Jump to content

Elektrozawór skrzyni automatycznej


BabaYaga
 Share

Recommended Posts

Witam, 

posiadam outbacka 2005 3.0h6 i poszukuję elektrozaworu do skrzyni automatycznej. W Europie nie da się kupić pojedynczo tylko cały zestaw za 5000+. Może ktoś z was ma taki do sprzedania, bądź zna kogoś kto tym się zajmuję, np. z Anglika. 

Z góry dziękuję za pomoc, 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie chodzi o Input Clutch selenoid. Tak wynika z kodu błędu. Nie tutaj https://akpp.pl/zaptchasti-akpp/subaru/5eat/железо-5eat nie pytałem. Ale z tego co widzę, pasującego nie mają w magazynie. To sklep w Polsce? Zmieniłem 3 razy olej w skrzyni i przy ostatniej zmianie nadal leciał brązowy i śmierdzący. Nie wiem czy próbować dalej z wymianą oleju i czy to coś pomoże. Każda wymiana 500 zł:/

Edited by BabaYaga
Link to comment
Share on other sites

Wymiana oleju w ASB, nie regeneruje skrzyni i jej elementów.

Jeśli faktycznie u Ciebie zawodzi elektrozawór INPUT CLUTCH, to może tutaj go mają http://midparts.com.pl/pl/p/RE5R05ARE0F09A-Elektrozawor-HighLow-DirectInput-Clutch-control/3396

Tak z ciekawości może napiszesz jakie masz objawy i jaki błąd zeskanowałeś?

Link to comment
Share on other sites

Błąd to p0758, a objawy mam takie, że przy redukcji z 4 czuje szarpniecie, trochę mniejsze jest jak wrzuca z 4 na 5. Po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje skrzynia wpada w tryb awaryjny (zaczyna migać sport, pojawia się kontrolka ABS i jazda na jednym biegu). Na ekspresówce mogę zrobić z kilkaset km i się nie zapali, ale w mieście szybko się zapali.

Edited by BabaYaga
Link to comment
Share on other sites

Tzn? Ja tego osobiście nie robiłem, tylko mechanik który wyłącznie Subaru robi. Nie ASO

14 godzin temu, lutek34 napisał:

 

całą procedurę diagnostyki, opisaną w manualu przeprowadziłeś?

Tzn? Ja tego osobiście nie robiłem, tylko mechanik który wyłącznie Subaru robi. Nie ASO

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, BabaYaga napisał:

Tzn? Ja tego osobiście nie robiłem, tylko mechanik który wyłącznie Subaru robi. Nie ASO

 

Ok, jeśli mechanik wykluczył inne możliwości niedomagania skrzyni i diagnoza jest że elektrozawór na płycie do wymiany, to niech wymienia. Elektrozawór do kupienia w PL, albo jak masz czas to możesz sobie kupić cały komplet https://www.ebay.com/itm/GENUINE-RE5R05A-Transmission-Solenoid-Kit-for-02UP-High-Ohm-Nissan-Pathfinder/162264651439?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3D96a85c2555b34034a7ad159c1117033d%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D12%26mehot%3Dlo%26sd%3D401712431692%26itm%3D162264651439&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

Ok, jeśli mechanik wykluczył inne możliwości niedomagania skrzyni i diagnoza jest że elektrozawór na płycie do wymiany, to niech wymienia. Elektrozawór do kupienia w PL, 

Mechanik ma jeszcze przejrzeć wszystkie połączenia, kabelki itp. ale mam małe nadzieję z tym związaną. To co podeslales to że stanów i długi czas pewnie oczekiwania. A w Polsce gdzie mógłbym kupić?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lutek34 napisał:

 

pisałem wyżej

Dzwonić lub pisać do nich i po VINie pytać? 

Wymieniałem 3 razy statycznie olej w skrzyni, za 3 razem nadal leciał brudny i śmierdzący. Co myślisz o wymianie dynamicznej? Może w tym oleju nadal są jakieś zabrudzenia i opiłki i dlatego elektrozawór nie działa tak jak powinien.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, BabaYaga napisał:

Dzwonić lub pisać do nich i po VINie pytać? 

 

Po VINie to możesz dobrać całą płytę sterującą, elektrozawór dobierasz po typie.

Czemu Twój mechanik " który wyłącznie Subaru robi" nie zajmie się tematem do  końca?

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, lutek34 napisał:

 

Po VINie to możesz dobrać całą płytę sterującą, elektrozawór dobierasz po typie.

Czemu Twój mechanik " który wyłącznie Subaru robi" nie zajmie się tematem do  końca?

 

To jeżeli podam VIN to będą wiedzieli też chyba jaki typ tam się mieści, prawda?

Jeżeli chodzi o mechanika (tak naprawdę to jest pierwsza  sprawa z którą do niego się zgłosiłem  więc jeszcze go nie znam za dobrze) dopiero mam termin żeby postawić samochód 25.03 dlatego jak najwięcej informacji zbieram żeby jak najszybciej się problemu pozbyć, samochód uziemiony od 3 msc jest. A jeżeli chodzi o dynamiczna to są dwie opinie dobra i zła przy tej wymianie, dlatego pytam Ciebie o twoją opinię? Widzę, że często się udzielasz i pomagasz więc chyba musisz się znać:)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, BabaYaga napisał:

To jeżeli podam VIN to będą wiedzieli też chyba jaki typ tam się mieści, prawda?

