Skocz do zawartości

Demontaż gałki zmiany biegów


Garbaty

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam do Was szybkie pytanie. Zaczęła mi się kręcić gałka zmiany biegów (momo). O ile wiem jak zdemontować plastiki tak nie mogę zdjąć samej gałki z drążka. Czy ktoś może poradzić czy tam jest jakiś gwint czy to wszystko jest na wcisk?

Dodam że wcześniej nakładka sztywno siedziała.

Będę wdzięczny za podpowiedź.

1550335153433279388082.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej gałki nie widziałem ale w każdym subaru (najmłodsze z 2009) które miałem były wykręcane gałki

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, taxus napisał:

@Garbaty ciuteńkę pod skórzanym wykończeniem jest otwór - tam jest śrubka do dokręcania/odkręcania gałki (na klucz ampulowy).

O widzisz, tego nie wiedziałem. Dzięki wielkie za info. Dzisiaj się pobawię.

Taxus, zsunąłem materiałowy kaptur ale nie mam tam żadnej śrubki :-/. Czy ona może być schowana w samej kuli, między częścią skórzaną a aluminiową? 

1550413400205477746698.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Garbaty hmm mam podobną gałkę u siebie właśnie i trzymając na niej dłoń gdzieś pod palcem jest właśnie otwór, w którym jest śrubka mocująca.

U mnie gałka się potrafiła po dokręceniu ciut kręcić, ale dałem kropelkę kropelki na górę drążka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś przy wkręcaniu przekręcił gwint ? :( Ale to naprawdę dużo siły trzeba.

Większość gałek z jakimi spotkałem się w życiu była wkręcana. Te dokręcone fabrycznie czasem ciężko ruszyć. Szczególnie jak potraktowane są dodatkowo klejem do gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpuściłem. Faktycznie gałka była tylko wkręcana. Puściła niestety tuleja, która była sklejona z samą kulą. Tak, postąpiłem jak barbarzyńca ale dopiero jak odciąłem kulę i ją nagiąłem żeby zblokowało tuleję, udało się odkręcić. Teraz mój leśnik dostanie nową i będzie znowu ładny.

15509442486471022035775.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

O, to miałem nosa :) Kto by pomyślał, że odkręcenie gałki może nastręczyć tyle problemów. Dziwnie pomyślane, szczególnie, że jednak gałkę dość mocno się dokręca więc zerwać połączenie klejowe jest bardzo łatwo. 

Tuleja, która jest nakręcana na gwint pękła w połowie swojej długości. Gdyby była sklejona z gałką po jej całej długości, nie byłoby takiego problemu, natomiast klej był tylko na samej górze (pod samą kulą). Na domiar złego u podstawy części aluminiowej był klin, który zapobiegał zsunięciu się gałki z wspomnianej tulei.

Niestety przecięcie gałki to była jedyna opcja aby ją zdemontować nie uszkadzając nic postronnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...