Jump to content

SF 2.0 Turbo - wydmuchany filtr powietrza (?!)


euronymous
 Share

Recommended Posts

Cześć Wam,

 

Googlałem, szukałem na forum... i nic nie znalazłem.

TYM BARDZIEJ wydaje się to dziwne...

 

Mianowicie... Wyciągnąłem filtr z auta - wyglądał tak jak na zdjęciach...

Czy to możliwe żeby turbina tak zassała, że aż filtr wygięła?! Wraz z tym profilem metalowym?!

 

Dla mnie to brzmi kompletnie absurdalnie i śmierdzi fejkiem, ale przysięgam, że nie zmyślam.

 

Jeśli kogoś interesuje dłuższa historia, to zapraszam:

Zaczął poszarpywać na LPG, na benzynie (jeszcze) nie. W pewnym momencie ani na jednym ani na drugim nie dało się jechać na niskich obrotach (istna żabka).

W jednym serwisie sprawdzali czujniki, sugerowali przepustnicę (czujnik/silniczek) - prawie wymieniłem silnik krokowy.

Ale zawiozłem do speców od Subciów. Gość w pół minuty wyczaił, że przepływka "daje w dupę" :respect: - odpiął i wróciłem do domu z autem jeżdżącym PRAWIE "normalnie".

W sobotę zaglądam do przepływki - może coś przeczyszczę, przedmucham... nie wiem, nie miałem do czynienia.

Zrobiłem, zakładam - NIE POMOGŁO.

A to może jeszcze sprawdzę filtr - co tam się dzieje...

TADAM! :)

Wyciągnąłem to g*$&%, przejechałem się kawalątek żeby tylko sprawdzić - JEŹDZI! Z przepływką :)

 

Nie możliwe więc, że mechanik go uszkodził, bo przed wystąpieniem objawów nie byłem u żadnego co najmniej 2mc. A nawet jak coś, to co najmniej od kilku miesięcy nie było nic robione w okolicy airboxa!

W airboxie nie ma śladów też po żadnym gryzoniu, itd...

Mam go od roku i raz, czy dwa zaglądnąłem do filtru - w którymś stadium wyglądał jak nowy... pewnie gdzieś przy początku :puchar:.

 

Może niepotrzebnie się rozpisuję, bo to "norma" przy najtańszych filtrach. A taki chyba właśnie był założony...

Albo i tak nikt mi w to nie uwierzy :D ... Ja sam bym raczej nie uwierzył :D. Ale jak na razie nie wątpię w swoją poczytalność :krecka_dostal::D

 

BTW. Mieszkam pod Krakowem - dużo smogu, itd... :biglol:

 

Pzdr :) 

53023857_10216827134004896_5071037649817436160_o.jpg

53155143_10216827134684913_9106369950821384192_o.jpg

53516256_10216827134844917_5299480401876615168_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Raz takie cos widziałem. Był to filtr tani :) od tamtej pory znajomy jeździ tylko na K&N :). Ja poszedłem krok dalej i jeżdzę na pipercross i sobie czyszcze :) POLECAM :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gdzieś mam na pamiątkę identyczny filtr jc-sremium, tak samo a może i bardziej ściągnięty. Koleżka przyjechał doładowanym modelem "z gołębiem w dolocie", fajną miał minę jak otworzyliśmy puszkę ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki @atomek. Myślałem o K&N, a już czytam o pipercrossie :). Może trochę offtop, ale tylko drobne pytanie - co ile czyścisz? i jak rozumiem - zużywa się całe puszki?

 

@mirasek co prawda nie zaglądałem w dolot... ale jak wspominałem - w airboxie nie było śladu po jakimkolwiek niepożądanym gościu :). Ale na pewno przed założeniem nowego - zaglądnę :D.

 

Dobra... może w takim wypadku jednak mi nie odbiło:dance:. Dzięki! :D 

Link to comment
Share on other sites

Są 2 rodzaje sprayów. Kolorowe i czarno białe. Mam na mysli kolory puszek ;). Kolorowe to 3 czyszczenia a białe 2 czyszczenia. Generalnie to szybciej kończy się środek do czyszczenia niż ten do oliwienia.
Ja zmieniam olej co 8k km i z takim samym interwałem czyszczę filtr.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W tym przypadku na 99,9999% winny jest filtr złej jakości (w tej referencji JC Premium często daje takie efekty w autach turbo) oraz zabicie papieru filtrującego drobnym zanieczyszczeniami (np. właśnie pyłem smogowym). Po prostu papier ma za małą sztywność i po zwiększeniu oporów ssania przez zabrudzenia dzieją się takie rzeczy.

 

Pozostałe 0,0001% winy jest po stronie twojej i sprzedawcy. Albo kupuj lepsze filtry (oryginał, lub w zamienniku np Knecht) albo skróć interwał wymiany do 5000km. I problem nie powinien wracać.

Link to comment
Share on other sites

Panowie. Nie wiem czy którykolwiek zauważył, ale ten filtr jest wygięty w odwrotną stronę do kierunku powietrza ! Mi to wygląda EWIDENTNIE na strzał gazu, bardzo często to występuje w źle skalibrowanej instalacji LPG. Baaardzo często przy cofaniu. Miałem tak w 2 autach. (tyle ze mi rozpinało puszkę z filtrem raczej) Żaden filtr nawet najgorszej jakości nie wygnie się aż z metalowym stelażem. Po prostu by się wygiął i przerwał sam karton.... LPG do ogarnięcia.

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Jest wygięty w kierunku przepływu, wkłada się go ramką do dołu. @klev aż specjalnie poszukam dla Ciebie tego co wspominałem wyżej, jak przypadkiem go nie wywaliłem, efekt ten sam, ta metalowa ramka to śmiech na sali, gość długo nie wymieniał tego dziadostwa i skończyło się identycznie jak tutaj ;) 

Link to comment
Share on other sites

Kurcze racja.... mi jak się przytkał filtr, bo rok go nie zmieniałem a zasuwam dużo po szutrze, piachach i w ogóle w kurzu, to nic go nie wygięło... (a mam wystrojone turbo na 0,85 bara) tylko z braku powietrza silnik mi szarpał i przerywał na wysokich obrotach. Czasem pojawiało się misfit na wszystkich cylindrach. Ale filtr prościutki i nic nie pogięty. A tez miałem najtańszego blue printa.....

Mea culpa z tym kierunkiem powietrza.

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...