Skocz do zawartości

S-AWD ... no nie dało rady ... dlaczego ?


M-Nowy

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, RoadRunner napisał:

Napędy w przedziale cenowym Subaru są mocno zbliżone. Siliniki już niekoniecznie. 

Na niekorzyść Subaru.

To teraz połączmy napędy z silnikami, wszystkimi systemami bezpieczeństwa i porównajmy ceny - nie powinno być trudno, skoro każdy jest lepszy i jak domyślam się tańszy lub kosztujący podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, aflinta napisał:

To teraz połączmy napędy z silnikami, wszystkimi systemami bezpieczeństwa i porównajmy ceny - nie powinno być trudno, skoro każdy jest lepszy i jak domyślam się tańszy lub kosztujący podobnie. 

 

Dobra!

 

Superb Combi 2.0TSi 4x4 (200KM) 154.350. 

Outback 2.5i (175KM) €41.900 = 180.170

 

Jestem przekonany, że za 25.820 można wyposażyć skodę do poziomu OBK i zostanie jeszcze na niedługie wakacje :P 

No I jest szansa, że w Skodzie Car play będzie działał.

Kumpel mój kupił Superba diesla 4x4, L&K wrzucając co się da łącznie z webasto, grzaniem kierownicy, aktywnym tempomatem, adaptacyjnym zawiasem, etc, etc, etc, za ciut poniżej 190. Jedyny problem Skody to wizerunek! 

 

Subaru akurat jest najgorszym autem, żeby porównywać je w tzw. kategorii 'value for money'. 

 

Z tego co wiem, a wiem, to za około 190.000 można kupić (G31) 520d Touring z X-drivem z 2018.

A z niewielkim przebiegiem (10k) można kupić piątkę taniej niż OBK. O proszę:

https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/used-automobiles/stock-locator.html

Rozumiem jednak, że ktoś nie chce używki (sam do tej grupy należę). 

 

Przy leasingu - czy to jest 180 czy 190 to nie ma absolutnie żadnego znaczenia. 

 

Teraz czekam, aż mnie ktoś przekona, że OBK jest lepszy od Skody i od Piątki. 

 

 

 

Edytowane przez bardzozlymisio
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

No I jest szansa, że w Skodzie Car play będzie działał.

Kumpel mój kupił Superba diesla 4x4, L&K wrzucając co się da łącznie z webasto, grzaniem kierownicy, aktywnym tempomatem, adaptacyjnym zawiasem, etc, etc, etc, za ciut poniżej 190. Jedyny problem Skody to wizerunek! 

Mam u siebie 2.0 220 TSI, wersja style plus masę dodatków. Po rabacie, a jakże, 144k :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Jestem przekonany, że za 25.820 można wyposażyć skodę do poziomu OBK i zostanie jeszcze na niedługie wakacje :P 

Miejmy nadzieję, że uda się też w tej kwocie podnieść auto o 50mm.... bo trochę szoruje po glebie.

 

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Jedyny problem Skody to wizerunek! 

To znaczy? Wstyd jakiś Superbem jeździć?

 

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Subaru akurat jest najgorszym autem, żeby porównywać je w tzw. kategorii 'value for money'. 

Czemu Subaru? XV jest bardzo dobry za tę kasę. Forester zdaje się też niczego sobie. OBK zabija akcyza. 

 

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Z tego co wiem, a wiem, to za około 190.000 można kupić (G31) 520d Touring z X-drivem z 2018.

Czy w wyposażeniu jest coś oprócz opcjonalnych kierunkowskazów? :D

 

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Teraz czekam, aż mnie ktoś przekona, że OBK jest lepszy od Skody i od Piątki. 

Nikt Cię nie będzie przekonywał - sam na piaskowni widziałeś :D Superb? BMW 5? w tamtym miejscu:? :mrgreen:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Subaru akurat jest najgorszym autem, żeby porównywać je w tzw. kategorii 'value for money'.

dlaczego?

obecny forek 2.0i cvt exclusive z ES i wszystkimi pierdołami jakie tylko może mieć forek:

ciach 118500 BRUTTO

https://samochody.subaru.pl/

znajdź mi coś tańszego z tymi wszystkimi gadżetami awd ES , prześwitem itp itd . Najlepiej jakaś skodę :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

 

Teraz czekam, aż mnie ktoś przekona, że OBK jest lepszy od Skody i od Piątki. 

