Sebekkk Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Witam, na początku chciałem napisać że jest to mój pierwszy wpis na tym forum stąd też proszę o wyrozumiałość. Za jakiś czas zabieram się za budowę silnika do swojego Subaru Impreza RS z 2000r, mam do dyspozycji kompletny silnik ej255 bez wtryskiwaczy paliwa, i kompletny silnik ej205 po panewce. Posiadam też zestaw kutych tłoków(Mahle) i korbowodów(Manley) do ej25. Słyszałem o budowaniu silników z dołem od 2.5t i góra 2.0t ale nie ma za dużo informacji na ten temat w internecie jak i na naszym forum, dlatego też postanowiłem założyć nowy temat gdzie posiadacze takiego typu silników wypowiedzą się na ten temat, Czy warto ? Na co zwrócić szczególną uwage? I jak takie zastosowanie ma się w praktyce ? Pierwszym z moich pytań jest pytanie odnośnie wtryskiwaczy Paliwa czy żółte wtryski 440cm3 które są obecnie w Glowicach z ej205 będą na tyle wydajne ? Czy sterowanie takim silnikiem nadal pozostaje od wersji 2.0 t ? Czy skrzynia od 2.0 t(impreza GT my00) zniesie większy moment silnika 2.5 t ? Jaka uszczelka pod głowicę ? 2.5 ma większą średnicę tłoka niż 2.0 Na jaką moc można sobie pozwolić po złożeniu takiego silnika na seryjnym turbo td04 i wtryskiwaczach 440cm3 jeśli wogole takie mogą zostać Pozdrawiam i proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uxon Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Poszukaj na nasioc pod haslem hybrid engine build. Sam nie mam zadnego doswiadczenia w tym temacie, ale z tego, co kiedys wyczytalem: - bierzesz dol z ej255 i dokladasz glowice z ej205; ale albo potrzebujesz specjalnych tlokow, albo musisz odpowiednio obrobic glowice (ksztalt komory spalania, dopasowanie do nowej srednicy cylindra); bez tego nie bedzie dobrze jezdzic; - wtryski stykna bez problemu, bo mocy nie zrobisz wiecej niz w ej205 (ogranicza cie to samo turbo); - komp powinien bez problemu zadzialac ten od ej205, nie wiem jak to by wygladalo w Twoim przypadku, skoro masz wolnossaka; - skrzynia moze nie zniesc i seryjnego momentu ej205; zalezy w jakim jest aktualnie stanie i jak bedziesz sie z nia odbchodzil, ale w tych rocznikach 5b nalezy do tych slabszych; - no uszczelka na pewno nie pod ej205.. - na taka moc na jaka pozwala to turbo, czyli taka sama jak w seryjnym ej205/ej255 - +-270KM; roznic sie bedzie tylko charakterystyka momentu. A, wtryski bez problemu ogarna te moc. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Miałem taki silnik, takie rzeczy to się budowało 10 lat temu, obecnie mając możliwość założenia prostego bezawaryjny setup jakim jest EJ207 z newage w życiu bym się nie porwał na takie budowy bo i tak wyjdzie to drożej finalnie. -Potrzebna będzie gruba uszczelka ponieważ na głowicach z EJ205 wyjdzie za duży stopień sprężania. - W głowicach należy obrobić komory spalania pod tłoki z 2,5 ( czyli na 99,5 zamiast 92mmm) - Potrzebny jest programowalne ECU i cała wiązka na kolektorze ( Twoje seryjne Ecu nie jest programowalne) Koniecznie trzeba będzie zmienić napędy na te z wersji turbo, sprzęgło od wolnegossaka się podda od razu przy momencie jaki wygeneruje 2,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebekkk Opublikowano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 (edytowane) Dzięki za odpowiedź, problem wiązki ECU i ogólnie napędu mam z głowy bo ten silnik ej205 mam w całym GTeku ściągniętym z UK więc teoretycznie mam wszystko co było by mi potrzebne, Całe auto. Sprzęgło już kupiłem kewlarowe także myślę że podoła Uszczelka będzie najprawdopodobniej Coswortha 1,5 mm Teraz się okazało że te tłoki które kupiłem albo są odprężające bo są niższe niż seryjne tłoki z 2.5 n/a zkoleji korba jest tej samej długości, po wstępnych obliczeniach wyszła mi pojemność 2674 cm3, ciekawy jestem jak wyjdzie stopień sprezania, głowica turbo a N/A czy gniazdo zaworowe jest takie samo. Ale to się okaże jak rozbiore ten silnik 2.5 t w przyszłym tygodniu. Edytowane 21 Lutego 2019 przez Sebekkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 