Simon WRC Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Nie wiem czy o tym było, próbowałem znaleźć, niestety na nic nie trafiłem. Jak w temacie, kilka razy w ciągu roku zdarzyło mi się, że zaświeciły się podczas jazdy wszystkie 3 kontrolki - ABS, stabilizacji toru jazdy (na żółto) i asystenta ruszania pod górę. Auto Impreza STI sedan 2011. Niestety instrukcja nic nie mówi o takiej sytuacji . Incydentowi nie towarzyszy nic szczególnego w postaci zdjęcia mocy, wyłączenia ABS itp. Po prostu wszystkie kontrolki świecą i gasną dopiero po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika ponownie. Trudno mi to z czymś powiązać, bo w sumie było to może 3 czy 4 razy w przeciągu roku. Za pierwszym razem wpadłem na jakieś nierówności - dziury i wydawało mi się, że to może być powód. Ale ostatnio jechałem sobie po idealnie równej drodze, fakt z prędkością grubo przekraczającą dopuszczalną - nie było to jakieś długie pałowanie auta w celu zabiciu silnika subaru - po prostu rozpędziłem się na chwilę i po zwolnieniu zaświeciła się "choinka". Dlatego nie łączę tego z jakimiś specyficznymi sytuacjami na drodze. Jakoś specjalnie się tym nie przejmuję, bo auto jeździ tak jak jeździło czyli świetnie, ale chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś spotkał się z tego typu sytuacją i co to może oznaczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz22 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 (edytowane) A spina Ci wtedy dccd na "sztywno" że tak powiem? W moim tak miałem, żadnych szczególnych warunków na to nie trzeba było. Poprostu zapalał sie abs (Jak wszyscy wiemy w gd nie ma takich "damskich" systemów jak TC czy Hill holder ), a dccd wchodziło w tryb "lock"(Co dziwne bez reakcji wyświetlacza) Na początku ze 3 razy w ciągu roku, później zaczęło sie częściej aż w końcu prawie przy każdej jeździe. Czujnik abs w jednym z tylnych kół był mocno zmęczony Edytowane 10 Marca 2019 przez Mateusz22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 5 godzin temu, Simon WRC napisał: z prędkością grubo przekraczającą dopuszczalną - nie było to jakieś długie pałowanie auta w celu zabiciu silnika subaru - po prostu rozpędziłem się na chwilę i kogo Ty chcesz oszukać?? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 4 godziny temu, Farmer napisał: Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów. Nic nie ma... Proszę Cie, aż taki niedomyślny to ja nie jestem . 6 godzin temu, Mateusz22 napisał: A spina Ci wtedy dccd na "sztywno" że tak powiem? Nic takiego się nie dzieje. Godzinę temu, SOpEL napisał: i kogo Ty chcesz oszukać?? Żonę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Szymon miałem to samo po zakupie auta. Zgłosiłem w serwisie. Wyczyszczono styki czujników ABS (jeździć, obserwować) i już prawie 3 tygodnie bez błędów 5 godzin temu, Farmer napisał: Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów. Tak jak Szymon wspomniał... zero błędów w pamięci... 7 godzin temu, Mateusz22 napisał: A spina Ci wtedy dccd na "sztywno" że tak powiem? U mnie to zaobserwowałem tylko jak DCCD był w manualu... ale ponieważ ja na ogół mam na "manual" ustawione to może akurat nastawa DCCD nie ma nic do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 44 minuty temu, Tommi1 napisał: Szymon miałem to samo po zakupie auta. Zgłosiłem w serwisie. Wyczyszczono styki czujników ABS (jeździć, obserwować) i już prawie 3 tygodnie bez błędów Dzięki! U mnie to wyskoczyło przedwczoraj a ostatnio pewnie ponad pół roku temu, więc zmartwienia nie mam . 46 minut temu, Tommi1 napisał: U mnie to zaobserwowałem tylko jak DCCD był w manualu... ale ponieważ ja na ogół mam na "manual" ustawione to może akurat nastawa DCCD nie ma nic do tego. Ja tam amator jestem, więc jeżdżę cały czas na auto , czasem dam na minusik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Chyba że TTTM Jak to kiedyś było stwierdzone "każdy ma swojego Palikota" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamul Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Co prawda w zupełnie innym aucie (nawet nie subaru ) ale przy identycznych objawach skończyło się na wymianie któregoś czujnika ABS-u. I pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Co prawda w forku z tego roku, ale mialem to samo. Jak bedziesz mial blad to sprawdz czy działa ci asystent ruszania pod górę i światlo wstecznego. U mnie to nie dzialalo i okazało się że czujnik wstecznego na skrzyni czasem nie działa przez zaśniedziałą kostkę. Po wyczyszczeniu kostki już kilka lat działa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Jechałem sobie A1, tempomat, ok 130km/h, leje. Kilka godzin jazdy. Nagle zaświeciła się tablica z ikonkami, żadnych oznak oprócz tego że tempomat przestał działać. Zjazd na MOP. Włączam/wyłączam. Bez zmian. Ale mogę jechać. Dojechałem do domu. Następnego dnia chce jechać do serwisu i wszystko działa poprawne. Pacjent to Forester XT MY16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodec Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 W dniu 10.03.2019 o 14:34, Simon WRC napisał: Nie wiem czy o tym było, próbowałem znaleźć, niestety na nic nie trafiłem. Jak w temacie, kilka razy w ciągu roku zdarzyło mi się, że zaświeciły się podczas jazdy wszystkie 3 kontrolki - ABS, stabilizacji toru jazdy (na żółto) i asystenta ruszania pod górę. Auto Impreza STI sedan 2011. Niestety instrukcja nic nie mówi o takiej sytuacji . Incydentowi nie towarzyszy nic szczególnego