Skocz do zawartości

Świecące kontrolki ABS, stabilizacji toru jazdy i asystenta ruszania pod górę - STI MY11


Simon WRC

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy o tym było, próbowałem znaleźć, niestety na nic nie trafiłem. Jak w temacie, kilka razy w ciągu roku zdarzyło mi się, że zaświeciły się podczas jazdy wszystkie 3 kontrolki - ABS, stabilizacji toru jazdy (na żółto) i asystenta ruszania pod górę. Auto Impreza STI sedan 2011. Niestety instrukcja nic nie mówi o takiej sytuacji :huh:. Incydentowi nie towarzyszy nic szczególnego w postaci zdjęcia mocy, wyłączenia ABS itp. Po prostu wszystkie kontrolki świecą i gasną dopiero po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika ponownie. 

Trudno mi to z czymś powiązać, bo w sumie było to może 3 czy 4 razy w przeciągu roku. Za pierwszym razem wpadłem na jakieś nierówności - dziury i wydawało mi się, że to może być powód. Ale ostatnio jechałem sobie po idealnie równej drodze, fakt z prędkością grubo przekraczającą dopuszczalną - nie było to jakieś długie pałowanie auta w celu zabiciu silnika subaru ;) - po prostu rozpędziłem się na chwilę i po zwolnieniu zaświeciła się "choinka". Dlatego nie łączę tego z jakimiś specyficznymi sytuacjami na drodze.

 

Jakoś specjalnie się tym nie przejmuję, bo auto jeździ tak jak jeździło czyli świetnie, ale chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś spotkał się z tego typu sytuacją i co to może oznaczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spina Ci wtedy dccd na "sztywno" że tak powiem? 

W moim tak miałem, żadnych szczególnych warunków na to nie trzeba było. Poprostu zapalał sie abs (Jak wszyscy wiemy w gd nie ma takich "damskich" systemów jak TC czy Hill holder :P), a dccd wchodziło w tryb "lock"(Co dziwne bez reakcji wyświetlacza) 

Na początku ze 3 razy w ciągu roku, później zaczęło sie częściej aż w końcu prawie przy każdej jeździe.

Czujnik abs  w jednym z tylnych kół był mocno zmęczony:)

 

Edytowane przez Mateusz22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Simon WRC napisał:

z prędkością grubo przekraczającą dopuszczalną - nie było to jakieś długie pałowanie auta w celu zabiciu silnika subaru ;) - po prostu rozpędziłem się na chwilę

i kogo Ty chcesz oszukać?? :lol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Farmer napisał:

Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów.

Nic nie ma... Proszę Cie, aż taki niedomyślny to ja nie jestem ;).

 

6 godzin temu, Mateusz22 napisał:

A spina Ci wtedy dccd na "sztywno" że tak powiem? 

Nic takiego się nie dzieje.

 

Godzinę temu, SOpEL napisał:

i kogo Ty chcesz oszukać?? :lol:

Żonę :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon miałem to samo po zakupie auta.

Zgłosiłem w serwisie. Wyczyszczono styki czujników ABS (jeździć, obserwować) i już prawie 3 tygodnie bez błędów :biglol:

 

5 godzin temu, Farmer napisał:

Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów.

Tak jak Szymon wspomniał...  zero błędów w pamięci...

 

7 godzin temu, Mateusz22 napisał:

A spina Ci wtedy dccd na "sztywno" że tak powiem?

U mnie to zaobserwowałem tylko jak DCCD był w manualu... ale ponieważ ja na ogół mam na "manual" ustawione to może akurat nastawa DCCD nie ma nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Tommi1 napisał:

Szymon miałem to samo po zakupie auta.

Zgłosiłem w serwisie. Wyczyszczono styki czujników ABS (jeździć, obserwować) i już prawie 3 tygodnie bez błędów :biglol:

Dzięki! U mnie to wyskoczyło przedwczoraj a ostatnio pewnie ponad pół roku temu, więc zmartwienia nie mam ;).

 

46 minut temu, Tommi1 napisał:

U mnie to zaobserwowałem tylko jak DCCD był w manualu... ale ponieważ ja na ogół mam na "manual" ustawione to może akurat nastawa DCCD nie ma nic do tego.

Ja tam amator jestem, więc jeżdżę cały czas na auto :biglol:, czasem dam na minusik ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w forku z tego roku, ale mialem to samo. Jak bedziesz mial blad to sprawdz czy działa ci asystent ruszania pod górę i światlo wstecznego. U mnie to nie dzialalo i okazało się że czujnik wstecznego na skrzyni czasem nie działa przez zaśniedziałą kostkę. Po wyczyszczeniu kostki już kilka lat działa

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem sobie A1, tempomat, ok 130km/h, leje. Kilka godzin jazdy. Nagle zaświeciła się tablica z ikonkami, żadnych oznak oprócz tego że tempomat przestał działać.

Zjazd na MOP. Włączam/wyłączam. Bez zmian. Ale mogę jechać. Dojechałem do domu. Następnego dnia chce jechać do serwisu i wszystko działa poprawne. 

Pacjent to Forester XT MY16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2019 o 14:34, Simon WRC napisał:

Nie wiem czy o tym było, próbowałem znaleźć, niestety na nic nie trafiłem. Jak w temacie, kilka razy w ciągu roku zdarzyło mi się, że zaświeciły się podczas jazdy wszystkie 3 kontrolki - ABS, stabilizacji toru jazdy (na żółto) i asystenta ruszania pod górę. Auto Impreza STI sedan 2011. Niestety instrukcja nic nie mówi o takiej sytuacji :huh:. Incydentowi nie towarzyszy nic szczególnego w postaci zdjęcia mocy, wyłączenia ABS itp. Po prostu wszystkie kontrolki świecą i gasną dopiero po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika ponownie. 

