Jump to content

EJ255/257 z Głowicami od EJ205 Czy da się ?


Sebekkk
 Share

Recommended Posts

Witam, na początku chciałem napisać że jest to mój pierwszy wpis na tym forum stąd też proszę o wyrozumiałość.

Za jakiś czas zabieram się za budowę silnika do swojego Subaru Impreza RS z 2000r, mam do dyspozycji kompletny silnik ej255 bez wtryskiwaczy paliwa, i kompletny silnik ej205 po panewce. Posiadam też zestaw kutych tłoków(Mahle) i korbowodów(Manley) do ej25. Słyszałem o budowaniu silników z dołem od 2.5t i góra 2.0t ale nie ma za dużo informacji na ten temat w internecie jak i na naszym forum, dlatego też postanowiłem założyć nowy temat gdzie posiadacze takiego typu silników wypowiedzą się na ten temat, Czy warto ? Na co zwrócić szczególną uwage?  I jak takie zastosowanie ma się w praktyce ?

 

Pierwszym z moich pytań jest pytanie odnośnie wtryskiwaczy Paliwa czy żółte wtryski 440cm3 które są obecnie w Glowicach z ej205 będą na tyle wydajne ?

 

Czy sterowanie takim silnikiem nadal pozostaje od wersji 2.0 t ?

 

Czy skrzynia od 2.0 t(impreza GT my00) zniesie większy moment silnika 2.5 t ? 

 

Jaka uszczelka pod głowicę ?

2.5 ma większą średnicę tłoka niż 2.0 

 

Na jaką moc można sobie pozwolić po złożeniu takiego silnika na seryjnym turbo td04 i wtryskiwaczach 440cm3 jeśli wogole takie mogą zostać 

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj na nasioc pod haslem hybrid engine build. Sam nie mam zadnego doswiadczenia w tym temacie, ale z tego, co kiedys wyczytalem:

- bierzesz dol z ej255 i dokladasz glowice z ej205; ale albo potrzebujesz specjalnych tlokow, albo musisz odpowiednio obrobic glowice (ksztalt komory spalania, dopasowanie do nowej srednicy cylindra); bez tego nie bedzie dobrze jezdzic;

- wtryski stykna bez problemu, bo mocy nie zrobisz wiecej niz w ej205 (ogranicza cie to samo turbo);

- komp powinien bez problemu zadzialac ten od ej205, nie wiem jak to by wygladalo w Twoim przypadku, skoro masz wolnossaka;

- skrzynia moze nie zniesc i seryjnego momentu ej205; zalezy w jakim jest aktualnie stanie i jak bedziesz sie z nia odbchodzil, ale w tych rocznikach 5b nalezy do tych slabszych;

- no uszczelka na pewno nie pod ej205..

- na taka moc na jaka pozwala to turbo, czyli taka sama jak w seryjnym ej205/ej255 - +-270KM; roznic sie bedzie tylko charakterystyka momentu. A, wtryski bez problemu ogarna te moc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Miałem taki silnik,   takie rzeczy to się budowało 10 lat temu,  obecnie mając możliwość założenia prostego bezawaryjny setup  jakim jest EJ207 z newage w życiu bym się nie porwał na takie budowy bo i tak wyjdzie to drożej  finalnie.

 

-Potrzebna będzie gruba uszczelka ponieważ na głowicach z EJ205  wyjdzie za duży stopień sprężania.

- W głowicach  należy obrobić komory spalania pod tłoki z 2,5 ( czyli  na 99,5 zamiast 92mmm)

- Potrzebny jest programowalne ECU i  cała wiązka na kolektorze ( Twoje seryjne Ecu  nie jest programowalne)

 

Koniecznie trzeba będzie zmienić napędy na  te z wersji turbo, sprzęgło od wolnegossaka się podda od razu przy momencie jaki wygeneruje 2,5.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, problem wiązki ECU i ogólnie napędu mam z głowy bo ten silnik ej205 mam w całym GTeku ściągniętym z UK więc teoretycznie mam wszystko co było by mi potrzebne, Całe auto. 

Sprzęgło już kupiłem kewlarowe także myślę że podoła :)

Uszczelka będzie najprawdopodobniej Coswortha 1,5 mm 

Teraz się okazało że te tłoki które kupiłem albo są odprężające bo są niższe niż seryjne tłoki z 2.5 n/a zkoleji korba jest tej samej długości, po wstępnych obliczeniach wyszła mi pojemność 2674 cm3, ciekawy jestem jak wyjdzie stopień sprezania, głowica turbo a N/A czy gniazdo zaworowe jest takie samo. Ale to się okaże jak rozbiore ten silnik 2.5 t w przyszłym tygodniu.

