ciąganie na wakacje po Europie

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cvt u podstaw psuje się z dwóch powodów 

Wyrobienie bieżni lub rozciągniecie łańcucha,. wyrobienie bieżni to raczej przebieg / olej ale rozciąganie łańcucha to zawsze zbyt duża ilość energii do przeniesienia więc jak będziesz takową przyczepą ruszał delikatnie nie powinno nic się stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągniecie 2 osiowej przyczepy kampingowej full wypas to zawsze mega delikatne operowanie gazem i hamulcem...chociażby ze względu na kieliszki w barku:-)

drąże temat bowiem mam dylemat czy montować hak w XT czy sobie darować.... o awaryjności i bezawaryjności subaru boxer tak dużo info, że już sam nie wiem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tadeo napisał:

Dzień Dobry i  pytanko./..czy holowanie przyczepy o masie np.2 tony ma negatywny wpływ na trwałość skrzyni CVT w Foresterze XT z przebiegiem 40 tys km

ASO zaprzeczają, producent nie neguje tego ale doświadczeni mechanicy specjalizujący się w Subaru przestrzegają przed tym..wg nich to istotnie obniża trwałość

dodam, że przez holowanie rozumiem sporadyczne przeciągnięcie przyczepy kampingowej , a nie jej ciąganie na wakacje po Europie

pozdrowienia

Dziwne że tak ASO twierdzi , skoro w instrukcji obsługi masz wpis że w przypadku cięzkich warunków eksploatacji trzeba wymieć olej w CVT co 45 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Tadeo napisał:

drąże temat bowiem mam dylemat czy montować hak w XT czy sobie darować.... o awaryjności i bezawaryjności subaru boxer tak dużo info, że już sam nie wiem 

 

to auta jest dla Ciebie nie ty dla auta. Z takim podejściem to mógłbyś  tego XT'ka postawić w garażu, nawoskować i raz w miesiącu  na niego spojrzeć co by lakier się nie porysował od  tego patrzenia B)

 

montuj hak i się nie martw. Jedyne co musisz robić to przestrzegać zapisów w instrukcji jak napisał carfit 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...