Skocz do zawartości

Wysokie obroty biegu jałowego po czyszczeniu - HELP


boguszto

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Pacjent Forester SG 2002,  2.0 N/A

Skuszony wizją wolnej soboty oraz symptomami: delikatucienkie falowanie przy zimnym silniku + wyższe skoki, aż do niewielkiego dławienia przy odpalonej AC + mułowatość między 2k-3k obrotów - postanowiłem wyczyścić przepustnicę. Coby robota była zrobiona solidnie, nie wiem co mnie podkusiło, ale zajrzałem do wszystkich czujników przy przepustnicy w celu ich wyczyszczenia; zastosowałem nową główną uszczelkę przepustnicy, oring na krokowiec (tudzież zawór regulacji biegu jałowego) - otrzymałem następujące objawy:

Obroty trzymają się stale, lecz niestety w okolicach 3100 RPM lub 4000 w przypadku zimnego silnika. Dramat.
Przeprowadziłem adaptację (?),  30min bez aku, wciskanie hamulca, stacyjka ON 15sek, praca na biegu jałowym do temp. roboczej i tak dwukrotnie. Bez efektów. Przejechałem 40 km - nadal bez zmian. Fakt, że zapierdziela, bo trzyma wysokie obroty :D (tryb inteligentnego tempomatu), ale brak mi pomysłów. Moje przypuszczenie to krokowiec. Wyciągnięty nie wydaje dźwięków przy potrząsaniu, mechanicznie nie udaje mi się wcisnąć grzybka sprężynki do środka lub do zewnątrz. Po podłączeniu krokowca do wtyczki w samochodzie (ale nie montując czujnika do korpusu  przepustnicy) - po włączeniu, czy wyłączeniu zapłonu grzybek nie wykonuje ruchu, a przynajmniej powinien - tak wynika z rady mechanika z UK.

Pytania:
Czy brak lub wadliwy krokowiec może dawać takie symptomy? Rozumiem lekkie falowanie, dławienie, albo trzymanie obrotów 2k. Ale 3000-4000 to przegięcie (słabo tak rajdowo startować teraz na mrozie :)). Może szukać gdzie indziej? Czy dysponuje ktoś wiedzą jak można rozebrać silnik krokowy? Chętnie kupię sprawny używany....


pozdrawiam Plejadowiczów!

WP_20190223_23_03_12_Pro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy go rozbierzesz. Ale skoro się nie rusza i piszesz że nie wychodzi. To pewnie jest cały czas otwarty. Tutaj ciężko mówić o krokowcu, to raczej zawór biegu jałowego. Jak będzie w pełni otwarty to puszcza bokiem dużo powietrza i to powoduje wysokie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny krokowiec po włączeniu zapłonu powinien się wysuwać.  Jeżeli tego nie robi to coś jest na rzeczy. Ale nie musi to być sam krokowiec a np. wiązka. 

Czy demontowałeś też czujnik położenia przepustnicy? Jeżeli tak to czy poprawnie go ustawiłeś podczas ponownego montażu?

 

Gdybyś ustalił że to jednak krokowiec to mam taki jeden w zapasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem CEL.

Książkowo - adaptacja czujnika przepustnicy TPS (throttle position sensor):
1. Poluzowanie 2 śrub na czujniku
2. Przełączenie zapłonu na ON
3. Obracanie czujnikiem tak, by otrzymać odpowiednie wartości: 0.45 V - 0.55 V (dla całkowicie zamkniętej przepustnicy) pomiędzy 3 (+) a 13 (-)

Rozumiem, że wystarczy wpiąć się z voltomierzem wprost do kabli w wiązce czujnika?

 

tps.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowolnym miejscu na wiązce. Ja się wpinałem w kostkę przy ECU.

Ale o wiele wygodniej jest kupić kabel vag kkl i wpiąć się przez obd pod kierownicą. 

Wtedy możesz sobie np. za pomocą programu romraider wyświetlić parametry na laptopie. Jest nawet stopień otwarcia przepustnicy w procentach. No i od razu kodu błędu odczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja! Po podpięciu pod FreeSSM:

Check Engine wywołuje P0122 - niskie napięcie czujnika położenia przepustnicy. FreeSSM pokazuje 0.2 V, nie ma wpływu czy wtyczka jest wciśnięta, czy też nie, brak widocznych uszkodzeń wiązki. Co mogę zrobić? Sprawdzić, czy dochodzi napięcie do wtyczki? Czy da się w jakiś sposób sprawdzić TPS (czujnik położenia przepustnicy), sprawdzić jego oporność? Mile widziane wskazówki :) Mało prawdopodobne, ale może w czasie demontażu i czyszczenia przepustnicy czujnik ucierpiał...

PS.

 

Czy parametr kąt uchylenia przepustnicy występuje u mnie jako wartość stała= 7.8%, niezależnie od obrotów i pedału gazu. Zakładam, że to przez to, że ten parametr jest obliczany poprzez Czujnik Położenia Przepustnicy? :)

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obracaj czujnikiem. Powinien zmieniać się zakres napięcia.

Jeżeli nic się nie zmienia to najpewniej jest uszkodzony. 

Napięcie na wtyczce do czujnika powinno być chyba 5V.

Edytowane przez dcd84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...