 

nawet bym nie probowal bo to nie ma najmniejszego sensu

ani ciebie, ani pozostalych

siedzicie tu godzinami, medzicie jakie to subaru jest be a inne marki cacy i ze nigdy (przenigdy) nie kupicie subaru

a najbardziej nie kupicie diesla i n/a

ale nadal tu siedzicie i medzicie i jutro znowu tu bedziecie siedzieli i medzili

i tak da capo al fine ;)

 

@aflinta

moze zaloz watek 'jak bardzo nie kupie subaru' i przypnij go na gorze :)

 

tapatalked

  • Super! 1
  • Haha 5
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Karas napisał:

znajdź mi coś tańszego z tymi wszystkimi gadżetami awd ES , prześwitem itp itd . Najlepiej jakaś skodę :mrgreen:

 

Nie ma nic ani w Skodzie ani u innego producenta, szukałem ze 120tyś. w kieszeni i potwierdzam jest dużo tańszy od reszty z tym wyposażeniem lub trochę droższy od aut z podobnego segmentu ale bez połowy osprzętu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru porównywać specyfikacji samochodów ani cen każdego modelu Subaru i dowodzić tego lub owego czy szukać generyków.

 

Wszyscy wiecie, że 70% zakupu samochodu to są emocje, a 30% argumenty merytoryczne. Więc jak @aflinta razem z @Karas i innymi są zafiksowani na Subaru, to ich zbójeckie prawo. W myśl zasady żyj i pozwól żyć innym. 

 

Zwracam tylko waszą szanowną uwagę, że Subaru is not what it used to be anymore. Nie ma STi. Ikony, świętego Graala, wzorca z Sevres i sióstr Godlewskich marki. Nie ma ani jednego auta, które może przyspieszyć akcję serca (nawet diesla, który w tym akurat był nie do pobicia). Nie wiem czy jest Subaru pokonujące granicę 10 sekund do setki. Nawet jakość napędów zaczyna być dyskusyjna. 

 

Celem moich wypowiedzi nie jest szkalowanie marki Subaru, która mnie woziła przez 7 lat, dalej mam sentyment do tych samochodów i lubię je. Tylko nie zgadzam się na twierdzenia, że nie ma alternatyw. Bo za ceny Subaru zwłaszcza biorąc pod uwagę osiągi konkurentów można z powodzeniem znaleźć inne auta. Jak się chce. Bo jak się nie chce, to można zawsze powiedzieć: nie ma plejad na masce! I koniec.  

 

 

Edytowane przez bardzozlymisio
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Zwracam tylko waszą szanowną uwagę, że Subaru is not what it used to be anymore. Nie ma STi. Ikony, świętego Graala, wzorca z Sevres i sióstr Godlewskich marki. Nie ma ani jednego auta, które może przyspieszyć akcję serca (nawet diesla, który w tym akurat był nie do pobicia). Nie wiem czy jest Subaru pokonujące granicę 10 sekund do setki. Nawet jakość napędów zaczyna być dyskusyjna. 

No ale nie wszyscy potrzebują 10s do setki i miliona kuców. Niektórym wystarczy duże auto z napędem na 4 koła bez kury na masce...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Nie wiem czy jest Subaru pokonujące granicę 10 sekund do setki. 

 

To jest niestety smutne, a jest to moim zdaniem spowodowane "przespaniem" przez Subaru wprowadzenia nowych norm ekologicznych i wykastrowaniem silników bo obudzili się z "ręką w nocniku" i nie wiadomo co dalej. Myśmy przewidując tą smutną rzeczywistość kupili jednego z osytatnich pewnie XT, bo XT MY18 na szczęście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, blejzu napisał:

No ale nie wszyscy potrzebują 10s do setki i miliona kuców. Niektórym wystarczy duże auto z napędem na 4 koła bez kury na masce...:)

 

Tak by się zdawać mogło. Tylko jakbyś dowolnym potencjalnym nabywcom zaproponował za 100.000 brutto Forestera.150KM i 10 do setki oraz Forestera 200KM i 7 do setki, palące tyle samo wachy, to śmiem twierdzić, że tylko ci niespełna rozumu wybraliby wariant pierwszy. A takich nie ma na tym forum.

