Skocz do zawartości

Przekładka zegarów JDM w Imprezie GC


Wade

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ludziska, jest sprawa.

 

Postanowiłem sobie przełożyć zegary JDM do swojego autka (Impreza GC 1995). Trochę przerobiłem wiązkę, trochę było problemów z prędkościomierzem ale ostatecznie wszystko działało. No własnie do momentu aż postanowiłem ostatecznie złożyć zegary i jak na złość przypadkiem i oczywiście za mocno przycisnąłem wskazówkę od poziomu paliwa. No i pękła ośka w mechanizmie. Nie do uratowania. Ale w końcu mam stare zegary EU więc przełożyłem cały ten mechanizm dokładnie w taka sama pozycję jak był poprzedni. Dokładnie to w teorii wystarczy obrócić o 90 stopni aby pasował w stare otwory. Porównując ścieżki na zegarach i gdzie jaki sygnał, napięcie dochodzi wszystko się zgadza. Tam gdzie był plus jest plus, gdzie minus tam minus a gdzie sygnał tam sygnał. To może mi ktoś wytłumaczyć dla czego wskazówka działa na odwrót? Dolewając paliwa wskazówka opada i na odwrót. Tak wiem to sugeruje że działa tak jak by było w zegarach EU ale w teorii wszytko się zgadza. Jakieś pomysły? Nie chce mi się wierzyć że robili specjalnie dwa rodzaje wskaźników tym bardziej że mam je przed oczami i są identyczne. 

 

Załączam fotki dla jasności. 

 

 

 

EU.jpg

2.jpg

3.jpg

1.jpg

JDM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersjach EU mamy wskaźnik poziomu paliwa z prawej strony. Przy większej ilości paliwa przekręca się on zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

W JDM wskaźnik jest z drugiej strony. Tak więc przy większej ilości paliwa przekręca się on przeciwnie. Ze względu na kształt zegarów. 

Tak mi się przynajmniej wydaje. Zdjęcie przedstawia JDM.

d027f8b57e2ea3321cc7e1e5e4138984.jpg.484bdfdaff6e78308b2c0dd71b0d1589.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak to powiedzmy że działa ale nie do końca. Po zamianie + z - strzałka pracuje w drugą stronę. Bez podanego sygnału z pływaka ustawia się w pozycji EMPTY czyli baja. Ale. Kiedy podamy sygnał imitujący pełny bak strzałeczka rośnie ale tylko o jakąś 1/3 po czym staje. Kiedy wszystko jest podpięte normalnie to po podaniu takiego samego sygnału strzałeczka mknie do góry na pozycje FULL. Zagadka dalej nie rozwiązana. 

 

Ale nawet jeśli miało by to działać na zasadzie zamiany polaryzacji to jest chyba niemożliwe bo patrząc na ścieżki w zegarach nie da się inaczej podłączyć tego wskaźnika. Tam gdzie powinien być - zawsze będzie minus itd. Nie zależnie czy zegary JDM czy EU. 

 

Spójrzcie na fotki, tam to dobrze widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale narazie nie musisz szukać. Kupiłem już nowy. Zobaczymy jak działa gdy dojdzie i w razie potrzeby odezwę się ;)

 

Ale cały czas mnie zastanawia gdzie leży różnica. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...