Skocz do zawartości

OBK H6 (EZ30) - praca wentylatorów


Yanas

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

 

Pacjent to OBK H6 z 2002r (II generacja). Objawy następujące - po osiągnięciu temperatury roboczej, czyli 92-93C wg OBD, załączają się wentylatory i pracują non-stop,niezależnie od stylu jazdy (korki, autostrada, jazda w terenie). Temperatura cały czas oscyluje w okolicach 93-96C. Po ostudzeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu znów wentylatory zaczynają pracę przy 92-93C itd. W aucie jest świeża instalacja LPG, zakładana krótko po zakupie i wydaje mi się, że opisane objawy nie miały miejsca przed jej montażem. Układ podobno odpowietrza się sam, płynu nie ubywa, stan w zbiorniczku wyrównawczym prawidłowy, nic nie cieknie. Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Ten parownik muszę sprawdzić,bo nie zwróciłem uwagi prawdę mówiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WOJO napisał:

W sposobie podpięcia chłodzenia do instalacji LPG.

Parownik masz wpięty równolegle czy szeregowo w obieg wody?

 

nie chłodzenia a nagrzewania reduktora LPG.

W subarynie reduktor LPG mam wpięty równolegle, we wszystkich samochodach jakie miałem z LPG, zawsze miałem wpięty reduktor równolegle i nie było żadnych problemów.

93-96 stopni to jest normalna temperatura pracy silnika benzynowego. Odczyt temperatury masz z OBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, WOJO napisał:

W pojeździe jest "Układ chłodzenia", czy "Układ nagrzewania"? :D

 

przeczytaj jeszcze raz co napisałeś w swoim pierwszym wpisie. Może na myśli miałeś chłodzenie silnika, ale czytając twój wpis można odnieść wrażenie że chcesz chłodzić reduktor LPG:)

50 minut temu, Yanas napisał:

Odczyt z OBD oczywiście.

 

przy wyłączonej klimie lub nawiewu na przednią szybie, wentylator chłodnicy nie powinien się włączyć poniżej 98 stopni, no chyba że coś było modzone w ECU i przestawione żeby wentylatory się włączały przy niższej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU nie było ruszane. Faktycznie temperatura przy której załączają się wiatraki wydaje się za niska. Tylko co może powodować ich załączanie tak wcześnie?Zaczęlibyście od termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Yanas napisał:

Zaczęlibyście od termostatu?

 

jeśli temperatura silnika utrzymuje się w granicy 96stopni nie zależnie od stylu jazdy, to jaki wpływ może mieć termostat na uruchamianie się wentylatora chłodnicy?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...