Skocz do zawartości

Impreza problem ze zmiennymi fazami..


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu walczę ze zmiennymi fazami. Na strojeniu poprosiłem o sprawdzenie czy zmienne fazy są sprawne, jak się okazało lewa pokazuje cały czas 0, prawa 68-70 na postoju, podczas jazdy lub po dodaniu gazu prawa tak jakby pracowała i pokazuje do około 35, lewa w międzyczasie cały czas 0. Zamieniłem czujniki miejscami, problem dalej taki sam, stroiciel doradził sprawdzenie rozrządu czy nie przeskoczył, niestety jest ustawiony idealnie. Próbowałem szukać problemu w kablach, ale niestety nic to nie dało. Ostatnio wykręciłem zawory sterujące, lewy (ten gdzie non stop pokazuje 0) był ok, sitko czyste, z prawej strony zawór był w dwóch częściach, sitko brudne, zapewne od resztek odlewu, który się ukruszył. Zawór zmieniony na inny, cały, ale to też nie pomogło, problem dalej taki sam, po podpięciu na krótko zawory lewego czy prawego silnik zaczyna chodzić nierówno co wskazywałoby na to, że są sprawne... Pytam was bo już nie mam pojęcia gdzie szukać i jak tak dalej pójdzie to samochód skończy rozebrany na części..
53164927_2059509457675051_903951046550749184_n.thumb.jpg.ffb30d7264521cc2fb4c0849c66985cd.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, namiot napisał:

Sprawdz czujnik pierwszego biegu jerzeli jest walniety lub zle dziala moze nie wyswietlac bledu a jest odpowiedzialny za prace zmiennych faz przez niego nie szialaly mi fazy w sti 2002 

Przypuszczam, że w takim przypadku nie działałoby to wcale, stałyby w jednej pozycji myśląc, że samochód stoi

7 godzin temu, pablonas napisał:

Uszkodzone zmienne koło wałka rozrządu?

Myślałem o tym, ale słyszałem, że ich awarie to naprawdę rzadkość, ale może faktycznie warto to znowu rozebrać i wymienić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez podpięcia się pod ECU zdiagnozowanie problemu będzie ciężkie, w ECU od razu widać jak AVCS się zachowuje np. czy odpięcie solenoidu powoduje zmiany kąta. Jeśli nie i olej dochodzi do wałków to zostaje tylko koło rozrządu. Albo koło jest zablokowane, albo jak w jednym silniku , który naprawiałem,  jakiś spec przykręcił koło tak, że pin ustalający był na kanale olejowym. Nie pytajcie mnie jak to zrobił, ale trzeba było wymieniać koło rozrządu :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten problem wyszedl jak bylem na regulacji zaworow w nowym saczu u carfita stwierdzili ze zmienne fazy nie dzialaja pytali czy maja to naprawic zgodzilem sie auto stalo 3 kolejne dni od poczatku podejzewali czujnik 1 biegu ale niby sprawdzali i byl ok dopiero po duzszych testach wyszlo ze swirowal i raz dzialal raz nie komputer nie widzial bledu wymienili na nowy i wszystko zaczelo dzialac poprawnie jak by nihdy nic nowy kosztuje 120zl w aso i wymienia seie go 15minut wiec twoja decyzja dodam ze w lanosie 2.0r tez z nim byl problem po przebiegu 120tys ale komp mi wyswietlil blad i go wymienilem na nowy dla swietego spokoju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, namiot napisał:

Ten problem wyszedl jak bylem na regulacji zaworow w nowym saczu u carfita stwierdzili ze zmienne fazy nie dzialaja pytali czy maja to naprawic zgodzilem sie auto stalo 3 kolejne dni od poczatku podejzewali czujnik 1 biegu ale niby sprawdzali i byl ok dopiero po duzszych testach wyszlo ze swirowal i raz dzialal raz nie komputer nie widzial bledu wymienili na nowy i wszystko zaczelo dzialac poprawnie jak by nihdy nic nowy kosztuje 120zl w aso i wymienia seie go 15minut wiec twoja decyzja dodam ze w lanosie 2.0r tez z nim byl problem po przebiegu 120tys ale komp mi wyswietlil blad i go wymienilem na nowy dla swietego spokoju 

Jak ten czujnik nie działa to AVCS nie będzie działał wcale, u kolegi nie działa tylko jedna strona więc czujnik jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę miał czas przez weekend to sprawdzę co zmieni odpięcie solenoidu na tej prawej stronie, która cokolwiek pokazuje. Mogło być tak, że syf z urwanego zawory poszedł na koło i się tam coś zblokowało? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko:

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2441411

 

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy, jak przy składaniu silnika nie był użyty specjalny klucz do blokowania koła jest duża szansa że pin w środku jest uszkodzony i nie odblokowuje zmiany pozycji koła. Jak rozbierzesz koło bedzie widać, jak uszkodzony to trzeba wymienić całe koło.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, skwaro napisał:

Tu masz wszystko:

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2441411

 

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy, jak przy składaniu silnika nie był użyty specjalny klucz do blokowania koła jest duża szansa że pin w środku jest uszkodzony i nie odblokowuje zmiany pozycji koła. Jak rozbierzesz koło bedzie widać, jak uszkodzony to trzeba wymienić całe koło.

W moim 2,5XT właśnie przez użycie niewłaściwych narzędzi zdemolowali koła AVCS, auto nie jechało dobrze, silnikiem okropnie trzęsło. Po wymianie uszkodzonych kół rozrządu i poskładaniu całości w Nowym Sączu Forek zaczął jechać normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...