w postaci zdjęcia mocy, wyłączenia ABS itp. Po prostu wszystkie kontrolki świecą i gasną dopiero po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika ponownie. Trudno mi to z czymś powiązać, bo w sumie było to może 3 czy 4 razy w przeciągu roku. Za pierwszym razem wpadłem na jakieś nierówności - dziury i wydawało mi się, że to może być powód. Ale ostatnio jechałem sobie po idealnie równej drodze, fakt z prędkością grubo przekraczającą dopuszczalną - nie było to jakieś długie pałowanie auta w celu zabiciu silnika subaru - po prostu rozpędziłem się na chwilę i po zwolnieniu zaświeciła się "choinka". Dlatego nie łączę tego z jakimiś specyficznymi sytuacjami na drodze. Jakoś specjalnie się tym nie przejmuję, bo auto jeździ tak jak jeździło czyli świetnie, ale chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś spotkał się z tego typu sytuacją i co to może oznaczać. Ja tak mialem po wymianie drazka kierowniczego. Auto stracilo geometrie. Na kompterowym badaniu wyszlo jeszcze, ze lozysko z przodu do wymiany. Po wymianie lozyska i ustawieniu geometrii wszystko poznikalo. Zuzycie elementow i luzy zawieszenia w pewnych okolicznosciach zostaje wykryte przez czujniki i odbierane jako brak geometrii pojazdu, nieprawidlowosc stabilizacji toru jazdy, itd.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 W dniu 10.03.2019 o 21:29, Simon WRC napisał: W dniu 10.03.2019 o 16:29, Farmer napisał: Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów. Nic nie ma... Proszę Cie, aż taki niedomyślny to ja nie jestem . W dniu 10.03.2019 o 22:17, Tommi1 napisał: W dniu 10.03.2019 o 16:29, Farmer napisał: Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów. Tak jak Szymon wspomniał... zero błędów w pamięci... A czym sprawdzaliście? Bo skoro świecą kontrolki informujące o awarii to muszą być w pamięci komputera przyczyny zaświecenia informacji. Do tego można zrobić jazdę z testerem w samochodzie i podejrzeć wskazania poszczególnych czujników. Porównując wskazania można wytypować który szwankuje, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 W dniu 2019-03-11 o 13:02, MKK napisał: Jechałem sobie A1, tempomat, ok 130km/h, leje. Kilka godzin jazdy. Nagle zaświeciła się tablica z ikonkami, żadnych oznak oprócz tego że tempomat przestał działać. Zjazd na MOP. Włączam/wyłączam. Bez zmian. Ale mogę jechać. Dojechałem do domu. Następnego dnia chce jechać do serwisu i wszystko działa poprawne. Pacjent to Forester XT MY16 No i wykrakałem Sytuacja się powtórzyła Dołączyłem zdjęcie i filmik przy przebiegu 28kkm i zdjęcia przy przebiegu 64kkm VID_20171224_183335.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Sprawdz czy masz światło wstecznego i czy asystent ruszania działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Godzinę temu, owad napisał: Sprawdz czy masz światło wstecznego i czy asystent ruszania działa Skoro jest komunikat "hill start assist system disabled" to raczej wątpliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 No tak, ale jesli nie ma wstecznego to to jest przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Sprawdzę dzisiaj i chyba nieplanowana wycieczka do serwisu mnie czeka Odpaliłem kontrolki się nie palą więc światło cofania działa zrobiłem ok 50 km wszystko działa bez zarzutu sam się naprawił, może przestraszył się wizyty w ASO jeśli następnym razem mi się przydarzy podobna przygoda postaram się pamiętać o światło cofania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 I tak farciarze jesteście ! Mnie kawałek za Sofią nic się nie zaświeciło, a jednego tłoka i korbowodu już nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalro Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Szukałem takiego wątku wczoraj, po zaświeceniu się jednocześnie ESP ABS HHA (jak na zdjęciu). Nie stwierdziłem przy tym żadnych niepokojących objawów. ABS i HH działały normalnie. Po zatrzymaniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znikał, a podczas jazdy - po kilku minutach - wracał. Zauważyłem też , że problem powraca po naciśnięciu pedału hamulca. Zgodnie sugestiami kolegów sprawdziłem światła cofania i przeciwmgielne. Były OK. Dzisiaj zacząłem od sprawdzenie bezpieczników i okazało się, że spalony jest bezpiecznik nr 8 (światło hamulca/STOP). Po wymianie bezpiecznika kontrolki zgasły i problem już nie powrócił. Bezpiecznik 20 A nie przepala sie z byle powodu. Podejrzewam, że uszkodzenie bezpiecznika nastapiło podczas podczas przepinania przyczepy. Ponieważ kontrolę świateł ograniczyłem do sprawdzeni świateł awaryjnych, to mozliwe, że z Radomia do Warszawy jechałem bez świateł stop na samochodzie i przyczepie. Jak ostatni gamoń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) W forku SJ 2014 2.0i mam podobnie już od ponad 6 miesięcy. Kontrolki "przychodzą" kiedy chcą, zero regularności. Moje dodatkowe obserwacje to: - nie działający tempomat - niemożliwość przepięcia z P podczas gdy wyświetla się na ekranie seria komunikatów (czasami na światłach wrzucam P), trzeba albo cierpliwie poczekać albo puścić i ponownie wcisnąć hamulec i wtedy zejście z P już jest możliwe - przegonienie autka na trasie szybkiego ruchu "wyłączyło" problem na dobry miesiąc ale już powoli zaczyna się sytuacja powtarzać Idę obejrzeć bezpieczniki - nr 8 jest cały. Wkrótce będę wymieniał łożyska/piasty to będzie okazja przejrzeć czujniki ABSu. Edytowane 12 Lipca 2020 przez lukaswoj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się