BabaYaga Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Witam, posiadam outbacka 2005 3.0h6 i poszukuję elektrozaworu do skrzyni automatycznej. W Europie nie da się kupić pojedynczo tylko cały zestaw za 5000+. Może ktoś z was ma taki do sprzedania, bądź zna kogoś kto tym się zajmuję, np. z Anglika. Z góry dziękuję za pomoc, Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 którego elektrozaworu potrzebujesz? tutaj pytałeś? https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/subaru/5eat/железо-5eat 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 (edited) Prawdopodobnie chodzi o Input Clutch selenoid. Tak wynika z kodu błędu. Nie tutaj https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/subaru/5eat/железо-5eat nie pytałem. Ale z tego co widzę, pasującego nie mają w magazynie. To sklep w Polsce? Zmieniłem 3 razy olej w skrzyni i przy ostatniej zmianie nadal leciał brązowy i śmierdzący. Nie wiem czy próbować dalej z wymianą oleju i czy to coś pomoże. Każda wymiana 500 zł:/ Edited March 6, 2019 by BabaYaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Wymiana oleju w ASB, nie regeneruje skrzyni i jej elementów. Jeśli faktycznie u Ciebie zawodzi elektrozawór INPUT CLUTCH, to może tutaj go mają http://midparts.com.pl/pl/p/RE5R05ARE0F09A-Elektrozawor-HighLow-DirectInput-Clutch-control/3396 Tak z ciekawości może napiszesz jakie masz objawy i jaki błąd zeskanowałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 (edited) Błąd to p0758, a objawy mam takie, że przy redukcji z 4 czuje szarpniecie, trochę mniejsze jest jak wrzuca z 4 na 5. Po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje skrzynia wpada w tryb awaryjny (zaczyna migać sport, pojawia się kontrolka ABS i jazda na jednym biegu). Na ekspresówce mogę zrobić z kilkaset km i się nie zapali, ale w mieście szybko się zapali. Edited March 6, 2019 by BabaYaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 6 godzin temu, BabaYaga napisał: Błąd to p0758 całą procedurę diagnostyki, opisaną w manualu przeprowadziłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Tzn? Ja tego osobiście nie robiłem, tylko mechanik który wyłącznie Subaru robi. Nie ASO 14 godzin temu, lutek34 napisał: całą procedurę diagnostyki, opisaną w manualu przeprowadziłeś? Tzn? Ja tego osobiście nie robiłem, tylko mechanik który wyłącznie Subaru robi. Nie ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 13 godzin temu, BabaYaga napisał: Tzn? Ja tego osobiście nie robiłem, tylko mechanik który wyłącznie Subaru robi. Nie ASO Ok, jeśli mechanik wykluczył inne możliwości niedomagania skrzyni i diagnoza jest że elektrozawór na płycie do wymiany, to niech wymienia. Elektrozawór do kupienia w PL, albo jak masz czas to możesz sobie kupić cały komplet https://www.ebay.com/itm/GENUINE-RE5R05A-Transmission-Solenoid-Kit-for-02UP-High-Ohm-Nissan-Pathfinder/162264651439?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3D96a85c2555b34034a7ad159c1117033d%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D12%26mehot%3Dlo%26sd%3D401712431692%26itm%3D162264651439&_trksid=p2047675.c100005.m1851 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 1 godzinę temu, lutek34 napisał: Ok, jeśli mechanik wykluczył inne możliwości niedomagania skrzyni i diagnoza jest że elektrozawór na płycie do wymiany, to niech wymienia. Elektrozawór do kupienia w PL, Mechanik ma jeszcze przejrzeć wszystkie połączenia, kabelki itp. ale mam małe nadzieję z tym związaną. To co podeslales to że stanów i długi czas pewnie oczekiwania. A w Polsce