Skocz do zawartości

zakup Legacy IV


promek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem nowym użytkownikiem, który chce zakupić swoje pierwsze subaru i mam kilka pytań. Ze względów ekonomicznych chcę auto z gazem z tego co zdążyłem wyczytać to w tych silnikach montując gaz trzeba co 30tyś regulować zawory. Słyszałem też, że najlepszym silnikiem pod gaz w tym modelu to silnik 2.5 DOHC. Jak jest z resztą ? Dlaczego tylko ten silnik pod gaz? Jaki jest średni koszt regulacji zaworów w tym silniku w waszym mieście ? Kolejne pytanie dotyczy napędu na 4koła, nigdy nie miałem auta z takim napędem. Jak sprawdzić sprawność tego napędu ?pytanie odnośnie bolączek tego auta, wiadomo, każde auto ma jakieś słabe strony. Jak to jest w przypadku subaru legacy i jak je sprawdzić ? A jak jest z manualnymi a automatycznymi skrzyniami biegów ? sypią się ? czy raczej pancerne  to to jest ?:) Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Słaby jest lakier, zestaw audio.
Trzeba uważać na szyby bo się rysują jeśli nie dbasz o czystość samochodu.
Czasem hałasuje wspomaganie, ale ten typ tak ma.
Może odezwać się czujnik spalania stukowego - samochód muli niemiłosiernie, też do ogarnięcia ale nie za 5zl.

Czasem też pada obwód powietrza dodatkowego, ale to można ogarnąć przy okazji stukowca.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, promek napisał:

. Ze względów ekonomicznych chcę auto z gazem z tego co zdążyłem wyczytać to w tych silnikach montując gaz trzeba co 30tyś regulować zawory. Słyszałem też, że najlepszym silnikiem pod gaz w tym modelu to silnik 2.5 DOHC.

Najlepszy to 2.0 SOHC 137KM

Regulacja zaworów w SOHC to jakieś 300zł, w DOHC jest o wiele drożej ;)

 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

 

1 godzinę temu, promek napisał:

A jak jest z manualnymi a automatycznymi skrzyniami biegów ? sypią się ? czy raczej pancerne  to to jest ?:)

Pancerne :D

Z typowych usterek:

 

-Tuleje wahaczy z przodu, łączniki stabilizatora

-Piasty (huczą)

-Tylne tłumiki (często są pordzewiałe)

-Tylna wycieraczka

-Wszystkie zamki centralnego zamka

-Luzy na przednich wycieraczkach

-Zmieniarka CD (lubi się zacinać)

-Skrzynia - sprawdź czy przy zmienianiu biegu z P na D nie ma stuków/szarpnięcia

Edytowane przez Oczkoo15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Regulacja zaworów w SOHC to jakieś 300zł, w DOHC jest o wiele drożej ;)

 

EJ202 - 136 KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na śrubki bez wyciągania silnika, co 40 tyś. km

EJ204 - 150KM - gniazda zaworównieutwardzane - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 40 tyś. km

EJ20F - 165KM - utwardzane gniazda zaworów - regulacja na płytki i wyciąganie silnika, co 100 tyś. km

 

Regulację w DOHC da radę ogarnąć za niecały 1000 zł i nie trzeba przy tym wyciągać silnika. Co do mocy silników to zarówno EJ204 i EJ20F występowały w obu wariantach (150 KM i 165KM). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba co 40k-100k km sprawdzanie luzów i w razie potrzeby regulacja, czy może w ciemno dajecie do regulacji?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Slawskip napisał:

Regulację w DOHC da radę ogarnąć za niecały 1000 zł i nie trzeba przy tym wyciągać silnika. Co do mocy silników to zarówno EJ204 i EJ20F występowały w obu wariantach (150 KM i 165KM)

Tak, zgadza się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od dwoch lat Legacy z silnikiem EJ20F instalacja "fabryczna" lpg, skrzynia automat , przejechałem ponad 20000 km i koszty eksploatacji są jak najbardziej do przyjęcia. Tak naprawdę wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel dbał o auto. Auto prowadzi się super. Napęd na cztery koła robi robotę. Z czystym sumieniem POLECAM. Z tym silnikiem i skrzynia automatyczna moze nie jest to torpeda , ale do codziennego przemieszczania się wystarcza z naddatkiem . A jak na drodze robi się mokro napęd na cztery buty naprawdę się sprawdza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...