A analizując współczesny rynek motoryzacyjny zauważysz, że dycha do setki to bida. Zwłaszcza dla śmigaczy z forum Subaru, którzy muszą mieć na sztywno spięty napęd calutki czas. No chyba nie po to, żeby codziennie ryć w błocie. :mrgreen:

 

Edytowane przez bardzozlymisio
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podmień Forester w drugim przykładzie na Superb, obniż zawieszenie, wstaw kiepskie plastyki, jeszcze gorsze multimedia, zmień benzynę na diesela I już nie jest taki prosty wybór. No i zmień plejady na kure... :P

Co mi po dyszce do setki jak mi dzieci puszcza bełta przy każdym przyspieszeniu a żeby pojechać na narty muszę auto zostawić kilometr od wyciągu bo są koleiny...

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@blejzu mam wrażenie, że dorabiasz filozofię do całej sprawy. 

 

Zawsze mogę zaproponować inny przykład - że ci teściowa umiera*. Bo ma zawał po wysłuchaniu twojej mrożącej krew w żyłach opowieści o podjeździe pod wyciąg. I jeszcze postawmy ryzykowną tezę, że się nie cieszysz z tego powodu. Pakujesz ją do Subaraka, który ma 11,8 do setki. I musisz jechać do szpitala do Wadowic, bo jesteś w Kalwarii (z Krakowa jesteś, to znasz temat) i jak na złość jedziesz za ciężarówką. I ci chłopie teściowa umarła, bo nie mogłeś wyprzedzić cholernej ciężarówki, bo są zakręty i górki a było ciasno. Wiesz co na to powie żona? A somsiad widzisz miał Skodę w brudzie 190KM, i wyprzedził, i do dziś żyją sobie szczęśliwie z mamusią w harmonii. 

 

Poza tym jeździłem w swoim życiu kilkoma samochodami i wiem na pewno, że 4x4 i te 5 cm więcej prześwitu to fajna sprawa. Lepsze samopoczucie i większy komfort, zwłaszcza psychiczny. Jednak niezwykle rzadko decyduje o być albo nie być na drodze. Przez blisko 40 lat mojego narciarstwa, tylko raz nie podjechałem pod wyciąg. Jak mi na studiach wachy brakło w maluchu. Może miałem szczęścia więcej. 

 

*życzę twojej teściowej mnóstwo zdrowia, długich lat życia i szóstki w totka. I żeby ci oddała co najmniej połowę wygranej. Wtedy kupisz mi flaszkę. 

 

Edytowane przez bardzozlymisio
  • Super! 4
  • Haha 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Karas napisał:

obecny forek 2.0i cvt exclusive z ES i wszystkimi pierdołami jakie tylko może mieć forek:

ciach 118500 BRUTTO

https://samochody.subaru.pl/

znajdź mi coś tańszego z tymi wszystkimi gadżetami awd ES , prześwitem itp itd . Najlepiej jakaś skodę :mrgreen:

 

 

1 godzinę temu, Michał W. napisał:

Nie ma nic ani w Skodzie ani u innego producenta, szukałem ze 120tyś. w kieszeni

 

Cennikowo Forester kosztuje obecnie 133 tys. PLN (produkcja 2019). Te oferty 118 tys. są za model MY19 ale wyprodukowany w 2018 roku. Takie porównania różnych roczników nie oddają istoty sprawy. Ponadto jedna marka udziela i to spore rabaty (Skoda, BMW, Audi) inna nie (Subaru, Porsche). Jedna oferuje możliwość skonfigurowania auta pod siebie, inna tylko 2-3 wersje. To jest temat szeroki jak rzeka.

