mario561 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Witam wszystkich posiadaczy SUBARU FORESTER . Od miesiąca jestem posiadaczem Subaru Forester xt IV z 2018r ,auto super ale powyżej 160 bardzo głośne , mam takie pytanie czy ktoś próbował wyciszyć samochód i jaki to dało efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sickness Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 (edited) Jeżeli chodzi o szum wiatru, to możliwe, że siadła uszczelka, lub trójkąty, w tym wypadku polecam zabieg: A jeżeli wydech to mata bitumiczna lub piankowa i wyciszanie bagażnika. W foresterze nigdy nie będzie tak do końca cicho, można zredukować poziom hałasu, ale to tylko zredukować Edited February 16, 2019 by The_Sickness Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yaros Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 @The_Sickness On ma forestera SJ, te sposoby na szum wiatru sprawdzały się przy SG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sickness Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Aaaaa fakt, nie doczytałem w takim razie nie wiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario561 Posted February 18, 2019 Author Share Posted February 18, 2019 Głośno jest od wiatru i opon, myślę o matach bitumicznych i piance ale nie wiem czy jest sens bo pracy dużo a efekt może być marny, zresztą autostradą to ze dwa razy do roku jadę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał W. Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 W dniu 15.02.2019 o 21:39, mario561 napisał: Witam wszystkich posiadaczy SUBARU FORESTER . Od miesiąca jestem posiadaczem Subaru Forester xt IV z 2018r ,auto super ale powyżej 160 bardzo głośne , mam takie pytanie czy ktoś próbował wyciszyć samochód i jaki to dało efekt Były gdzieś na forum informacje o izolacji w drzwiach i nadkolach przedewszystkim. Podobno efekt jest bardzo pozytywny i audio od razu jakby lepiej gra. Koszt to około 1000 złotych ale nie pamiętam w jakim wątku o tym było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Tu napisałem trochę na ten temat → Koszt jest różny, wygłuszenie drzwi, bagażnika, klapy, podszybia i nadkoli może sięgnąć 5 000 złotych. Wg moich doświadczeń, drzwi i nadkola to konieczność, podszybie wskazane w przypadku częstszych jazd z większą szybkością, bagażnik w całości - nie ma potrzeby, za to blachy powyżej podłogi bagażnika - tak (chyba że się jeździ z załadowanym). Klapę bagażnika można sobie podarować. podłoga w tym modelu jest do wytrzymania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos007 Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 W dniu 16.02.2019 o 07:25, The_Sickness napisał: Jeżeli chodzi o szum wiatru, to możliwe, że siadła uszczelka, lub trójkąty, w tym wypadku polecam zabieg: ktoś kojarzy gdzie można dostać taką uszczelkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sickness Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Ja nie miałem uszczelki ale wykorzystałem kabel napięciowy od starej lampki nocnej, który był bardziej płaski jak okrągły. Spełnia swoje zadanie równie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 W roczniku 2018 uszczelki powinny być jeszcze w miarę dobre. Uzupełnię jeszcze, że powyżej 160 km/h hałas nawet po wygłuszeniu jest spory, ale to wynika z aerodynamiki (a ściślej mówiąc - jej braku). Poprzednia generacja, SH bodajże, była pod tym względem o wiele lepsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cewie Posted February 18, 2019 Share Posted February 18, 2019 Zabezpieczenie antykorozyjne bitumami podwozia powoduje spore wygłuszenie. Takie dwa w jednym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaroz Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 W dniu 18.02.2019 o 11:14, subarutux napisał: Koszt jest różny, wygłuszenie drzwi, bagażnika, klapy, podszybia i nadkoli może sięgnąć 5 000 złotych. W życiu bym tyle kasy nie wydał. Ostatnio sam u siebie robiłem cały tył oprócz klapy (pod siedziskiem tylnym, podłoga bagażnika, kielichy, wewnętrzne nadkola) całkowity koszt materiału (maty butylowa 2 mm, pianka 9 mm) ok 340 zł. Koszt wygłuszenia całego auta podejrzewam zamknął by się w okolicach max 1500 zł i to z dużym zapasem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 (edited) Bardzo dużo daje wygłuszenie dachu bo to właśnie od relingów idzie hałas przy wyższych prędkościach. Edited March 3, 2019 by Karenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 W dniu 3.03.2019 o 10:51, yaroz napisał: W życiu bym tyle kasy nie wydał. Racja. To jest bardzo drogo i dlatego zdecydowaliśmy się jedynie na najbardziej dokuczliwe drzwi i nadkola. Jednakowoż trzeba wziąć pod uwagę, że samodzielne wypatroszenie samochodu, wyklejenie, czym trzeba a potem porządne złożenie tego wszystkiego do kupy to praca wymagająca a) umiejętności, b) zdolności manualnych, c) odpowiednich narzędzi, d) odpowiedniego garażu, e) czasu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaroz Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Co do pkt a i b zgoda, punkt c) potrzebny nożyk do tapet, ewentualnie nożyczki, butelka 0, 5 odtluszczacza, i wałek do dociskania mat (koszt wszystkiego max 20zł), Pkt d) wystarczy dobra pogada, pkt e) rozebranie tyłu w moim SG ok 3.5 godzin na spokojnie z wynoszeniem gratów do piwnicy, wyklejanie matami i pianką to ok 8 godzin, ja robiłem to etapami 4 dni po 2-3godz. Także głównie chodzi o punkty a i b Robiąc to samemu mozna zaoszczędzić sporo kasy, na pewno ponad połowę a nawet i więcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 (edited) Szacun! A te wszystkie zapinki, zatrzaski, mocowania itp. itd.? Bo mam bardzo złe doświadczenia w tej materii... 4 dni po 3 godziny... dla mnie byłoby to pewnie 6 dni po 7 godzin, ale może na wiosnę spróbuję przyjrzeć się bagażnikowi. Edited March 4, 2019 by subarutux Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Szczerze? Ja bym tego nie robił w nastoletnim SG. Za chwilę będziecie wszystko zrywali w celu usunięcia korozji na kielichach amortyzatorów, co też właśnie w ubiegłym tygodniu czyniłem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yaroz Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 4 godziny temu, subarutux napisał: A te wszystkie zapinki, zatrzaski, mocowania itp. itd.? 3 spinki urwane od materiałowej tapicerki boczków bagażnika ale podzieliłem resztę na dwie strony i nie ma żadnych odgłosów. 4 godziny temu, Bednarcm napisał: Szczerze? Ja bym tego nie robił w nastoletnim SG Ja to właśnie robiłem przy okazji wycinki tylnych błotników kielichy przejrzane ogniska korozji zabezpieczone Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 5 godzin temu, Bednarcm napisał: Ja bym tego nie robił w nastoletnim SG. A mój to jeszcze niemowlak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now