gdzie mógłbym kupić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 3 minuty temu, BabaYaga napisał: A w Polsce gdzie mógłbym kupić? pisałem wyżej Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Godzinę temu, lutek34 napisał: pisałem wyżej Dzwonić lub pisać do nich i po VINie pytać? Wymieniałem 3 razy statycznie olej w skrzyni, za 3 razem nadal leciał brudny i śmierdzący. Co myślisz o wymianie dynamicznej? Może w tym oleju nadal są jakieś zabrudzenia i opiłki i dlatego elektrozawór nie działa tak jak powinien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 7 godzin temu, BabaYaga napisał: Dzwonić lub pisać do nich i po VINie pytać? Po VINie to możesz dobrać całą płytę sterującą, elektrozawór dobierasz po typie. Czemu Twój mechanik " który wyłącznie Subaru robi" nie zajmie się tematem do końca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 4 godziny temu, lutek34 napisał: Po VINie to możesz dobrać całą płytę sterującą, elektrozawór dobierasz po typie. Czemu Twój mechanik " który wyłącznie Subaru robi" nie zajmie się tematem do końca? To jeżeli podam VIN to będą wiedzieli też chyba jaki typ tam się mieści, prawda? Jeżeli chodzi o mechanika (tak naprawdę to jest pierwsza sprawa z którą do niego się zgłosiłem więc jeszcze go nie znam za dobrze) dopiero mam termin żeby postawić samochód 25.03 dlatego jak najwięcej informacji zbieram żeby jak najszybciej się problemu pozbyć, samochód uziemiony od 3 msc jest. A jeżeli chodzi o dynamiczna to są dwie opinie dobra i zła przy tej wymianie, dlatego pytam Ciebie o twoją opinię? Widzę, że często się udzielasz i pomagasz więc chyba musisz się znać:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 2 godziny temu, BabaYaga napisał: To jeżeli podam VIN to będą wiedzieli też chyba jaki typ tam się mieści, prawda? zadzwoń do tego sklepu, którego namiary podałem wyżej i się wszystkiego dowiesz. żeby zlewany olej ze skrzyni śmierdział, to musiało by dochodzić do jego przegrzewania. Przy wymianie elektrozaworu, będziesz musiał zrzucać miskę i wtedy zobaczycie czy dno miski nie jest zamulone resztki materiału ściernego z tarczek i ile syfu przylepiło się do magnesu. Jeśli te trzy wymiany oleju nie pomogły w niczym, to następna wymiana też nie pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 8, 2019 Author Share Posted March 8, 2019 Z góry dziękuję, dobry z Ciebie człowiek:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 26, 2019 Author Share Posted March 26, 2019 W dniu 8.03.2019 o 13:52, lutek34 napisał: zadzwoń do tego sklepu, którego namiary podałem wyżej i się wszystkiego dowiesz Zakupiłem ten elektrozawór, dzisiaj został zmieniony, póki co nie wyskakują błędy, mechanik powiedział, że jak ręką odjął. Z tym, że nadal jest mocne szarpniecie przy redukcji z 4 na 3. Zauważyłem, że jak sam zmieniam biegi i odpowiednio wcześnie zredukuje to już tego nie czuć. Nie wiem co mam już robic, cały czas ładuje kasę a efektu niema:/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 26, 2019 Share Posted March 26, 2019 Teraz podłącz FreeSSM, menu TCM: clear memory i clear memory 2 a następnie procedura learning control opisana w manualu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 26, 2019 Share Posted March 26, 2019 (edited) 1 godzinę temu, BabaYaga napisał: Zakupiłem ten elektrozawór, dzisiaj został zmieniony, póki co nie wyskakują błędy, mechanik powiedział, że jak ręką odjął. Z tym, że nadal jest mocne szarpniecie przy redukcji z 4 na 3. Zauważyłem, że jak sam zmieniam biegi i odpowiednio wcześnie zredukuje