Edited by Sebekkk
Link to comment
Share on other sites

Pojemność mi wyszła właśnie taka jak liczyłem z jakiegoś kalkulatora pojemność w internecie:

Skok tłoka 

Średnica tloka

Ilość cylindrow

A w komorze spalania z tą uszczelka i głowica N/A, stopień sprężania wyszedł 10.8 niezadobrze mam nadzieję że w głowicy turbo będzie to katalogowe 8 z czymś :)

Edited by Sebekkk
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Sebekkk napisał:

Pojemność mi wyszła właśnie taka jak liczyłem z jakiegoś kalkulatora pojemność w internecie:

Skok tłoka 

Średnica tloka

Ilość cylindrow

A w komorze spalania z tą uszczelka i głowica N/A, stopień sprężania wyszedł 10.8 niezadobrze mam nadzieję że w głowicy turbo będzie to katalogowe 8 z czymś :)

Skoro korby są te same, a średnice tłoków 99,5, to nie może Ci wyjść więcej niż 2457 cm3 ;)

Link to comment
Share on other sites

ECU z GT EJ205 programowalne jest tylko na ecuteku czyli nie-ASO w Poznaniu,  przy instalacji z rocznika 2001+ masz duuuuużo szersze spektrum możliwości mapowania.

 

Wolnossące  EJ25 do   bodajże  2007 roku maja o 1 mm dłuższe korbowody niż turbo.   Do czego Ty  kupiłeś dokładnie korbowody ?

 

Tłoki z Turbo  są niższe niż z NA ponieważ modele turbo mają niższy stopień sprężania. Jaki model tłoków kupiłeś dokładnie ?

 

Sprzęgło nie podoła bo problem jest w sile docisku oraz niewielkiej średnicy, a nawet jeśli cokolwiek  przeniesie  na starcie to ze skrzyni popłynie żelazny deszcz.

 

Seryjna TANIA  stalowa uszczelka gruba  do głowic  2,5 DOHC to 11044AA610, ona ma  1,5mm.

 

Twoje wyliczenia pojemności są błędne, by uzyskać  taką pojemność musiałbyś zwiększyć znacząco średnicę tłoka  lub mieć wał o jeszcze większym wykorbieniu niż w 2,5 a  takie seryjnie nie były produkowane.

 

Ja bardzo kibicuję projektom,  ale większość z nich kończy się dokładnie tak samo czyt. awarią, żelaznym deszczem z wydechu,  brakiem know how do poskładania w całość  lub finiszem budżetu.

 

Jak usiądziesz kiedyś z  kartką papieru i  ołówkiem przekonasz się  na własnej skórze, że najtaniej/najszybciej/najbardziej bezawaryjnie  wychodzi po prostu  swap całości z czegoś bez rzeźby.

 

 

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Teraz na bloku z ej255/257 z kucizną (tloki, korby) + Głowicę bez żadnych obróbek od GT jdm 240km, sprawe rozwiązuje uszczelka https://www.nie-ASO.pl/pl/uszczelka-pod-glowice-impreza-blok-2-5-glowice-2,3,26320,14192

Wtryski żółte 440cm 

Gruby kołnierz

Myślę że coś z tego będzie, zobaczymy jak filnalnie to wyjdzie 

Link to comment
Share on other sites

Szukaj po rs25, nasioc, tam sporo budują hybryd ale ej253/251. Przeważnie adaptując głowice z 205/207 ładują jakąś zwydziwianą uszczelkę Atheny z ej20k/g, tyle pamietam. 

Sterowanie Ci odpadnie, ten komputer wie co robić tylko do 0.5bara. Skrzynia to enigma- na ssakowych robią moce i to jeździ. Według mnie te skrzynie są identyczne, różni je jedynie sterowanie sprzęgłem. 

Sprzeglo 2.5 w RSach zdaje się jest identyczne jak europejskie GT, pytanie jak tam ze stanem po latach - obstawiam ze szybko umrze 

 

(Mam nadzieje ze złączy mi post) 

najprościej chyba zrobić hybrydę na seryjnym 2.5 wolnossącym + bezpiecznie go doładować, skoro masz już turbo osprzęt to jest najprostsza opcja 

A resztę pogonić 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

To ja się podepnę do tematu ;)

Mam kompletnego hawka wrx z ej255 europa (avcs).

Czy ktoś przerabiał hybrydę: blok ej207 (newage) z głowicami od ej255 z avcs?

Nie mogę znaleźć nic na temat hybrydy w tą stronę.

A dość mocno rozwieje to moje wątpliwości :)

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...