Jump to content
subarutux

Ankieta - Forester SJ CVT - czy skrzynia jest słaba na wstecznym?

Forester SJ CVT - czy skrzynia jest słaba na wstecznym?  

35 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stwierdziliśmy, że jeśli cofamy pod górkę, na miękkiej nawierzchni itp. autko (Forester XT CVT) nie chce pełzać - trzeba dodać gazu, niekiedy nawet dużo, co z kolei czasem utrudnia prowadzenie.

Porównując z MT: samochód na wstecznym był silniejszy, niż na 1 biegu.

Porównując znowu z Jeepem Córki: Jeep pełznie pod górkę lub w śniegu bez zająknięcia.

 

Czy ten typ lub to CVT tak ma, czy należy to zareklamować?

A może da się jakoś wyregulować?

 

Edited by subarutux

Share this post


Link to post
Share on other sites

AT w CRV ma tak samo, w OUTBACKU również więc ja bym się za mocno nie czepiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dalej jak przedwczoraj @Sabaru próbowała podjechać tyłem pod dom Teściowej (rozładunek glazury). Forek stoi i coś mieli. Wyłączyliśmy systemy -  coś drgnęło. Macham, szyba Kierowniczki w dół, krzyczę - ogień, i ledwo wyhamowała po drzwiami. Tak, CVT lubi gaz :bowdown:

p.s. "oczywiście" pod górkę po zmrożonym śniegu.

Edited by Guliwer

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to pięknie... :( Jest to pewnie któreś z sławetnych idiotozabezpieczeń, ale bez przesady. :evil:

 

Spróbuję jeszcze w trybie Sport, SuperSport i X, a przy okazji zapytam jeszcze w serwisie.

 

Edited by subarutux
Uzupełnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjedź do nas na kawę i spróbujesz pod tą samą górkę :D śniegu w weekend ma jeszcze nawalić. Jak ja dostałem FXT na chwilę (tylko ta kamerka:facepalm:):

p.s. nie wiem, jak się pozbyć tego śmiecia pod spodem :angry:

 

Edited by Guliwer

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Guliwer napisał:

Przyjedź do nas na kawę i spróbujesz pod tą samą górkę

Dzięki! Może na następny łykend się nam uda wyskoczyć w Bieszczady, to wpadniemy na kawkę. :)

 

* * * * * * * *

Tymczasem wczoraj wieczorem sprawdziłem działanie zaawansowanych trybów przy cofaniu pod lekką górkę, na suchym asfalcie.

 

Badanie przeprowadzono dla trybów S, #S, X. Polegało ono na:

a. zatrzymaniu samochodu na zjeździe z rzeczonej górki,

b. włączeniu przedmiotowego trybu,

c. włączeniu R,

d. puszczeniu hamulca,

e. oczekiwaniu reakcji pojazdu bez dotykania gazu.

 

Wyniki

=====

1. Samochód samoczynnie nie ruszył w żadnym badanym trybie. Ani do tyłu, ani do przodu. Stał, jakby był na hamulcu.

2. Aby poruszyć samochód trzeba było dodać gazu, w stopniu bardziej zdecydowanym, niż gdyby się ruszało pod górkę do przodu.

3. Po zwolnieniu pedału gazu samochód się zatrzymywał.

 

Uwagi

=====

Badania cofania w tych trybach po płaskim z oporem (śnieg, błoto, miękka nawierzchnia) lub większym obciążeniem nie przeprowadzono. Zrobi się przy okazji.

Ciekawe, że przy cofaniu po płaskim i twardym autko samoczynnie jedzie całkiem żwawo, z zastrzeżeniem, że bez większego obciążenia, tylko 1 - 2 pasażerów.

Cofanie po płaskim w trybie I-meryckim w warunkach miękkiego, nierównego podłoża badano wcześniej, z wynikiem negatywnym, tj. trzeba było przygazować, żeby samochód jakoś jechał. Dla porównania, w MT SDB w takich warunkach na ogół wystarczyło wrzucić bieg i puścić sprzęgło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, subarutux napisał:

Dzięki! Może na następny łykend się nam uda wyskoczyć w Bieszczady, to wpadniemy na kawkę. :)

To daj znać, bo może razem pobuszujemy w B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy obciażeniu jest podobnie, próbowałem ostatnio wyciagnac na lince gościa z zaspy, ja gaz w podloge a samochod nie ma siły jakby jakies odciecie bylo

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątek nawiedziłem serwis przy okazji pobytu w Rzeszowie.

 

Powiedziano mi, że taka "uroda" konstrukcyjna tej skrzyni. Tak ma być i nic się nie da z tym zrobić. Przełożenie na wstecznym jest większe niż na pierwszym, co skutkuje mniejszą mocą na kołach, ale za to samochód jest o wiele szybszy, niż na jedynce w trybie ręcznym!  :applause:  Rewelacja! :pstryk:Podobno wyciąga prawie 60 km/h! :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.02.2019 o 11:25, subarutux napisał:

W piątek nawiedziłem serwis przy okazji pobytu w Rzeszowie.

