radekk Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 8 minut temu, chojny napisał: W ramach testu, w dniu dzisiejszym pojechałem do biura samochodem 30 koni mocniejszym niż wczoraj. Spaliłem 2x więcej paliwa, byłem 5 minut później niż wczoraj i 3 minuty szybciej niż w poniedziałek. Jakie można wyciągnąć wnioski? że były większe korki niż wczoraj, a mniejsze niż w poniedziałek. A co ze wtorkiem? Z tym spalaniem to zrób remap, bo coś jest nie tak, chyba że to jakaś V8 na gaźniku co nawet nie mieści się pod maską 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 5 minut temu, chojny napisał: samochodem 30 koni mocniejszym niż wczoraj. (...) Spaliłem 2x więcej paliwa To mi przypomina taką anegdotkę z infolinii serwisowej samochodów dostawczych i ciężarowych pewnej marki: - Dzień dobry, dzwonię bo popsuło mi się auto, pojechałam z dzieckiem na zakupy do marketu i nie mogę go teraz zapalić. - Dzień dobry, a co to za model auta? - Nie wiem, od męża wzięłam - Wszystkie auta naszej marki mają oznaczenia z przodu, czy może pani wyjść przed auto i przeczytać co jest na znaczku na grillu? - Na znaczku jest XXXX - Jest pani pewna? - Tak, jestem pewna, XXXX - Czyli mówi pani że przyjechała pani 4 osiowym, 30 tonowym samochodem ciężarowym z dzieckiem na zakupy do marketu? Może też jechałeś ciężarówką do pracy? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Dobre, dobre ale czekam na prawidłowy wniosek/przyczyno-skutek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Wniosek jest taki, że pojechałeś mało ekonomicznym autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Wczoraj byles dyszlem a dzisiaj benzyna? Co wygralem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Teraz, Zyzol napisał: Wniosek jest taki, że pojechałeś mało ekonomicznym autem Normalnie ekonomicznym, nie za dużo, nie za mało, tak średnio bym powiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Teraz, blejzu napisał: Wczoraj byles dyszlem a dzisiaj benzyna? Co wygralem? Tak. Jeszcze nic bo wniosku brakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 13 minut temu, chojny napisał: Jeszcze nic bo wniosku brakuje. Forum a przynajmniej ten wątek trzeba zamknąć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 A ja codziennie odwożę córeczkę do przedszkola ponad czterystu konnym samochodem i oboje nie narzekamy a wręcz przeciwnie, jest mega fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 5 minut temu, Tommo napisał: A ja codziennie odwożę córeczkę do przedszkola ponad czterystu konnym samochodem i oboje nie narzekamy a wręcz przeciwnie, jest mega fajnie I to jest dobry kierunek w sprawie wniosków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 jechałeś inną drogą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 8 minut temu, Slawskip napisał: jechałeś inną drogą.... Dokładnie tą samą. Ale do brzegu. Zwyczajnie nie widzę różnicy a dokładniej związku pomiędzy większą mocą i skróconym czasem przejazdu, inaczej jej znaczącego wpływu na czas przejazdu. Obniżenie mocy nie wpłynie na przemieszczanie się w ruchu miejskim i około miejskim. Zwyczajnie z większą mocą się lepiej czujemy i tyle a z bardzo dużą mocą czujemy się bardzo dobrze. Trzeba jeździć takim samochodem jaki komu pasuje do koncepcji. Gdybym miał mieć tylko jedno auto jeździłbym mocniejszym. Nie muszę się ograniczać w ilości samochodów, więc mogę jeździć słabszym a dla zabawy trzymać mocniejsze i wyciągać je z garaży wtedy, kiedy mogę wykorzystać ich potencjał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 2 minuty temu, chojny napisał: Dokładnie tą