Jump to content
Wade

Przekładka zegarów JDM w Imprezie GC

Recommended Posts

Hej ludziska, jest sprawa.

 

Postanowiłem sobie przełożyć zegary JDM do swojego autka (Impreza GC 1995). Trochę przerobiłem wiązkę, trochę było problemów z prędkościomierzem ale ostatecznie wszystko działało. No własnie do momentu aż postanowiłem ostatecznie złożyć zegary i jak na złość przypadkiem i oczywiście za mocno przycisnąłem wskazówkę od poziomu paliwa. No i pękła ośka w mechanizmie. Nie do uratowania. Ale w końcu mam stare zegary EU więc przełożyłem cały ten mechanizm dokładnie w taka sama pozycję jak był poprzedni. Dokładnie to w teorii wystarczy obrócić o 90 stopni aby pasował w stare otwory. Porównując ścieżki na zegarach i gdzie jaki sygnał, napięcie dochodzi wszystko się zgadza. Tam gdzie był plus jest plus, gdzie minus tam minus a gdzie sygnał tam sygnał. To może mi ktoś wytłumaczyć dla czego wskazówka działa na odwrót? Dolewając paliwa wskazówka opada i na odwrót. Tak wiem to sugeruje że działa tak jak by było w zegarach EU ale w teorii wszytko się zgadza. Jakieś pomysły? Nie chce mi się wierzyć że robili specjalnie dwa rodzaje wskaźników tym bardziej że mam je przed oczami i są identyczne. 

 

Załączam fotki dla jasności. 

 

 

 

EU.jpg

2.jpg

3.jpg

1.jpg

JDM.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wersjach EU mamy wskaźnik poziomu paliwa z prawej strony. Przy większej ilości paliwa przekręca się on zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

W JDM wskaźnik jest z drugiej strony. Tak więc przy większej ilości paliwa przekręca się on przeciwnie. Ze względu na kształt zegarów. 

Tak mi się przynajmniej wydaje. Zdjęcie przedstawia JDM.

d027f8b57e2ea3321cc7e1e5e4138984.jpg.484bdfdaff6e78308b2c0dd71b0d1589.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, masz rację. Właśnie takie zegary mam jak na zdjęciu. A teraz pytanie jak zrobić żeby wskaźnik z EU obracał się tak jak ten z JDM. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmienić polaryzacje? 

Jak przy silniczkach itp drobnych elektrycznych elementach znanych z modelarstwa...tylko że tam wystarczyło zamienić kabelki a tutaj 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem tak to powiedzmy że działa ale nie do końca. Po zamianie + z - strzałka pracuje w drugą stronę. Bez podanego sygnału z pływaka ustawia się w pozycji EMPTY czyli baja. Ale. Kiedy podamy sygnał imitujący pełny bak strzałeczka rośnie ale tylko o jakąś 1/3 po czym staje. Kiedy wszystko jest podpięte normalnie to po podaniu takiego samego sygnału strzałeczka mknie do góry na pozycje FULL. Zagadka dalej nie rozwiązana. 

 

Ale nawet jeśli miało by to działać na zasadzie zamiany polaryzacji to jest chyba niemożliwe bo patrząc na ścieżki w zegarach nie da się inaczej podłączyć tego wskaźnika. Tam gdzie powinien być - zawsze będzie minus itd. Nie zależnie czy zegary JDM czy EU. 

 

Spójrzcie na fotki, tam to dobrze widać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba powinienem mieć taki wskaźnik z jdm. Muszę sprawdzić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ale narazie nie musisz szukać. Kupiłem już nowy. Zobaczymy jak działa gdy dojdzie i w razie potrzeby odezwę się ;)

 

Ale cały czas mnie zastanawia gdzie leży różnica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...