 

Powiedziano mi, że taka "uroda" konstrukcyjna tej skrzyni. Tak ma być i nic się nie da z tym zrobić. Przełożenie na wstecznym jest większe niż na pierwszym, co skutkuje mniejszą mocą na kołach, ale za to samochód jest o wiele szybszy, niż na jedynce w trybie ręcznym!  :applause:  Rewelacja! :pstryk:Podobno wyciąga prawie 60 km/h! :yahoo:

co z tego że wyciaga prawie 60 km/h jak nie można wyciągnąć kogoś z rowu :D

i samemu będzie ciężko wyjechać jak się zakopiesz :)

 

Edited by _akir_

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Te brawa i aplauz należy potraktować ironicznie. Bo w przypadku Imprezy to może być czadowe, ale z punktu widzenia użytkowników Foresterów, XVałów i Outbacków to jest potencjalnie niebezpieczna wada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat, który poruszyles jest jak najbardziej trafiony. Z mojego doświadczenia wynika, że nie tylko trzeba dużo gazu dać na wstecznym, ale też czasami i to nie wystarczy, bo auto nie ma siły. Byłem na nartach i zaparkowalem przodem w dół stoku pod pensjonatem. Rano z przodu ktoś mnie zastawil,  a z tylu nawiało średnią zaspę. Mam Subaru myślę, więc nie będę odsnieżał... Forek dojechał do zaspy i na tym koniec(gaz w podlogę). Pamiętam że miałem X-mode zapiety od razu. Nie miałem czasu na kombinacje, więc dałem ile mogłem do przodu i z lekkiego rozpędu ledwo się udało. Kto wie, być może na innym trybie, bez kontroli trakcji, albo z hamulca poszło by lepiej, ale na przyszłość będę pilnował, żeby jednak przodem do wyjazdu się ustawiac. 

BTW. W necie jest sporo filmów jak cvt subaru nie mogą tyłem pod krawężnik podjechać, teraz trochę to poprawili, ale nadal nie jest dobrze. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

chciałbym poprosić Was o opinię.

 

Przywołany wątek nie spotkał się z jakimś większym zainteresowaniem, co może świadczyć, że jest to tylko przypadłość kilku samochodów Kolegów, którzy się tam wypowiadali, ale też może nie wzbudził zainteresowania u osób nieposiadających XT lub też nie zastanawiających się nad tym (np. jeżdżących tylko po płaskich drogach utwardzonych). Co ciekawe, w ASO panowie sprzedawcy przyznali, że skrzynie są słabe na wstecznym, zaś pan w serwisie wyraził zdziwienie, powołując się na brak zgłoszeń problemu, a bardzo wielu klientów mieszka w Bieszczadach i Beskidzie Niskim. Skończyło się na tym, że mam się umówić na oględziny.

 

Ostatnio musiałem wykonać trywialny manewr: zaparkować tyłem między samochodami prostopadle do uliczki, z tym że miejsca parkingowe były na pochyłości. Ponieważ było bardzo ciasno i słońce oślepiało w lusterkach i kamerce, trzeba było wykonać to powoli i ostrożnie. No i problem - autko powoli cofać nie chce, trzeba dać gazu, wtedy zrywa się i jedzie szybko, po puszczeniu gazu zatrzymuje się, jak zahamowane, i tak dalej. Klasyczna "żabka" prezentowana przez kursantów na prawo jazdy. Wstyd, ale i ryzyko.

 

======

Uwaga:

Moje Osobowe Źródło Informacji Operacyjnych poinformowało mnie poufnie, że podglądanie wyników PRZED oddaniem głosu może uniemożliwić owe oddanie! Dlatego zalecam najwyższą ostrożność przy podglądaniu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety ten wsteczny to straszny dramat, jak za duzy opor to nie ma szans wyjechania (odcina tlen i po temacie)

zastanawiam sie czy mozna te odciecie w jakis sposob przekodowac i wylaczyc

 

zastanawiam sie czy @Dyrekcja i @DZIAŁ TECHNICZNY mogą sie wypowiedzieć na ten temat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, _akir_ napisał:

zastanawiam sie czy @Dyrekcja i @DZIAŁ TECHNICZNY mogą sie wypowiedzieć na ten temat

Właśnie po to jest ta ankieta - żeby zebrać więcej informacji (wątek, o którym napisałem, nie zadziałał) i następnie, podpierając się jej wynikami  oraz komentarzami, skierować pytanie najpierw do @DZIAŁ TECHNICZNY. Wiemy z doświadczenia, że na pojedyncze głosy ów DZIAŁ niespecjalnie reaguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze, że po wyłączeniu systemów sytuacja się zauważalnie poprawia, jednak ledwo odczuwalnie.