samą. To może jest to przypadek jak ze standupu Paczesia? Spotkałeś fajne dziewczyny i chciałeś zaimponować przygazowaniem? To by wyjaśniało większe zużycie paliwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 2 minuty temu, Fiji napisał: To może jest to przypadek jak ze standupu Paczesia? Spotkałeś fajne dziewczyny i chciałeś zaimponować przygazowaniem? To by wyjaśniało większe zużycie paliwa... Legacy benzyna spala jakieś 7-8L/100km. VW diesel 4-4,5L/100km bez względu na obecność dziewczyn, bądź ich brak. Żadym z wymienionych samochodów, wspomnianym dziewczynom bym nie zaimponował, więc gazowanie byłoby bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeb Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 1 godzinę temu, Tommo napisał: A ja codziennie odwożę córeczkę do przedszkola ponad czterystu konnym samochodem i oboje nie narzekamy a wręcz przeciwnie, jest mega fajnie Miałem trochę inny koncept na szkolny autobus, więc nasz ma tylko 326, słabo przyśpiesza i prowadzi się jak łódź podwodna. Ma tylko jedną zaletę, waży 2,3 tony i w przypadku jak na poniższym filmiku, będzie trochę bezpieczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Zawsze można pójść po bandzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 (edytowane) Pewien japończyk jako daily używa Imprezy WRC S5. https://www.whichcar.com.au/news/ex-wrc-subaru-impreza-daily-driver Edytowane 12 Września 2019 przez Slawskip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Dzisiaj początek urlopu. Trasa Wrocław-Bled (slowenia). Toyota auris 1.8 hybryda. Dwie osoby, bagażnik pełen, ale nie pod sufit. Jazda przepisowa +10-20. Spalanie: i tu szok. 4,7 litra . Silnik oczywiście wyje, ale nie wiem czy przez cała trasę ze 4 razy nie wyprzedziłem w tym momencie co chciałem tylko 1 minute później. Niemniej jeśli tylko budżet by mi pozwolił to wolałbym jeździć czymś mocniejszym Wynik dla mnie szokujący. A mówią, ze hybryda nie na trasę tyle, ze ten 1.8 jest chyba zbudowany pod hybrydę, a nie na sile zelektryfikowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: Toyota auris 1.8 hybryda. Dwie osoby, bagażnik pełen, ale nie pod sufit. Jazda przepisowa +10-20. Spalanie: i tu szok. 4,7 litra (...) tyle, ze ten 1.8 jest chyba zbudowany pod hybrydę, a nie na sile zelektryfikowany. a ponoc nowa Corolla jest jeszcze oszczedniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 W dniu 11.09.2019 o 23:08, tamer9 napisał: Można porównać posiadanie zasobu mocy do posiadania zasobu pieniędzy. Mając większy zasób pieniędzy, mamy większe możliwości (m.in. różnych przyjemności ) jedna z najsensowniejszych wypowiedzi w historii Forum, imho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeb Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Z ekonomicznego punktu widzenia to zależy jak ta nadwyżka mocy jest zapewniona. Przez wolnossący wielki silnik czy turbo. Przy spokojnej jeździe różnica jest spora na korzyść jednostki doładowanej. Mam po sąsiedzku 200 konnego golfa 4. Bez problemu schodzi do 5,5 litra/100, a kiedy potrzeba mało co go dogoni. Spalanie doładowanych benzynowych jednostek znacie dobrze. Wolnossącym benzyniakiem o mocy około 300 koni, praktycznie nie da się zejść poniżej 14 litrów. Resumując utrzymywanie nadwyżki mocy w silniku wolnossącym jest nieekonomiczne. Różnice te w niewielkim stopniu, niweluje awaryjność jednostek doładowanych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 (edytowane) Godzinę temu, Zeb napisał: Z ekonomicznego punktu widzenia to zależy jak ta nadwyżka mocy jest zapewniona. Przez wolnossący wielki silnik