Jump to content
promek

zakup Legacy IV

Recommended Posts

Cześć, jestem nowym użytkownikiem, który chce zakupić swoje pierwsze subaru i mam kilka pytań. Ze względów ekonomicznych chcę auto z gazem z tego co zdążyłem wyczytać to w tych silnikach montując gaz trzeba co 30tyś regulować zawory. Słyszałem też, że najlepszym silnikiem pod gaz w tym modelu to silnik 2.5 DOHC. Jak jest z resztą ? Dlaczego tylko ten silnik pod gaz? Jaki jest średni koszt regulacji zaworów w tym silniku w waszym mieście ? Kolejne pytanie dotyczy napędu na 4koła, nigdy nie miałem auta z takim napędem. Jak sprawdzić sprawność tego napędu ?pytanie odnośnie bolączek tego auta, wiadomo, każde auto ma jakieś słabe strony. Jak to jest w przypadku subaru legacy i jak je sprawdzić ? A jak jest z manualnymi a automatycznymi skrzyniami biegów ? sypią się ? czy raczej pancerne  to to jest ?:) Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Silnik 2.0 DOHC EJ20F lubi gaz, tam regulacja zaworów co ok. 100 tyś ( wzmocnione gniazda ).

- Automat 4AT raczej pancerna, nic się nie dzieje z tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Słaby jest lakier, zestaw audio.
Trzeba uważać na szyby bo się rysują jeśli nie dbasz o czystość samochodu.
Czasem hałasuje wspomaganie, ale ten typ tak ma.
Może odezwać się czujnik spalania stukowego - samochód muli niemiłosiernie, też do ogarnięcia ale nie za 5zl.

Czasem też pada obwód powietrza dodatkowego, ale to można ogarnąć przy okazji stukowca.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, promek napisał:

. Ze względów ekonomicznych chcę auto z gazem z tego co zdążyłem wyczytać to w tych silnikach montując gaz trzeba co 30tyś regulować zawory. Słyszałem też, że najlepszym silnikiem pod gaz w tym modelu to silnik 2.5 DOHC.

Najlepszy to 2.0 SOHC 137KM

Regulacja zaworów w SOHC to jakieś 300zł, w DOHC jest o wiele drożej ;)

 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

 

1 godzinę temu, promek napisał:

A jak jest z manualnymi a automatycznymi skrzyniami biegów ? sypią się ? czy raczej pancerne  to to jest ?:)

Pancerne :D

Z typowych usterek:

 

-Tuleje wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora

-Piasty (huczą)

-Tylne tłumiki (często są pordzewiałe)

-Tylna wycieraczka

-Wszystkie zamki centralnego zamka

-Luzy na przednich wycieraczkach

-Zmieniarka CD (lubi się zacinać)

-Skrzynia - sprawdź czy przy zmienianiu biegu z P na D nie ma stuków/szarpnięcia

Edited by Oczkoo15

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Regulacja zaworów w SOHC to jakieś 300zł, w DOHC jest o wiele drożej ;)

 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

Regulację w DOHC da radę ogarnąć za niecały 1000 zł i nie trzeba przy tym wyciągać silnika. Co do mocy silników to zarówno EJ204 i EJ20F występowały w obu wariantach (150 KM i 165KM). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba co 40k-100k km sprawdzanie luzów i w razie potrzeby regulacja, czy może w ciemno dajecie do regulacji?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Slawskip napisał:

Regulację w DOHC da radę ogarnąć za niecały 1000 zł i nie trzeba przy tym wyciągać silnika. Co do mocy silników to zarówno EJ204 i EJ20F występowały w obu wariantach (150 KM i 165KM)

Tak, zgadza się :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam od dwoch lat Legacy z silnikiem EJ20F instalacja "fabryczna" lpg, skrzynia automat , przejechałem ponad 20000 km i koszty eksploatacji są jak najbardziej do przyjęcia. Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał o auto. Auto prowadzi się super. Napęd na cztery koła robi robotę. Z czystym sumieniem POLECAM. Z tym silnikiem i skrzynia automatyczna moze nie jest to torpeda , ale do codziennego przemieszczania się wystarcza z naddatkiem . A jak na drodze robi się mokro napęd na cztery buty naprawdę się sprawdza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...