Jump to content

CVT jak wyłączyć zapłon pozostając na N


Tiger
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry!

 

W skrócie jak pozostawić całkowicie zgaszone auto, tak aby skrzynia pozostała "na luzie" w trybie N.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, stankiew62 napisał:

A po co?

 

a czy fakt, że tak można zrobić czy nie, może zależeć od tego "po co" się to robi? - jaki jest sens zadania takiego pytania?

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

@Tiger Nie mam pojęcia jak to wygląda (albo nie rozumiem do końca pytania) u Ciebie ale może coś w ten deseń?

 

Z tego co zrozumiałem, to chcesz przerzucić bieg na N i zgasić silnik? A to "normalnie" tak się nie da? U siebie nie mam CVT i właściwie nie miałem po co próbować jak jest na 4EAT ale wydaje mi się, że po prostu przerzucasz bieg i gasisz? (czy jest inaczej?)

Edited by kamul
Link to comment
Share on other sites

W moim Outbacku MY10 przy przerzuceniu na N i zgaszeniu silnika auto zachowuje się tak jak gotowe do zapłonu. Świecą się wszystkie kontroli i czekają na sygnał do rozrusznika. Nie da się zgasić kompletnie samochodu. 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Szmiglo napisał:

W moim Outbacku MY10 przy przerzuceniu na N i zgaszeniu silnika auto zachowuje się tak jak gotowe do zapłonu. Świecą się wszystkie kontroli i czekają na sygnał do rozrusznika. Nie da się zgasić kompletnie samochodu. 

U mnie jest tak samo.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.02.2019 o 08:21, Tiger napisał:

U mnie jest tak samo.

 

W dniu 22.02.2019 o 16:08, Szmiglo napisał:

W moim Outbacku MY10 przy przerzuceniu na N i zgaszeniu silnika auto zachowuje się tak jak gotowe do zapłonu. Świecą się wszystkie kontroli i czekają na sygnał do rozrusznika. Nie da się zgasić kompletnie samochodu. 

 

Pewnie założenie jest takie, że wciąga się tylko auto na lawetę, wrzuca P i gasi.

Z czystej ciekawości po co inny scenariusz do zostawienia na N i gaszenia?

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, kamul napisał:

Z czystej ciekawości po co inny scenariusz do zostawienia na N i gaszenia?

 

Powodów może być wiele, np. automatyczna myjnia tunelowa o ruchu ciągłym - tu gaszenia auta z nogą na hamulcu może spowodować zerwanie łańcucha myjni, u mnie się tak stało np.

Dla mnie najważniejsza jest moja własna prywata :P, mam mały garaż przy domku w górach i żeby z niego korzystać, muszę auto przesunąć około 1-1,5m w jedna lub w druga stronę, zależy od tego czy chcę rozłożyć schody sufitowe, aby wejść do pomieszczenia na górze czy mieć przejście z drugiej strony auta do pomieszczenia gospodarczego z drugiej strony. Garaż jest zamykany i ogrzewany, odpalanie w nim auta jest niebezpieczne i bez sensu, szczególnie że czasem by to trzeba było zrobić kilkadziesiąt razy dziennie, a tak mam takie ograniczniki gdzie mogę auto lekko przepchnąć i po temacie. Nie bardzo mi się chciało to wszystko pisać, ale rozumiem ciekawość to ludzka natura :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.02.2019 o 17:00, Tiger napisał:

W skrócie jak pozostawić całkowicie zgaszone auto, tak aby skrzynia pozostała "na luzie" w trybie N.

Spóbuj w ten sposób.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, pablonas napisał:

Spóbuj w ten sposób.

 

 

 

  Dzięki, :hi:tym bardziej teraz proszę DT o komentarz, czy to jest bezpieczne i jak się ma do gwarancji?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...