czy turbo. Przy spokojnej jeździe różnica jest spora na korzyść jednostki doładowanej. Mam po sąsiedzku 200 konnego golfa 4. Bez problemu schodzi do 5,5 litra/100, a kiedy potrzeba mało co go dogoni. Spalanie doładowanych benzynowych jednostek znacie dobrze. Wolnossącym benzyniakiem o mocy około 300 koni, praktycznie nie da się zejść poniżej 14 litrów. Resumując utrzymywanie nadwyżki mocy w silniku wolnossącym jest nieekonomiczne. Różnice te w niewielkim stopniu, niweluje awaryjność jednostek doładowanych. Co Ty wiesz o wolnossącym aucie Peugeot 3008 1.2T (130 koni) spalanie rzędu 9-10 litrów przy spokojnej jezdzie Infiniti Q50 3.5 (364 konie) spalanie rzędu 8-9 litrów przy spokojnej jeździe Ja bardziej podzielam pogląd „turbo żyje, turbo pije”. Jednak moim zdaniem najlepsze możliwe połączenie to wolnossąca jednostka i elektryk (jak to ma miejsce w ww Q50). Edytowane 13 Września 2019 przez Czarne_Koronkowe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 38 minut temu, Zeb napisał: Wolnossącym benzyniakiem o mocy około 300 koni, praktycznie nie da się zejść poniżej 14 litrów. może nie 300 KM, ale rząd 250-270KM. Miałem OBK 3.0 i wielokrotnie robiłem nim trasy koło 1000 km w większości niemieckimi autostradami i bez większych problemów schodziłem poniżej tych 14l. W codziennym użytkowaniu również uzyskiwanie spalania na poziomie 11-12, a bynajmniej moja jazda jest daleka od emeryckiej. Sporadycznie użytkuje też OBK 3.6 i też 14 l/100km to mało kiedy widuje, wręcz nawet powiem że minimalnie mniej spala niż 3.0. A są to jednak już samochody dość wiekowe, z zwykłym automatem, więc straty też dużo wyższe, aerodynamika tych samochodów też na trasach nie pomaga. Oczywiście różnica między takim 5.5 l/100km już spora, ale też nie że trzeba się liczyć z zużyciem na poziomie bliższym 20l. Jeździłem też Foresterami na turbinie, zarówno 2.0 i 2.5 i o ile 2.0 potrafił być bardziej ekonomiczny tak, 2.5 w wielu przypadkach palił więcej niż którykolwiek OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Dzis druga cześć trasy. Wylądowaliśmy w okolicach Wenecji. Spalanie sięgnęło 3.2 litra W sumie średnia z Wrocławia 4.5. Powiem tak - mocy brakowało kilka razy jak wlokłem się za jakimś tirem i bałem się wyprzedzić. Ale będąc obiektywnym - nawet jak je wyprzedziłem to zysk na czasie na całej trasie wynosił może 1 minute. Wiec stwierdzam, ze obie strony maja racje. Nie ma frajdy z jazdy tym autem, ale 300 konnym autem dojechalbym w tym samym czasie. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeb Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 8 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: Co Ty wiesz o wolnossącym aucie Peugeot 3008 1.2T (130 koni) spalanie rzędu 9-10 litrów przy spokojnej jezdzie wiem że nic nie wiem. Biorac pod uwagę sporą masę auta i mały wysilony motor to wyniki które podajesz i tak są szokujące. A że ostatnim francuzem jakim jeździłem była 205GTI to musiałem się podeprzeć informacjami z internetu, który podaje spalanie 6,5 - 7,5. Jest w rodzinie Yetik z silnikiem1.4T od niedawna dłubnięty na około 180 koni,przed modyfikacją oscylował w okolicy 7 litrów. Dlatego ciężko mi uwierzyć w 10 l przy spokojnej jeździe. 8 godzin temu, radekk napisał: 2.5 w wielu przypadkach palił więcej niż którykolwiek OBK Ale gdybyś wziął go w trasę i jechał tak jak tym 3.0 po autostradach to jakie by było spalanie? Nadal wydaje mi się, że ta takim samym odcinku testowym auta o podobnej masie i mocy będą się różniły spalaniem na korzyść tego z doładowanym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się