Skocz do zawartości

Klimatyzacja


Kamis

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się wiosna więc niedługo planuję odświeżyć i sprawdzić klimę.

Zauważyłem też już jakiś wyciek czynnika -pewnie jakiś oring więc trzeba za to się czym prędzej zabrać.

Pod maską znalazłem info jakie jest zapotrzebowanie na czynnik dla jednego i drugiego układu. 

Pod maską znalazłem dwa zaworki H i L do klimy głównej ale zastanawiam się gdzie podłącza się maszynę do klimy od drugiego układu.

Znalazłem rurki do klimy w bagażniku i podejrzewam, że agregat jest gdzieś w bagażniku ale gdzie uzupełnia się ten układ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego koloru jest ten wyciek i w którym miejscu go widzisz?

Jeśli masz wersję Tribeci z podwójną klimą, to dalej masz jeden wspólny kompresor z dwoma parownikami. Wszystko jest połączone w jeden układ i dlatego masz tak samo jak w wersjach z pojedynczą klimą dwa króćce do serwisu klimy, H i L.

Po włączeniu klimy, sprężarka się załącza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor to taki zielonkawy. Zauważyłem wyciek na rurce w okolicy chłodnicy. Pojawiały się takie pęcherzyki powietrza jak klima pracowała więc podejrzewam, że czynnik jeszcze jest. W foresterze podobnie miałem. Gumowy oring przepuszczał i cały czynnik z czasem wyleciał. Koszt naprawy oring za 5zł. Na szczęście jest jakiś czujnik, który zapobiega przed włączeniem kompresora w przypadku braku czynnika. Kolega, który zajmuje się klimami i ma jakieś uprawnienia na gazy opowiadał mi, że lepiej od razu się za to zabrać bo podobno 1 kg czynnika potrafi zniszczyć 1,5 tony samego ozonu :toobad: to tak ze względu na ekologię. 

Godzinę temu, lutek34 napisał:

Jeśli masz wersję Tribeci z podwójną klimą, to dalej masz jeden wspólny kompresor z dwoma parownikami.

Skoro by tak było to czemu podają dwie wartości na naklejce od klimy? Gdyby to był jeden układ to wydaje mi się, że podali by jedną wartość...

 

Klima ilości czynnika.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kamis napisał:

Na szczęście jest jakiś czujnik, który zapobiega przed włączeniem kompresora w przypadku braku czynnika

w każdym układzie A/C jest taki czujnik ciśnienia, który nie załączy sprężarki jak jest za niskie ciśnienie w układzie albo jak powstanie za wysokie.

9 minut temu, Kamis napisał:

Skoro by tak było to czemu podają dwie wartości na naklejce od klimy? Gdyby to był jeden układ to wydaje mi się, że podali by jedną wartość...

przyjrzyj się dobrze tej naklejce, ponieważ są dwie wersje Tribec, jedne z podwójna klimą (front/rear) to podają ile czynnika należy załadować do pustego układu i jest wersja z pojedynczą klimą (front) i tutaj czynnika wchodzi troszkę mniej jak w przypadku podwójnej klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że naklejka jest uniwersalna i trzeba ją czytać zgodnie z wersją.

Jeśli tak jest to muszę patrzeć na pierwszą wartość.

Jutro zerknę gdzie dokładnie prowadzą te rurki w bagażniku :ph34r: myślisz, że parownik mógłby się znajdować w bagażniku???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kamis napisał:

Jeśli tak jest to muszę patrzeć na pierwszą wartość.

dokładnie tak, poza tym możesz się wesprzeć manualem

 

 

16 minut temu, Kamis napisał:

 myślisz, że parownik mógłby się znajdować w bagażniku???

tak, po lewej stronie

 

image.thumb.png.0f07ea8da53cc0127fd125b71a4b8558.png

 

image.thumb.png.0c7c4b20192d25c2901cdbc1e8e1da9e.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechać  do serwisu albo do dobrego  " klimatyazrtora " przy obecnych cenach czynnika nie ma co ryzykować 

jest jeden kompresor i jeden układ

najczęstszy wyciek na łączeniu w grodzi

inne to ingerencje w skutek napraw blacharskich lub mechanicznych

co do  tego nie mam wątpliwości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Jaro_O napisał:

inne to ingerencje w skutek napraw blacharskich lub mechanicznych

co do  tego nie mam wątpliwości

Tak jak pisałem w Forku miałem z problem z klimą taki, że guma z którego wykonany jest malutki oring po prostu zmurszała i w tym miejscu pojawiła się nieszczelność. Jak widzisz nie koniecznie winą uszkodzeń układu klimy może być uszkodzenie w wyniku napraw.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...