 

zadzwoń do tego sklepu, którego namiary podałem wyżej i się wszystkiego dowiesz.

żeby zlewany olej ze skrzyni śmierdział, to musiało by dochodzić do jego przegrzewania. Przy wymianie elektrozaworu, będziesz musiał zrzucać miskę i wtedy zobaczycie czy dno miski nie jest zamulone resztki materiału ściernego z tarczek i ile syfu przylepiło się do magnesu. Jeśli te trzy wymiany oleju nie pomogły w niczym, to następna wymiana też nie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 8.03.2019 o 13:52, lutek34 napisał:

zadzwoń do tego sklepu, którego namiary podałem wyżej i się wszystkiego dowiesz

Zakupiłem ten elektrozawór, dzisiaj został zmieniony, póki co nie wyskakują błędy, mechanik powiedział, że jak ręką odjął. Z tym, że nadal jest mocne szarpniecie przy redukcji z 4 na 3. Zauważyłem, że jak sam zmieniam biegi i odpowiednio wcześnie zredukuje to już tego nie czuć. Nie wiem co mam już robic, cały czas ładuje kasę a efektu niema:/

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, BabaYaga napisał:

Zakupiłem ten elektrozawór, dzisiaj został zmieniony, póki co nie wyskakują błędy, mechanik powiedział, że jak ręką odjął. Z tym, że nadal jest mocne szarpniecie przy redukcji z 4 na 3. Zauważyłem, że jak sam zmieniam biegi i odpowiednio wcześnie zredukuje to już tego nie czuć. Nie wiem co mam już robic, cały czas ładuje kasę a efektu niema:/

To zainwestuj jeszcze z 800zł i wymień olej z płukaniem skrzyni dynamicznie ,trzeba z 12l wymienić,  jak mechanik mówil że brudny olej , to jest spora szansa że w konwerterze jest dalej syf który laduje się w elektrozawory , a tego statycznie nie wyeliminujesz tak łatwo. Dynamicznie masz 2 pompy pod ciśnieniem , + płukanka . Niejedną skrzynię tak odratowaliśmy , a nawet zacinające sie zawory w mechatronice . Tylko najważniejsza rzecz !!! Ktoś musi być ogarniety z wymianą dynamiczną i wiedzieć o co chodzi , bo niestety jak imbecyl kupi maszynę , to i potrafi zepsuć ..... 

Niestety learning new , jak wyżej sugerowano w tej skrzyni, to mit , i można sobie to w bajki włożyć , to jeszcze skrzynia prymitywna , z ubogim softem , nie wspominajac o przejsciu z KKL do CAN ...... Ale oczywiścię życzę powodzenia ! 

Edited by carfit
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, carfit napisał:

To zainwestuj jeszcze z 800zł i wymień olej z płukaniem skrzyni dynamicznie

Też o tym myślałem, ale spotkałem się z dwoma obozami na ten temat, oczywiście dobrą i złą:) Masz może do polecenia warsztat który zajmuje się taką wymianą w okolicach W-wa? Wczoraj zauważyłem, że jak zmieniam ręcznie to nic nie czuć przy redukcji lekko poniżej 50kmh, przy innych wartościach czuć uderzenie mniejsze bądź większe. Największe przy wytrącaniu szybko prędkości i na automacie.

 

10 godzin temu, lutek34 napisał:

Teraz podłącz FreeSSM, menu TCM: clear memory i clear memory 2 a następnie procedura learning control opisana w manualu

 Niestety nie mam tego urządzenia co piszesz,:(

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, BabaYaga napisał:

 Niestety nie mam tego urządzenia co piszesz,:(

 

kabel VAG KKL za 30zł, laptop i darmowy program FreeSSM.  Ale zapytaj na ogólnym, na pewno znajdzie się ktoś z Wawy z takim zestawem, chętny do pomocy. 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lutek34 napisał:

kabel VAG KKL za 30zł, laptop i darmowy program FreeSSM

Spoko, kupię kabel, nie będę nikogo fatygował. Ten program sam mnie pokieruje czy jest jakaś instrukcja coś w tym rodzaju. Dzisiaj byłem u mechanika i żadnych błędów nie znalazł.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chyba wszystko wróciło do normy po 4 dniach od wymiany, jeździłem przez te 4 dni na sekwencji i po długiej trasie przestało szarpać. Możliwe że skrzynia wróciła do ustawiam czy coś w tym rodzaju. Wymienię jeszcze raz olej dla świętego spokoju:)

Lutek dzięki za pomoc w znalezieniu elektrozaworu, bez pomocy bym się pewnie bujał do tej pory i czekał na zawór że Stanów.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, BabaYaga napisał:

Chyba wszystko wróciło do normy po 4 dniach od wymiany,

 

Sterownik się nauczył, jakbyś przeprowadził procedurę wykasowania ustawień i nauki to byś nie musiał czekać 4 dni a może by było jeszcze lepiej. Sterownik musi się wykalibrować z nowym elektrozaworem.

Najważniejsze że działa OK.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...