to już tego nie czuć. Nie wiem co mam już robic, cały czas ładuje kasę a efektu niema:/ To zainwestuj jeszcze z 800zł i wymień olej z płukaniem skrzyni dynamicznie ,trzeba z 12l wymienić, jak mechanik mówil że brudny olej , to jest spora szansa że w konwerterze jest dalej syf który laduje się w elektrozawory , a tego statycznie nie wyeliminujesz tak łatwo. Dynamicznie masz 2 pompy pod ciśnieniem , + płukanka . Niejedną skrzynię tak odratowaliśmy , a nawet zacinające sie zawory w mechatronice . Tylko najważniejsza rzecz !!! Ktoś musi być ogarniety z wymianą dynamiczną i wiedzieć o co chodzi , bo niestety jak imbecyl kupi maszynę , to i potrafi zepsuć ..... Niestety learning new , jak wyżej sugerowano w tej skrzyni, to mit , i można sobie to w bajki włożyć , to jeszcze skrzynia prymitywna , z ubogim softem , nie wspominajac o przejsciu z KKL do CAN ...... Ale oczywiścię życzę powodzenia ! Edited March 26, 2019 by carfit 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 27, 2019 Author Share Posted March 27, 2019 10 godzin temu, carfit napisał: To zainwestuj jeszcze z 800zł i wymień olej z płukaniem skrzyni dynamicznie Też o tym myślałem, ale spotkałem się z dwoma obozami na ten temat, oczywiście dobrą i złą:) Masz może do polecenia warsztat który zajmuje się taką wymianą w okolicach W-wa? Wczoraj zauważyłem, że jak zmieniam ręcznie to nic nie czuć przy redukcji lekko poniżej 50kmh, przy innych wartościach czuć uderzenie mniejsze bądź większe. Największe przy wytrącaniu szybko prędkości i na automacie. 10 godzin temu, lutek34 napisał: Teraz podłącz FreeSSM, menu TCM: clear memory i clear memory 2 a następnie procedura learning control opisana w manualu Niestety nie mam tego urządzenia co piszesz,:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 27, 2019 Share Posted March 27, 2019 11 godzin temu, BabaYaga napisał: Niestety nie mam tego urządzenia co piszesz,:( kabel VAG KKL za 30zł, laptop i darmowy program FreeSSM. Ale zapytaj na ogólnym, na pewno znajdzie się ktoś z Wawy z takim zestawem, chętny do pomocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted March 27, 2019 Author Share Posted March 27, 2019 Godzinę temu, lutek34 napisał: kabel VAG KKL za 30zł, laptop i darmowy program FreeSSM Spoko, kupię kabel, nie będę nikogo fatygował. Ten program sam mnie pokieruje czy jest jakaś instrukcja coś w tym rodzaju. Dzisiaj byłem u mechanika i żadnych błędów nie znalazł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted April 5, 2019 Author Share Posted April 5, 2019 Chyba wszystko wróciło do normy po 4 dniach od wymiany, jeździłem przez te 4 dni na sekwencji i po długiej trasie przestało szarpać. Możliwe że skrzynia wróciła do ustawiam czy coś w tym rodzaju. Wymienię jeszcze raz olej dla świętego spokoju:) Lutek dzięki za pomoc w znalezieniu elektrozaworu, bez pomocy bym się pewnie bujał do tej pory i czekał na zawór że Stanów. Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 7 godzin temu, BabaYaga napisał: Chyba wszystko wróciło do normy po 4 dniach od wymiany, Sterownik się nauczył, jakbyś przeprowadził procedurę wykasowania ustawień i nauki to byś nie musiał czekać 4 dni a może by było jeszcze lepiej. Sterownik musi się wykalibrować z nowym elektrozaworem. Najważniejsze że działa OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BabaYaga Posted April 6, 2019 Author Share Posted April 6, 2019 Nie chciałem nikogo fatygować, a sam nie za bardzo chcę się za to zabierać żeby czegoś nie schrzanic:)hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now