Yanas Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 Czołem, Pacjent to OBK H6 z 2002r (II generacja). Objawy następujące - po osiągnięciu temperatury roboczej, czyli 92-93C wg OBD, załączają się wentylatory i pracują non-stop,niezależnie od stylu jazdy (korki, autostrada, jazda w terenie). Temperatura cały czas oscyluje w okolicach 93-96C. Po ostudzeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu znów wentylatory zaczynają pracę przy 92-93C itd. W aucie jest świeża instalacja LPG, zakładana krótko po zakupie i wydaje mi się, że opisane objawy nie miały miejsca przed jej montażem. Układ podobno odpowietrza się sam, płynu nie ubywa, stan w zbiorniczku wyrównawczym prawidłowy, nic nie cieknie. Gdzie szukać przyczyny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 Może się termostat nie otwiera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 3 godziny temu, Yanas napisał: Gdzie szukać przyczyny? W sposobie podpięcia chłodzenia do instalacji LPG. Parownik masz wpięty równolegle czy szeregowo w obieg wody? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted February 27, 2019 Author Share Posted February 27, 2019 Dzięki za sugestie. Ten parownik muszę sprawdzić,bo nie zwróciłem uwagi prawdę mówiąc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 2 godziny temu, WOJO napisał: W sposobie podpięcia chłodzenia do instalacji LPG. Parownik masz wpięty równolegle czy szeregowo w obieg wody? nie chłodzenia a nagrzewania reduktora LPG. W subarynie reduktor LPG mam wpięty równolegle, we wszystkich samochodach jakie miałem z LPG, zawsze miałem wpięty reduktor równolegle i nie było żadnych problemów. 93-96 stopni to jest normalna temperatura pracy silnika benzynowego. Odczyt temperatury masz z OBD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted February 27, 2019 Author Share Posted February 27, 2019 Odczyt z OBD oczywiście. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 35 minut temu, lutek34 napisał: nie chłodzenia a nagrzewania reduktora LPG. Co do pełnionej funkcji, masz rację, ale... W pojeździe jest "Układ chłodzenia", czy "Układ nagrzewania"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 10 minut temu, WOJO napisał: W pojeździe jest "Układ chłodzenia", czy "Układ nagrzewania"? przeczytaj jeszcze raz co napisałeś w swoim pierwszym wpisie. Może na myśli miałeś chłodzenie silnika, ale czytając twój wpis można odnieść wrażenie że chcesz chłodzić reduktor LPG 50 minut temu, Yanas napisał: Odczyt z OBD oczywiście. przy wyłączonej klimie lub nawiewu na przednią szybie, wentylator chłodnicy nie powinien się włączyć poniżej 98 stopni, no chyba że coś było modzone w ECU i przestawione żeby wentylatory się włączały przy niższej temperaturze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanas Posted February 27, 2019 Author Share Posted February 27, 2019 ECU nie było ruszane. Faktycznie temperatura przy której załączają się wiatraki wydaje się za niska. Tylko co może powodować ich załączanie tak wcześnie?Zaczęlibyście od termostatu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 1 minutę temu, Yanas napisał: Zaczęlibyście od termostatu? jeśli temperatura silnika utrzymuje się w granicy 96stopni nie zależnie od stylu jazdy, to jaki wpływ może mieć termostat na uruchamianie się wentylatora chłodnicy? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now