Jump to content
DamianGD

Legacy V 2.0D 150km

Recommended Posts

Witam,

 

Proszę o opinię waszą opinię na temat Legacy V gen 2011r. 2.0 diesel 150km na sportowym zawieszeniu Bilstein. Przymierzam się do zakupu tego auta. Ma przejechane 110 tyś KM. Jakiś czas temu miał (niby) wymienioną dwumase z kompletnym sprzęgłem.

 

Czy takie cudo nie jest przypadkiem "złotówkożerne"? Auto bardzo mi się podoba, ale boję się, że będzie skarbonką bez dna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

diesel to ryzykowny wybór

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli padnie silnik, to będzie nie złotówkożerne a tysiącożerne i to bardzo. Poczytaj na forum o Dieslu Subaru i myślę, że się wyleczysz z tematu. Szukaj benzyny. Subaru to genialne auta, niestety kopciuch im słabo wyszedł.

poszło z fona

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 11 rok produkcji to nie powinno się nic dziać. Sam silnik fajny, mało pali, szybko łapie temperature, nie klekocze i w sumie żwawy.

 

Ja mam nalatane ok 120k i wymiana dwumasy i sprzęgła to odległa przyszłość. Musiał bystro użytkować samochód

 

Wysłane z mojego Pixel XL przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, maciek1027 napisał:

szybko łapie temperature

 

Miałem dwa SBD i mogę dużo napisać o tym silniku ale na pewno nie to, że szybko łapie temperaturę. Szybko gaśnie niebieska kontrolka ale to akurat niewiele znaczy, bo w dalszym ciągu temperatura silnika jest niska. Roboczą silnik osiąga duuuużo później. Można to stwierdzić podpinając się pod OBD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo wam dziękuję za odzew. Wyszukałem na forum temat poświęcony SDB. Wychodzi na to, że nie ma z nim problemów. Dodatkowo chłopaki zrobili nim bezawaryjnie po ponad 200 tyś KM. Trafiła się nawet perełka mająca ponad 350 tyś na liczniku. Jak to mówią "jak dbasz, tak masz" (czy jakoś tak :P).

 

@spawalniczy, jako użytkownik benzyny, będę niezmiernie wdzięczny za wskazówki na temat użytkowania SBD (np. jak o niego dbać, czego się wystrzegać). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, DamianGD napisał:

Wychodzi na to, że nie ma z nim problemów.

O SBD jest na tym forum na prawdę dużo, ale na pewno jak poczytasz o doświadczeniach innych użytkowników, to nie wyjdzie na to, że nie ma z nim problemów. Od mniej więcej 2014 jest finalnie poprawiona konstrukcja.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo wam dziękuję za odzew. Wyszukałem na forum temat poświęcony SDB. Wychodzi na to, że nie ma z nim problemów. Dodatkowo chłopaki zrobili nim bezawaryjnie po ponad 200 tyś KM. Trafiła się nawet perełka mająca ponad 350 tyś na liczniku. Jak to mówią "jak dbasz, tak masz" (czy jakoś tak default_tongue.png).  

[mention=4051]spawalniczy[/mention], jako użytkownik benzyny, będę niezmiernie wdzięczny za wskazówki na temat użytkowania SBD (np. jak o niego dbać, czego się wystrzegać). 

 

Takich informacji też jest mnóstwo na forum, ale podstawa to: 

1. Dobry olej i krótkie interwały - ja zmieniam co 8-12 tys. km,

2. Dobre paliwo i dbanie o wtryski - np. kontrola korekcji,

3. Monitoring dpf, zwłaszcza dbałość o wypalanie i kontrola poziomu rozrzedzenia oleju przez paliwo.

4. Jeśli dwumasa jest "prawdopodobnie wymieniona" to dobrze, ale fajnie byłoby mieć jednak pewność...

5. Jeżdżę SBD od 4 lat i uważam, że to auto najlepiej czuje się w zakresie obrotów między 2 a 3 tys. Zwykle, kiedy silnik jest rozgrzany zmieniam biegi w zakresie 2,5 a 3 tys. Rzadko powyżej,

6. Wymiana oleju w skrzyni i tylnym dyfrze co maks 60 kkm,

7. Wymiana filtra paliwa co maks 60 kkm - ja zwykle wymieniam częściej,

8. Nie pałować silnika zanim się nie rozgrzeje,

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takich informacji też jest mnóstwo na forum, ale podstawa to: 1. Dobry olej i krótkie interwały - ja zmieniam co 8-12 tys. km,
2. Dobre paliwo i dbanie o wtryski - np. kontrola korekcji,
3. Monitoring dpf, zwłaszcza dbałość o wypalanie i kontrola poziomu rozrzedzenia oleju przez paliwo.
4. Jeśli dwumasa jest "prawdopodobnie wymieniona" to dobrze, ale fajnie byłoby mieć jednak pewność...
5. Jeżdżę SBD od 4 lat i uważam, że to auto najlepiej czuje się w zakresie obrotów między 2 a 3 tys. Zwykle, kiedy silnik jest rozgrzany zmieniam biegi w zakresie 2,5 a 3 tys. Rzadko powyżej,
6. Wymiana oleju w skrzyni i tylnym dyfrze co maks 60 kkm,
7. Wymiana filtra paliwa co maks 60 kkm - ja zwykle wymieniam częściej,
8. Nie pałować silnika zanim się nie rozgrzeje,
 
