ura_bus Posted February 20, 2019 Share Posted February 20, 2019 Sorry za oftop ale dużo przejechałeś XT-kiem MY14? Rozglądam się za jakąś używką a nie wiem jakie przebiegi ten silnik normalnie eksploatowany wytrzymuje. Mój SG9 zaczął się powoli kończyć przy około 250kkm. Nie chciałbym kupować auta, którego silnik nie przejedzie spokojnie jeszcze ~ 150kkm. Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted February 20, 2019 Share Posted February 20, 2019 2 godziny temu, ura_bus napisał: Sorry za oftop ale dużo przejechałeś XT-kiem MY14? Do kogo to pytanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted February 20, 2019 Share Posted February 20, 2019 Ja przejechałem około 90km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ura_bus Posted February 20, 2019 Author Share Posted February 20, 2019 2 godziny temu, 555marcin napisał: Do kogo to pytanie? He he. Nie wiem jakim cudem założyłem nowy wątek zadając pytanie w innym? Coś nie teges w te internety . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nargond Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Ale temat dobry - pewnie w przyszłości będę szukać jakieś XT z obecnych lat jak znudzi albo padnie mi SBD, więc chętnie się dowiem jak to jest z tymi silnikami..i ogólnie ich użytkowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 https://autoplius.lt/skelbimai/subaru-forester-2-0-l-universalas-2013-benzinas-8332785.html przebieg 200k km, silnik oryginalny, auto uzywane glownie w trasie poszukawszy, np. w US, pewnie znajda sie auta z jeszcze wiekszymi przebiegami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisek Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Sprzedawalem XT 14 przy przebiegu 94500 km i chodzil jak nowka sztuka. Obecnie w MY18 23500 bez zadnych problemow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 Piszemy o wszystkich XT? U mnie SG 2,0 200kkm stukneło bez stukania a ma 260KM już kilkadziesiąt tys. km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomek Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 jeśli SG 2.5XT to 200k i wpadło UPG (i nie jest to skrót od upgrade) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 6 godzin temu, atomek napisał: wpadło UPG (i nie jest to skrót od upgrade) ...eee. Chyba jednak w 90% przypadków prowadzi to do rozmaitych upgrade'ów. To jest po prostu zaprogramowany przez producenta przymus ustawicznego ulepszania. Gdyby nie planowe UPG, to byś jeździł 400k km jak dziad na tych samych gratach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atomek Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 true true za to kochamy subaru. Są jak kobiety mają swoje gorsze momenty i fochy, ale jak jadać 40km/h wciskasz gaz w podłogę zapominasz o bozym swiecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romuald Dzierżęga Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 Jeżdżę XT-kami od 2006 roku. Najpierw kupiłem nówkę 2.5 XT w salonie i po przejechaniu niecałych 94000 km oraz regularnym serwisowaniu w ASO korba wyszła bokiem i musiałem wymienić cały silnik wraz z osprzętem, po tej akcji używałem go do 2015 bezawaryjnie po czym ratując mi życie po dachowaniu przy znacznej prędkości musiałem go skasować.Kierując się sentymentem , "wdzięcznością" i pryzwyczajeniem kupiłem nówkę 2,0 XT w wersji Platinum...Niestety powtórka z sytuacji, tym razem po 71000 km gdzie też był systematycznie serwisowany w ASO, tym razem najprawdopodobniej poszła, obróciło panewkę i znów do wymiany "short block" dodatkowo OSB zgłasza błędy skrzyni biegów CVT. Co jeszcze nie wiem, okaże się na dniach bo zostawiłem go w ASO aby przeprowadzono dokładną diagnozę. Przypadek? Nie sądzę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sergi Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Witam kolegow. Jestem od miesiaca posiadaczem Subaru XT z 2014 i liczylem ze samochod bedzie bezawaryjny , w koncu to Japonczyk . Czytajac Wasze wpisy troche sie martwie ze moze zle wybralem. Jestem troche zmeczony wizytami u mechanikow z powodu poprzedniego samochodu a widze ze tu moze mi sie trafic podobnie. Mam pytanie odnosnie mojego samochodu co byscie sprawdzili po kupnie 5 letniego auta z przebiegiem 70k km skrzynia CVT, auto z Polski od pierwszego wlasciciela ostatnie 2 lata serwisowany w niezaleznym zakladzie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 43 minuty temu, Sergi napisał: Mam pytanie odnosnie mojego samochodu co byscie sprawdzili po kupnie 5 letniego auta z przebiegiem 70k km skrzynia CVT Czy był zmieniony olej w CVT. Jeśli nie - wymienić cały dynamicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sergi Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 