 

===============

 

Skoro ankieta została odpięta, to znaczy że czas pisać do @DZIAŁ TECHNICZNY.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia lub przemyślenia, to proszę pisać. Wkrótce wystosuję odpowiednia epistołę do Działu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.03.2019 o 10:44, subarutux napisał:

Dodam jeszcze, że po wyłączeniu systemów sytuacja się zauważalnie poprawia, jednak ledwo odczuwalnie.

 

===============

 

Skoro ankieta została odpięta, to znaczy że czas pisać do @DZIAŁ TECHNICZNY.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia lub przemyślenia, to proszę pisać. Wkrótce wystosuję odpowiednia epistołę do Działu.

 

o jakich systemach mowisz ?

 

co do spostrzeżeń to ostatnio mialem problem wyjechać tyłem z garażu poziemnego pod blokiem (dość strony zjazd) - musialem na raty wyjezdzac ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, _akir_ napisał:

o jakich systemach mowisz

O "trybie dynamicznej stabilizacji toru jazdy".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnie wiadomości z linii frontu ;)

 

W piątek odbyłem przejażdżkę z panią z serwisu po górzystej części Rzeszowa (jest taki zakątek, gdzie ze względu na niezłe stromizny serwis testuje m.in. hill-holdery).

Pani stwierdziła, że skrzynia działa bardzo dobrze, czego byłem naocznym świadkiem.

 

Zostałem jeszcze raz przesłuchany pod kątem okoliczności owego złego działania, a następnie pani wyjaśniła, powołując się na informacje od @DZIAŁ TECHNICZNY że:

1. Skrzynia ma niezwykle złożoną konstrukcję mechaniczną i elektroniczną.

2. Sterownik skrzyni potrzebuje czasu po przełączeniu trybu, żeby wszystko poustawiać jak należy.

3. W związku z tym nie można włączyć R i od razu ruszać, lecz trzeba chwilę przytrzymać na hamulcu, żeby się ustawiło.

4. Ruszanie natychmiast po włączeniu R powoduje, że skrzynia "głupieje" i może działać nieprawidłowo. Był nawet przypadek, że ktoś przełączył bardzo szybko z D na R i zaraz ruszył - do przodu!

     -- Fakt, jeśli się np. długo stoi na światłach i włączy się na P (jak w MT), a potem włączy się D i chce się zaraz dać czadu, efekty są odwrotne do zamierzonych - przekonałem się doświadczalnie wcześniej.

5. Zimny olej w skrzyni pogarsza jej właściwości i może spowodować, że samochód po dłuższym postoju, zwłaszcza w zimie, nie chce należycie jechać. Trzeba chwilę ten olej rozgrzać i rozsmarować po całej skrzyni w trybie P.

6. Zachowania skrzyni na miękkim podłożu nie można było sprawdzić, mam to zrobić samodzielnie z uwzględnieniem powyższego.

    -- Nie było na razie okazji.

7. Wszelkie reklamacje muszą być poprzedzone wizytą w ASO w celu sprawdzenia i ewentualnej aktualizacji oprogramowania. Np. były sytuacje, że samochód nie chciał wjechać na krawężnik, a po aktualizacji wjeżdżał bez problemów.

     -- Też musi to chwilę poczekać.

8. Przyzwyczajeni jesteśmy, że w MT wsteczny jest zawsze najmocniejszy. W CVT tak nie ma i trzeba o tym pamiętać.

 

Oczywiście samodzielnie powtórzyłem przeprowadzone próby, na asfalcie. I rzeczywiście, przy przestrzeganiu tej "chwili na ustawienie" skrzynia przenosi moc lepiej i można nawet poruszać się płynnie z prędkością jakichś 1 - 2 km/h (wg wyświetlacza).

 

Teraz bardzo proszę Sz. Koleżeństwo o sprawdzenie tego w praktyce we własnym zakresie oraz o komentarze.

 

===================

 

Wyniki ankiety

 

Wyniki ankiety mogą świadczyć, że problem jest marginalny.

32 osoby zaglądnęły do niej,  9 osób zagłosowało na TAK, 6 na NIE. Czyli samo zainteresowanie - jak na liczbę osób posiadających Forestery i inne samochody z CVT - jest statystycznie pomijalne. Biorąc pod uwagę, że sporo osób używa te autka w terenie górzystym lub poza drogami utwardzonymi i na pewno zgłaszałoby problemy, musimy przyjąć, że albo nasze skrzynie są wadliwe wzgl. mają niezaktualizowane oprogramowanie, albo nie umiemy się nimi posługiwać.

 

Również proszę o Wasze przemyslenia.

 

Mile widziane byłyby uwagi od @DZIAŁ TECHNICZNY.

 

 

 

Edited by subarutux
Drobne poprawki, dodano punkt 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...