Jump to content

Levorg - instalacja lpg.


Recommended Posts

Wiem, że jest wątek o lpg, ale zginę tam z bardzo specjalizowanym tematem, więc pozwoliłem sobie założyć wątek tutaj.

Poszukuję chętnego na promocyjny montaż (po tzw. kosztach) instalacji lpg w Levorgu.

Chodzi o to, że w zamian za obniżkę ceny, potrzebny jest wóz do "pierwszej" zabudowy. W silnikach z DI nie jest to takie proste, bo instalacja musi być dedykowana do konkretnego modelu sterownika silnika. Z tego co wiem, to nikt nie ma aplikacji do Levorga. I chcę to zmienić ;).

Na razie zrobiłem w swoim Focusie RS.

Instalacja posiada dodatkowy wtrysk pośredni lpg i jeździ na dwóch paliwach.

Atutem takiego rozwiązania jest zabezpieczenie przed gromadzeniem się nagaru w przewodach dolotowych, co jest pewnym problemem w silnikach DI.

Najlepiej aby chętny był z Warszawy lub okolic.

Zainteresowanych proszę o kontakt przez PW lub tutaj.

 

 

Link to post
Share on other sites

Cześć, mile zaprzyjaznie się z osobą, która ogarnia LPG do Forka 2.0 XT z 2016r.

do tej pory wszystkie warsztaty raczej na nie

Warszawa

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, house_1 napisał:

Na razie zrobiłem w swoim Focusie RS.

 

Mam nadzieję, że nie w ostatniej generacji RSa. Ten silnik jest podobno z plasteliny. 

 

5 godzin temu, house_1 napisał:

Chodzi o to, że w zamian za obniżkę ceny, potrzebny jest wóz do "pierwszej" zabudowy.

 

Temat dla odważnych. Brak aut z USA. Levorgów w Wwie prawie nie widuję. Poza tym większość jeszcze na fabrycznej/przedłużonej gwarancji. 

Edited by Urbi
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Urbi napisał:

 

Mam nadzieję, że nie w ostatniej generacji RSa. Ten silnik jest podobno z plasteliny. 

Z plasteliny czy innego materiału, ale spala LPG. I dobrze mu z tym.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Urbi napisał:

Mam nadzieję, że nie w ostatniej generacji RSa. Ten silnik jest podobno z plasteliny. 

 

A w jakiej generacji jest ecoboost z DI? Pytanie oczywiście retoryczne.

 

A co do plasteliny - trudno, w hameryce podobno faktycznie im się nie podoba bo szpilki głowicy z bloku wychodzą - powyżej 700KM. A mój ma może połowę (tę seryjną) tej wartości.

Jak padnie, trudno.... naprawię.... raczej gorzej niż w Subaru nie będzie :mrgreen:.

Edited by house_1
Link to post
Share on other sites

Nie zrozum nie źle. RS to świetne auto.  Prawie je kupowałem, ale w necie znalazłem masę informacji o wymianach silnika na gwarancji.

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Urbi napisał:

Nie zrozum nie źle

Absolutnie o tym nie ma mowy.

 

Też (w swoim czasie) naczytałem się o wadach silników i...... poszedłem negocjować cenę ze sprzedawcą :mrgreen:.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Takie otrzymałem informację na dzień 2019-0-19.
Obecnie Dystrybutorzy nie posiadają przetestowanej i bezawaryjnej aplikacji LPG do Pana samochodu z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, którą mogę polecić. To jednak wszystko, błyskawicznie się zmienia i listy profesjonalnych instalacji LPG dedykowanych do wymagających silników stale się powiększają o kolejne, nowe dopracowane sety montażowe. 
Załączam link do źródła:  http://www.egp.pl/lpg-do-bezposredniego-wtrysku.htm

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Temu ktoś musiał zamontować i się nie bać
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-levorg-1-6dit-turbo-170ps-gaz-automat-cvt-polski-salon-4x4-jak-nowy-ID6C272I.html?
image.thumb.png.d7f467ecb313716701d92915dc9b2fe3.png
 
Trzymam kciuki za rozpowszechnienie LPG w Levorgu bo mnie osobiście najbardziej dobija koszt paliwa w utrzymaniu samochodu..
Tak widziałem pytanie jak będzie działać jak ktoś już sprzedaje.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Na razie chętny z Levorgiem się nie pojawił, za to trwa już od pewnego czasu zbieranie doświadczeń z lpg w WRXie  M|Y2017.

Link to post
Share on other sites

W tym Levorg jest coś takiego:

instalacja założona była w 2017 roku przy przebiegu ok 6000 km. Jest to instalacja sekwencyjna marki BRC, dedykowana do silników z bezpośrednim wtryskiem - co któryś cykl wtryskiwana jest benzyna więc trzeba pamiętać, że auto też jej trochę pobiera. Dodatkowo jest zbiornik z płynem smarującym wtryski.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.07.2019 o 20:10, Rafik83pl napisał:

W tym Levorg jest coś takiego:

instalacja założona była w 2017 roku przy przebiegu ok 6000 km. Jest to instalacja sekwencyjna marki BRC, dedykowana do silników z bezpośrednim wtryskiem - co któryś cykl wtryskiwana jest benzyna więc trzeba pamiętać, że auto też jej trochę pobiera. Dodatkowo jest zbiornik z płynem smarującym wtryski.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Pytanie, jak się sprawuje.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Witam
Czy jest ktoś kto używa LPG w Levorgu?
Pytam bo Levorg ma wszystko czego bym oczekiwał od auta poza spalaniem. Niestety sporo km robię po Gdańsku co nie wróży dobrego spalania, w LPG było by do przełknięcia.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Mam tak samo jak Ty w instalacji lpg nie ma dedykowanej dla tego auta jakiś magik możesz coś kombinować ale to jak dla mnie duże ryzyko

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

No niestety też średnio mi się widzi eksperymentować...
Na prawdę było by to idealne, nie nudne kombi z awd gdyby przy miejskiej jeździe dało się spokojnie zejść do 10L lub iść w sprawdzone LPG.
W tej chwili mam Mazde 6 z silnikiem 2.0 Disi i przy jeździe miejsko-autostradowej mieszczę się w okolicach 10L nawet przy maksymalnym ciskaniu gazu. Wiem że AWD robi swoje, jednak wynik 12-14L rujnuje portfel niestety.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Ostatnio trafiłem na mobile.de Belga który sprzedawał swojego Levorga zagazowanego BRC ( na zachodzie  BRC sprzedaje instalację dedykowaną lecz u nas najsławniejszy yt-bowy salon LPG z Warszawy napisał mi że to model nie gazowalny ), na moją prośbę o opis problemów napisał (Belg) że miał dwa przypadki raz mu zgasł na zimnym i raz mu nierówno pracował na zimnym i dwa checki a tak nic więcej - obecnie ma problem ale w Outback-u z abs-em -- zatem da się , sam się przymierzam albo V60 T5 albo Levorg , tylko warunkiem musi być możliwość zagazowania ( no i miejsce na dużą butlę w kole , przyzwyczaiłem się do tankowania co 500-600 km), za dużo jeżdżę i zakup musi być uzasadniony ekonomicznie -- z bezpośrednim wtryskiem są cyrki i mam  nadzieję że mam to już za sobą w Renegade ale JEEP okazał się za mały (przestrzeń ładunkowa) stąd zainteresowanie Subaru albo Volvo.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Trochę ryzykowne przy takim rzadkim modelu (w razie czego nie ma skąd brać części) montować LPG. Czy Levorg na prawdę tak dużo pali? Jeżeli ktoś nawet robi 100km dziennie po mieście i spala 10l to wychodzi 800zl za paliwo miesięcznie. Przy LPG wyjdzie 400zł miesięcznie. Jeżeli mi 400zł miesięcznie by robiło różnicę, to bym na pewno nie jeździł Levorgiem, bo w jego cenie jest mnóstwo fajnych aut do miasta ze sprawdzonym LPG. No ale co kto lubi oczywiście! :) Przy takich przebiegach instalacja się pewnie zwróci w 10 miesięcy, tylko bałbym się drogich napraw.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Kto nie ryzykuje, ten nie ma problemów ;)

To oficjalnie jest już Levorg z założonym LPG innym niż BRC. Po przesiadce z nudnej jak flaki z olejem Avensis Levorg bardzo mi się spodobał, natomiast szybko dał o sobie znać jego niewielki zasięg w trasie - Avensis robił 900 km na tankowaniu, Levorg po 500 km nie tak szybkiej jazdy miał już sucho w baku, a pauzy w trasie wolę robić przy jakichś widoczkach, a nie zwiedzać stacje paliw. Tak czy inaczej zacząłem szukać info o możliwym montażu LPG i byłem zdziwiony, bo większość firm mówi, że nie ma do tego schematów i się nie podejmie. Po jakimś czasie trafiłem na allegro na ofertę montażu instalacji KME Nevo Sky Direct II, ale dość daleko ode mnie (350 km). Niemniej idąc tropem KME przypomniałem sobie o firmie, która montowała kiedyś gaz znajomemu i był bardzo zadowolony. Po kontakcie usłyszałem, że się to jak najbardziej da zrobić, schematów nie ma, to sami je stworzą. Montaż i strojenie zajęły 1 dzień. Wpadł wspomniany wcześniej sterownik KME oraz wtryski HAWK. Butla 56 litrów w miejscu wytłoczki ze schowkami. Dałoby się włożyć większą, ale nie chciałem drastycznie obciążać tyłu samochodu, a tak da się jeszcze zrobić podłogę niżej niż z wytłoczką i powiększyć bagażnik, który standardowo jest dość niski. Generalnie przy zachowaniu standardowej wysokości podłogi 60 litrów to weszłoby z zapasem, może nawet 64.

Zrobiłem pierwsze 200 km z instalacją i w zasadzie jeździ się bez zmian. Mam wrażenie, że silnik na LPG pracuje odrobinę ciszej, a w zasadzie bardziej miękko, ale to raczej subiektywne doznania.
Ze względu na to, że standardowo w tej wnęce znajdującej się między tłumikami jest dość gorąco, to przed montażem zrobiłem wygłuszenie bagażnika, co przy okazji daje mocną izolację termiczną.

PSX_20200827_084509.jpg

PSX_20200827_084500.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, nickczemnik napisał:

Niemniej idąc tropem KME przypomniałem sobie o firmie, która montowała kiedyś gaz znajomemu i był bardzo zadowolony.

A mógłbyś podać namiar (i koszt instalacji)?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...