 
 
Zapytam się o olej. Jaki konkretnie lejesz? Jak dobrze pamiętam w instrukcji zalecają 0w30 , ale przeglądając internety ludzie leja 5w30

Wysłane z mojego Pixel XL przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DamianGD napisał:

@spawalniczy, jako użytkownik benzyny, będę niezmiernie wdzięczny za wskazówki na temat użytkowania SBD (np. jak o niego dbać, czego się wystrzegać). 

 

Kolega @Perunchyba wyczerpał temat.

 

Ja ze swojej strony mogę dodać tylko jedno - z perspektywy użytkownika dwóch SBD a potem przez prawie 4 lata użytkownika Outbacka 2,5l CVT. Zdecydowanie bardziej polecam benzynę. Gdybym miał po raz kolejny wybierać Subaru na pewno mój wybór padłby na silnik benzynowy w połączeniu z CVT.

SBD umęczył mnie poziomem drgań i wibracji - zwłaszcza nierozwiązywalnym problemem szarpania podczas ruszania na zimnym silniku oraz chimerycznością swoich zachowań.

 

Do poczytania:

 

Link 1

Link 2

Link 3

 

Olej lałem 5W-30 C3 - konkretnie Millersa - zmieniałem w krótszym interwale niż zaleca instrukcja.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zdecydowałeś się na diesla co mogę zrozumieć bo sam zrobiłem prawie 150 tyś. to warto poszukać egzemplarza z Webasto, dzięki któremu silnik masz dużo szybciej rozgrzany. Miałem Webasto w Outbacku z 2012 roku i robiłem tak, że zimą zawsze przed ruszeniem starałem się rozgrzać auto i silnik a jeśli nawet nie rozgrzałam to po uruchomieniu silnika przy temp. 7 stopni lub niżej Webasto automatycznie sie uruchomiało i działało podczas jazdy. Dzięki temu kabina i silnik rozgrzewały się dużo szybciej.

Sam osobiście nie miałem z dieslem kłopotów ale żyłem w ciągłym i lekkim niepokoju więc jeśli szukasz takiego to koniecznie bierz z pełną historią serwisową w ASO i najlepiej z Webasto lub jeszcze lepiej z wymienionym silnikiem. Z tego co kojarzę to kolega Meteor ma Legacy po wymianie silnika i wielu innych podzespołów na sprzedaż - nowe auto w starej obudowie. ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapytam się o olej. Jaki konkretnie lejesz? Jak dobrze pamiętam w instrukcji zalecają 0w30 , ale przeglądając internety ludzie leja 5w30

Wysłane z mojego Pixel XL przy użyciu Tapatalka

Tak jak napisał kolega@spawalniczy używamy 5W30. Ja także stosuję millers, ale polecam też motul i eneos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedający się ucieszy :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skusiłem się :yahoo:

Po kupnie zrobiłem 50km hacząc o obwodnicę. W porównaniu do poprzedniego auta (Passat B5 FL, 2001r, 1.9 TDI 101km) to niebo, a ziemia :D

Będę się trzymać waszych wskazówek jak "rzep psiego ogona" :book:

 

Od kilkunastu tyś będę czynnie uczestniczyć w Subaru diesel pozytywne doświadczenia. 

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za zainteresowanie tematem :puchar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybka akcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebowałem auta "na już". Po sprzedaży starego jeździłem puszką żony. Miałem już dosyć jej psioczenia :facepalm:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tyle postów, tyle wydanych pieniędzy, tak tanie SBD z uszkodzonymi silnikami...

Obyś miał szczęście, aczkolwiek zadziwia mnie ludzka wiara we własne szczęście ;D

Edited by krvrad
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, krvrad napisał:

Tyle postów, tyle wydanych pieniędzy, tak tanie SBD z uszkodzonymi silnikami...

Obyś miał szczęście, aczkolwiek zadziwia mnie ludzka wiara we własne szczęście ;D

 

Trochę optymizmu i wiedzy i będzie bardzo fajne auto - tym bardziej że to MY11 więc już bez wady.

Olej najważniejsza sprawa bo większość silników załatwili ich użytkownicy - trzeba poczytać co to jest DPF i czym skutkuje rozrzedzenie oleju.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...