Jump to content

Ankieta - Forester SJ CVT - czy skrzynia jest słaba na wstecznym?


subarutux
 Share

Forester SJ CVT - czy skrzynia jest słaba na wstecznym?  

46 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

2 godziny temu, Karas napisał:

W takiej sytuacji pomoże jedynie zakład profesjonalnie zajmujący się tuningiem Subaru - albo przeprogramują skrzynie albo silnik albo to i to albo mechanicznie zmienią przełożenie itp itd...

Pamiętam jak zachowywał się XT. Jeśli miał na wzniesieniu pod kołem kamień czy większy wyryp auto stało przed przszkodą, naciskanie pedału gazu nic nie dawało. Ewidentnie był gdzieś poślizg w transmisji napędu, który wynika zapewne z zabezpieczenia przed zniszczeniem.

Auto nie ma reduktora, przełożenia szybkie, jest więc słabe. 

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

 

Z przyczyn finansowo-prawno-ogólnożyciowych zmiana samochodu nie jest możliwa. Poza tym, kupowanie jakiegoś poniemieckiego złomu albo, nie daj Boże, elektryka, nie byłoby rozsądne. A na drugie autko nie możemy sobie pozwolić i zwyczajnie nie ma takiej potrzeby. Tak więc zostaniemy z tym, co jest. Ogólnie nie narzekamy, bo samochód ten, jak by nie było - w przewidywalnej przyszłości Ostatni Samuraj, jest w istocie świetny. Do Serwisu ani Działu Technicznego też nie mam jakichś większych pretensji, mam świadomość, że nie odpowiadają za dziwactwa konstruktorów. Mogliby jedynie w stosunku do starego i stałego klienta zachować się bardziej uczciwie i od razu powiedzieć jak jest. Inna sprawa, że w ofercie Subaru podówczas nie było sensownej alternatywy, może poza odpowiadającym tej wersji SDB.

 

Niepokoi mnie jednak znikome zainteresowanie ankietą, jej wyniki i praktycznie brak tego tematu w Internecie. W końcu na Podkarpaciu i w innych terenach podgórskich mnóstwo jest takich samochodów. Może to oznaczać, że taka uroda mojego egzemplarza, a to z kolei oznaczałoby totalną olewkę ze strony Serwisu i wspomnianego Działu Technicznego.

 

Edited by subarutux
Drobne poprawki
Link to comment
Share on other sites

jak wiesz mam ten sam problem ze skrzynią ale przyzwyczailem sie do tego

z drugiej strony nie każdy użytkownik SJ CVT orientuje się ze cos jest nie tak, rozmawiałem z paroma osobami i przyznali ze nie wiedzieli ze jest taki problem myśleli ze TTTM ;) (wczeniej nie jezdzili Subaru) 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, subarutux napisał:

Niepokoi mnie jednak znikome zainteresowanie ankietą, jej wyniki i praktycznie brak tego tematu w Internecie. W końcu na Podkarpaciu i w innych terenach podgórskich mnóstwo jest takich samochodów.

Jak pisałem, oczekiwania są zbyt wysokie. Chcesz wrzucić wsteczny, puścić hamulec, a auto ma samo pełzać pod górę, w piachu czy błocie. @subarutuxtak robi terenówka i to na zapiętym reduktorze.

Mój XT zachowywał się tak jak Twój. Strome wzniesienie, albo dodatkowo garb pod kołem i auto stało w miejscu nawet z gazem w podłodze - dodatkowo obroty silnika są ograniczone przez soft =to SUV i jest to normalne zachowanie. Niestety. Samoczynne pełzniecie to na płaskim parkingu.

Szczerze mówiąc to nawet w terenówce nie oczekuję, że bez reduktora auto bez gazu będzie pełzać pod górę - prawdę powiedziawszy to nawet szkoda by mi było napędów. Ale dla Ciebie nawet sprawdzę ;)

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

Jak pisałem, oczekiwania są zbyt wysokie. Chcesz wrzucić wsteczny, puścić hamulec, a auto ma samo pełzać pod górę, w piachu czy błocie. @subarutuxtak robi terenówka i to na zapiętym reduktorze.
Mój XT zachowywał się tak jak Twój. Strome wzniesienie, albo dodatkowo garb pod kołem i auto stało w miejscu nawet z gazem w podłodze - dodatkowo obroty silnika są ograniczone przez soft =to SUV i jest to normalne zachowanie. Niestety. Samoczynne pełzniecie to na płaskim parkingu.
Szczerze mówiąc to nawet w terenówce nie oczekuję, że bez reduktora auto bez gazu będzie pełzać pod górę - prawdę powiedziawszy to nawet szkoda by mi było napędów. Ale dla Ciebie nawet sprawdzę 

I tu się nie zgodzę ze to normalne zachowanie suva, bo wjechanie tylem do garażu na delikatnym wzniesieniu to nie jest nie wiadomo co ewentualnie podjechanie tylem na krawężnik (a tutaj jest przeważnie problem)
We Włoszech musiałem cofać na mega stromej ulicy i były problemy, znajomi w zapakowanych po brzegi osobówkach mnie objechali jak dziecko
Testowałem rav4 z cvt i tam nie było problemu, testowałem Q8, GLE, RR Velar i każde z tych aut wpełzało bez dodawania gazu do mojego garażu (wiem ze to inne napedy ale to SUVy)
Tutaj ewidentnie zwalony jest soft od skrzyni
Link to comment
Share on other sites

W takim razie może konwerter momentu w skrzyni biegów? 

Nie mam fizycznie kontaktu z opisanym autem, więc trudno mi ocenić. Bez wątpienia auto ma cofać na normalnej drodze. Z ruszaniem na wzniesieniu wchodzi w grę "hill assistance", nie pamiętam czy w Foresterach można go wyłączyć. We Wranglerze mogę go dezaktywaować w ustawieniach, ale przyznam szczerze, że nie przyglądałem się drobiazgowo czy nasze auta podjeżdżają pod wzniesienie bez gazu. Mamy strony wyjazd z garażu, więc sprawdzę jak będę w domu. 

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Jacocz napisał:

U mnie nie ma takiego problemu . Wszystkie bolączki rozwiązane dłubnięciem w Poznaniu ;) . 

rozwin temat :) 

Link to comment
Share on other sites

 

W dniu 16.07.2021 o 09:46, Jacocz napisał:

Nie ma co rozwijać :) 

Właśnie jest.

 

Bo w Poznaniu dłubią przy silnikach, rozmawiałem z nimi; mogą podłubać, ale bez entuzjazmu i bez gwarancji, że pomoże, choć znają temat. No i drogo, a do tego dla nas strasznie daleko.

Ale może też są tacy, co dłubią w skrzyniach?

 

Może być PW, jakby co.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...