striker994 Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Cześć, Do szału doprowadzają mnie OEM hamulce w SH - są słabe (tarcze Brembo i klocki Ferrodo) i w dodatku ciągle zapiekają mi się tłoczki, co skutkuje słabym hamowaniem i szarpaniem...Już raz regenerowałem zaciski i problem powrócił. Chcę zainwestować i kupić 4tłoczki z WRX, do tego od razu stalowy oplot na 4 koła. Wydam na to sporo kasy, bo na same części pójdzie 1600 ( nie licząc kosztu nowych tarcz, jeśli obecnych nie da się przetoczyć - mają nakulane jakieś 5-7 tkm...) i szukam oszczędności. Pytanie - czy pod moje felgi (foto poniżej) zmieszczą się te 4 tłoczki z WRX GD? Źródło: Archiwum Allegro. Dzięki z góry za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 Wejda, ale moim zdaniem, przy jezdzie po miescie, 4tloczki i stalowy oplot to lekki przerost formy nad trescia. Ja osobiscie nie odczulem roznicy po zmianie stockowego zacisku na 4tloka. Zregeneruj porzadnie zaciski i kup dobry klocek. Jakie masz obecnie tarcze brembo i klocki ferrodo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 Miałem Forka XT SH i szczerze nie zauważyłem, żeby słabo hamował (a jeździł często mocno doładowany). No chyba, że upalasz na torze. Poza tym jeszcze nigdy nie zapiekły mi się tłoczki w tych zaciskach (a miałem łącznie 5 aut z tym hamulcem). Daj je do porządnej regeneracji. Szkoda kasy na nowe felgi, zaciski (które nota bene też się zapiekają) i tarcze z klockami. Lepiej na Subariadę jechać za tę kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 (edytowane) 17 godzin temu, KamilP napisał: Jakie masz obecnie tarcze brembo i klocki ferrodo? Pomyłka: Klocki Brembo P78 020 oraz tarcze Brembo 09.A921.11. Piszczą niemiłosiernie 17 godzin temu, KamilP napisał: Wejda, ale moim zdaniem, przy jezdzie po miescie, 4tloczki i stalowy oplot to lekki przerost formy nad trescia. Nie upalam na torze ale w porównaniu do VAGów ma beznadziejne hamulce...IMO (!) Codziennie dojeżdżam do pracy 70 km po eSce i DK, miasto to max 30% moich przebiegów. Tak samo, jak hamulce, denerwuje mnie zawieszenie. Problem polega na tym, że auto jest strasznie niestabilne przy wyższych prędkościach i podmuchach bocznych. 11 godzin temu, przemekka napisał: Poza tym jeszcze nigdy nie zapiekły mi się tłoczki w tych zaciskach (a miałem łącznie 5 aut z tym hamulcem). A mi przy przebiegu ciut ponad 162 - 164 tkm tak. Przebieg autentyczny. Objawiło się to w szarpaniu przy hamowaniu, słabym hamowaniu, smrodzie i fioletowych tarczach. Tłoczki po demontażu były całe zardzewiałe. Nie minęło nawet 15 tkm i problem powrócił ale tylko na jednym kole. Cały czas czuję delikatne szarpanie na kole przy hamowaniu, czasem po szybszej jeździe idzie się zdziwić - jedziesz S5, dajesz hebel, a auto szarpie jak L'ka przy ruszaniu i tylko zwalnia EDIT: Myślałem i myślałem - może zaryzykuję z innymi klockami zanim wywalę ponad kafla na nowe zaciski... Co polecacie do tych tarcz? P.S: Dobrze widzę, że w Lanosie WRX i WRX 2018 też są te hamulce dwutłoczkowe? Edytowane 26 Lutego 2019 przez striker994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 10 godzin temu, striker994 napisał: Nie minęło nawet 15 tkm i problem powrócił ale tylko na jednym kole. Może płyn wypadałoby zmienić ,bo absorbuje wilgoć,która powoduje korozję. Mam FXT i hamulec seryjny i jest naprawdę wystarczający w codziennym użytkowaniu. Poddają się jedynie przy kilkukrotnym hamowaniu z dużych prędkości na autostradzie. Złote brembo ,które mam w STI wcale nie dają poczucia dużo lepszego hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fyrkes Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 W Forku SG założyłem cały komplet z WRXa (4t+2t) i powiem tak: nie ma porównania. Auta hamuje tak jak trzeba. Było dużo zabawy z tyłem aczkolwiek nie interesowały mnie półśrodki. Polecam ten mod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 W dniu 25.02.2019 