pysiek2247 Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Cześć, szukam ale nie mogę odnaleźć, chciałbym wsadzić większe hamulce do swojego Paźia, jest jakiś sprawdzony przepis ? Legacy V 2.0 N/A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojciech Michurski Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Większe czy lepsze ? Poszukaj zacisków od Imprezy wrx 4 tłoczkowe/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 10, 2019 Share Posted March 10, 2019 Większe znaczy lepsze - fizyki nie oszukasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojciech Michurski Posted March 10, 2019 Share Posted March 10, 2019 2 godziny temu, spawalniczy napisał: Większe znaczy lepsze - fizyki nie oszukasz. Oj tam 4 tłoki trochę mocniej cisną Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 10, 2019 Author Share Posted March 10, 2019 Szukam alternatywy, wstawiłem niedawno budżetowo (nacinane+nawiercane Rotinger'y + miekkie klocki) , fakt byłem pod mega wrażeniem a miałem oryginalne tarcze i klocki nie wymagające wymiany. Po przejechaniu 200km jak dawałem pedał hamulca w opór to ABS głupiał, potrafiłem zostawic 2-3m sladu po oponach... Mimo, że mam 2.0 n/a , ostatnio wyciąłem i wstawilem katalizator metalowy pierwszy, a drugi poszedł o odstawkę w ogóle, zrobiłem kompa u Saszy i autko odżyło fest co z kolei przełozyło się na pogięcie tarcz (nie, nie wjechałem w kałużę itp). Teraz kaulkulacja, czy bawic sie w mega tarcze gladkie DBA w rozmairze 277 w cenie chorej, czy nie lepieij zmienić na coś większego i nie iść w mega tarcze a coś srednio-dobrego? Cytat Większe czy lepsze ? Poszukaj zacisków od Imprezy wrx 4 tłoczkowe/ one podejda bez przerobek i wtedy jaka szerokosc oraz grubosc tarczy? Bo nie ukrywam chce troche nadrobic wielkoscia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted March 10, 2019 Share Posted March 10, 2019 Budżetowo można wrzucić dwutłoczek od diesla (zacisk jest taki sam, ale ma większe jarzma i wchodzą tarcze 294 mm). Zaciski od Legacy spec B są pod tarcze 316 mm. Czterotłoczek też może być, ale nie wszystkie felgi wejdą na niego, pomimo tarcz 294 mm. Wszystkie te zaciski są zamienne i wchodzą bez żadnych adapterów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 10, 2019 Author Share Posted March 10, 2019 a 16stki oryginal Subaru wjedzie tarcza 316 ??? Na lato sa 17stki reasumujac ja mam teraz zaciski dwutloczkowe..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eryk Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Wieksze tarcze pogarszaja przyspieszenie - to samo z wiekszymi felgami. IMHO lepiej kupic dobre tarcze w fabrycznym rozmiarze, i lekkie kola z szerszymi oponami. Tarcze moga sie pogiac z roznych powodow, generalnie w moim doswiadczeniu fabryczne bardzo szybko mi sie wyginaly. W moim STI'u mechanik zalozyl mi nowe tarcze i zaraz mi sie pogiely - okazalo sie ze byly wadliwie wykonane, po wymianie na troche drozsze i lepsze wszystko dziala jak trzeba. Samochody uzywam do zwyklej jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 W przypadku STI możliwe, że hamulce standardowe są ok do codziennej jazdy, ale w Legacy to chyba najsłabszy element, który w dość ciężkim aucie (1,5 tony) nawet przy zwykłej jeździe jest po prostu niewystarczający. W Legacy jest duża i odczuwalna zmiana w hamowaniu przy zwiększeniu tarcz z 277 na 294. W dodatku można taką zmianę niewielkim kosztem przeprowadzić (sprawdzone na dwóch autach). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Zgadzam się w całości, jednak już ogarnąłem temat. Czterotłoki z wrx'a wchodzą na 16stki z tarczą 294. Większe tarcze - słabsze przyśpieszenie- Fakt. Większe tarcze - lepsze hamowanie - Fakt i tego się trzymajmy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 9 minut temu, Slawskip napisał: W przypadku STI możliwe, że hamulce standardowe są ok do codziennej jazdy, ale w Legacy to chyba najsłabszy element, który w dość ciężkim aucie (1,5 tony) nawet przy zwykłej jeździe jest po prostu niewystarczający. W Legacy jest duża i odczuwalna zmiana w hamowaniu przy zwiększeniu