Skocz do zawartości

Impreza 1.5 remont silnika


mateo162

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

W zeszlym roku kupiłem subaru impreze 1.5 sedan 2006 rok. Buda w super stanie silnik chodzi jak należy jednak po pewnym czasie coś zaczęło brzęczeć przy 3 tys. Obrotow niestety okazalo sie ze obrocona jest panewka. Kompletny remont tego silnika to koszt ok 10 tys zł. Drugą opcja jest Wymiana silnika no i jest to chyba tańsza opcja, aczkolwiek zastanawiam sie czy nie byłoby bardziej opłacalne włożyć tam silnika 2.0? Co o tym myślicie ? Czy jest to opłacalne? Nie wiem co robić, jestem załamany, ze tak krotko mogłem cieszyć sie z wymarzonego samochodu... 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdzałeś regularnie?


Przełożyć można każdy silnik, zależy od budżetu :biglol:

Możesz kupić używany silnik z rozbitka za 1/4 kwoty naprawy obecnego ale to loteria związana ze stanem technicznym używanego silnika. Może przetrwać 10k km a może i 200k km, zależy czy olej był wymieniany regularnie i silnik nie był męczony.

Możesz naprawić i mieć pewny silnik, ale za koszt połowy wartości samochodu.

Możesz szukać rozbitego całego auta z turbo, lub 2.0 ale to też loteria, że coś się zepsuje. No i przekładanie trochę bardziej skomplikowane niż w przypadku podmianki silnika tego samego typu.
Jeśli wiązka w zwykłym 2.0 jest taka sama to pewnie kwestia komputera pozostaje do sterowania silnikiem. Ale to niech wypowiedzą się ci co mieli z tym doczynienia bo z mojej strony to teoretyzowanie

Ciężka sprawa. Współczuję awarii

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdzałem, aczkolwiek była jedna taka sytuacja w dłuższej trasie na wysokich obrotach jechałem długi czas, no nie zwalam na los, bo pewnie dużo w tym mojej winy było, ale czasu już nie cofne..

Co do tej wymiany, to naprawdę wolałbym tam wrzucić 2.0, bo jest dużo lepszy no i wtedy wymiana byłaby bardziej opłacalna. Silnik ej 204 jest w podobnej cenie co el 15. Odpowiedź kolegi z Rosji napawa optymizmem gdyż według niego wystarczy tylko wymienić jeszcze sterownik silnika. Czy ktoś jeszcze przerabiał  ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Poszukaj info na temat swapa czyli zorientuj się czy z okolicy ktoś ma subaru z silnikiem 2.0 - jeżeli tak - to trzeba porównać wszystkie wtyczki od czujników itp. Jeżeli nie ma takiego kogoś to poproś niech ktoś z forum zrobi zdjęcia wtyczek i innych elementów elektrycznych.

2. Tak jak napisał ewemarkam, trzeba porównać wyjścia z ECU.

3. Jeżeli nie masz zdolności manualnych i podstawowej wiedzy o elektryce to temat jest bardzo ciężki. Zlecanie komuś takich rzeczy zwykle trochę kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już ktoś tutaj co swapował 1.5 na 2l, podobno było kilka różnic przy kompie. Nie mniej, na 85% problemów wielkich nie powinno być, grunt by typ/phase się zgadzał, reszta raczej wygląda klasycznie.

I aha, mówię o 1.5 na 2l 125km, 2.0R 160km wymaga troszkę więcej i to będzie rzeźba. 

 

Opcją jest swap na 2.5. Raz, że zacznie to przyzwoicie jeździć a dwa, jest praktycznie p&p.

 

Co do stanu używanych słupków to bym się nie martwił, wolnossaki są trudne do zabicia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

There are hundreds of EL154 to EJ204 swaps here in Russia.

 

EL154 - no secondary air system, EGR available

 

EDM EJ204\EJ20F MY2006\MY2007 secondary air sytem, EGR available

EDM EJ204 MY2008\MY2009 no secondary air system, EGR available

EDM EJ204 MY2010 secondary air sytem, EGR available

 

Legacy JDM EJ204 MY2003\MY2007 no secondary air system, no EGR, no manifold air pressure sensor, sensor connectors are different

You may use the whole JDM wiring loom with sensors with its sensors OR use the whole EL154 wiring with applicable sensors

This is the most inexpensive solution here in Russia.