8 minut temu, Sebekkk napisał: po wstępnych obliczeniach z tą uszczelka i seryjna głowica z 2.5 n/a wyszła mi pojemność 2674 cm3 Jak to policzyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebekkk Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 (edytowane) Pojemność mi wyszła właśnie taka jak liczyłem z jakiegoś kalkulatora pojemność w internecie: Skok tłoka Średnica tloka Ilość cylindrow A w komorze spalania z tą uszczelka i głowica N/A, stopień sprężania wyszedł 10.8 niezadobrze mam nadzieję że w głowicy turbo będzie to katalogowe 8 z czymś Edytowane 22 Lutego 2019 przez Sebekkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 5 godzin temu, Sebekkk napisał: Pojemność mi wyszła właśnie taka jak liczyłem z jakiegoś kalkulatora pojemność w internecie: Skok tłoka Średnica tloka Ilość cylindrow A w komorze spalania z tą uszczelka i głowica N/A, stopień sprężania wyszedł 10.8 niezadobrze mam nadzieję że w głowicy turbo będzie to katalogowe 8 z czymś Skoro korby są te same, a średnice tłoków 99,5, to nie może Ci wyjść więcej niż 2457 cm3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 ECU z GT EJ205 programowalne jest tylko na ecuteku czyli nie-ASO w Poznaniu, przy instalacji z rocznika 2001+ masz duuuuużo szersze spektrum możliwości mapowania. Wolnossące EJ25 do bodajże 2007 roku maja o 1 mm dłuższe korbowody niż turbo. Do czego Ty kupiłeś dokładnie korbowody ? Tłoki z Turbo są niższe niż z NA ponieważ modele turbo mają niższy stopień sprężania. Jaki model tłoków kupiłeś dokładnie ? Sprzęgło nie podoła bo problem jest w sile docisku oraz niewielkiej średnicy, a nawet jeśli cokolwiek przeniesie na starcie to ze skrzyni popłynie żelazny deszcz. Seryjna TANIA stalowa uszczelka gruba do głowic 2,5 DOHC to 11044AA610, ona ma 1,5mm. Twoje wyliczenia pojemności są błędne, by uzyskać taką pojemność musiałbyś zwiększyć znacząco średnicę tłoka lub mieć wał o jeszcze większym wykorbieniu niż w 2,5 a takie seryjnie nie były produkowane. Ja bardzo kibicuję projektom, ale większość z nich kończy się dokładnie tak samo czyt. awarią, żelaznym deszczem z wydechu, brakiem know how do poskładania w całość lub finiszem budżetu. Jak usiądziesz kiedyś z kartką papieru i ołówkiem przekonasz się na własnej skórze, że najtaniej/najszybciej/najbardziej bezawaryjnie wychodzi po prostu swap całości z czegoś bez rzeźby. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebekkk Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Teraz na bloku z ej255/257 z kucizną (tloki, korby) + Głowicę bez żadnych obróbek od GT jdm 240km, sprawe rozwiązuje uszczelka https://www.nie-ASO.pl/pl/uszczelka-pod-glowice-impreza-blok-2-5-glowice-2,3,26320,14192 Wtryski żółte 440cm Gruby kołnierz Myślę że coś z tego będzie, zobaczymy jak filnalnie to wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Szukaj po rs25, nasioc, tam sporo budują hybryd ale ej253/251. Przeważnie adaptując głowice z 205/207 ładują jakąś zwydziwianą uszczelkę Atheny z ej20k/g, tyle pamietam. Sterowanie Ci odpadnie, ten komputer wie co robić tylko do 0.5bara. Skrzynia to enigma- na ssakowych robią moce i to jeździ. Według mnie te skrzynie są identyczne, różni je jedynie sterowanie sprzęgłem. Sprzeglo 2.5 w RSach zdaje się jest identyczne jak europejskie GT, pytanie jak tam ze stanem po latach - obstawiam ze szybko umrze (Mam nadzieje ze złączy mi post) najprościej chyba zrobić hybrydę na seryjnym 2.5 wolnossącym + bezpiecznie go doładować, skoro masz już turbo osprzęt to jest najprostsza opcja A resztę pogonić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redmade Opublikowano 21 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2020 To ja się podepnę do tematu Mam kompletnego hawka wrx z ej255 europa (avcs). Czy ktoś przerabiał hybrydę: blok ej207 (newage) z głowicami od ej255 z avcs? Nie mogę znaleźć nic na temat hybrydy w tą stronę. A dość mocno rozwieje to moje wątpliwości Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się