mly96 Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Od jakiegoś czasu walczę ze zmiennymi fazami. Na strojeniu poprosiłem o sprawdzenie czy zmienne fazy są sprawne, jak się okazało lewa pokazuje cały czas 0, prawa 68-70 na postoju, podczas jazdy lub po dodaniu gazu prawa tak jakby pracowała i pokazuje do około 35, lewa w międzyczasie cały czas 0. Zamieniłem czujniki miejscami, problem dalej taki sam, stroiciel doradził sprawdzenie rozrządu czy nie przeskoczył, niestety jest ustawiony idealnie. Próbowałem szukać problemu w kablach, ale niestety nic to nie dało. Ostatnio wykręciłem zawory sterujące, lewy (ten gdzie non stop pokazuje 0) był ok, sitko czyste, z prawej strony zawór był w dwóch częściach, sitko brudne, zapewne od resztek odlewu, który się ukruszył. Zawór zmieniony na inny, cały, ale to też nie pomogło, problem dalej taki sam, po podpięciu na krótko zawory lewego czy prawego silnik zaczyna chodzić nierówno co wskazywałoby na to, że są sprawne... Pytam was bo już nie mam pojęcia gdzie szukać i jak tak dalej pójdzie to samochód skończy rozebrany na części.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Uszkodzone zmienne koło wałka rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Sprawdz czujnik pierwszego biegu jerzeli jest walniety lub zle dziala moze nie wyswietlac bledu a jest odpowiedzialny za prace zmiennych faz przez niego nie szialaly mi fazy w sti 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 18 minut temu, namiot napisał: Sprawdz czujnik pierwszego biegu jerzeli jest walniety lub zle dziala moze nie wyswietlac bledu a jest odpowiedzialny za prace zmiennych faz przez niego nie szialaly mi fazy w sti 2002 Przypuszczam, że w takim przypadku nie działałoby to wcale, stałyby w jednej pozycji myśląc, że samochód stoi 7 godzin temu, pablonas napisał: Uszkodzone zmienne koło wałka rozrządu? Myślałem o tym, ale słyszałem, że ich awarie to naprawdę rzadkość, ale może faktycznie warto to znowu rozebrać i wymienić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Bez podpięcia się pod ECU zdiagnozowanie problemu będzie ciężkie, w ECU od razu widać jak AVCS się zachowuje np. czy odpięcie solenoidu powoduje zmiany kąta. Jeśli nie i olej dochodzi do wałków to zostaje tylko koło rozrządu. Albo koło jest zablokowane, albo jak w jednym silniku , który naprawiałem, jakiś spec przykręcił koło tak, że pin ustalający był na kanale olejowym. Nie pytajcie mnie jak to zrobił, ale trzeba było wymieniać koło rozrządu :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Ten problem wyszedl jak bylem na regulacji zaworow w nowym saczu u carfita stwierdzili ze zmienne fazy nie dzialaja pytali czy maja to naprawic zgodzilem sie auto stalo 3 kolejne dni od poczatku podejzewali czujnik 1 biegu ale niby sprawdzali i byl ok dopiero po duzszych testach wyszlo ze swirowal i raz dzialal raz nie komputer nie widzial bledu wymienili na nowy i wszystko zaczelo dzialac poprawnie jak by nihdy nic nowy kosztuje 120zl w aso i wymienia seie go 15minut wiec twoja decyzja dodam ze w lanosie 2.0r tez z nim byl problem po przebiegu 120tys ale komp mi wyswietlil blad i go wymienilem na nowy dla swietego spokoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 6 minut temu, namiot napisał: Ten problem wyszedl jak bylem na regulacji zaworow w nowym saczu u carfita stwierdzili ze zmienne fazy nie dzialaja pytali czy maja to naprawic zgodzilem sie auto stalo 3 kolejne dni od poczatku podejzewali czujnik 1 biegu ale niby sprawdzali i byl ok dopiero po duzszych testach wyszlo ze swirowal i raz dzialal raz nie komputer nie widzial bledu wymienili na nowy i wszystko zaczelo dzialac poprawnie jak by nihdy nic nowy kosztuje 120zl w aso i wymienia seie go 15minut wiec twoja decyzja dodam ze w lanosie 2.0r tez z nim byl problem po przebiegu 120tys ale komp mi wyswietlil blad i go wymienilem na nowy dla swietego spokoju Jak ten czujnik nie działa to AVCS nie będzie działał wcale, u kolegi nie działa tylko jedna strona więc czujnik jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Będę miał czas przez weekend to sprawdzę co zmieni odpięcie solenoidu na tej prawej stronie, która cokolwiek pokazuje. Mogło być tak, że syf z urwanego zawory poszedł na koło i się tam coś zblokowało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Tak, może być zablokowany kanał w wałku rozrządu i olej nie dochodzi do koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Nie można tego wykluczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 czyli rozbiórka znowu uda mi się jakoś poznać, że to koło jest popsute? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 (edytowane) Tu masz wszystko: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2441411 Jeszcze jedno mi przyszło do głowy, jak przy składaniu silnika nie był użyty specjalny klucz do blokowania koła jest duża szansa że pin w środku jest uszkodzony i nie odblokowuje zmiany pozycji koła. Jak rozbierzesz koło bedzie widać, jak uszkodzony to trzeba wymienić całe koło. Edytowane 13 Marca 2019 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 9 godzin temu, skwaro napisał: Tu masz wszystko: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2441411 Jeszcze jedno mi przyszło do głowy, jak przy składaniu silnika nie był użyty specjalny klucz do blokowania koła jest duża szansa że pin w środku jest uszkodzony i nie odblokowuje zmiany pozycji koła. Jak rozbierzesz koło bedzie widać, jak uszkodzony to trzeba wymienić całe koło. W moim 2,5XT właśnie przez użycie niewłaściwych narzędzi zdemolowali koła AVCS, auto nie jechało dobrze, silnikiem okropnie trzęsło. Po wymianie uszkodzonych kół rozrządu i poskładaniu całości w Nowym Sączu Forek zaczął jechać normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 czyli raczej się nawet za to nie biorę, bo też nie mam takich narzędzi, a wymienić koło żeby było znów źle zamontowane to nie ma sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się