Trudno mi to z czymś powiązać, bo w sumie było to może 3 czy 4 razy w przeciągu roku. Za pierwszym razem wpadłem na jakieś nierówności - dziury i wydawało mi się, że to może być powód. Ale ostatnio jechałem sobie po idealnie równej drodze, fakt z prędkością grubo przekraczającą dopuszczalną - nie było to jakieś długie pałowanie auta w celu zabiciu silnika subaru ;) - po prostu rozpędziłem się na chwilę i po zwolnieniu zaświeciła się "choinka". Dlatego nie łączę tego z jakimiś specyficznymi sytuacjami na drodze.

 

Jakoś specjalnie się tym nie przejmuję, bo auto jeździ tak jak jeździło czyli świetnie, ale chciałbym zaczerpnąć informacji czy ktoś spotkał się z tego typu sytuacją i co to może oznaczać.

Ja tak mialem po wymianie drazka kierowniczego. Auto stracilo geometrie. Na kompterowym badaniu wyszlo jeszcze, ze lozysko z przodu do wymiany.  Po wymianie lozyska i ustawieniu geometrii wszystko poznikalo. Zuzycie elementow i luzy zawieszenia w pewnych okolicznosciach zostaje wykryte przez czujniki i odbierane jako brak geometrii pojazdu, nieprawidlowosc stabilizacji toru jazdy, itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2019 o 21:29, Simon WRC napisał:
W dniu 10.03.2019 o 16:29, Farmer napisał:

Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów.

Nic nie ma... Proszę Cie, aż taki niedomyślny to ja nie jestem ;).

 

W dniu 10.03.2019 o 22:17, Tommi1 napisał:
W dniu 10.03.2019 o 16:29, Farmer napisał:

Aby nie gdybać najprościej podpiąć komputer i odczytać pamięć błędów.

Tak jak Szymon wspomniał...  zero błędów w pamięci...

 

A czym sprawdzaliście? Bo skoro świecą kontrolki informujące o awarii to muszą być w pamięci komputera przyczyny zaświecenia informacji.

Do tego można zrobić jazdę z testerem w samochodzie i podejrzeć wskazania poszczególnych czujników. Porównując wskazania można wytypować który szwankuje, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎03‎-‎11 o 13:02, MKK napisał:

Jechałem sobie A1, tempomat, ok 130km/h, leje. Kilka godzin jazdy. Nagle zaświeciła się tablica z ikonkami, żadnych oznak oprócz tego że tempomat przestał działać.

Zjazd na MOP. Włączam/wyłączam. Bez zmian. Ale mogę jechać. Dojechałem do domu. Następnego dnia chce jechać do serwisu i wszystko działa poprawne. 

Pacjent to Forester XT MY16

No i wykrakałem

Sytuacja się powtórzyła

Dołączyłem zdjęcie i filmik przy przebiegu 28kkm i zdjęcia przy przebiegu 64kkm

 

IMG_20171224_183247.jpg

IMG_20190313_140745.jpg

IMG_20190313_140735.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dzisiaj

i chyba nieplanowana wycieczka do serwisu mnie czeka

Odpaliłem

kontrolki się nie palą

więc światło cofania działa

zrobiłem ok 50 km

wszystko działa bez zarzutu

sam się naprawił, może przestraszył się wizyty w ASO

jeśli następnym razem mi się przydarzy podobna przygoda postaram się pamiętać o światło cofania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Szukałem takiego wątku wczoraj, po zaświeceniu się jednocześnie ESP ABS HHA (jak na zdjęciu). Nie stwierdziłem przy tym żadnych niepokojących objawów. ABS i HH działały normalnie.  

Po zatrzymaniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znikał, a podczas jazdy - po kilku minutach - wracał.  Zauważyłem też , że problem powraca po naciśnięciu pedału hamulca.

 

Zgodnie sugestiami kolegów sprawdziłem światła cofania i przeciwmgielne. Były  OK.

 

Dzisiaj zacząłem od sprawdzenie bezpieczników  i okazało się, że  spalony jest bezpiecznik  nr 8 (światło hamulca/STOP). Po wymianie  bezpiecznika kontrolki zgasły i problem już nie powrócił. 

 

Bezpiecznik 20 A nie przepala sie z byle powodu. Podejrzewam, że uszkodzenie bezpiecznika nastapiło podczas podczas przepinania przyczepy.

Ponieważ kontrolę świateł ograniczyłem do sprawdzeni świateł awaryjnych, to mozliwe,  że z Radomia do Warszawy jechałem bez świateł stop na samochodzie i przyczepie.  Jak ostatni gamoń :( 
 

 

ABS+ESP+HH.jpg

STOP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W forku SJ 2014 2.0i mam podobnie już od ponad 6 miesięcy.

Kontrolki "przychodzą" kiedy chcą, zero regularności.

 

Moje dodatkowe obserwacje to:

- nie działający tempomat

- niemożliwość przepięcia z P podczas gdy wyświetla się na ekranie seria komunikatów (czasami na światłach wrzucam P), trzeba albo cierpliwie poczekać albo puścić i ponownie wcisnąć hamulec i wtedy zejście z P już jest możliwe

- przegonienie autka na trasie szybkiego ruchu "wyłączyło" problem na dobry miesiąc ale już powoli zaczyna się sytuacja powtarzać

 

Idę obejrzeć bezpieczniki - nr 8 jest cały.

 

Wkrótce będę wymieniał łożyska/piasty to będzie okazja przejrzeć czujniki ABSu.

Edytowane przez lukaswoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...