tarcz z 277 na 294. W dodatku można taką zmianę niewielkim kosztem przeprowadzić (sprawdzone na dwóch autach). A jaki to niewielki koszt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 U mnie zaciski z Forestera III diesel kosztowały 80 zł (wykorzystałem tylko jarzma, bo zaciski miałem niedawno zregenerowane). Tarcze i klocki i tak miałem do wymiany, a cena tarcz jest podobna jak tych mniejszych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Ale to są 2tłoczkowe tylko że wchodzą do nich tarcze 294..? Dobrze poszukałem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Tak to jest dwutłoczek taki sam jak masz seryjnie tylko mają większe jarzma. Powinny pasować od każdego diesla Subaru (Legacy, Outback, Impreza, Forester). Dodatkowo jest ich duży wybór na allegro i można je tanio kupić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 19, 2019 Author Share Posted March 19, 2019 Dotarły do mnie zaciski, jutro przymiarka czy wejda na felgi, a mam takie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawskip Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Jakie zaciski kupiłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 19, 2019 Author Share Posted March 19, 2019 z wrx Swieze info od mechanika, obwodem felga z zapasem ale trze o ramiona, z jego relacji dystans 5mm zalatwi sprawe. Potomnym jak zdejme sam felge napisze jakie jest ET zeby inni nie musieli sie zastanawiac. pozdrawiam serdecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos89 Posted March 20, 2019 Share Posted March 20, 2019 W dniu 19.03.2019 o 10:41, pysiek2247 napisał: Potomnym jak zdejme sam felge napisze jakie jest ET Na 99% ET 55 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 20, 2019 Share Posted March 20, 2019 W dniu 19.03.2019 o 10:41, pysiek2247 napisał: Potomnym jak zdejme sam felge napisze jakie jest ET zeby inni nie musieli sie zastanawiac. Samo ET niestety niewiele mówi i może potomnych wprowadziś w błąd. Np. felgi 17 z forka SG XT wchodzą na czterotłoczek a felgi o dokładnie takich samych parametrach z forka SH już nie. Chodzi właśnie o budowę ramion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 21, 2019 Author Share Posted March 21, 2019 w takim razie zrobię dokumentację fotograficzną chyba że lepiej jakieś pomiary..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 26, 2019 Author Share Posted March 26, 2019 Przymierzyłem dzisiaj w końcu na swoje 17stki - OZ takie jak w tym linku https://archiwum.allegro.pl/oferta/felgi-oz-racing-model-na-35-lecie-istnienia-firmy-i7095202757.html one maja ET 35 miejsca jeszcze tyle że pewno złote Brembo by weszły... ;)))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted March 26, 2019 Share Posted March 26, 2019 Czy te felgi na które 4-tłoczki nie weszły to były oryginalne 17-stki na jakich Legacy wyjeżdżał z salonu? Moje wyglądają trochę inaczej i zastanawiam się czy będą ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 26, 2019 Author Share Posted March 26, 2019 oryginalne na ktore nie weszlo to 16stki byly, jak je zdejme podam wymiary itp (brakowalo 2mm wedlug mechanikow, ktos pare postow wyzej stwierdzil na oko ze to ET 55 i na obwodzie bylo miejsca duzo, ale obcieralo o ramiona felgi) a 17stiki maja et 35 i miejsca tak duzo ze to glupio wyglada... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morda4u Posted March 26, 2019 Share Posted March 26, 2019 Te moje 17" mają ET55 jeśli dobrze pamiętam i są to oryginalne Subaru z rocznika 2010. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pysiek2247 Posted March 26, 2019 Author Share Posted March 26, 2019 (edited) to slabo, bo akurat srednica nie ma wplywu (na 16stkach byl jeszcze zapas spory) ale to ET wazne, mam kolesia na OLX ktory moze podeslac zepsuty zacisk z WRX, czyli taki jak moj z przeciagnieta sruba od mocowania w cenie kaucji 100 PLN + chetny placi za przesylki w obie strony( na przymiarke i sie odesle). Jesli bedziesz w okolicy moge pozyczyc na przymiarke, poki nie zamontuje Edited March 26, 2019 by pysiek2247 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now