o 21:07, striker994 napisał: Pytanie - czy pod moje felgi (foto poniżej) zmieszczą się te 4 tłoczki Niestety nie. Miałem te felgi w zimowym zestawie w forku SG XT. Potem zmieniłem przednie zaciski na czterotłoczek. Jesienią się zdziwiłem, bo okazało się, że felgi nie wchodzą na czterotłoczek. Po zmianie zacisków, tarcz klocków i przewodów w opłacie była pewna poprawa ale bez szału. Z perspektywy drugi raz bym tego nie zrobił. Tajemnica dobrego hamulca tkwi w średnicy tarcz - to ona robi robotę przy hamowaniu nawet przy teoretycznie słabszym zacisku. Ćwiczyłem to w VAG’u. Zmieniłem tarcze na większe zostawiając ten sam zacisk. Taki manewr przyniósł dużo większą poprawę hamulca niż zabawa w forku ze zmianą zacisku. Zrób porządną regenerację -ewidentnie coś jest nie tak. Zmień płyn i jeździj na fabrycznym zestawie. Kup klocki ferodo DS performance. Najlepsze jakie miałem do jazdy po ulicy. Nie kupuj klocków sportowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 (edytowane) 2 godziny temu, spawalniczy napisał: Niestety nie. Miałem te felgi w zimowym zestawie w forku SG XT. Potem zmieniłem przednie zaciski na czterotłoczek. Jesienią się zdziwiłem, bo okazało się, że felgi nie wchodzą na czterotłoczek. No to do kosztu hamulców dochodzą jeszcze felgi, to kupno 4tłoczków w tym momencie mija się z celem, bo będą leżeć na półce....Z ciekaowści zapytam - jakie ET do takich zacisków przy zachowaniu średnicy 17""? 2 godziny temu, spawalniczy napisał: Po zmianie zacisków, tarcz klocków i przewodów w opłacie była pewna poprawa ale bez szału. Z perspektywy drugi raz bym tego nie zrobił. Po zmianie na 4tłoczek? Eksploatuję auto 7 dni w tygodniu, w związku z tym kupię na allegro używane zaciski i dam w międzyczasie do regeneracji w Poznaniu. Dołożę do tego stalowy oplot i dam mechanikowi wraz z nowym płynem. 1. Czy były różnice w zaciskach pomiędzy rocznikami i wersjami silnikowymi w SH? 2. Dobrze rozumiem, że w GH WRX był taki sam set hamulców? 293mm i dwutłoczek jak w SH? 8 godzin temu, Fyrkes napisał: W Forku SG założyłem cały komplet z WRXa (4t+2t) i powiem tak: nie ma porównania. Auta hamuje tak jak trzeba. Było dużo zabawy z tyłem aczkolwiek nie interesowały mnie półśrodki. Polecam ten mod. Z ciekawości - co musiałeś wymieniać z tyłu aby pasowało? 3. Jakie klocki polecacie do moich tarcz Brembo? Może jest coś lepszego, niż klocki Brembo do everyday use? Edytowane 27 Lutego 2019 przez striker994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Godzinę temu, striker994 napisał: Z ciekaowści zapytam - jakie ET do takich zacisków przy zachowaniu średnicy 17""? No właśnie to nie jest takie proste i zależy od budowy ramion konkretnej felgi. Z tego co pamiętam, te które masz i te z SG XT mają takie samo ET. Godzinę temu, striker994 napisał: Po zmianie na 4tłoczek? Tak. Godzinę temu, striker994 napisał: Jakie klocki polecacie do moich tarcz Brembo? Może jest coś lepszego, niż klocki Brembo do everyday use? Tak, jak pisałem: Kup klocki ferodo DS performance. Najlepsze jakie miałem do jazdy po ulicy. Nie kupuj klocków sportowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 9 godzin temu, spawalniczy napisał: Tak, jak pisałem: Kup klocki ferodo DS performance. Najlepsze jakie miałem do jazdy po ulicy. Nie kupuj klocków sportowych. Dzięki ! 18 godzin temu, Fyrkes napisał: W Forku SG założyłem cały komplet z WRXa (4t+2t) i powiem tak: nie ma porównania. Auta hamuje tak jak trzeba. Było dużo zabawy z tyłem aczkolwiek nie interesowały mnie półśrodki. Polecam ten mod. Ponawiam pytanie - co musiałeś zmienić na tylnej ośce? Ponowię pytania: 1. Jakie hamulce siedzą w Lanosie WRX? Też dwutłoczek i tarcze 293mm? 2. Czy były różnice w zaciskach pomiędzy rocznikami i wersjami silnikowymi w SH? Dodam jeszcze jedno pytanie: 3. Zna ktoś kod koloru zacisków w WRX STI MY18, tzw. "Subaru Yellow Green" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się