Jump to content

Odłączona kierownica wielofunkcyjna


Daniel Paluszkiewicz
 Share

Recommended Posts

Witam,

Po wymianie chłodnicy oraz zamianie maglownicy na regenerowaną,  w moim Legacy IV 2.0 - 165KM, 2007 rok. Nagle pojawił się bład airbagu, nie działają funkcje kierownicy oraz klakson. Tak jakby ktoś odłączył całą kierownicę. Mechanik sprawdzał taśmę i kable i podobno wszystko okej, bezpieczniki też wporządku...

Jakieś pomysły co to może być ? Może w okolicy chłodnicy znajdują się jakieś czujniki ?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam,
Po wymianie chłodnicy oraz zamianie maglownicy na regenerowaną,  w moim Legacy IV 2.0 - 165KM, 2007 rok. Nagle pojawił się bład airbagu, nie działają funkcje kierownicy oraz klakson. Tak jakby ktoś odłączył całą kierownicę. Mechanik sprawdzał taśmę i kable i podobno wszystko okej, bezpieczniki też wporządku...
Jakieś pomysły co to może być ? Może w okolicy chłodnicy znajdują się jakieś czujniki ?
Pozdrawiam
Sprawdź wtyczki od airbagów i od klaksonu z przodu

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to comment
Share on other sites

Tak jakby taśma była uszkodzona skoro nie działa nic na kierownicy wraz z poduszką. Jak została wykluczona?

Podepnij kompa i zobacz co pokazuje.

Kolumny kierownicy przy wymianie nie ruszał raczej, nie?

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Daniel Paluszkiewicz napisał:

Mechanik sprawdzał taśmę i kable i podobno wszystko okej

 

Mimo wszystko wygląda na taśmę, o ile nie wtyczki....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
3 godziny temu, Daniel Paluszkiewicz napisał:

Szczerze mówiąc to nie wiem jak sprawdzał taśmę. Kolumny nie ruszał przy wymianie bo i po co. Komp pokazuje tylko błędy poduszek, nic więcej. Hmm może trzeba spróbować u innego mechanika

 

musisz się dostać do taśmy/zwijki z obu stron i po prostu sprawdzić miernikiem czy jest przejście na każdej ścieżce na taśmie (w zasadzie na wtyczkach). Jeżeli nie działa zarówbo poducha jak i przyciski na kierze to cała taśma musiałaby być uszkodzona (dziwne). Bardziej prawdopodobne wydaje się że ktoś zapomniał podłączyć wtyczek.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Daniel Paluszkiewicz napisał:

Kolumny nie ruszał przy wymianie bo i po co.

To magik z tego mechanika, bo ja przy wymianie maglownicy jednak kolumnę bym ruszał. :D

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.04.2019 o 14:47, WOJO napisał:

To magik z tego mechanika, bo ja przy wymianie maglownicy jednak kolumnę bym ruszał. :D

 

Nie no wypiął jakoś tam kolumne, dokładnie nie wiem jak to się odkręca ale to chyba nic skomplikowanego, raczej od spodu da się to zrobić bo (chyba) do środka nie zaglądał.

 

A jak się dostać do tej taśmy ? Może sam rozbiorę plastiki i sprawdzę czy wtyczki są okej. Tylko znając moje sczęście i cierpliwość to połamie jakieś wciski. Wytłumaczy ktoś po krótce jak sciągnąć plastiki krok po kroku żeby dostać się do taśmy ?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Witam,

Po wymianie chłodnicy oraz zamianie maglownicy na regenerowaną,  w moim Legacy IV 2.0 - 165KM, 2007 rok. Nagle pojawił się bład airbagu, nie działają funkcje kierownicy oraz klakson. Tak jakby ktoś odłączył całą kierownicę. Mechanik sprawdzał taśmę i kable i podobno wszystko okej, bezpieczniki też wporządku...

Jakieś pomysły co to może być ? Może w okolicy chłodnicy znajdują się jakieś czujniki ?

Pozdrawiam

 

Przypomniało mi się że w hiluxie miałem identyko sytuację.

Wymieniałem drążek kolumny i obkreciłem kierownicą bez założonego drążka default_facepalm.gif. Taśmę szlag trafił. Przestał działać klakson i zapalił się błąd airbaga. Lepiej sprawdź taśmę w kierownicy w innym serwisie, bo mechanik mógł zepsuć i nie przyznał się do tego...

Albo wtyczki powyciągał i nie połączył spowrotem.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie działa wszystko na raz, to problem raczej musi tkwić w jakimś naczyniu połączonym, tak jak piszą Koledzy wyżej.
Wtyczki nie wiem gdzie są, prócz tych airbagiem w kierownicy - pewnie obok maglownicy ;)
Osłonę pod silnikiem u mnie trzyma kilka spinek - po zdjęciu. będziesz widział dużo z dołu, może zauważysz jakieś odpięte wtyczki.

 

... może mechanik skręcił właśnie i urwał taśmę?
A później stwierdził, że tam wszystko ok, bo i tak mogło być :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...