 

A w ogóle najlepsze "value-for-money" ma Dacia i kiełbasa grillowa z Biedronki za 6.60 zł. Tylko czy chemy jeździć Dacią i jeść tę grillową ;) ?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, bardzozlymisio napisał:

@Karas (...) zafiksowani na Subaru

:biglol:

 

40 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Tylko jakbyś dowolnym potencjalnym nabywcom zaproponował za 100.000 brutto Forestera.150KM i 10 do setki oraz Forestera 200KM i 7 do setki, palące tyle samo wachy, to śmiem twierdzić, że tylko ci niespełna rozumu wybraliby wariant pierwszy. A takich nie ma na tym forum.

Gdzie widziałeś nowego Forestera > 200KM  za 100k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, subleo napisał:

A w ogóle najlepsze "value-for-money" ma Dacia

 

Kurde Subleo....spieprzyłeś mi całą strategię walki z Ajatollahami Subaru @aflinta i @blejzu.

Miałem w planie ich właśnie wcisnąć do Dacii Duster. Wyguglowałem, że ma 12,1 do setki (nie będziemy się chyba o 0,3 sekundy boksować) a kosztuje 77.400. 

4WD, gabarytowo blisko Forka. Dzieciaki Belejzu nie zarzygają. Same plusy. 

23 minuty temu, aflinta napisał:

Gdzie widziałeś nowego Forestera > 200KM  za 100k?

 

to był przykład hipotetyczny obrazujący, że każdy kierowca woli auto mocniejsze niż słabsze. 

Edytowane przez bardzozlymisio
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bardzozlymisio przeciez to ty zaczales filozofowac z tymi autami ktore kosztuja 100k i maja 200KM ;) Bo cala ta dyskusja jest na zasadzie: a gdyby tu bylo przedszkole w przyszlosci. A gdybys mial do wyboru: krotka zalobe po tesciowej albo codzienne marudzenie bo szanowna malzonka musi wsiadac do auta z kura na masce? A somsiad ma takie ladne gwiazdeczki? I wysokie to jego auto, kurla, i nie trzeba nozki zadzierac... :)

 

No i argument koronny: regularnie nie musze podchodzic pod wyciag bo parkuje w blocie, sniegu i innych tego typu atrakcjach przejezdzajac przez wystajacy kraweznik - takie miejsce tylko dla podwyzszonych. 

 

Btw, jezeli Dacia to Lodgy w gazie albo Sandero bo byla w Top Gear ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blejzu napisał:

krotka zalobe po tesciowej

 

Nie żartuj. Ultrakrótką chciałeś chyba napisać. 

 

5 minut temu, blejzu napisał:

codzienne marudzenie bo szanowna malzonka musi wsiadac do auta z kura na masce

 

To jest argument jakiś. Moja też domówiła współpracy w zakresie Skody. Dlatego napisałem wyżej, że głównym problemem skody jest wizerunek. 

 

6 minut temu, blejzu napisał:

No i argument koronny: regularnie nie musze podchodzic pod wyciag bo parkuje w blocie

 

Po 12 latach w autach 4x4, w związku z tym, że sprzedałem OBK i czekam na nowe, pożyczyłem od ojca mazdę 6 FWD i pojechałem do Białki. Mało miejsca było, ale znalazłem takie w zaspie na 30 cm. Chyba z 10 razy atakowałem. W końcu się udało, ale łatwo nie było. Jednak nie dlatego, że prześwit był mały, tylko dlatego, że to był FWD. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem służbowo skode, bodajże 180KM

Owszem była szybka, tyle zalet

Na autostradzie nie przekroczyłem 140 bo się bałem, ten samochód nie trzymał się jezdni. Drugiego dnia zgłosiłem że zepsuty bo zawieszenie fatalne i strasznie podskakuje na nierównościach - powiedzieli ze skody tak mają. Plastiki skandal. 

Nie jestem nawiedzonym fanem Subaru, doceniam tez domową korpo Insignie.

 

Owszem, w dobie elektroniki Audi, bmw, Volvo czy Mazda dają napędów conajmniej nie mniej, ale poza mazdą to jednak inne pieniądze. 

Skoda to może porównanie do 10 letniego subaru wyklepanego w stodole. 

Edytowane przez Zavi77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...