Jump to content

Legacy V wieksze hamulce


pysiek2247
 Share

Recommended Posts

Szukam alternatywy, wstawiłem niedawno budżetowo (nacinane+nawiercane Rotinger'y + miekkie klocki) , fakt byłem pod mega wrażeniem a miałem oryginalne tarcze i klocki nie wymagające wymiany. Po przejechaniu 200km jak dawałem pedał hamulca w opór to ABS głupiał, potrafiłem zostawic 2-3m sladu po oponach...

 

 

Mimo, że mam 2.0 n/a , ostatnio wyciąłem i wstawilem katalizator metalowy pierwszy, a drugi poszedł o odstawkę w ogóle, zrobiłem kompa u Saszy i autko odżyło fest co z kolei przełozyło się na pogięcie tarcz (nie, nie wjechałem w kałużę itp).

 

Teraz kaulkulacja, czy bawic sie w mega tarcze gladkie DBA w rozmairze 277 w cenie chorej, czy nie lepieij zmienić na coś większego i nie iść w mega tarcze a coś srednio-dobrego?

 

Cytat

Większe czy lepsze ?

Poszukaj zacisków od Imprezy wrx 4 tłoczkowe/

 

 

one podejda bez przerobek i wtedy jaka szerokosc oraz grubosc tarczy? Bo nie ukrywam chce troche nadrobic wielkoscia

 

Link to comment
Share on other sites

Budżetowo można wrzucić dwutłoczek od diesla (zacisk jest taki sam, ale ma większe jarzma i wchodzą tarcze 294 mm). Zaciski od Legacy spec B są pod tarcze 316 mm. Czterotłoczek też może być, ale nie wszystkie felgi wejdą na niego, pomimo tarcz 294 mm. Wszystkie te zaciski są zamienne i wchodzą bez żadnych adapterów.

Link to comment
Share on other sites

Wieksze tarcze pogarszaja przyspieszenie - to samo z wiekszymi felgami.  IMHO lepiej kupic dobre tarcze w fabrycznym rozmiarze, i lekkie kola z szerszymi oponami.  Tarcze moga sie pogiac z roznych powodow, generalnie w moim doswiadczeniu fabryczne bardzo szybko mi sie wyginaly.  W moim STI'u mechanik zalozyl mi nowe tarcze i zaraz mi sie pogiely - okazalo sie ze byly wadliwie wykonane, po wymianie na troche drozsze i lepsze wszystko dziala jak trzeba.  Samochody uzywam do zwyklej jazdy.  

Link to comment
Share on other sites

W przypadku STI możliwe, że hamulce standardowe są ok do codziennej jazdy, ale w Legacy to chyba najsłabszy element, który w dość ciężkim aucie (1,5 tony) nawet przy zwykłej jeździe jest po prostu niewystarczający. W Legacy jest duża i odczuwalna zmiana w hamowaniu przy zwiększeniu tarcz z 277 na 294. W dodatku można taką zmianę niewielkim kosztem przeprowadzić (sprawdzone na dwóch autach).

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się w całości, jednak już ogarnąłem temat. Czterotłoki z wrx'a wchodzą na 16stki z tarczą 294.

Większe tarcze - słabsze przyśpieszenie- Fakt.

Większe tarcze - lepsze hamowanie - Fakt i tego się trzymajmy.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Slawskip napisał:

W przypadku STI możliwe, że hamulce standardowe są ok do codziennej jazdy, ale w Legacy to chyba najsłabszy element, który w dość ciężkim aucie (1,5 tony) nawet przy zwykłej jeździe jest po prostu niewystarczający. W Legacy jest duża i odczuwalna zmiana w hamowaniu przy zwiększeniu tarcz z 277 na 294. W dodatku można taką zmianę niewielkim kosztem przeprowadzić (sprawdzone na dwóch autach).

 

A jaki to niewielki koszt??

 

Link to comment
Share on other sites

U mnie zaciski z Forestera III diesel kosztowały 80 zł (wykorzystałem tylko jarzma, bo zaciski miałem niedawno zregenerowane). Tarcze i klocki i tak miałem do wymiany, a cena tarcz jest podobna jak tych mniejszych.

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest dwutłoczek taki sam jak masz seryjnie tylko mają większe jarzma. Powinny pasować od każdego diesla Subaru (Legacy, Outback, Impreza, Forester). Dodatkowo jest ich duży wybór na allegro i można je tanio kupić.

Link to comment
Share on other sites

z wrx 

 

 

zaciski.jpg

Swieze info od mechanika, obwodem felga z zapasem ale trze o ramiona, z jego relacji dystans 5mm zalatwi sprawe.

Potomnym jak zdejme sam felge napisze jakie jest ET zeby inni nie musieli sie zastanawiac.

pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.03.2019 o 10:41, pysiek2247 napisał:

Potomnym jak zdejme sam felge napisze jakie jest ET zeby inni nie musieli sie zastanawiac.

 

Samo ET niestety niewiele mówi i może potomnych wprowadziś w błąd. Np. felgi 17 z forka SG XT wchodzą na czterotłoczek a felgi o dokładnie takich samych parametrach z forka SH już nie. Chodzi właśnie o budowę ramion.

Link to comment
Share on other sites

Czy te felgi na które 4-tłoczki nie weszły to były oryginalne 17-stki na jakich Legacy wyjeżdżał z salonu? Moje wyglądają trochę inaczej i zastanawiam się czy będą ok.

 

 

IMG_0354.jpg

Link to comment
Share on other sites

oryginalne na ktore nie weszlo to 16stki byly, jak je zdejme podam wymiary itp (brakowalo 2mm wedlug mechanikow, ktos pare postow wyzej stwierdzil na oko ze to ET 55 i na obwodzie bylo miejsca duzo, ale obcieralo o ramiona felgi) a 17stiki maja et 35 i miejsca tak duzo ze to glupio wyglada...

Link to comment
Share on other sites

to slabo, bo akurat srednica nie ma wplywu (na 16stkach byl jeszcze zapas spory) ale to ET wazne, mam kolesia na OLX ktory moze podeslac zepsuty zacisk z WRX, czyli taki jak moj z przeciagnieta sruba od mocowania w cenie kaucji 100 PLN + chetny placi za przesylki w obie strony( na przymiarke i sie odesle).

 

Jesli bedziesz w okolicy moge pozyczyc na przymiarke, poki nie zamontuje

 

 

Edited by pysiek2247
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...