Kamis Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Zbliża się wiosna więc niedługo planuję odświeżyć i sprawdzić klimę. Zauważyłem też już jakiś wyciek czynnika -pewnie jakiś oring więc trzeba za to się czym prędzej zabrać. Pod maską znalazłem info jakie jest zapotrzebowanie na czynnik dla jednego i drugiego układu. Pod maską znalazłem dwa zaworki H i L do klimy głównej ale zastanawiam się gdzie podłącza się maszynę do klimy od drugiego układu. Znalazłem rurki do klimy w bagażniku i podejrzewam, że agregat jest gdzieś w bagażniku ale gdzie uzupełnia się ten układ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Jakiego koloru jest ten wyciek i w którym miejscu go widzisz? Jeśli masz wersję Tribeci z podwójną klimą, to dalej masz jeden wspólny kompresor z dwoma parownikami. Wszystko jest połączone w jeden układ i dlatego masz tak samo jak w wersjach z pojedynczą klimą dwa króćce do serwisu klimy, H i L. Po włączeniu klimy, sprężarka się załącza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamis Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 Kolor to taki zielonkawy. Zauważyłem wyciek na rurce w okolicy chłodnicy. Pojawiały się takie pęcherzyki powietrza jak klima pracowała więc podejrzewam, że czynnik jeszcze jest. W foresterze podobnie miałem. Gumowy oring przepuszczał i cały czynnik z czasem wyleciał. Koszt naprawy oring za 5zł. Na szczęście jest jakiś czujnik, który zapobiega przed włączeniem kompresora w przypadku braku czynnika. Kolega, który zajmuje się klimami i ma jakieś uprawnienia na gazy opowiadał mi, że lepiej od razu się za to zabrać bo podobno 1 kg czynnika potrafi zniszczyć 1,5 tony samego ozonu to tak ze względu na ekologię. Godzinę temu, lutek34 napisał: Jeśli masz wersję Tribeci z podwójną klimą, to dalej masz jeden wspólny kompresor z dwoma parownikami. Skoro by tak było to czemu podają dwie wartości na naklejce od klimy? Gdyby to był jeden układ to wydaje mi się, że podali by jedną wartość... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 7 minut temu, Kamis napisał: Na szczęście jest jakiś czujnik, który zapobiega przed włączeniem kompresora w przypadku braku czynnika w każdym układzie A/C jest taki czujnik ciśnienia, który nie załączy sprężarki jak jest za niskie ciśnienie w układzie albo jak powstanie za wysokie. 9 minut temu, Kamis napisał: Skoro by tak było to czemu podają dwie wartości na naklejce od klimy? Gdyby to był jeden układ to wydaje mi się, że podali by jedną wartość... przyjrzyj się dobrze tej naklejce, ponieważ są dwie wersje Tribec, jedne z podwójna klimą (front/rear) to podają ile czynnika należy załadować do pustego układu i jest wersja z pojedynczą klimą (front) i tutaj czynnika wchodzi troszkę mniej jak w przypadku podwójnej klimy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamis Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 Czyli rozumiem, że naklejka jest uniwersalna i trzeba ją czytać zgodnie z wersją. Jeśli tak jest to muszę patrzeć na pierwszą wartość. Jutro zerknę gdzie dokładnie prowadzą te rurki w bagażniku myślisz, że parownik mógłby się znajdować w bagażniku??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 9 minut temu, Kamis napisał: Jeśli tak jest to muszę patrzeć na pierwszą wartość. dokładnie tak, poza tym możesz się wesprzeć manualem 16 minut temu, Kamis napisał: myślisz, że parownik mógłby się znajdować w bagażniku??? tak, po lewej stronie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaro_O Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 jechać do serwisu albo do dobrego " klimatyazrtora " przy obecnych cenach czynnika nie ma co ryzykować jest jeden kompresor i jeden układ najczęstszy wyciek na łączeniu w grodzi inne to ingerencje w skutek napraw blacharskich lub mechanicznych co do tego nie mam wątpliwości Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamis Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 23 godziny temu, Jaro_O napisał: inne to ingerencje w skutek napraw blacharskich lub mechanicznych co do tego nie mam wątpliwości Tak jak pisałem w Forku miałem z problem z klimą taki, że guma z którego wykonany jest malutki oring po prostu zmurszała i w tym miejscu pojawiła się nieszczelność. Jak widzisz nie koniecznie winą uszkodzeń układu klimy może być uszkodzenie w wyniku napraw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now