59 minutes ago, spawalniczy said: Czy był zmieniony olej w CVT. Jeśli nie - wymienić cały dynamicznie. Wlasnie raczej nie ma ale czy dynamiczna wymiana to mus? W subaru w Gdansku zaproponowali mi wymiane grawitacyjna cena okolo 1000 pln, nie znam ceny wymiany dynamicznej do forestera ale jesli tyle co do BMW to jakies 2500pln poza ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Grawitacyjna ma tę wadę, że wymienia się mniej niż pół objętości oleju znajdującego się w skrzyni. ASO proponuje Ci grawitacyjną, bo nie mają sprzętu do wymiany dynamicznej. Moim zdaniem, jak zmieniać, to wszystko. Jak przymierzałem się do wymiany dynamicznej w OBK, to ASO posiadające odpowiedni sprzęt wyceniło mi z tego co pamiętam poniżej 1500 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sergi Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 8 minutes ago, spawalniczy said: Grawitacyjna ma tę wadę, że wymienia się mniej niż pół objętości oleju znajdującego się w skrzyni. ASO proponuje Ci grawitacyjną, bo nie mają sprzętu do wymiany dynamicznej. Moim zdaniem, jak zmieniać, to wszystko. Jak przymierzałem się do wymiany dynamicznej w OBK, to ASO posiadające odpowiedni sprzęt wyceniło mi z tego co pamiętam poniżej 1500 zł. Ok popytam o dynamiczna wymiane, w trojmiescie znam dwa warsztaty ktore to robia. Czy pamietasz jakiego oleju uzywali do CVT XT i ile wchodzi? Dzieki za odpowiedz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Ilość masz podaną w instrukcji - z tego co pamiętam około 12-13l. Olej chyba najbezpieczniej kupić oryginalny w ASO. Trzeba tylko zwrócić uwagę, żeby sprzedali Ci odpowiedni. Do XT jest inny niż do skrzyń pracujących z wolnossącymi silnikami. Ewentualnie podzwoń po okolicznych ASO, może któreś ogarnia dynamiczną wymianę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 (edited) 5 godzin temu, Sergi napisał: Czytajac Wasze wpisy troche sie martwie ze moze zle wybralem. Specyfika każdego forum, a tego w szczególności. W końcu nikt się nie loguje, żeby pisać "A mam już 100 000 i nic się nie popsuło! " Wybrałeś bardzo dobrze, autko ogólnie świetne, choć to ani sportowe, ani terenowe, takie z "z duszą i pazurem", świetnymi osiągami i dużymi zdolnościami terenowymi. A że czasem się coś trafi, szczególnie w używce? Wg statystyk, jedno z bardziej niezawodnych w swojej klasie. Edited March 4, 2019 by subarutux Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKK Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Ja przymirzam sie do dynamicznej. 65kkm, 80%trasy, niekoniecznie autostrady. .ASO to ok 2500. Boli. Ale raczej nie bede szukal poza aso. Raczej bede negocjowal z aso przy okazji przeglądu. Pomimo, że wykupilem ubezpieczenie do 150kkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KGSub Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 W Gdańsku robi to Sosnowski, bardzo dobra jakość. Całość wyszła ok 2.000 PLN brutto w tym ok 1.600 materiały (14 l oleju i uszczelka) - oczywiście oryginalne z ASO. Wcześniej sprawdzają kondycję skrzyni podczas jazdy próbnej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sergi Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 21 hours ago, KGSub said: W Gdańsku robi to Sosnowski, bardzo dobra jakość. Całość wyszła ok 2.000 PLN brutto w tym ok 1.600 materiały (14 l oleju i uszczelka) - oczywiście oryginalne z ASO. Wcześniej sprawdzają kondycję skrzyni podczas jazdy próbnej. Dostalem wycene wlasnie od Sosnowskiego wyglada dla mnie OK "Dzień dobry, wymiana oleju metodą dynamiczną usługa 390,00 filtr (w misce) 250,00 filtr w obudowie skrzyni (nie zawsze występuje) 220,00 olej (poj. skrzyni 11,7-12,9) 825,00 – kalkulacja na 15 litrach Razem : 1685,00 brutto Olej: Top Tec ATF 1400 Liqui Moly " Link to comment Share on other sites More sharing options...
KGSub Posted March 8, 2019 Share Posted March 8, 2019 Ja wolałem kupić olej w ASO, bo miałem samochód na gwarancji jeszcze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achitofel Gilonita Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 W dniu 4.03.2019 o 06:32, Sergi napisał: ... Czytajac Wasze wpisy troche sie martwie ze moze zle wybralem. Jestem troche zmeczony wizytami u mechanikow z powodu poprzedniego samochodu a widze ze tu moze mi sie trafic podobnie.. Wiesz..."trafić się podobnie" może przy każdym używanym aucie (no może poza Lexusem, o ile nie bity) Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 5 godzin temu, Adasko75 napisał: no może poza Lexusem Dwa lata temu widziałem Lexusa stojącego na poboczu i dymiącego z rury gorzej od parowozu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now