 

Exiga JDM EJ204 MY2008\MY2009 no secondary air sytem, EGR available

Exiga JDM EJ204 MY2010 secondary air sytem (??), EGR available

 

EL154 ecu is to be reflashed for EJ204 engine, used injectors and air filter box, to disable EGR and against 2000-3000rpm hesitation.

MY2008\MY2009 EL154 needs some work on exhaust piping to make one sector wider to raise high RPM torque/engine power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 133699 napisał:

I aha, mówię o 1.5 na 2l 125km, 2.0R 160km wymaga troszkę więcej i to będzie rzeźba

 

Opcją jest swap na 2.5. Raz, że zacznie to przyzwoicie jeździć a dwa, jest praktycznie p&p.

Szczerze to myślałem o silniku ej 204 czyli 2.0 R 160 koni. Skąd info że będzie potrzebna rzeźba? Sasha jakoś jest pewny że to najmniej kosztowne rozwiązanie. Patrzyłem na silniki ej 201 czyli te 125 koni no i chodzą połowę taniej. O 2.5 w ogóle nie myślałem, nie wiem co oznacza p&p. 

 

10 godzin temu, SubBlackbird napisał:

. Poszukaj info na temat swapa

Jedyne info na temat takich swapów znalazłem u przyjaciół z Rosji, w Polsce brak jakichkolwiek informacji na ten temat.

 

10 godzin temu, SubBlackbird napisał:

Jeżeli nie masz zdolności manualnych i podstawowej wiedzy o elektryce to temat jest bardzo ciężki. Zlecanie komuś takich rzeczy zwykle trochę kosztuje.

No i co mam zrobić? Zezłomować? Niestety takich umiejętności nie posiadam. Autko jest u mojego mechanika i rozważamy co zrobić. Czy wymienić 1.5 za 1.5 czy spróbować z czymś większym, wolałbym coś większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś, szukanie informacji tak jak pisałem - nie w necie - tylko na żywo u ludzi, u nas w PL, porównywać, sprawdzać, kolory przewodów nawet, fotki itp.
Złomować absolutnie nie. Tylko jeżeli nie miałeś do czynienia z różnymi "projektami" to nie zdajesz sobie sprawy ile to wymaga czasu żeby dojść do celu. Jeżeli ktoś "obcy"  ten czas musi poświęcić to robią się astronomiczne kwoty, do tego dochodzi jeszcze wiedza, doświadczenie oraz samozaparcie bo mimo tego "ostatniego" tematu nie pociągnie się.

 

W tym temacie może coś wiedzieć forumowicz lucza

https://forum.subaru.pl/profile/4940-lucza/

Robił on różne swapy. Odezwij się do niego.

 

Można temat zacząć od tego, czy wiązka elektryczna silnika 1.5 oraz 2.0 łączy się takimi samymi kostkami z wiązką instalacji elektrycznej budy. Jeżeli kształt złączy będzie inny to w sumie już pozamiatane. Jeżeli taki sam to trzeba porównać ilość pinów w złączach itd.

Ew. jeżeli jest pozamiatane na początku to można kombinować z przełożeniem wiązki silnikowej 1,5 do 2.0. Podejrzewam, że wtyczki do wtryskiwaczy i czujnika położenia wału, rozrządu będą takie same, a pozostałe trzeba sprawdzić. Jeżeli w pozostałych czujnikach będą inne kostki ale taka sama ilość przewodów to można przełożyć same korpusy wtyczek od silnika 2.0 .......... i tak zabawa może przynieść rezultaty.

Edytowane przez SubBlackbird
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 5.03.2019 o 23:17, 133699 napisał:

Opcją jest swap na 2.5. Raz, że zacznie to przyzwoicie jeździć a dwa, jest praktycznie p&p.
 

 

Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat? Swap z Hawka 1.5 na 2.5 z Legacy/Outbacka? Faktycznie by był P&P? Z których roczników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...