Jump to content

OBK H6 (EZ30) - praca wentylatorów


Yanas
 Share

Recommended Posts

Czołem,

 

Pacjent to OBK H6 z 2002r (II generacja). Objawy następujące - po osiągnięciu temperatury roboczej, czyli 92-93C wg OBD, załączają się wentylatory i pracują non-stop,niezależnie od stylu jazdy (korki, autostrada, jazda w terenie). Temperatura cały czas oscyluje w okolicach 93-96C. Po ostudzeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu znów wentylatory zaczynają pracę przy 92-93C itd. W aucie jest świeża instalacja LPG, zakładana krótko po zakupie i wydaje mi się, że opisane objawy nie miały miejsca przed jej montażem. Układ podobno odpowietrza się sam, płynu nie ubywa, stan w zbiorniczku wyrównawczym prawidłowy, nic nie cieknie. Gdzie szukać przyczyny?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Yanas napisał:

Gdzie szukać przyczyny?

W sposobie podpięcia chłodzenia do instalacji LPG.

Parownik masz wpięty równolegle czy szeregowo w obieg wody?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za sugestie. Ten parownik muszę sprawdzić,bo nie zwróciłem uwagi prawdę mówiąc.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, WOJO napisał:

W sposobie podpięcia chłodzenia do instalacji LPG.

Parownik masz wpięty równolegle czy szeregowo w obieg wody?

 

nie chłodzenia a nagrzewania reduktora LPG.

W subarynie reduktor LPG mam wpięty równolegle, we wszystkich samochodach jakie miałem z LPG, zawsze miałem wpięty reduktor równolegle i nie było żadnych problemów.

93-96 stopni to jest normalna temperatura pracy silnika benzynowego. Odczyt temperatury masz z OBD?

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, lutek34 napisał:

nie chłodzenia a nagrzewania reduktora LPG.

Co do pełnionej funkcji, masz rację, ale...

W pojeździe jest "Układ chłodzenia", czy "Układ nagrzewania"? :D

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, WOJO napisał:

W pojeździe jest "Układ chłodzenia", czy "Układ nagrzewania"? :D

 

przeczytaj jeszcze raz co napisałeś w swoim pierwszym wpisie. Może na myśli miałeś chłodzenie silnika, ale czytając twój wpis można odnieść wrażenie że chcesz chłodzić reduktor LPG:)

50 minut temu, Yanas napisał:

Odczyt z OBD oczywiście.

 

przy wyłączonej klimie lub nawiewu na przednią szybie, wentylator chłodnicy nie powinien się włączyć poniżej 98 stopni, no chyba że coś było modzone w ECU i przestawione żeby wentylatory się włączały przy niższej temperaturze.

Link to comment
Share on other sites

ECU nie było ruszane. Faktycznie temperatura przy której załączają się wiatraki wydaje się za niska. Tylko co może powodować ich załączanie tak wcześnie?Zaczęlibyście od termostatu?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Yanas napisał:

Zaczęlibyście od termostatu?

 

jeśli temperatura silnika utrzymuje się w granicy 96stopni nie zależnie od stylu jazdy, to jaki wpływ może mieć termostat na uruchamianie się wentylatora chłodnicy?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...